Nέο, μικρότερο Jeep από το Renegade

Nέο, μικρότερο Jeep από το Renegade

Το νέο κόμπακτ Jeep με τιμή στην Ευρώπη γύρω από τις €17.000 θα γίνει το βασικό μοντέλο της γκάμας της αμερικανικής εταιρείας.

Ένα νέο μικρό μοντέλο Jeep βρίσκεται στον προθάλαμο του προϊοντικού προγραμματισμού της Jeep, με πιθανό λανσάρισμα μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.

Το νέο μικρό SUV/crossover θα αποτελεί το βασικό μοντέλο της γκάμας της εταιρείας και η τοποθέτησή του θα είναι κάτω από το Renegade. Θέση που υποδηλώνει αφενός το μέγεθός του που θα πρέπει να είναι κάτω από τα τέσσερα μέτρα, την ύπαρξη τετρακίνητου μοντέλου και την τιμή του στην Ευρώπη, που με τα σημερινά δεδομένα θα ήταν γύρω από τις 17 χιλιάδες ευρώ.

Να θυμίσουμε ότι εκτός από το ομογάλακτα FIAT Panda 4x4 και Panda Cross, μέχρι στιγμής, τα μόνα SUV/crossover με μήκος κάτω των τεσσάρων μέτρων στην Ευρώπη είναι τα Suzuki Jimmy και Ignis, με το Ford EcoSport ελαφρώς μεγαλύτερο στα 4,1 m, ενώ αναμένεται και το VW Τ-Cross για το οποίο δεν γνωρίζουμε ακόμη εάν θα υπάρξει τετρακίνητη έκδοση.  

«Ένα μικρότερο αυτοκίνητο από το Renegade θα ήταν πολύ ενδιαφέρον για εμάς και τώρα εξετάζουμε ενεργά αυτό το πρότζεκτ», δήλωσε ο CEO της Jeep, Mike Manley.

Η Jeep θα μπορούσε να «πατήσει» το νέο μικρό μοντέλο σε μια κοντύτερη εκδοχή της πλατφόρμας του Renegade, η οποία είναι κοινή με αυτή του FIAT 500X, αλλά οι πιο κόμπακτ διαστάσεις του είναι πιθανό να απαιτούν μια νέα, ελαφρύτερη πλατφόρμα.

«Έχουμε δει τη γενική κίνηση στην Ευρώπη προς τα μικρότερα SUV και θα μπορούσε να υπάρξει μια αντίστοιχη τέτοια τάση στις αγορές της Λατινικής Αμερικής», πρόσθεσε ο Manley. Ωστόσο, το νέο Jeep είναι μάλλον απίθανο να κάνει καριέρα στην Κίνα, όπου τη μερίδα του λέοντος στα μικρά SUV/crossover μονοπωλούν εθνικές φίρμες με σαφώς πιο συμφέροντα λόγο τιμής προς αξία.

Η στρατηγική στις πλατφόρμες της Fiat Chrysler Automobiles υποδηλώνει ότι το μικρό Jeep θα μοιραστεί την πλατφόρμα του με ένα μοντέλο FIAT, με το επόμενο Panda να είναι ένας πιθανός υποψήφιος.

Αν συμβεί λοιπόν αυτό, τότε το μικρό Jeep θα βασιστεί στην πλατφόρμα «Mini» της FCA, η οποία στηρίζει το FΙΑΤ Panda και 500, καθώς και το Lancia Ypsilon. Τα 500 και Ypsilon αυτή τη στιγμή κατασκευάζονται στο εργοστάσιο του Tychy στην Πολωνία, όπου αναμένεται να μεταφερθεί και η επόμενη γενιά FIAT Panda, το 2020.

«Το Panda θα μεταφερθεί από το Pomigliano γύρω στο 2019-2020», είχε δηλώσει ο CEO της FCA, Sergio Marchionne, στο Salon de l’ Automobile 2017, τον περυσινό Μάρτιο στη Γενεύη, προσθέτοντας ότι το Pomigliano «θα μπορούσε να αναλάβει πιο πολύπλοκα αυτοκίνητα από το Panda». Αυτή η τελευταία αποστροφή του ίσως σημαίνει ότι το μικρό Jeep προορίζεται για κατασκευή στο Pomigliano. Και αυτό διότι, ο σχεδιασμός ενός baby Jeep δεν μπορεί ούτε τεχνικά ούτε επικοινωνιακά να στηριχτεί σε ένα Panda 4x4 με άλλο καβούκι. Ήδη από το 2015, ο Manley ήταν ξεκάθαρος: Η προσφορά της Jeep σε αυτή την κατηγορία θα «πρέπει να παραμένει ικανή [για off roading], υποστηριζόμενη από το DNA της φίρμας “πάω παντού”».



Όσον αφορά την πλατφόρμα, δήλωνε το 2015: «Δεν είναι από το Panda. Πρόκειται για μια πλατφόρμα που προέρχεται από τη FIAT, αλλά θα μπορούσαμε να συζητάμε επί μια ώρα για το τι είναι “πλατφόρμα”. Επιτρέψτε μου όμως να πω ότι είναι πάνω σε τεχνολογία FΙΑΤ».

«Η βασική τεχνολογία προέρχεται από υπάρχουσες πλατφόρμες εντός της FΙΑΤ. Στη συνέχεια, οι μηχανικοί της FIAT και οι μηχανικοί του Jeep θα κάνουν όλες τις κατάλληλες αλλαγές για να φτιάξουν ένα Jeep και αυτό είναι πολύ σημαντικό».

«Μπορούμε να το κάνουμε αυτό επειδή ο τρόπος που η τεχνολογία έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια μας επιτρέπει αν θέλουμε να απογειώσουμε την ισχύ. Αλλά το θέμα μας δεν είναι αυτό. Είναι πώς μπορούμε να ενσωματώσουμε το AWD, πώς μπορούμε να αποσυνδέσουμε τους άξονες, όλα αυτά…».

Και ολοκλήρωσε, «αν δεν μπορούμε να τα κάνουμε όλα αυτά, δεν θα το φτιάξουμε».

Από τα παραπάνω συνάγεται ότι το ζήτημα προς επίλυση από την FCA είναι διπλό: Πρώτα έρχεται η  ανάγκη για ένα μοντέλο που θα αντικαταστήσει το Panda στο Pomigliano από το 2020 για να μη βρεθεί το εργοστάσιο υποαπασχολούμενο. Και το άλλο είναι ότι το ιδανικό θα ήταν να καλυφθεί από ένα Jeep μικρότερο από τα 4,26 m του Renegade. Μοντέλο που θα διεκδικήσει το αναλογούν της Jeep στην αυξανόμενη όρεξη των Ευρωπαίων για μικρά, αστικά crossover. Και μην ξεχνάμε ότι χωρίς μοντέλο σε αυτήν την κατηγορία, ο ετήσιος στόχος των δύο εκατομμυρίων αυτοκινήτων φαντάζει ανέφικτος για την αμερικανική φίρμα. Μην ξεχνάμε ότι η Jeep το 2016 και το 2017 βάδισε με βήμα σημειωτόν, μέσα σε μια ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά SUV/crossover. Αυτός προφανώς και είναι ένας από τους λόγους που βραχύ-μεσοπρόθεσμα θα επιχειρήσει να καλύψει με τέσσερα ευρωπαϊκά λανσαρίσματα μέσα στο 2018.

Λεπτομέρειες για το μικρό Jeep αναμένεται να αποκαλυφθούν την 1η Ιουνίου με την ανακοίνωση του επόμενου 5ετούς προγράμματος της εταιρείας για το 2018-2023, το οποίο θα είναι ένα από τα στοιχεία μιας σημαντικής επιχειρηματικής ανακοίνωσης της FCA.

Ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της FCA, Sergio Marchionne, θα ανακοινώσει τα 5ετή σχέδια για το γκρουπ και τις φίρμες της Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, FIAT, Jeep, Lancia, Maserati και Ram.

Μια άλλη πιθανή ανακοίνωση την 1η Ιουνίου θα μπορούσε να είναι η αντικατάσταση του Marchionne εάν αποσυρθεί στο τέλος του 2018, όπως είναι προγραμματισμένο.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube