Test drive: MINI 5d One 102 PS

Test drive: MINI 5d One 102 PS

Το τούρμπο 1.200άρι One έχει αλλάξει την ουσία του όρου «βασικό» στη γκάμα του Mini. Το ίδιο κάνει και η 5θυρη έκδοση με διανθισμένη μάλιστα πρακτικότητα.

Όπως και με το 3θυρο, έτσι και με το 5θυρο χάτσμπακ MINI One εκτιμάς στο έπακρο την ουσία της τάσης-μόδας του downsizing.

Ο 3κύλινδρος 1.2 είναι τούρμπο, με άμεσο ψεκασμό και ηλεκτρονικό έλεγχο των βαλβίδων οπότε τραβάει γραμμικά από τις 1.500 rpm. Δε θα το αρνηθεί, όμως δεν έχει και ιδιαίτερο νόημα να τον πιέζεις μέχρι ψηλά. Σε επίπεδο κραδασμών και θορύβου έχει γίνει τόσο καλή δουλειά ώστε καταλαβαίνεις την 3κύλινδρη αρχιτεκτονική κυρίως με το παράθυρο ανοιχτό. Κόντρα στο μακρύ 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο έχεις 18,3 kgm που φροντίζουν για αξιοπρεπή κι ελαστική επιτάχυνση, με αγαπημένη περιοχή τις χαμηλομεσαίες στροφές. Με 0-100 km/h σε 10,5” και 80-110 km/h με 5η σε 11,1” το 5θυρο One είναι περισσότερο από ικανοποιητικό για το χαρακτήρα του και μισό κλικ καλύτερο από το Audi A1 Sportback 1.0 TFSI 95 PS που είναι ο βασικός ανταγωνιστής.
Δε θα πρέπει όμως να γλυκαίνεσαι από τη ζωντανή απόκριση και την εύστροφη διάθεση, αφού τότε θα βλέπεις την κατανάλωση στην περιοχή των 8,5 lt/100 km. Εάν πάλι είσαι πιο συνετός και εκμεταλλεύεσαι με συνεχείς αλλαγές το μακρύ 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο (διατίθεται και αυτόματο 6άρι με χρέωση 1.856 ευρώ) θα πέσεις στα 7,8 lt/100 km που μετρήσαμε.
 
5θυρη πρακτικότητα
Πέρα από τα του κινητήρα, αυτό το One παραμένει ένα γνήσιο 5θυρο MINI, δηλαδή οδηγικά ευδιάθετο, ικανότατο σε στρίψιμο και φρενάρισμα, πάντα με άμεσες αντιδράσεις και ξεχωριστή επικοινωνία με τον οδηγό. Το 5θυρο αμάξωμα με το επιμηκυμένο μεταξόνιο (σε σχέση με το 3θυρο) σημαίνει περισσότερη σταθερότητα και λίγο πιο άνετη ρύθμιση στην ανάρτηση. Σημαίνει ακόμα αποδεκτούς χώρους για τέσσερις στην καμπίνα και πορτμπαγκάζ 278 λίτρων. Ωστόσο, το κερασάκι δεν είναι άλλο από τη σχεδιαστική κουλτούρα MINI η οποία είναι πανταχού παρούσα και προφανώς αποτελεί το βασικό λόγο που θα οδηγήσει κάποιον σε μια έκθεση MINI. Το One των 102 ίππων ξεκινάει από τα 17.740 ευρώ και είναι 1.300 ευρώ ακριβότερο από τη βασική έκδοση με τον ίδιο κινητήρα ρυθμισμένο στους 75 ίππους. Η διαφορά τους δικαιολογείται επαρκώς από 27 ίππους και 3,1 kgm ροπή παραπάνω, ενώ σε κάθε περίπτωση ο εξοπλισμός περιλαμβάνει τα βασικά και συνοδεύεται από 5 χρόνια δωρεάν service.

Τι λέει το DRIVE
Ο 3κύλινδρος 1.200άρης κινητήρας κάνει το 5θυρο χάτσμπακ One την ιδανική επιλογή για όποιον θέλει ένα βασικό MINI χωρίς ανυπέρβλητους πρακτικούς περιορισμούς αλλά με ικανοποιητικές επιδόσεις και χαμηλά πάγια.
Τιμή από € 17.740 (με απόσυρση)
Τεχνολογία 1.198 cc, i3, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, turbo, 102 PS/4.000 rpm, 18,3 kgm/1.400 rpm, χειροκίνητο 6 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5”
0-400 m 17,4”@126,7 km/h
0.1000 m 32,3”@158,9 km/h
30-50 km/h (3η) 4,2”
50-80 km/h (3η) 5,7”
80-110 km/h (3η) 6,2”
80-110 km/h (4η) 8,5”
110-140 km/h (4η) 10,1”
110-140km/h (5η) 13,9”
110-140 km/h (6η) 21,3”
Φρένα 100-0 km/h 37,1 m
Τελική ταχύτητα 192 km/h
Μέση κατανάλωση 7,8 lt/100 km
Εκπομπές CO2 112-116 g/km
Διαστάσεις 3.982 x 1.727 x 1.425 mm
Μετρήσεις DRIVE
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube