node/39318

Τα ηλεκτρικά μοντέλα που θα δούμε μέσα στο 2020

Η εποχή της ηλεκτροκίνησης έχει ξεκινήσει και οι κατασκευαστές προσφέρουν ολοένα και περισσότερες προτάσεις.

Με την ανακοίνωση των νέων μέτρων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, το ενδιαφέρον του κόσμου για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει αυξηθεί, καθώς αυτά γίνονται πιο προσιτά στο μέσο αγοραστή ενώ παράλληλα προσφέρουν καλύτερη αυτονομία που καλύπτει πλέον τις ανάγκες του μέσου οδηγού.

Εκτός από τις υφιστάμενες προτάσεις της αγοράς που παρουσιάσαμε αναλυτικά σε άρθρο μας, μέσα στους επόμενους μήνες θα δούμε την πρεμιέρα αρκετών ηλεκτρικών μοντέλων από πληθώρα κατασκευαστών. Ας τα δούμε λοιπόν με αλφαβητική σειρά για να έχουμε μια καλύτερη εικόνα του τι μέλλει γενέσθαι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Κρατική επιδότηση: Πόσο θα κοστίζει κάθε ηλεκτρικό της ελληνικής αγοράς;


Audi Q4 e-tron και E-tron GT

Audi Q4 e-tron

Οι εκδόσεις παραγωγής των πρωτοτύπων Q4 e-tron (2019) και E-tron GT (2018) της Audi αναμένεται να παρουσιαστούν μέσα στο 2020 με πιθανή κυκλοφορία στις αρχές του 2021. Με αυτά τα μοντέλα η Audi θα εμπλουτίσει την ηλεκτρική γκάμα της δίπλα στα υφιστάμενα e-tron και e-tron Sportback.

Το Q4 e-tron θα είναι ηλεκτρικό SUV που θα τοποθετηθεί ανάμεσα στα Q3 και Q5 από πλευράς μεγέθους, βασισμένο στην πλατφόρμα MEB του VW Group με δύο ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση.

Το E-tron GT θα είναι ένα ηλεκτρικό grand tourer που θα βασίζεται στα μηχανικά μέρη της Porsche Taycan και θα συνδυάζει ελκυστική σχεδίαση και εξαιρετικές επιδόσεις.


BMW iX3

BMW iX3

Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της X3 παρουσιάστηκε σε μορφή πρωτοτύπου το 2018, με την έκδοση παραγωγής - φωτογραφίες της οποίας έχουν διαρρεύσει - να αναμένεται μέσα στο 2020. Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης θα αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες και μπαταρία 70-74 kWh που θα προσφέρει αυτονομία 400-440 km.


DS 3 Crossback E-Tense

DS 3 Crossback E-tense

Βασισμένο στην πλατφόρμα eCMP (όπως τα Opel Corsa-e και το Peugeot e208), το DS 3 Crossback E-Tense θα είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της γαλλικής DS. Το μοντέλο πρωτοπαρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2018 και αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο 2020 με ηλεκτροκινητήρα 136 PS και μπαταρία 50kWh που του χαρίζει αυτονομία έως 320 km.


FIAT 500

FIAT 500

Η ολοκαίνουρια τρίτη γενιά του FIAT 500 είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο του FCA Group. Το ανασχεδιασμένο αμάξωμα με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις διατηρεί όλα τα στοιχεία που έκαναν τόσο αναγνωρίσιμη την προηγούμενη γενιά του, σε συνδυασμό με μια νέα ηλεκτρική πλατφόρμα και πιο premium προσανατολισμό. Κίνηση στο μοντέλο δίνει ένας ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 118 PS (87 kW), ενώ η μπαταρία 42 kWh επιτρέπει αυτονομία έως 320 km.


Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E

Το ηλεκτρικό SUV της Ford δανείζεται το όνομά του από τη θρυλική Mustang. Θα διατίθεται σε πισωκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις με διαφορετική ισχύ (έως 456 PS) και μπαταρία χωρητικότητας 75,7 kWh ή 98,8 kWh (αυτονομία έως 600 km). Εκτός από την επιθετική εμφάνιση και τις επιδόσεις, το Mustang Mach-E θα διακρίνεται για το τεχνολογικά προηγμένο εσωτερικό και τα συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης.


Honda e

Honda e

Το ηλεκτρικό σουπερμίνι της Honda παρουσιάστηκε σε μορφή πρωτοτύπου το 2017, με την έκδοση παραγωγής να ακολουθεί το 2019. Το Honda e με την χαριτωμένη εμφάνιση που θυμίζει την πρώτη γενιά Civic, θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος - με 100 kW (136 PS) και με 113 kW (154 PS) - και μπαταρία 35,5 kWh που θα του χαρίζει αυτονομία έως και 220 km.


Skoda Enyaq iV

Skoda Enyaq iV

Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής της Skoda έχει SUV αμάξωμα, ευρύχωρη καμπίνα και βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του Volkswagen Group (όπως και το VW ID.3).  Το Enyaq iV που θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2021 θα διατίθεται σε 5 εκδόσεις ισχύος (από 146 PS έως 302 PS), με 3 μεγέθη μπαταριών (από 55 kWh έως 82 kWh), ως πισωκίνητο ή ως τετρακίνητο. Ανάλογα με την έκδοση, η αυτονομία του θα κυμαίνεται από 340 km έως 500 km.


SEAT el-Born

SEAT el-Born

Το SEAT el-Born είναι ένα ηλεκτρικό μικρομεσαίο βασισμένο στην πλατφόρμα MEB του Volkswagen Group, το οποίο φέρει στενή συγγένεια με το αντίστοιχο Volkswagen ID.3. Το ισπανικό μοντέλο παρουσιάστηκε σε μορφή πρωτοτύπου το 2019 ενώ η έκδοση παραγωγής αναμένεται να ακολουθήσει μέσα στο 2020. Όπως και το ID.3, έτσι και το el-Born θα έχει ηλεκτροκινητήρα 204 PS ενώ η μπαταρία 62 kWh θα επιτρέπει αυτονομία έως 420 km.


Tesla Model Y

Tesla Model Y

Η SUV έκδοση του ηλεκτρικού Tesla Model 3 παρουσιάστηκε το 2019 και έχει ήδη αρχίσει να κυκλοφορεί στην αμερικανική αγορά. Το Model Y διατίθεται ως πισωκίνητο (ένας ηλεκτροκινητήρας) και ως τετρακίνητο (δύο ηλεκτροκινητήρες), με την αυτονομία να κυμαίνεται από 389 km έως 541 km ανάλογα με την έκδοση. Παράλληλα προσφέρει πιο ευρύχωρη καμπίνα από το Model 3 και δυνατότητα τρίτης σειράς καθισμάτων, ενώ έχει πιο προσιτή τιμή από το μεγαλύτερο Model X.


Volkswagen ID.3 και ID.4

Volkswagen ID.3

Η έκδοση παραγωγής του πρωτοτύπου  ID Concept που είδαμε το 2016 παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2019 και θα κάνει το εμπορικό του ντεμπούτο το φθινόπωρο του 2020 με αρχική τιμή κάτω από τα €30.000. Το ηλεκτρικό μικρομεσαίο της Volkswagen έχει μέγεθος Golf αλλά πιο ευρύχωρη καμπίνα λόγω της πλατφόρμας MEB. Το σύστημα κίνησης αποτελείται από ηλεκτροκινητήρα 204 PS (150 kW) και μπαταρία 45 kWh, 58 kWh ή 77 kWh ανάλογα με την έκδοση που του χαρίζουν αυτονομία 330 km, 420 km ή έως και 550 km αντίστοιχα.

Η Volkswagen ετοιμάζει παράλληλα και ένα ηλεκτρικό SUV με το όνομα ID.4 που θα μοιράζεται τα ίδια μηχανικά μέρη σε συνδυασμό με ψηλότερο αμάξωμα και ακόμα μεγαλύτερους χώρους.


Volvo XC40 Recharge

Volvo XC40 Recharge

Η ηλεκτρική έκδοση του XC40 με το πρόθεμα Recharge είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής της Volvo, ενώ αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο φθινόπωρο του 2020. Εξωτερικά, μοιάζει αρκετά με το αδελφό μοντέλο όμως σε τεχνικό επίπεδο έχει σημαντικές διαφορές με ανασχεδιασμένο πλαίσιο. Το σύστημα κίνησης αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής ισχύος 408 PS και μια μπαταρία 78kWh που εξασφαλίζει αυτονομία 400 km. 

node/39952

BMW M3: Πλήρης αποκάλυψη στις 23 Σεπτεμβρίου

Η BMW δημοσίευσε νέα teaser για την επερχόμενη M3 που θα κάνει πρεμιέρα σε λίγες μέρες.

Σάββατο, 19 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

BMW M3: Πλήρης αποκάλυψη στις 23 Σεπτεμβρίου

BMW Αυστραλίας δημοσίευσε στο Facebook μια σειρά από teaser της επερχόμενης BMW M3, ανακοινώνοντας παράλληλα πως η πρεμιέρα του μοντέλου θα γίνει στις 23 Σεπτεμβρίου 2020.

Οι φωτογραφίες είναι γεμάτες καπνούς και δεν αποκαλύπτουν πολλά - εκτός από την πράσινη εξωτερική απόχρωση - όμως η εξωτερική σχεδίαση είναι ήδη γνωστή από τις διαρροές. Η M3 Sedan όπως και η M4 Coupé ξεχωρίζουν χάρη σε νέο αεροδυναμικό πακέτο που περιλαμβάνει ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα εμπρός με τεράστια γρίλια και σύνθετες εισαγωγές αέρα, φουσκωμένα φτερά, διαφορετικά σχέδια τροχών, διαχύτη με τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης στο πίσω μέρος και διακριτική αεροτομή.

Η βαυαρική φίρμα έχει ανακοινώσει πως η M3 Sedan και η συγγενική M4 Coupé, θα χρησιμοποιούν μια αναβαθμισμένη έκδοση του εξακύλινδρου σε σειρά twin-turbo 3,0 λίτρων M TwinPower Turbo. Στις απλές εκδόσεις το μοτέρ θα αποδίδει 480 PS και θα συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ενώ στις εκδόσεις Competition η απόδοση θα φτάνει τους 510 PS και τα 650 Nm σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο M Steptronic 8 σχέσεων.

Αρχικά τα μοντέλα θα διατίθενται με κίνηση στον πίσω άξονα, ενώ στη συνέχεια θα προστεθούν στη γκάμα και τετρακίνητες εκδόσεις με το σύστημα M xDrive. Επιπλέον, θα έχουμε ενεργή ανάρτηση με νέα ρύθμιση, ισχυρότερα φρένα και τα κατάλληλα ελαστικά επιδόσεων.

TAGS
node/39945

Πέντε μοναδικές McLaren Senna GTR LM με αγωνιστικές φορεσιές από το 1995

Τα υπεραυτοκίνητα πίστας είναι βαμμένα στα χρώματα των McLaren F1 GTR που πρωταγωνίστησαν στο Le Mans το 1995.

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Πέντε μοναδικές McLaren Senna GTR LM με αγωνιστικές φορεσιές από το 1995

Η McLaren παρουσίασε πέντε μοναδικές Senna GTR που κατασκευάστηκαν στα πρότυπα των πέντε αγωνιστικών McLaren F1 GTR που τερμάτισαν στις θέσεις 1, 2, 4, 5 και 13 στις 24 Ώρες του Le Mans το 1995.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επίσημο: McLaren Senna GTR

Τη δημιουργία των υπεραυτοκινήτων πίστας ανέλαβε το τμήμα McLaren Special Operations (MSO), με κάθε μια από τις αγωνιστικές φορεσιές χρειάστηκαν από 800 μέχρι και μερικές χιλιάδες εργατοώρες για την εφαρμογή τους. Τα λογότυπα των χορηγών είναι βαμμένα στο χέρι, όπως και όλα τα γραφικά, ενώ το μοναδικό αυτοκόλλητο βρίσκεται στην οροφή. Εκτός από τα χρώματα των F1 GTR, οι Senna GTR LM έχουν πεντάκτινες ζάντες της OZ με χρυσές δαγκάνες φρένων και χρυσά αμορτισέρ ως ακόμα μια αναφορά στον πρόγονό τους. Παράλληλα διατηρούν το εντυπωσιακό αεροδυναμικό πακέτο της Senna GTR που μπορεί να παράγει έως και 1.000 kg κάθετης δύναμης και έχουν νέες διπλές απολήξεις της εξάτμισης από Inconel.

Στο εσωτερικό βρίσκουμε τιμόνι και καθίσματα αγωνιστικού τύπου με το λογότυπο GTR LM, ζώνες έξι σημείων, paddles αλλαγής σχέσεων από χρυσό και πεντάλ κατασκευασμένα από νιτρίδιο τιτανίου. Επιπλέον, κάθε μοντέλο έχει πλακέτα "1 of 1" που υποδηλώνει το συλλεκτικό του χαρακτήρα, και πληροφορίες για την αντίστοιχη F1 GTR του 1995 πάνω στα ανθρακονημάτινα μαρσπιέ (τα ονόματα των τριών οδηγών, την ημερομηνία του αγώνα και τη θέση στην οποία τερμάτισε).

Αναβαθμισμένος είναι και ο κινητήρας twin-turbo V8 4,0 λίτρων που πλέον αποδίδει 845 PS και 800 Nm (20 PS σε σύγκριση με τις υπόλοιπες Senna GTR) ενώ έχει κόφτη στις 9.000 rpm. 

Ας δούμε όμως το κάθε μοντέλο ξεχωριστά:


McLaren Senna GTR LM 825/1

McLaren Senna GTR LM 825/1

Πρωτότυπο: McLaren F1/01R ‘The Ueno Clinic car’ (1η θέση)
Οδηγοί: Yannick Dalmas, Masanori Sekiya και JJ Lehto


McLaren Senna GTR LM 825/6

McLaren Senna GTR LM 825/6

Πρωτότυπο: McLaren F1/06R ‘The Harrods car’ (3η θέση)
Οδηγοί: Andy Wallace, Derek Bell και Justin Bell


McLaren Senna GTR LM 825/2

McLaren Senna GTR LM 825-2

Πρωτότυπο: McLaren F1/02R ‘The Gulf car’ (4η θέση)
Οδηγοί:  Maurizio Sandro Sala, Mark Blundell και Ray Bellm


McLaren Senna GTR LM 825/7

McLaren Senna GTR LM 825/7

Πρωτότυπο: McLaren F1/07R ‘The Jacadi car’ (5η θέση)
Οδηγοί: Fabien Giroix, Olivier Grouillard και Jean-Denis Deletraz


McLaren Senna GTR LM 825/5

McLaren Senna GTR LM 825/5

Πρωτότυπο: McLaren F1/05R ‘The Cesar car’ (13η θέση)
Οδηγοί: Jean-Luc Maury-Laribiere, Marc Sourd και Hervé Poulin


Οι πέντε τυχεροί ιδιοκτήτες των μοντέλων που προέρχονται από ΗΠΑ, Ευρώπη και Ηνωμένο Βασίλειο, θα έχουν την ευκαιρία να τα οδηγήσουν στη θρυλική πίστα του Le Mans λίγο πριν από τον αγώνα του 2021. Η McLaren δεν θέλησε να αποκαλύψει την τιμή κάθε μοντέλου που προφανώς είναι αρκετά υψηλότερη από τα £1,1 εκατομμύρια στερλίνες (προ φόρων) που κοστίζει μια "απλή" Senna GTR.