node/39318

Τα ηλεκτρικά μοντέλα που θα δούμε μέσα στο 2020

Η εποχή της ηλεκτροκίνησης έχει ξεκινήσει και οι κατασκευαστές προσφέρουν ολοένα και περισσότερες προτάσεις.

Με την ανακοίνωση των νέων μέτρων για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελλάδα, το ενδιαφέρον του κόσμου για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχει αυξηθεί, καθώς αυτά γίνονται πιο προσιτά στο μέσο αγοραστή ενώ παράλληλα προσφέρουν καλύτερη αυτονομία που καλύπτει πλέον τις ανάγκες του μέσου οδηγού.

Εκτός από τις υφιστάμενες προτάσεις της αγοράς που παρουσιάσαμε αναλυτικά σε άρθρο μας, μέσα στους επόμενους μήνες θα δούμε την πρεμιέρα αρκετών ηλεκτρικών μοντέλων από πληθώρα κατασκευαστών. Ας τα δούμε λοιπόν με αλφαβητική σειρά για να έχουμε μια καλύτερη εικόνα του τι μέλλει γενέσθαι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Κρατική επιδότηση: Πόσο θα κοστίζει κάθε ηλεκτρικό της ελληνικής αγοράς;


Audi Q4 e-tron και E-tron GT

Audi Q4 e-tron

Οι εκδόσεις παραγωγής των πρωτοτύπων Q4 e-tron (2019) και E-tron GT (2018) της Audi αναμένεται να παρουσιαστούν μέσα στο 2020 με πιθανή κυκλοφορία στις αρχές του 2021. Με αυτά τα μοντέλα η Audi θα εμπλουτίσει την ηλεκτρική γκάμα της δίπλα στα υφιστάμενα e-tron και e-tron Sportback.

Το Q4 e-tron θα είναι ηλεκτρικό SUV που θα τοποθετηθεί ανάμεσα στα Q3 και Q5 από πλευράς μεγέθους, βασισμένο στην πλατφόρμα MEB του VW Group με δύο ηλεκτροκινητήρες και τετρακίνηση.

Το E-tron GT θα είναι ένα ηλεκτρικό grand tourer που θα βασίζεται στα μηχανικά μέρη της Porsche Taycan και θα συνδυάζει ελκυστική σχεδίαση και εξαιρετικές επιδόσεις.


BMW iX3

BMW iX3

Η αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της X3 παρουσιάστηκε σε μορφή πρωτοτύπου το 2018, με την έκδοση παραγωγής - φωτογραφίες της οποίας έχουν διαρρεύσει - να αναμένεται μέσα στο 2020. Το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης θα αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες και μπαταρία 70-74 kWh που θα προσφέρει αυτονομία 400-440 km.


DS 3 Crossback E-Tense

DS 3 Crossback E-tense

Βασισμένο στην πλατφόρμα eCMP (όπως τα Opel Corsa-e και το Peugeot e208), το DS 3 Crossback E-Tense θα είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της γαλλικής DS. Το μοντέλο πρωτοπαρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2018 και αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο 2020 με ηλεκτροκινητήρα 136 PS και μπαταρία 50kWh που του χαρίζει αυτονομία έως 320 km.


FIAT 500

FIAT 500

Η ολοκαίνουρια τρίτη γενιά του FIAT 500 είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο του FCA Group. Το ανασχεδιασμένο αμάξωμα με συμπαγείς εξωτερικές διαστάσεις διατηρεί όλα τα στοιχεία που έκαναν τόσο αναγνωρίσιμη την προηγούμενη γενιά του, σε συνδυασμό με μια νέα ηλεκτρική πλατφόρμα και πιο premium προσανατολισμό. Κίνηση στο μοντέλο δίνει ένας ηλεκτροκινητήρας με απόδοση 118 PS (87 kW), ενώ η μπαταρία 42 kWh επιτρέπει αυτονομία έως 320 km.


Ford Mustang Mach-E

Ford Mustang Mach-E

Το ηλεκτρικό SUV της Ford δανείζεται το όνομά του από τη θρυλική Mustang. Θα διατίθεται σε πισωκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις με διαφορετική ισχύ (έως 456 PS) και μπαταρία χωρητικότητας 75,7 kWh ή 98,8 kWh (αυτονομία έως 600 km). Εκτός από την επιθετική εμφάνιση και τις επιδόσεις, το Mustang Mach-E θα διακρίνεται για το τεχνολογικά προηγμένο εσωτερικό και τα συστήματα ημιαυτόνομης οδήγησης.


Honda e

Honda e

Το ηλεκτρικό σουπερμίνι της Honda παρουσιάστηκε σε μορφή πρωτοτύπου το 2017, με την έκδοση παραγωγής να ακολουθεί το 2019. Το Honda e με την χαριτωμένη εμφάνιση που θυμίζει την πρώτη γενιά Civic, θα διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος - με 100 kW (136 PS) και με 113 kW (154 PS) - και μπαταρία 35,5 kWh που θα του χαρίζει αυτονομία έως και 220 km.


Skoda Enyaq iV

Skoda Enyaq iV

Το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής της Skoda έχει SUV αμάξωμα, ευρύχωρη καμπίνα και βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του Volkswagen Group (όπως και το VW ID.3).  Το Enyaq iV που θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2021 θα διατίθεται σε 5 εκδόσεις ισχύος (από 146 PS έως 302 PS), με 3 μεγέθη μπαταριών (από 55 kWh έως 82 kWh), ως πισωκίνητο ή ως τετρακίνητο. Ανάλογα με την έκδοση, η αυτονομία του θα κυμαίνεται από 340 km έως 500 km.


SEAT el-Born

SEAT el-Born

Το SEAT el-Born είναι ένα ηλεκτρικό μικρομεσαίο βασισμένο στην πλατφόρμα MEB του Volkswagen Group, το οποίο φέρει στενή συγγένεια με το αντίστοιχο Volkswagen ID.3. Το ισπανικό μοντέλο παρουσιάστηκε σε μορφή πρωτοτύπου το 2019 ενώ η έκδοση παραγωγής αναμένεται να ακολουθήσει μέσα στο 2020. Όπως και το ID.3, έτσι και το el-Born θα έχει ηλεκτροκινητήρα 204 PS ενώ η μπαταρία 62 kWh θα επιτρέπει αυτονομία έως 420 km.


Tesla Model Y

Tesla Model Y

Η SUV έκδοση του ηλεκτρικού Tesla Model 3 παρουσιάστηκε το 2019 και έχει ήδη αρχίσει να κυκλοφορεί στην αμερικανική αγορά. Το Model Y διατίθεται ως πισωκίνητο (ένας ηλεκτροκινητήρας) και ως τετρακίνητο (δύο ηλεκτροκινητήρες), με την αυτονομία να κυμαίνεται από 389 km έως 541 km ανάλογα με την έκδοση. Παράλληλα προσφέρει πιο ευρύχωρη καμπίνα από το Model 3 και δυνατότητα τρίτης σειράς καθισμάτων, ενώ έχει πιο προσιτή τιμή από το μεγαλύτερο Model X.


Volkswagen ID.3 και ID.4

Volkswagen ID.3

Η έκδοση παραγωγής του πρωτοτύπου  ID Concept που είδαμε το 2016 παρουσιάστηκε τον Σεπτέμβριο του 2019 και θα κάνει το εμπορικό του ντεμπούτο το φθινόπωρο του 2020 με αρχική τιμή κάτω από τα €30.000. Το ηλεκτρικό μικρομεσαίο της Volkswagen έχει μέγεθος Golf αλλά πιο ευρύχωρη καμπίνα λόγω της πλατφόρμας MEB. Το σύστημα κίνησης αποτελείται από ηλεκτροκινητήρα 204 PS (150 kW) και μπαταρία 45 kWh, 58 kWh ή 77 kWh ανάλογα με την έκδοση που του χαρίζουν αυτονομία 330 km, 420 km ή έως και 550 km αντίστοιχα.

Η Volkswagen ετοιμάζει παράλληλα και ένα ηλεκτρικό SUV με το όνομα ID.4 που θα μοιράζεται τα ίδια μηχανικά μέρη σε συνδυασμό με ψηλότερο αμάξωμα και ακόμα μεγαλύτερους χώρους.


Volvo XC40 Recharge

Volvo XC40 Recharge

Η ηλεκτρική έκδοση του XC40 με το πρόθεμα Recharge είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο παραγωγής της Volvo, ενώ αναμένεται να κυκλοφορήσει μέσα στο φθινόπωρο του 2020. Εξωτερικά, μοιάζει αρκετά με το αδελφό μοντέλο όμως σε τεχνικό επίπεδο έχει σημαντικές διαφορές με ανασχεδιασμένο πλαίσιο. Το σύστημα κίνησης αποτελείται από δύο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής ισχύος 408 PS και μια μπαταρία 78kWh που εξασφαλίζει αυτονομία 400 km. 

node/39485
Nissan Qashqai 2020 render

Nissan: To καινούργιο Qashqai με υβριδική τεχνολογία e-Power

Η Nissan ετοιμάζεται να λανσάρει ένα από τα πιο σημαντικά μοντέλα της: Το Qashqai. Και έχει ήδη ανακοινώσει ότι θα διατίθεται στην Ευρώπη με υβριδική τεχνολογία e-Power.

Πέμπτη, 16 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Nissan: To καινούργιο Qashqai με υβριδική τεχνολογία e-Power

Το δεύτερο μισό 2020 αναμένεται ιδιαίτερα δραστήριο για τη Nissan. Παρά την τρέχουσα κρίση, ο Ιάπωνας κατασκευαστής έχει προγραμματίσει να αποκαλύψει τη νέα γενιά του Qashqai που θα έχει μια ιδιαιτερότητα: Την παρουσία υβριδικού κινητήρα, πρεμιέρα για το Qasqhai. Και όχι κάτι που το έχουμε ξαναδεί. Με άλλα λόγια δεν θα πρόκειται για τον κινητήρα E-Tech που έτσι θα τον μοιραζόταν με τη Renault, αλλά για τον e-Power, που έχει ήδη χρησιμοποιηθεί από τη Nissan σε ορισμένα μοντέλα στην Ιαπωνία.

Σε αντίθεση με τα υβριδικά της Renault, το e-Power είναι ένα ξεκάθαρα ηλεκτρικό όχημα. Ο θερμικός κινητήρας δεν κινεί τους τροχούς και απλώς χρησιμεύει ως γεννήτρια ρεύματος για τις μπαταρίες. Αυτό βέβαια, δεν αποκλείει την παρουσία στην γκάμα του Qashqai μιας έκδοσης με το επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα E-Tech της Συμμαχίας.

Η Nissan στοχεύει σε ένα εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα έως το 2023 και αυτό προφανώς περιλαμβάνει μοντέλα e-Power. Οι συνάδελφοί μας από το Autoexpress ρώτησαν τον επικεφαλής λειτουργιών της Nissan εάν αυτή την τεχνολογία θα τη βρούμε και στο Juke και η απάντηση θα μπορούσε να είναι από ενδιαφέρουσα έως «δεν ξέρω»: «Γιατί όχι;». Πάντως, ένα Juke που θα μπορούσε επίσης να γίνει 100% ηλεκτρικό και θα πωλείτο παράλληλα με τη μία και μοναδική θερμική έκδοση του μοντέλου είναι πολύ πιθανή εξέλιξη και μάλιστα του εγγύς μέλλοντος.

node/39484

Επίσημο: Maserati Ghibli Hybrid [video]

Η εποχή του εξηλεκτρισμού της Maserati ξεκινά με την ήπια υβριδική Ghibli Hybrid.

Πέμπτη, 16 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Επίσημο: Maserati Ghibli Hybrid [video]

Μετά από αρκετά teaser video, η Maserati παρουσίασε σήμερα την Ghibli Hybrid - το πρώτο εξηλεκτρισμένο μοντέλο στην ιστορία της Τρίαινας - που σηματοδοτεί τον σταδιακό εξηλεκτρισμό ολόκληρης της γκάμας της. 

Να θυμίσουμε πως η σημερινή γενιά της Ghibli πρωτοπαρουσιάστηκε το 2013 και δέχθηκε μια ελαφριά ανανέωση το 2017. Μέχρι σήμερα η Maserati έχει πουλήσει πάνω από 100.000 μονάδες του σεντάν που τοποθετείται στη γκάμα της κάτω από τη ναυαρχίδα Quattroporte.

Κάτω από το καπό της Ghibli Hybrid βρίσκεται ο τετρακύλινδρος υπετροφοδοτούμενος κινητήρας 2,0 λίτρων με ήπια υβριδικό σύστημα 48 Volt, ηλεκτρικό supercharger (e-Booster) και μια μπαταρία που βρίσκεται στον πίσω άξονα για καλύτερη κατανομή βάρους. Η ενέργεια που ανακτάται κατά το φρενάρισμα και αποθηκεύεται στη μπαταρία, συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης αλλά και στην ενίσχυση των επιδόσεων. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 330 PS και τα 430 Nm, επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 km/h σε 5,7" (+1" σε σχέση με την V6) και τελική ταχύτητα 255 km/h. 

Σύμφωνα με το δελτίο τύπου, παρά τον ελαφρύ εξηλεκτρισμό της, η Ghibli διατηρεί τον ήχο που χαρακτηρίζει κάθε Maserati χάρη σε ειδική ρύθμιση της εξάτμισης. Παράλληλα, ζυγίζει 80 kg λιγότερο από την πετρελαιοκίνητη έκδοση.

Maserati Ghibli Hybrid

Αισθητικά, η νέα Ghibli Hybrid ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες εκδόσεις χάρη στην ελαφρώς ανασχεδιασμένη γρίλια, τα νέα γραφικά LED στα πίσω φώτα (εμπνευσμένα από τις 3200 GT και Alfieri Concept) αλλά και από τις πινελιές σε μπλε χρωμα που συναντάμε στις εσοχές, τις δαγκάνες των φρένων και τα εμβλήματα στο προφίλ.

Την ίδια απόχρωση (που σύμφωνα με τη Maserati συμβολίζει τον εξηλεκτρισμό) βρίσκουμε και στο εσωτερικό, στις ραφές των καθισμάτων και στην Τρίαινα που είναι ραμμένη στα προσκέφαλα. Στο ταμπλό συναντάμε επίσης νέο πίνακα οργάνων και μεγαλύτερη οθόνη αφής 10,1" στην κεντρική κονσόλα η οποία ενσωματώνει το Maserati Intelligent Assistant με νέα γραφικά. Η Ghibli Hybrid εισάγει και την τεχνολογία Maserati Connect program που παρακολουθεί διαρκώς την κατάσταση του οχήματος και αναβαθμίζει το λογισμικό του όποτε χρειαστεί.

Παράλληλα με την πρεμιέρα της Ghibli Hybrid, η ιταλική φίρμα επιβεβαίωσε πως τα πρώτα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα της θα είναι οι GranTurismo και GranCabrio που θα παρουσιαστούν το 2021.

[Πηγή: Maserati]