node/32498

DS 3 Crossback e-Tense: Το πρώτο ηλεκτρικό DS θα είναι στο Παρίσι

Φιγουράροντας με τις τρεις άλλες ηλεκτροκίνητες παγκόσμιες πρεμιέρες, το DS 3 Crossback e-Τense θα κάνει το ντεμπούτο στο Mondial de l’Automobile του Παρισιού. Με αυτονομία έως 320 km κατά WLTP, το EV της DS θα λανσαριστεί το β’ 6μηνο του 2019.

Αιχμή του δόρατος για ηλεκτρικό πρόγραμμα του Groupe PSA, η DS Automobiles θα έχει στο σταντ του Mondial de l’Automobile όχι λιγότερα από τέσσερα ηλεκτρικά μοντέλα ή πρωτότυπα. Και ένα από τα πιο ενδιαφέροντα στο παρισινό Σαλόνι Αυτοκινήτου θα είναι το μελλοντικό DS 3 Crossback e-Τense.

Το μικρό crossover, που εξελίχτηκε πάνω στην πλατφόρμα eCMP, ενσωματώνει μια μπαταρία 50kWh που όπως αναγγέλλει η DS παρέχει αυτονομία έως 320 km κατά WLTP και σχεδόν 430 km στον κύκλο NEDC. Η ισχύς του DS 3 Crossback e-Τense είναι 136 άλογα και η ροπή του 26,5 kgm, νούμερα που του επιτρέπουν να γράφει 8,7” στο σπριντ των 0-100. Η δυνατότητα επαναφόρτισης είναι σε πέντε ώρες για φορτιστή 11kW AC, ενώ θα είναι σε θέση να ανακτήσει το 80% της ενέργειας σε 30 λεπτά σε ένα τερματικό 100kW σε DC Combo. Ξεκινώντας τη νέα στρατηγική ηλεκτροκίνησης του Groupe PSA, το EV της DS θα λανσαριστεί το β’ 6μηνο του 2019.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επίσημο: Νέο DS 3 Crossback [video]

DS 3 Crossback e-Tense

Όσον αφορά την επαναφορτιζόμενη υβριδική πλευρά, το DS 7 Crossback e-Tense θα βρίσκεται επίσης στο παρισινό προσκήνιο. Εξελιγμένο πάνω στην πλατφόρμα EMP2, το γαλλικό SUV συνδυάζει ένα θερμικό κινητήρα 200 ίππων με δύο ηλεκτρικούς κινητήρες των 80kW στον εμπρός και στον πίσω άξονα. Με μπαταρία 13,2kWh, το DS 7 Crossback e-Tense θα μπορεί να διανύσει έως και 50 χιλιόμετρα με αμιγώς ηλεκτρική λειτουργία. Το λανσάρισμά του έχει προγραμματιστεί για το τέλος του επόμενου έτους.

DS 7 Crossback e-Tense

Όσον αφορά το όραμα του αυτοκινήτου πολυτελείας της DS Automobiles, με ορίζοντα το 2035, αυτό είναι το πρωτότυπο DS X e-Tense που θα κάνει επίσης το ντεμπούτο του στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Με πρώτη γεύση τον περασμένο Απρίλιο, το πρωτότυπο υιοθετεί ασύμμετρη εμφάνιση και φορά αποκλειστικά ηλεκτρικό κινητήρα που αποδίδει έως και 1000kW ισχύος.

DS X e-Tense

Τέλος, η DS Automobiles θα παρουσιάσει το νέο της DS e-Tense FE 19. Με συμμετοχή στο πρωτάθλημα Formula E και εξοπλισμένο με νέο κινητήρα 220kW, θα παρουσιαστεί με την καινούργια του φορεσιά για το 2018-2019.

«Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, η DS γράφει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της με τέσσερις παγκόσμιες πρεμιέρες και δείχνει ότι το μέλλον ξεκινά σήμερα! Ο εξηλεκτρισμός είναι στο επίκεντρο της στρατηγικής της φίρμας. Τα πρώτα εξηλεκτρισμένα DS θα είναι στο δρόμο το 2019, με το DS 7 Crossback e-Tense 4x4, το υψηλής απόδοσης υβριδικό μας, και το DS 3 Crossback e-Tense, 100% ηλεκτρικό. Από το 2025, όλα τα νέα μοντέλα DS θα λανσαριστούν αποκλειστικά σε ηλεκτροκίνητη έκδοση», λέει ο Yves Bonnefont, διευθύνων σύμβουλος της DS Automobiles.

DS e-Tense FE 19

node/39676
Cadillac Lyriq

Νέα Cadillac Lyriq: Το αμερικανικό e-SUV σε (σχεδόν) τελική μορφή

Γνωστή για τις επιδόσεις της στους θερμικούς κινητήρες, η Cadillac άλλαξε τον προσανατολισμό της και εισήλθε στην ηλεκτρική εποχή. Η Lyriq εγκαινιάζει αυτό το νέο κεφάλαιο για την αμερικανική φίρμα.

Κυριακή, 09 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Νέα Cadillac Lyriq: Το αμερικανικό e-SUV σε (σχεδόν) τελική μορφή

Η Cadillac είχε αποκτήσει εδώ και καιρό φήμη για τη στροφή της προς μικρότερους κινητήρες που πήγαιναν αντάμα με το επίσης downsizing στο μέγεθος των αυτοκινήτων της. Με την τάση αυτή να αποτελεί πλέον «περυσινά, ξινά σταφύλια», φαίνεται ότι πλέον κινείται σε μια νέα πορεία που θα την τοποθετήσει ως την premium φίρμα-ηλεκτρική αιχμή του ομίλου της General Motors. Και για να εγκαινιάσει αυτόν τον νέο προσανατολισμό, η Cadillac αποκαλύπτει τη Lyriq στη σχεδόν τελική μορφή της.

Βέβαια, η Lyriq ή καλύτερα το είδος αυτοκινήτου που αντιπροσωπεύει, δεν αποτελεί έκπληξη: Για την άφιξή της στον κόσμο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, η φίρμα του Detroit παρουσιάζει ένα ηλεκτρικό SUV. Μια πολύ δημοφιλής μορφή, ειδικά στις Ηνωμένες Πολιτείες όπου η αγορά κυριαρχείται από το Tesla Model X, το αιώνιο σημείο αναφοράς που οφείλει η Lyriq να κατατροπώσει. Και για να φτάσει σε αυτή την πλεονεκτική θέση, η Cadillac πιέζει τα… ποτενσιόμετρα στο μάξιμουμ.

Cadillac Lyriq

Αυτό ισχύει σφόδρα και για το στιλ, καθώς το αμερικανικό SUV ξεπατικώνει το Cadillac EV Concept, το πρωτότυπο που ανακοίνωσε τη Lyriq το 2019. Επομένως, βρίσκουμε έναν αδρό σχεδιασμό με έντονες γωνίες και ακμές, και μια πτυχωτή πρόσοψη με τεράστια νικελένια (και φωτιζόμενη) μάσκα -μια υποτιθέμενη κληρονομιά από τις Cadillac Eldorado και DeVille από τις δεκαετίες του ’50 και του ’60.

Παρόλο που η Lyriq βρίσκεται ακόμα στο στάδιο του show car (κάτι μεταξύ πρωτοτύπου και παραγωγής), το ηλεκτρικό SUV πιθανότατα θα διατηρήσει όλη την πλαστική φορεσιά του στο μοντέλο παραγωγής που θα λανσαριστεί το 2023.

Cadillac Lyriq

Το αμερικανικό SUV θα έρθει να τοποθετηθεί στην γκάμα της Cadillac μεταξύ των XT5 και XT6, κάτι που μας δίνει τη ένδειξη του μήκους της Lyriq που αναμένεται στα 4,9 m. Αυτό όμως το κάνει 14 πόντους πιο κοντό από το Tesla Model X, το οποίο είναι και ο εμπορικός στόχος του. Λεπτομέρειες σχετικά με τη χωροταξία της καμπίνας δεν έχουν ακόμη δοθεί στη δημοσιότητα, αλλά δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι επιβάτες δεν θα πάσχουν από έλλειψη χώρου. Μια παρτίδα στην οποία η Lyriq θα παίξει τα ρέστα της, με μια καμπίνα σχετικά λιτή και χωρίς τούνελ μετάδοσης.

Η Lyriq θα εξοπλίζεται με μια οθόνη με την υψηλότερη πυκνότητα πίξελ στον κόσμο. Έτσι, στην καμπίνα, μια τεράστια καμπύλη οθόνη 33 ιντσών θα κλέβει την παράσταση. Η Cadillac δεν έχει δημοσιοποιήσει καμία πληροφορία σχετικά, αλλά θα μπορούσε να βασιστεί στην τεχνολογία P-OLED που είναι ήδη γνωστή από την Cadillac Escalade και υποστηρίζει/εμφανίζει ένα δισεκατομμύριο χρώματα. Μια επίδοση, 64 φορές καλύτερη από οποιοδήποτε αντίστοιχο σύστημα, διαθέσιμο σε αυτοκίνητο σήμερα. Ένα τεχνολογικό προβάδισμα που θα συνοδεύεται από σύστημα ήχου AKG με 19 ηχεία.

Cadillac Lyriq

Στα «μηχανολογικά» στοιχεία της Lyriq τώρα, το e-SUV της Cadillac θα διαθέτει συστοιχία μπαταριών Ultium, τοποθετημένη στο πάτωμα, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη κατανομή βάρους 50:50, ενώ η «χημεία» της περιορίζει τη χρήση κοβαλτίου.

Με χωρητικότητα 100 kWh, θα μπορούσε να πετύχει αυτονομία μέχρι 480 km. Επίδοση όμως που δεν είναι ανταγωνιστική για να αντιμετωπίσει τα 500+ km του Tesla Model X. Το οποίο αναμφίβολα θα έχει εξελιχθεί σε μεγάλο βαθμό έως το 2023.

Cadillac Lyriq

Οι υπόλοιπες προδιαγραφές, ιδίως όσον αφορά την ισχύ και την απόδοση, αποτελούν ακόμη γνώση μόνο της Cadillac. Ωστόσο, η αμερικανική φίρμα ανακοινώνει ταχεία επαναφόρτιση που θα μπορεί να ανταποκριθεί σε ισχύ 150 kW, ενώ ο ενσωματωμένος φορτιστής AC θα φτάνει τα 19 kW.

Η Cadillac Lyriq παραγωγής θα παρουσιαστεί σε κοινό και Τύπο το 2022, με το εμπορικό λανσάρισμα να έχει προγραμματιστεί έναν χρόνο αργότερα. Η γκάμα της Lyriq θα περιλαμβάνει ένα βασικό, προσθιοκίνητο μοντέλο και έκδοση 4x4 με δύο ηλεκτρομοτέρ.

node/39672

Επέκταση για την γκάμα της DS Automobiles

Η επόμενη διετία αναμένεται ιδιαίτερα παραγωγική για την γκάμα της γαλλικής εταιρείας.

Σάββατο, 08 Αυγούστου 2020 | Αργύρης Τούντας Επικοινωνία

Επέκταση για την γκάμα της DS Automobiles

Με την γκάμα της αυτήν τη στιγμή να περιλαμβάνει δύο μοντέλα, τα DS 3 Crossback και DS 7 Crossback και η επερχόμενη ναυαρχίδα DS 9 να προστεθεί σε αυτά στις αρχές του 2021.

Ωστόσο μιλώντας στο βρετανικό Auto Express, ο επικεφαλής της εταιρείας στο Ηνωμένο Βασίλειο αποκάλυψε πως το πλάνο περιλαμβάνει έξι μοντέλα συνολικά. Χωρίς να το επιβεβαιώσει συγκεκριμένα, ο Alain Descat δήλωσε πως σαφώς θα ήθελε ένα τέτοιο συμπλήρωμα στην γκάμα.

Μάλιστα θα πρέπει να θεωρείται βέβαιο πως μιλάμε για ουσιαστικά για δύο εκδόσεις του μοντέλου, μια συμβατική χάτσμπακ και μια με crossover χαρακτήρα. Το πιθανότερο είναι επίσης πως το μοντέλο θα βασιστεί στην νέα γενιά της πλατφόρμας EMP2, η οποία θα έχει χώρο για μεγαλύτερη μπαταρία άρα και συμβατότητα για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση αντί μόνο για την plug-in δυνατότητα που έχει η σημερινή.

Όσο για το έκτο μοντέλο, αυτό όλα δείχνουν πως θα είναι ένα μεγάλο SUV. Αν και ο Descat δεν επιβεβαίωσε καθαρά ούτε αυτή την είδηση λέγοντας πως η γκάμα δεν είναι ακόμα αυστηρά αποφασισμένη, συμφώνησε πως «Ένα τέτοιο μοντέλο έχει ιδιαίτερο νόημα όταν μιλάς για μια εταιρεία που δραστηριοποιείται σε παγκόσμια βάση».