node/36421

Επίσημο: Το ηλεκτρικό Honda e στην έκδοση παραγωγής

Οι πρώτες φωτογραφίες δείχνουν ότι είναι πολύ κοντά στο πρωτότυπο. Είναι πισωκίνητο, με έως και 154 ίππους.

Ήδη γνωρίζαμε ότι το πρωτότυπο Honda e concept ήταν κατά 99% ίδιο με το επερχόμενο μοντέλο παραγωγής. Και τώρα έχουμε την επίσημη απόδειξη γι’ αυτό.

Η Honda έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες του Honda e στην έκδοση παραγωγής, όπου δείχνει ουσιαστικά ίδιο με το εκθεσιακό πρωτότυπο. Θα παρουσιαστεί στην Έκθεση της Φρανκφούρτης, την επόμενη εβδομάδα.

Το Honda e θα διατίθεται με δύο διαφορετικούς ηλεκτροκινητήρες: έναν ισχύος 100 kW (136 PS) κι έναν με 113 kW (154 PS) και 315 Nm ροπή, από «μηδενικές» φυσικά στροφές. Η δεύτερη έκδοση θα επιταχύνει από στάση έως τα 100 km/h σε περίπου 8”.

Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 35,5 kWh και η Honda λέει πως είναι μια από τις μικρότερες σε διαστάσεις, στην κατηγορία αυτή. Με μια πλήρη φόρτιση, παρέχει αυτονομία έως και 220 km, μια τιμή που η Honda πιστεύει ότι είναι «τέλεια για τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη». Το αυτοκίνητο μπορεί να μπει και σε ταχυφορτιστή των 100 kWh, οπότε η φόρτισή της μπαταρίας στο 80% της χωρητικότητας απαιτεί μόνο 30 λεπτά.

Η αυτονομία είναι σημαντικά μικρότερη από εκείνη του Kia e-Niro ή και του νέου BMW i3, όμως ο υπεύθυνος του προγράμματος εξέλιξης, Kohei Hitomi, δήλωσε στο «αδελφό» μας Autocar: «Κάποιοι δυνητικοί πελάτες μπορεί να μην ικανοποιηθούν, αλλά μια μεγαλύτερη μπαταρία φέρνει μειονεκτήματα στη χωροταξία και το ζύγισμα του αυτοκινήτου».

Honda e interior
To ηλεκτρικό σουπερμίνι βασίζεται σε μια καινούργια πλατφόρμα, σχεδιασμένη ειδικά για ηλεκτρικά μοντέλα των κατηγοριών Α και Β. Είναι λίγο μικρότερο σε μήκος από το Jazz και κάπου 100 mm ψηλότερο από ένα ΜΙΝΙ.
  
Τοποθετημένο πίσω, το ηλεκτρομοτέρ κινεί τους πίσω τροχούς για τους οποίους υπάρχει σύστημα μεταφοράς ροπής (torque vectoring) για καλύτερη συμπεριφορά και μεγαλύτερη ευελιξία στις κλειστές στροφές. Η κατανομή βάρους είναι απόλυτα ζυγισμένη, 50:50, και η μπαταρία είναι τοποθετημένη κεντρικά και χαμηλά, για χαμηλό κέντρο βάρους.

Όπως το πρωτότυπο, έτσι και το μοντέλο παραγωγής έχει κάμερες αντί για εξωτερικούς καθρέφτες. Οι κάμερες, που προβάλλουν ζωντανές εικόνες σε δύο οθόνες 6”, μειώνουν την αεροδυναμική αντίσταση κατά 90%, σύμφωνα με τη Honda. H συνολική αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου αυξάνεται κατά 3,8%, συμβάλλοντας στη μεγιστοποίηση της ηλεκτρικής αυτονομίας. Το Side Camera Mirror System έχει δύο ρυθμίσεις, με νορμάλ και εκτεταμένο οπτικό πεδίο, και η Honda λέει ότι μειώνουν τις τυφλές γωνίες κατά τουλάχιστον 10% σε σχέση με τους καθρέφτες. Μια ειδική επίστρωση διώχνει το νερό ώστε να μην επηρεάζεται η ορατότητα στη βροχή.
  
Οι χειρολαβές στις πόρτες, που έρχονται πρόσωπο με το αμάξωμα, αυξάνουν κι αυτές την αεροδυναμική απόδοση. Η πρίζα φόρτισης είναι μπροστά, σε κεντρική θέση.

Το εσωτερικό παραμένει κι αυτό πιστό σε εκείνο του πρωτοτύπου. Έχει πέντε οθόνες, που καλύπτουν ολόκληρο το πλάτος του ταμπλό, καθώς κι ένα πλήρως συνδεδεμένο σύστημα πολυμέσων. Οι δύο κύριες οθόνες LCD 12,3” παρέχουν στον οδηγό και το συνοδηγό τις ίδιες ακριβώς δυνατότητες.

Honda e ταμπλό
 Η τεχνητή νοημοσύνη είναι βέβαια κι αυτή παρούσα με τη μορφή του Προσωπικού Βοηθού Honda, που χρησιμοποιεί «μοναδική κατανόηση των συμφραζομένων ώστε να δημιουργεί φυσικό διάλογο και να παρέχει πρόσβαση σε μια σειρά από online υπηρεσίες». Ο χρήστης ενεργοποιεί τον ηλεκτρονικό βοηθό με τη φράση “OK Honda” και κατόπιν κάνει την ερώτηση ή δίνει την εντολή.

Ο ιδιοκτήτης του Honda e μπορεί να παραμένει συνδεδεμένος με αυτό ακόμη και εξ αποστάσεως, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή My Honda+ στο κινητό του, η οποία δίνει πρόσβαση σε στοιχεία της κατάστασης του αυτοκινήτου, στον έλεγχο της στάθμης φόρτισης της μπαταρίας, τη διαθέσιμη αυτονομία, τη ρύθμιση του κλιματισμού και τον εντοπισμό του αυτοκινήτου, ενώ μπορείς και να το κλειδώσεις ή να το ξεκλειδώσεις από μακριά.

Τα βιβλία παραγγελιών έχουν ήδη ανοίξει σε Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία και Νορβηγία, αν και οι τιμές του Honda e δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί. Αναμένεται όμως να είναι λίγο υψηλότερες από εκείνες του Peugeot e-208, καθώς ο Hitomi έχει δηλώσει: «Είναι σημαντικό να είναι το αυτοκίνητο προσιτό, αλλά η χαμηλή τιμή δεν αποτελεί εγγύηση επιτυχίας. Τα προϊόντα της Apple δεν είναι φθηνά, αλλά όλοι τα θέλουν λόγω της προστιθέμενης αξίας τους. Πιστεύουμε πως ισχύει το ίδιο για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο».

[Πηγές: Honda, Autocar]

node/39460

Επίσημο: Νέο Ford Bronco [video]

Η Ford αναβιώνει το όνομα Bronco σε ένα σύγχρονο 4x4 , ιδανικό για αποδράσεις στην άγρια φύση.

Τρίτη, 14 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Επίσημο: Νέο Ford Bronco [video]

Μετά από μακροσκελή εκστρατεία teaser και διαρροές, η Ford παρουσίασε επίσημα το πολυαναμενόμενο Bronco - ένα σκληροτράχηλο 4X4 διαθέσιμο σε δίπορτες και τετράπορτες εκδόσεις το οποίο αναβιώνει ένα ιστορικό όνομα εγκαινιάζοντας παράλληλα μια νέα οικογένεια μοντέλων της Ford με σύνθημα το "Build Wild". 

Το νέο όχημα ελεύθερου χρόνου της Ford με νοσταλγική εμφάνιση και σύγχρονες τεχνολογίες για κίνηση εκτός δρόμου, έχει ως κύριο ανταγωνιστή του το Jeep Wrangler.

Όπως περιγράφει ο Jim Farley, COO της Ford, το Bronco συνδυάζει την ανθεκτικότητα των F-Series pick-up και το πνεύμα των επιδόσεων της Mustang.

Ford Bronco

Σχεδιαστικά, το νέο Bronco έχει έντονες αναφορές στο μοντέλο πρώτης γενιάς από το 1965 με κλασσικές αναλογίες 4x4 που χαρακτηρίζονται από μεγάλους τροχούς (ελαστικά 37"), κοντό μεταξόνιο, επίπεδο παρμπρίζ και κοντόυς προβόλους. 

Στην όρθια μάσκα βρίσκουμε δύο στρογγυλά φώτα LED ενσωματωμένα στη μεγάλη γρίλια που φέρει την επιγραφή Bronco, πλαστικό ή μεταλλικό προφυλακτήρα και έντονα νεύρα στο καπό που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για πρόσδεση αντικειμένων στην οροφή. Στο προφίλ ο σχεδιασμός είναι λιττός με οριζόντια character line και πλαστικές προεκτάσεις των φτερών. Η ουρά έχει κάθετο κόψιμο με φώτα LED και εξωτερική ρεζέρβα.

Σήμα κατατεθέν του Bronco είναι η αφαιρούμενη οροφή (σε τρία ή τέσσερα τμήματα) για εύκολη μετατροπή σε κάμπριο (διαθέσιμη και υφασμάτινη αναδιπλόυμενη οροφη) αλλά και οι αφαιρούμενες πόρτες που μπορούν να αποθηκευτούν στο χώρο αποσκευών. Προαιρετικά διατίθενται και πόρτες με επιπλέον τζάμι στο κάτω μέρος για καλύτερη ορατότητα.

Ford Bronco

Στο εσωτερικό που κυριαρχούν οι αποχρώσεις της άγριας δύσης, βρίσκουμε ένα ψηφιακό πίνακα οργάνων με γραφικά εμπνευσμένα από το Bronco πρώτης γενιάς, κεντρική οθόνη αφής 12" (8" στις βασικές εκδόσεις) με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας SYNC4, κάθετα τοποθετημένους αεραγωγούς, φυσικά πλήκτρα και διακόπτες για τον κλιματισμό, και ένα περιστροφικό επιλογέα προγράμματος οδήγησης δίπλα από το λεβιέ ταχυτήτων στο κεντρικό τούνελ

Φυσικά δε λείπουν οι πρακτικές λύσεις όπως το πλέγμα για γάντζους στο πίσω μέρος των καθισμάτων, η ειδική βάση για smartphone ή κάμερες πάνω στο ταμπλό, οι επιπλέον χειρολαβές και τα ανθεκτικά και εύκολα στον καθαρισμό υλικά των επενδύσεων (όπως τα λαστιχιένια πατάκια και οι τάπες αποστράγγισης στο πάτωμα). Από την κεντρική οθόνη, ο οδηγός έχει πρόσβαση σε κάμερα 360ο αλλά και το έξυπνο navigation με πάνω από 1.000 χάρτες εκτός δρόμου διαδρομών NeoTreks AccuTerra.

Ενδεικτικό των επιλογών εξατομίκευσης, είναι πως η γκάμα του Bronco θα περιλαμβάνει 7 εκδόσεις εξοπλισμού, 4 επιπλέον πακέτα, 11 εξωτερικές αποχρώσεις και πάνω από 200 διαθέσιμα αξεσουάρ.

Ford Bronco

Κάτω από το καπό του Bronco βρίσκουμε κινητήρες EcoBoost - ένα τετρακύλινδρο 2,3 λίτρων με 270 PS και 420 Nm και ένα V6 2,7 λίτρων με 310 PS και 542 Nm. Τα μοτέρ συνδυάζονται είτε με χειροκίνητο κιβώτιο 7 σχέσεων, είτε με αυτόματο SelectShift 10 σχέσεων.

Και τα δύο σύνολα μπορούν να συνδυαστούν με δύο διαφορετικά συστήματα τετρακίνησης. Το πιο προηγμένο από αυτά έχει ηλεκτρομηχανικό transfer case με υποπολλαπλασιασμό και με πρόσθετη αυτόματη λειτουργία για επιλογή ανάμεσα σε 2H και 4H. Έχουμε επίσης πίσω άξονα Dana 44 AdvanTEK και ανεξάρτητο εμπρός διαφορικό Dana AdvanTEK, προαιρετικά με ηλεκτρονικό κλείδωμα Spicer Performa-TraK.

Η ανάρτηση έχει αμορτισέρ Bilstein με μεγάλη διαδρομή που είναι σχεδιασμένα για μέγιστη αντοχή εκτός δρόμου. Προαιρετικά διατίθεται και ένα ημι-ενεργό υδραυλικό stabilizer που μπορεί να αποσυνδέεται σε ακραίες εκτός δρόμου καταστάσεις.

Ford Bronco

Το ηλεκτρονικό σύστημα Terrain Management System προσφέρει την επιλογή ανάμεσα σε επτά προγράμματα οδήγησης (Normal, Eco, Sport, Slippery and Sand, Baja, Mud/Ruts και Rock Crawl). Επιπλέον, υπάρχει και το πακέτο συστημάτων Trail Toolbox που περιλαμβάνει Trail Control (cruise control για εκτός δρόμου διαδρομές), Trail Turn Assist (Torque Vectoring για ευκολότερη αλλαγή κατεύθυνσης εκτός δρόμου) και Trail One-Pedal Drive (έλεγχος επιτάχυνσης και επιβράδυνσης για σκαρφάλωμα σε βράχους). Διαθέσιμο θα είναι και το πακέτο συστημάτων υποβοήθησης Ford Co-Pilot360 ενώ στο βασικό εξοπλισμό θα ανήκει το AdvanceTrac με Roll Stability Control και το Trailer Sway Control για ευκολότερη ρυμούλκηση.

Η δίπορτη έκδοση με ελαστικά 35" έχει απόσταση από το έδαφος 295 mm, γωνία προσέγγισης 43,2ο, γωνία ράμπας 29ο και γωνία διαφυγής 37,2ο ενώ μπορεί να περάσει από νερό βάθους έως και 851 mm (!)

 

Η παραγωγή του νέου Ford Bronco θα ξεκινήσει στις αρχές του 2021 στο Michigan Assembly Plant, ενώ τα πρώτα μοντέλα θα φτάσουν στις αντιπροσωπείες της Ford στις ΗΠΑ μέσα στην άνοιξη του 2021. Οι προ-παραγγελίες έχουν ξεκινήσει ήδη, με τιμές που ξεκινούν από τα $29.995 για την βασική δίπορτη έκδοση του Bronco.

[Πηγή: Ford]

 

 

node/39459

Toyota GR Supra με τον κινητήρα της BMW M3;

Η Gazoo Racing ετοιμάζει μια ακόμα ισχυρότερη έκδοση της Toyota Supra.

Δευτέρα, 13 Ιουλίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Toyota GR Supra με τον κινητήρα της BMW M3;

Σύμφωνα με την ιαπωνική ιστοσελίδα Best Car, η Toyota ετοιμάζει μια ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής της GR Supra που θα φορά τον ίδιο κινητήρα με τις επερχόμενες BMW M3 και M4!

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε την Toyota GR Supra

Να θυμίσουμε πως η GR Supra διατίθεται ήδη με εξακύλινδρο μοτέρ της BMW που αποδίδει από 340 PS έως 387 PS (στο μοντέλο αμερικανικών προδιαγραφών), αλλά και σε μια "μικρή" τετρακύλιδη έκδοση με 258 PS.

Από τις αρχές του έτους κυκλοφορούν φήμες για μια ισχυρότερη έκδοση της Supra με το έμβλημα GRMN, όμως οι τελευταίες πληροφορίες κάνουν λόγο για ακόμα περισσότερη ισχύ από όσο περιμέναμε. Πιο συγκεκριμένα, ο εξακύλινδρος twin-turbo 3,0 λίτρων της BMW M ακούγεται πως θα αποδίδει έως και 510 PS κάτω από το καπό του ιαπωνικού σπορτσκαρ! Όπως και πριν, η κίνηση θα μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω του αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων M Steptronic, με τη βοήθεια διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης.

Το νέο μοτέρ θα δώσει στην GR Supra βελτιωμένες επιδόσεις ενώ αναμένεται να συνδυαστεί με ένα ανασχεδιασμένο αεροδυναμικό πακέτο και πιο επιθετικό στήσιμο. Περισσότερα για την Supra GRMN θα γνωρίζουμε μέσα στο επόμενο διάστημα καθώς είναι πιθανό η Toyota να μας προετοιμάσει για την έκδοση περιορισμένης παραγωγής με κάποιο πρωτότυπο.

[Πηγή: Best Car]