Επίσημο: Το ηλεκτρικό Honda e στην έκδοση παραγωγής

Οι πρώτες φωτογραφίες δείχνουν ότι είναι πολύ κοντά στο πρωτότυπο. Είναι πισωκίνητο, με έως και 154 ίππους.

Ήδη γνωρίζαμε ότι το πρωτότυπο Honda e concept ήταν κατά 99% ίδιο με το επερχόμενο μοντέλο παραγωγής. Και τώρα έχουμε την επίσημη απόδειξη γι’ αυτό.

Η Honda έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες του Honda e στην έκδοση παραγωγής, όπου δείχνει ουσιαστικά ίδιο με το εκθεσιακό πρωτότυπο. Θα παρουσιαστεί στην Έκθεση της Φρανκφούρτης, την επόμενη εβδομάδα.

Το Honda e θα διατίθεται με δύο διαφορετικούς ηλεκτροκινητήρες: έναν ισχύος 100 kW (136 PS) κι έναν με 113 kW (154 PS) και 315 Nm ροπή, από «μηδενικές» φυσικά στροφές. Η δεύτερη έκδοση θα επιταχύνει από στάση έως τα 100 km/h σε περίπου 8”.

Η μπαταρία έχει χωρητικότητα 35,5 kWh και η Honda λέει πως είναι μια από τις μικρότερες σε διαστάσεις, στην κατηγορία αυτή. Με μια πλήρη φόρτιση, παρέχει αυτονομία έως και 220 km, μια τιμή που η Honda πιστεύει ότι είναι «τέλεια για τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη». Το αυτοκίνητο μπορεί να μπει και σε ταχυφορτιστή των 100 kWh, οπότε η φόρτισή της μπαταρίας στο 80% της χωρητικότητας απαιτεί μόνο 30 λεπτά.

Η αυτονομία είναι σημαντικά μικρότερη από εκείνη του Kia e-Niro ή και του νέου BMW i3, όμως ο υπεύθυνος του προγράμματος εξέλιξης, Kohei Hitomi, δήλωσε στο «αδελφό» μας Autocar: «Κάποιοι δυνητικοί πελάτες μπορεί να μην ικανοποιηθούν, αλλά μια μεγαλύτερη μπαταρία φέρνει μειονεκτήματα στη χωροταξία και το ζύγισμα του αυτοκινήτου».

Honda e interior
To ηλεκτρικό σουπερμίνι βασίζεται σε μια καινούργια πλατφόρμα, σχεδιασμένη ειδικά για ηλεκτρικά μοντέλα των κατηγοριών Α και Β. Είναι λίγο μικρότερο σε μήκος από το Jazz και κάπου 100 mm ψηλότερο από ένα ΜΙΝΙ.
  
Τοποθετημένο πίσω, το ηλεκτρομοτέρ κινεί τους πίσω τροχούς για τους οποίους υπάρχει σύστημα μεταφοράς ροπής (torque vectoring) για καλύτερη συμπεριφορά και μεγαλύτερη ευελιξία στις κλειστές στροφές. Η κατανομή βάρους είναι απόλυτα ζυγισμένη, 50:50, και η μπαταρία είναι τοποθετημένη κεντρικά και χαμηλά, για χαμηλό κέντρο βάρους.

Όπως το πρωτότυπο, έτσι και το μοντέλο παραγωγής έχει κάμερες αντί για εξωτερικούς καθρέφτες. Οι κάμερες, που προβάλλουν ζωντανές εικόνες σε δύο οθόνες 6”, μειώνουν την αεροδυναμική αντίσταση κατά 90%, σύμφωνα με τη Honda. H συνολική αεροδυναμική απόδοση του αυτοκινήτου αυξάνεται κατά 3,8%, συμβάλλοντας στη μεγιστοποίηση της ηλεκτρικής αυτονομίας. Το Side Camera Mirror System έχει δύο ρυθμίσεις, με νορμάλ και εκτεταμένο οπτικό πεδίο, και η Honda λέει ότι μειώνουν τις τυφλές γωνίες κατά τουλάχιστον 10% σε σχέση με τους καθρέφτες. Μια ειδική επίστρωση διώχνει το νερό ώστε να μην επηρεάζεται η ορατότητα στη βροχή.
  
Οι χειρολαβές στις πόρτες, που έρχονται πρόσωπο με το αμάξωμα, αυξάνουν κι αυτές την αεροδυναμική απόδοση. Η πρίζα φόρτισης είναι μπροστά, σε κεντρική θέση.

Το εσωτερικό παραμένει κι αυτό πιστό σε εκείνο του πρωτοτύπου. Έχει πέντε οθόνες, που καλύπτουν ολόκληρο το πλάτος του ταμπλό, καθώς κι ένα πλήρως συνδεδεμένο σύστημα πολυμέσων. Οι δύο κύριες οθόνες LCD 12,3” παρέχουν στον οδηγό και το συνοδηγό τις ίδιες ακριβώς δυνατότητες.

Honda e ταμπλό
 Η τεχνητή νοημοσύνη είναι βέβαια κι αυτή παρούσα με τη μορφή του Προσωπικού Βοηθού Honda, που χρησιμοποιεί «μοναδική κατανόηση των συμφραζομένων ώστε να δημιουργεί φυσικό διάλογο και να παρέχει πρόσβαση σε μια σειρά από online υπηρεσίες». Ο χρήστης ενεργοποιεί τον ηλεκτρονικό βοηθό με τη φράση “OK Honda” και κατόπιν κάνει την ερώτηση ή δίνει την εντολή.

Ο ιδιοκτήτης του Honda e μπορεί να παραμένει συνδεδεμένος με αυτό ακόμη και εξ αποστάσεως, χρησιμοποιώντας την εφαρμογή My Honda+ στο κινητό του, η οποία δίνει πρόσβαση σε στοιχεία της κατάστασης του αυτοκινήτου, στον έλεγχο της στάθμης φόρτισης της μπαταρίας, τη διαθέσιμη αυτονομία, τη ρύθμιση του κλιματισμού και τον εντοπισμό του αυτοκινήτου, ενώ μπορείς και να το κλειδώσεις ή να το ξεκλειδώσεις από μακριά.

Τα βιβλία παραγγελιών έχουν ήδη ανοίξει σε Βρετανία, Γερμανία, Γαλλία και Νορβηγία, αν και οι τιμές του Honda e δεν έχουν ακόμη ανακοινωθεί. Αναμένεται όμως να είναι λίγο υψηλότερες από εκείνες του Peugeot e-208, καθώς ο Hitomi έχει δηλώσει: «Είναι σημαντικό να είναι το αυτοκίνητο προσιτό, αλλά η χαμηλή τιμή δεν αποτελεί εγγύηση επιτυχίας. Τα προϊόντα της Apple δεν είναι φθηνά, αλλά όλοι τα θέλουν λόγω της προστιθέμενης αξίας τους. Πιστεύουμε πως ισχύει το ίδιο για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο».

[Πηγές: Honda, Autocar]