Το Kia PV5 είναι το «International Van of the Year 2026»!
Το βραβείο International Van of the Year, δηλαδή ο τίτλος του ελαφρού επαγγελματικού οχήματος της χρονιάς, απονεμήθηκε στο ολοκαίνουργιο Kia PV5. Παράλληλα, το Ford Ranger PHEV απέσπασε το διετές βραβείο International Pick-up Award.
Πρώτη φορά… και ήδη θρίαμβος! Το ολοκαίνουργιο Kia PV5 απέκτησε τον τίτλο «International Van of the Year 2026».
Το πρώτο επαγγελματικό μοντέλο της κορεατικής μάρκας εξασφάλισε από την πρεμιέρα του το κορυφαίο και πιο αναγνωρισμένο βραβείο του κλάδου. Η απονομή πραγματοποιήθηκε την Τετάρτη, στο πλαίσιο της έκθεσης Solutrans στη Lyon.
Το Kia PV5 δείχνει να βρίσκεται σε εξαιρετική φόρμα, καθώς πρόσφατα κατέρριψε και παγκόσμιο ρεκόρ, μπαίνοντας στο Guinness World Records
«Για πρώτη φορά, η Kia έλαβε το πιο σημαντικό βραβείο της βιομηχανίας επαγγελματικών οχημάτων χάρη στο νέο PV5», δήλωσε ο Jarlath Sweeney, πρόεδρος της επιτροπής. «Οι 26 δημοσιογράφοι-κριτές του International Van of the Year (Ivoty) ψήφισαν ομόφωνα υπέρ του PV5, που γίνεται έτσι ο κάτοχος του τίτλου για το 2026». Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το SV, το νέο βαν της κινεζικής Farizon του Oμίλου Geely. Την τριάδα συμπλήρωσε το Ford E-Transit Courier.
Ο Marc Hedrich, πρόεδρος της Kia Europe, σχολίασε: «Το να κερδίσουμε το διάσημο βραβείο International Van of the Year αποτελεί πραγματική τιμή και σημαντική αναγνώριση, ειδικά τη στιγμή που τα πρώτα οχήματα μόλις έφτασαν στην Ευρώπη. Είναι και επιταχυντής αναγνωρισιμότητας. Παρότι είμαστε νέοι στην αγορά των ελαφρών επαγγελματικών, αυτή η διάκριση επιβεβαιώνει την ικανότητα της Kia να προσφέρει κορυφαία τεχνολογία, σχεδίαση και λειτουργικότητα». Ο Sangdae Kim, αντιπρόεδρος και επικεφαλής της μονάδας PBV της Kia, πρόσθεσε: «Το 2022 δημιουργήσαμε το τμήμα PBV με μία ξεκάθαρη φιλοδοξία: να επανακαθορίσουμε την αγορά των επαγγελματικών οχημάτων με την καινοτομία. Το Kia PV5 αποτελεί την υλοποίηση αυτής της στρατηγικής και το βραβείο σηματοδοτεί ένα καθοριστικό ορόσημο».
Αξίζει να θυμίσουμε ότι το International Van of the Year είναι μια διεθνής διάκριση υψηλού κύρους. Πρόκειται για το πιο γνωστό και πιο σημαντικό βραβείο στον χώρο, το οποίο απονέμεται ετησίως από επιτροπή 26 εξειδικευμένων δημοσιογράφων που εκπροσωπούν 24 ευρωπαϊκές χώρες, καθώς και την Τουρκία και τη Νότια Αφρική. Ο θεσμός ξεκίνησε το 1992, με πρώτο νικητή το Volkswagen T4. Μεταξύ άλλων, το Renault Master κέρδισε το 1998, το Renault Trafic το 2002, το Mercedes-Benz Vito το 2005, το Citroën Nemo (μαζί με τα «αδελφά» μοντέλα) το 2009 και το Volkswagen ID.Buzz Cargo το 2023.
Το Kia PV5 δείχνει να βρίσκεται σε εξαιρετική φόρμα, καθώς πρόσφατα κατέρριψε και παγκόσμιο ρεκόρ, μπαίνοντας στο Guinness World Records. Στα τέλη Σεπτεμβρίου, ένα Kia PV5 Cargo σημείωσε το ρεκόρ μεγαλύτερης αυτονομίας, καλύπτοντας 693,38 χιλιόμετρα χωρίς φόρτιση. Το ρεκόρ καταγράφηκε στη Γερμανία, σε ανοιχτές διαδρομές και υπό πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.
Χρησιμοποιήθηκε η έκδοση PV5 Cargo Long Range, με μπαταρία 71,2 kWh και φορτίο 665 κιλών-το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος. «Η διαδρομή σχεδιάστηκε έτσι ώστε να αντικατοπτρίζει όσο το δυνατόν πιστότερα την καθημερινότητα των διανομέων και των επαγγελματιών», εξηγεί εκπρόσωπος της Kia. Ο κύκλος ήταν μήκους 58,2 χιλιομέτρων, σε αστικές και περιαστικές συνθήκες, με φανάρια, διασταυρώσεις, κυκλικούς κόμβους και τις συνηθισμένες μεταβολές της κίνησης. Σε κάθε επανάληψη υπήρχε και ανηφορικό τμήμα με υψομετρική διαφορά περίπου 370 μέτρων, το οποίο το όχημα ανέβηκε 11 φορές, για να «μείνει από μπαταρία» στη 12η.
Αλλά και Ford Ranger ξανά (βρέθηκε) στην κορυφή. Στο επίσης σημαντικό αλλά διετές International Pick-up Award (IPUA), που αναδεικνύει τα κορυφαία pick-up της αγοράς, νικητής αναδείχθηκε φέτος το Ford Ranger -όχι όμως το ίδιο με πέρυσι. Το 2024 τη διάκριση απέσπασε το Ranger PHEV, η πρώτη φορά που υβριδικό pick-up επιβραβεύεται από την επιτροπή, η οποία απαρτίζεται από μέλη του International Van of the Year.
Ο νικητής καθορίστηκε έπειτα από εντατικό πρόγραμμα δοκιμών εντός και εκτός δρόμου στη Βουλγαρία τον προηγούμενο μήνα, με αντιπάλους όπως τα Maxus T60, Ineos Grenadier Quartermaster και διάφορα μοντέλα της Foton. Πέρα από την προηγμένη τεχνολογία του, το Ranger ξεχώρισε για την άνεση, την ευκολία στη χρήση και τις εκτός δρόμου δυνατότητές του. Μάλιστα, στο off-road ήταν όπου το Ranger PHEV κυριάρχησε ξεκάθαρα, παρότι το Ineos -που τερμάτισε δεύτερο- έδειξε ιδιαίτερα δυνατό.



