Το Ford Ranger είναι επί του παρόντος το μοναδικό επαναφορτιζόμενο υβριδικό pick-up της ευρωπαϊκής αγοράς. Και η αλήθεια είναι πως τη δοκιμή του την περιμέναμε καιρό.
Εκ προοιμίου ξέραμε πως τα σύγχρονα pick-up δεν απευθύνονται μόνο σε επαγγελματίες αλλά καλύπτουν ακόμα και ανάγκες lifestyle. Το να βλέπεις όμως ένα θηριώδες pick-up όπως το Ranger να φορτίζει δεν είναι δα και ό,τι πιο οικείο.
Αυτός ήταν ο λόγος της ανυπομονησίας μας. Να δούμε δηλαδή κατά πόσο το Ford Ranger PHEV ικανοποιεί διαφορετικού είδους ανάγκες, διατηρώντας τον σκληροτράχηλο και επαγγελματικό χαρακτήρα που το έχει καθιερώσει ως το πιο καλοπουλημένο επαγγελματικό της Ford στην Ελλάδα.
Η προσθήκη μπαταρίας και ηλεκτροκινητήρα αναβαθμίζει ακόμα περισσότερο τον πολυχρηστικό χαρακτήρα του Ford Ranger
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: KGM Musso Grand, πιο γκραντ απ' όσο νομίζεις
Ξεκινώντας από τις διαστάσεις της καρότσας, ένα πεδίο που ενδιαφέρει άμεσα τον επαγγελματία, το μήκος φτάνει τα 1,63 μέτρα, το πλάτος τα 1,21 m (ανάμεσα στους θόλους των τροχών) και το ύψος τα 50 cm. Nούμερα που επιτρέπουν την εγκάρσια ή διαμήκη τοποθέτηση μεγάλων αντικειμένων. Εν προκειμένω θα χωρέσει, αν και οριακά μια ευρωπαλέτα, εγκάρσια τοποθετημένη.
Η καρότσα ντύνεται με σκληρό πλαστικό που μοιάζει ανθεκτικό στη σκληρή χρήση και το προστατευτικό κάλυμμα με ηλεκτρικό μηχανισμό εξασφαλίζει πως τα εργαλεία, τα εμπορεύματα ή οι αποσκευές θα μείνουν μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα. Το μέγιστο ωφέλιμο φορτίο υπολογίζεται σε 800 kg -1.040 kg στις εκδόσεις ντίζελ- και η δυνατότητα ρυμούλκησης ανέρχεται σε 3,5 τόνους.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Isuzu D-Max Double Cab 1.9 TD, επετειακή αναβάθμιση
Μια ακόμα έξυπνη λύση που κάνει πρεμιέρα στο Ford Ranger PHEV και μπορεί να λύσει τα χέρια του ιδιοκτήτη είναι το σύστημα Pro Power Onboard, το οποίο μετατρέπει το pick-up της Ford σε φορητή πηγή ενέργειας. Με πιο απλά λόγια μπορείς να συνδέσεις λάπτοπ, ηλεκτρικά εργαλείαα, ακόμα και εξοπλισμό κάμπινγκ, χωρίς να χρειάζεται να μεταφέρεις εξωτερική γεννήτρια.
Το σύστημα προσφέρει στάνταρ ισχύ φόρτισης 2,3 kW (10Α). Προαιρετικά, υπάρχει και η επιλογή των 6,9 kW (16Α) που διαθέτει δύο παροχές στην καρότσα που μπορούν να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις λειτουργίας βαρέως τύπου εξοπλισμού.
H πραγματική καινοτομία, για τα δεδομένα της κατηγορίας, κρύβεται κάτω από το καπό του Ford Ranger PHEV. O γνώριμος 4κύλινδρος βενζινοκινητήρας τούρμπο 2.3 EcoBoost συνδυάζεται με έναν ηλεκτρομοτέρ 102 ίππων και μια μπαταρία 11,8 kWh (ωφέλιμη χωρητικότητα). Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 281 ίππους και η ροπή τα 697 Nm. Στεκόμαστε στη ροπή, μιας και είναι το πιο δυνατό Ranger που έχει κατασκευαστεί μέχρι σήμερα. Ξεπερνώντας ακόμα και το Ford Ranger Raptor.
Η μπαταρία είναι τοποθετημένη στο πλαίσιο (κάτω από την καρότσα) και όπως είναι λογικό επιδρά θετικά στη συνολική αποδοτικότητα του αυτοκινήτου. Σύμφωνα με τη Ford, το Ranger PHEV μπορεί να κινηθεί για 50 km δίχως να ξοδέψει στάλα βενζίνης.
Μάλιστα, ο οδηγός μέσα από τα προγράμματα λειτουργίας Auto EV, EV Now, EV Later και EV Charge έχει τη δυνατότητα να επιλέξει πότε και με ποιον τρόπο θα χρησιμοποιεί την ενέργεια από την μπαταρία. Στην πράξη να περιμένεις νούμερα κοντά στα 36-37 km. Κι αν το προσπαθήσεις αρκετά θα φτάσεις τα 40 km.
Το μεγαλύτερο μέρος των καθημερινών μετακινήσεων θα καλυφθεί μόνο με ρεύμα. Και με πολύ καλή κατανάλωση για ένα pick-up με 281 ίππους, μήκος 5,37 m και βάρος που ξεπερνά τους 2,5 τόνους. Εντός πόλης, με τη μπαταρία γεμάτη η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 7,2 με 7,5 lt/100 km.
Όταν η μπαταρία αδειάσει και το Ranger κινείται ως αυτοφορτιζόμενο υβριδικό, ξεπερνά τα 10 lt/100 km. Σε ταξίδι, κινούμενοι με το όριο ταχύτητας και άδεια μπαταρία μετρήσαμε 8,5 lt/100 km. Ο συσσωρευτής μπορεί να φορτιστεί εύκολα και γρήγορα στο σπίτι, με πολύ χαμηλό κόστος, σε λιγότερο από τέσσερις ώρες με μονοφασικό ρεύμα σε απλή 16άρα πρίζα. Ούτως ή άλλως, ο εσωτερικός φορτιστής του είναι μικρής ισχύος, 3,7 kW.
Οδηγώντας το Ford Ranger PHEV θα νιώσεις δύο πράγματα. Πρώτον, ότι τα υπόλοιπα αυτοκίνητα γύρω σου είναι μικρότερα απ’ ό,τι είναι στην πραγματικότητα! Και δεύτερον ότι βρίσκεσαι σε ένα συμβατικό SUV. Το γεγονός μάλιστα ότι μπορεί να κινείται 100% ηλεκτρικά συμβάλλει τα μέγιστα στο να χαρακτηριστεί το πιο ήσυχο, πολιτισμένο και ραφιναρισμένο pick-up της κατηγορίας.
Σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει η πολύ καλή λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου δέκα σχέσεων. Aλλά και ότι το πέρασμα από τον ηλεκτροκινητήρα στον βενζινοκινητήρα είναι βελούδινο, χωρίς απότομα κομπιάσματα ή σκορτσαρίσματα. Στις περιπτώσεις που η καρότσα είναι άδεια, δεν θα λείψουν μικρές ταλαντώσεις από τον πίσω άξονα στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Είναι όμως τόσο ανεπαίσθητες που δεν θα ενοχλήσουν σε καμία περίπτωση τους επιβάτες. To μόνο που θα σε προβληματίσει στην πόλη είναι ο τεράστιος όγκος του αυτοκινήτου.
Αυτό όμως δεν θα σου λείψει σε καμία περίπτωση είναι η δύναμη. Το 0-100 km/h έρχεται σε 9,2” και η τελική ταχύτητα σταματά στα 180 km/h. Η τεράστια ροπή όμως των 697 Nm είναι παρούσα από χαμηλά, χαρίζοντας στο Ranger PHEV σβέλτες και γραμμικές ενδιάμεσες επιταχύνσεις. Αρκεί να πατήσεις το γκάζι, και ανεξάρτητα από το φορτίο που κουβαλάς και τα χιλιόμετρα που γράφει το κοντέρ, το αυτοκίνητο θα επιταχύνει ταχύτατα και θα μπορέσεις να προσπεράσεις χωρίς χρονοτριβή.
Κι επειδή μιλάμε για Ranger, τα πολύ ωραία ξεκινούν εκεί που τελειώνει η άσφαλτος: Απόσταση από το έδαφος κοντά στα 23 cm, γωνία προσέγγισης 30,2°, γωνία διαφυγής 24,2°, γωνία ράμπας 20,4°, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση με κοντές σχέσεις, μπλοκέ πίσω διαφορικό με δυνατότητα κλειδώματος και έξτρα προγράμματα οδήγησης (Mud, Sand, Tow/Haul) σε προϊδεάζουν για όσα θα ακολουθήσουν.
Κοινώς, το Ford Ranger δεν θα ζοριστεί καθόλου ακόμα και σε πολύ απαιτητικά χωμάτινα κομμάτια. Σε πατημένο χώμα θα κινηθεί γρήγορα και θα γίνει εξόχως διασκεδαστικό με την ουρά να γλιστρά γλυκά. Εμφανισιακά, παραμένει… Ranger. Μυώδες, επιβλητικό, με τετραγωνισμένες γραμμές που παντρεύουν τον σκλητοτράχηλο χαρακτήρα με την κομψότητα ενός σύγχρονου pick-up. Σημείο αναφοράς αναμφίβολα η αγριεμένη μουσούδα με τα φώτα LED σχήματος «C».
Στο εσωτερικό, θα συναντήσεις όσα θα έβρισκες σε ένα premium αυτοκίνητο: Θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα (του οδηγού είναι ηλεκτρικό) και τιμόνι, ασύρματη φόρτιση κινητού, ψηφιακό πίνακα οργάνων 8”, κεντρική οθόνη 12” που υποστηρίζει το πιο πρόσφατο λογισμικό SYNC4 και πολλά ακόμη.
Πέρα όμως από ευπαρουσίαστη και καλά εξοπλισμένη, η καμπίνα ξεχωρίζει χάρη στη στιβαρότητά της. Έχουν χρησιμοποιηθεί σκληρά υλικά με όμορφες επενδύσεις που είναι άψογα δεμένα και συναρμοσμένα. Ακόμα και όταν οδηγήσαμε έξω από την άσφαλτο δεν ακούσαμε τον παραμικρό τριγμό. Οι χώροι θα εξυπηρετήσουν με άνεση τέσσερις μποϊλήδες ενήλικους, την ώρα που οι θήκες για τα μικροπράγματα είναι μπόλικες και πολύ πρακτικές.
Το Ford Ranger PHEV είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά από σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού: Wildtrak και Stormtrak. Με τη βασική έκδοση Wildtrak της δοκιμής να ξεκινά από €65.135. Τιμή το δίχως άλλο υψηλή αλλά απόλυτα δικαιολογημένη με βάση τον χαρακτήρα, τον εξοπλισμό και την τεχνολογία, την αποδοτικότητα και τα συστήματα ασφαλείας του μοντέλου. Προστιθέμενη αξία στο προϊόν δίνουν επίσης και τα προνομιακά χρηματοδοτικά προγράμματα της Ford.
Για του λόγου το ασφαλές, η ευέλικτη χρηματοδότηση Ford Finance, συνδυάζει ανταγωνιστικό επιτόκιο 2,99%, προκαταβολή 20% και διάρκεια εξόφλησης έως 48 μήνες. Εναλλακτικά, όσοι επιλέξουν τη λύση της μακροχρόνιας μίσθωσης μπορούν να στραφούν στα προγράμματα Ford Lease, απολαμβάνοντας εξίσου ελκυστικούς και ανταγωνιστικούς όρους με μηνιαίο μίσθωμα 474€ (€13.000 προκαταβολή πλέον ΦΠΑ). Όσοι μάλιστα αποκτήσουν το Ford Ranger PHEV μέχρι το τέλος του έτους, θα επωφεληθούν από την παροχή δωρεάν σέρβις για τα επόμενα έξι χρόνια.
Σε κάθε περίπτωση, μπορούμε με σιγουριά να πούμε πως η τοποθέτηση μπαταρίας και ηλεκτροκινητήρα βελτιώνει ακόμα περισσότερο τον χαρακτήρα του Ford Ranger. Που ήταν και παραμένει το πιο πολυχρηστικό pick-up της αγοράς.
Ford Ranger PHEV | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Τι λέει το DRIVE | Ο εξηλεκτρισμός δεν αλλοιώνει το DNA του Ford Ranger και την ταυτότητά του και δεν πληρώνεις το χιλιάρικο των τελών που θα έδινες για το 3λιτρο ντίζελ. | ||||||
| Τιμή | Από €65.135 | ||||||
| ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||||||
| Τεχνολογία | Κινητήρας βενζίνης, 2.261 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ιντερκούλερ, ηλεκτροκινητήρας 102 PS, μπαταρία ιόντων λιθίου 11,8 kWh, κίνηση πίσω/κατ’ επιλογή τετρακίνηση ηλεκτρονικά ελεγχόμενη, αυτόματο κιβώτιο δέκα σχέσεων | ||||||
| Συνδυαστική απόδοση | 281 PS/4.600 rpm, 697 Nm/2.500 rpm | ||||||
| Διαστάσεις | 5.350 x 1.924 x 1.871 mm | ||||||
| Διαστάσεις καρότσας | 1.630 x 1.215 x 498 mm | ||||||
| Βάρος | 2.560 kg | ||||||
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||||||
| 0-100 km/h | 9,2" | ||||||
| Τελική ταχύτητα | 180 km/h | ||||||
| Μέση κατανάλωση* | 7,5 lt/100 km(1) 10,2 lt/100 km(2 | ||||||
| Ηλεκτρική αυτονομία* | 37 km | ||||||
| Εκπομπές CO2 | 70-72 g/km | ||||||
| ΦΟΡΤΙΣΗ | |||||||
| AC 3,7 kW 0-100% | ~4 ώρες | ||||||
| Μετρήσεις DRIVE, 1Για τα πρώτα 100 km με την μπαταρία φορτισμένη, 2Με άδεια μπαταρία | |||||||
| Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης | |||||||





