Η τρίτη γενιά του Audi Q3 δεν ήρθε ως μια τυπική εξέλιξη του προκατόχου της, αλλά ως μια εκ βάθρων ανασχεδιασμένη πρόταση στην κατηγορία των μεσαίων premium SUV.
Με φρέσκες ιδέες, προηγμένα συστήματα και πληθώρα νέων τεχνολογιών, έφθασε στις ελληνικές εκθέσεις για να σταθεί με αυτοπεποίθηση απέναντι όχι μόνο στο συνήθη γερμανικό και λοιπό ευρωπαϊκό, αλλά και στον ολοένα πιο διεθνοποιημένο ανταγωνισμό.
Tο νέο Audi Q3 μας επιβεβαίωσε ότι παραμένει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα στα premium κόμπακτ SUV
Ύστερα την πρώτη γνωριμία στους δρόμους της Σκωτίας και μια μικρή βόλτα στην επίσημη παρουσίαση του αυτοκινήτου στον Τύπο, έφθασε η ώρα να ζήσουμε περισσότερες μέρες μαζί του. Και να γράψουμε περισσότερα χιλιόμετρα για να καταλάβουμε πώς ανταποκρίνεται στην ελληνική κινητικότητα. Πίσω από το τιμόνι της βασικής έκδοσης της γκάμας, την κίνηση της οποίας επωμίζεται ο εξηλεκτρισμένος 1.5 TFSI Hybrid με τους 150 ίππους.
Προτού περάσουμε στα του δρόμου, αξίζει να σταθούμε στην εικόνα του νέου Q3 που φρεσκαρίστηκε για τα καλά. Ανασχεδιασμός που υιοθέτησε τα πιο σύγχρονα σχεδιαστικά στοιχεία του Ingolstadt, όπως τη μεγάλη μάσκα «Singleframe» με το τρισδιάστατο μοτίβο, τις νέες φωτιστικές μονάδες με τεχνολογία micro-LED και τη φωτιζόμενη λωρίδα πίσω που διατρέχει όλο το πλάτος του αμαξώματος. Επίσης φωτιζόμενο είναι και το σήμα. Τα παραπάνω συνδυάζονται με πιο έντονες ακμές, τόσο στους εμπρός αεραγωγούς και το καπό όσο και στο προφίλ του αμαξώματος.
Από πλευράς διαστάσεων, το μήκος φτάνει τα 4,53 m, το πλάτος τα 1,86 και το ύψος τα 1,59 m, με το μεταξόνιο να παραμένει στα 2,68 m. Έχουμε δηλαδή μια αύξηση του μήκους κατά περίπου πέντε εκατοστά συγκριτικά με το προηγούμενο Q3, λίγο μεγαλύτερο πλάτος και παρόμοιο ύψος. Πέρα από την ανανεωμένη εικόνα, η νέα σχεδιαστική προσέγγιση έχει συμβάλλει και στη βελτίωση της αεροδυναμικής. Με τον συντελεστή οπισθέλκουσας (Cd) να έχει μειωθεί στο 0,30, από 0,32 στο προηγούμενο μοντέλο.
Περνώντας στο εσωτερικό, η Audi δεν έκανε απλώς αλλαγές αλλά εισήγαγε μια νέα φιλοσοφία. Η έννοια «soft-wrap» -δηλαδή η μορφοποίηση του ταμπλό και των θυρών έτσι ώστε να δίνουν την αίσθηση σε οδηγό και συνοδηγό ότι τους «αγκαλιάζουν»- αποτελεί βασικό κομμάτι της σχεδιαστικής φιλοσοφίας που εφαρμόζεται για πρώτη φορά. Η ποιότητα των υλικών είναι αυτή που περιμένεις από ένα Audi αυτής της κατηγορίας. Με μια διακοσμητική «αλουμινένια» επένδυση που διατρέχει οριζόντια το ταμπλό για να δίνει έναν premium και λιγότερο μουντό τόνο από το παρελθόν.
Από εκεί και πέρα, στο πάνω μέρος του ταμπλό κέντρο έχουμε τη νέα διάταξη των οθονών: Ο πίνακας οργάνων 11,9” και η κεντρική οθόνη αφής 12,8” ενσωματώνονται σε μια ενιαία, κυρτή ψηφιακή επιφάνεια, στραμμένη προς τον οδηγό, προσφέροντας άμεση πρόσβαση σε όλες τις βασικές πληροφορίες. Εδώ να σημειώσουμε ότι το infotainment MMI έχει αναβαθμιστεί με το Android Automotive OS και προσφέρει εύχρηστο μενού. Επιπλέον ενσωματώνει ψηφιακό βοηθό για φωνητικές εντολές που μπορεί μάλιστα να προσαρμόζεται στις συνήθειες οδηγού και επιβατών.
Η νέα σχεδίαση του τιμονιού και των διακοπτών συμβάλλει επίσης στην καλύτερη εργονομία. Το τιμόνι είναι επίπεδο στους πόλους, με διακόπτες αφής που έχουν βελτιωμένη απόκριση από το παρελθόν. Ευχάριστη εργονομική έκπληξη αποτελούν και οι φυσικοί διακόπτες για βασικές λειτουργίες: Η ένταση του ηχοσυστήματος, τα οδηγικά προγράμματα, τα συστήματα υποβοήθησης... βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα, με εύκολη πρόσβαση ακόμη και εν κινήσει.
Το πιο επαναστατικό στοιχείο του εσωτερικού όμως, είναι η κατάργηση των κλασικών μοχλών για φλας, φώτα και υαλοκαθαριστήρες. Αντικαταστάθηκαν από μια οριζόντια μπάρα ελέγχου που από τη δεξιά της πλευρά φιλοξενεί τους διακόπτες για τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων. Και από την αριστερή, όλες τις λειτουργίες των υαλοκαθαριστήρων, των φλας και των φώτων, με διάφορους διακόπτες. Η διάταξη αρχικά ξενίζει, αλλά ύστερα από τα πρώτα χιλιόμετρα συνηθίζεται. Και η ενεργοποίηση των φλας -που είναι και η συχνότερη λειτουργία- γίνεται μηχανικά σχεδόν όπως και με τον κλασικό μοχλό.
H μετακίνηση του κιβωτίου στην κολόνα του τιμονιού αύξησε την πρακτικότητα, με την κεντρική κονσόλα να διαθέτει περισσότερο χώρο για μικροαντικείμενα, ποτηροθήκες και βάση για ασύρματη φόρτιση smartphone. Η υψηλή πρακτικότητα συνεχίζεται και στο πίσω κάθισμα που προσφέρει πολύ καλούς χώρους και θα φιλοξενήσει με ελάχιστες υποχωρήσεις ακόμα και τρεις ενήλικους. Η αναλογία 60/40 επιτρέπει τη συρόμενη μετακίνηση των αντίστοιχων τμημάτων κατά 15 πόντους, με την κλίση της πλάτης επίσης να ρυθμίζεται για ακόμα μεγαλύτερη άνεση και ευελιξία.
Ανάλογα με τη θέση του πίσω καθίσματος μεταβάλλεται και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, από 488 έως και 1.386 lt με αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων. Ξεπερνώντας έτσι τα περισσότερα μοντέλα της κατηγορίας σε πρακτικότητα.
Κάτω από το καπό του βασικού Q3 βρίσκεται 4κύλινδρος τούρμπο 1.5 TFSI, που αποδίδει 150 ίππους και ροπή 250 Nm. Ο υποτετράγωνος κινητήρας με την υψηλή συμπίεση 12,0:1 λειτουργεί στον θερμοδυναμικό κύκλο «Miller» και αναπνέει με σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων και άμεσο ψεκασμό υψηλής πίεσης.
Στην πράξη, αυτό σημαίνει ομαλή και πολιτισμένη απόδοση, με ροπή διαθέσιμη από χαμηλά, επιτρέποντας έτσι στο αυτοκίνητο να επιταχύνει χωρίς νευρικότητα και σκορτσαρίσματα. Δεν είναι κινητήρας για να κυνηγήσεις χρόνους, αλλά για καθημερινή χρήση και ταξίδια είναι απολύτως ικανοποιητικός. Σε απόλυτα νούμερα, αν αυτά έχουν κάποια αξία, το σπριντ των 0-100 km/h σε ολοκληρώνεται σε 9,1” και η τελική φθάνει τα 209 km/h.
Η Audi έχει συνδυάσει τον κινητήρα με 48βολτο ηλεκτρικό σύστημα, ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια 18 PS και 56 Nm και μια μικρή μπαταρία ιόντων λιθίου. Η μικροϋβριδική υποβοήθηση παίζει σημαντικό ρόλο κυρίως στις εκκινήσεις και στις επιταχύνσεις από στάση, συμβάλλοντας ταυτόχρονα στη μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών. Σημαντικό κομμάτι της τεχνολογίας είναι και το γνώριμο «Cylinder on Demand», που απενεργοποιεί δύο κυλίνδρους όταν η ζήτηση ισχύος είναι χαμηλή, χωρίς ο οδηγός να αντιλαμβάνεται τη μετάβαση, ενισχύοντας την οικονομία και μειώνοντας τον θόρυβο.
Η μετάδοση γίνεται στους εμπρός τροχούς μέσω του διπλοσύμπλεκτου αυτόματου S tronic των επτά σχέσεων, σασμάν που συνεργάζεται αρμονικά με τον κινητήρα και αξιοποιεί πλήρως την ήπια υβριδική υποβοήθηση. Οι αλλαγές σχέσεων είναι ομαλές και γρήγορες, χωρίς τα κομπιάσματα των προηγούμενων γενιών. Παράλληλα, το σύστημα Dynamic Select με τέσσερα προγράμματα -Efficiency, Balanced, Comfort και Dynamic- επιτρέπει στον οδηγό να προσαρμόζει την οδήγηση, με μεγαλύτερη διαφοροποίηση στην αίσθηση του τιμονιού και του δεξιού πεντάλ παρά στη ροπή.
Η ανάρτηση του νέου Q3 έχει επίσης βελτιωθεί αισθητά. Εμπρός χρησιμοποιεί γόνατα Μακφέρσον με ψαλίδα βάσης και αντιστρεπτική ράβδο. Πίσω εφαρμόζεται διάταξη τεσσάρων συνδέσμων με αντιστρεπτική ράβδο. Η ρύθμιση είναι πιο σφιχτή σε σχέση με το παρελθόν, προσφέροντας μια ελαφρώς πιο σπορτίβ και στιβαρή αίσθηση, χωρίς όμως να θυσιάζεται η άνεση.
Στην πόλη, παρά τις διαστάσεις του, είναι ευέλικτο και η κύλιση παραμένει άνετη, με τα όποια εμπόδια και τις εγκάρσιες ανωμαλίες να απορροφώνται αποτελεσματικά. Σε πιο απαιτητικές διαδρομές στην περιφέρεια, το Q3 σου δείχνει ότι η Audi επένδυσε αυτή τη φορά περισσότερο στην οδική συμπεριφορά.
Το τιμόνι είναι πιο άμεσο, με σωστό βάρος και καλύτερη αμφίδρομη επικοινωνία και η κλίση του αυτοκινήτου στις στροφές, περιορισμένη. Η ελκτική πρόσφυση υψηλότερη και οι αντιδράσεις όσο πλησιάζεις το όριο πιο γλυκές: Εκδηλώνονται με μια ελαφριά υποστροφή, που το πλήθος των βοηθημάτων δεν την αφήνουν να εξελιχθεί επεμβαίνοντας γρήγορα και διακριτικά. Στον αυτοκινητόδρομό από την άλλη, παραμένει ευθύβολο ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες με την ποιότητα κύλισης να κάνει άνετα και ξεκούραστα ακόμη και τα μεγάλα ταξίδια.
Όσον αφορά την κατανάλωση, σε πραγματικές συνθήκες, δηλαδή με αρκετά αστικά χιλιόμετρα, η μέση κατανάλωση που καταγράψαμε ήταν στα 8,8 lt/100 km. Επίδοση αρκετά καλή για ένα SUV αυτού του μεγέθους και βάρους, που χρησιμοποιεί μια light υβριδική τεχνολογία. Στο ταξίδι το νούμερο αυτό μπορεί να πέσει σε χαμηλά 7άρια.
Στο τέλος της δοκιμής, το νέο Audi Q3 μας επιβεβαίωσε ότι παραμένει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα μοντέλα στα premium SUV. Συνδυάζει ποιότητα κατασκευής, άνεση, τεχνολογική πληρότητα και πρακτικότητα χωρίς να βασίζεται σε εντυπωσιασμούς. Στη νέα γενιά εμφανίζεται πιο ώριμο από ποτέ σε χαρακτήρα, με την πιο εκλεπτυσμένη σχεδίαση, την ακόμα καλύτερη οδική συμπεριφορά και την πιο σύγχρονη και άνετη καμπίνα να αποτελούν ισχυρά όπλα απέναντι στον ανταγωνισμό.
Η βασική έκδοση με τον 1.5 TFSI κινητήρα των 150 ίππων δεν ξεχωρίζει σε επιδόσεις. Αλλά σε μια εποχή που η ταχύτητα -ορθώς- διώκεται, είναι παραπάνω από ικανοποιητική, προσφέροντας ομαλή λειτουργία, επαρκή δύναμη και λογική κατανάλωση.
Η τιμή για το 150άρι Q3 ξεκινούν από τις €41.980, με τον εξοπλισμό να είναι πολύ πλούσιος από τη βασική έκδοση Advanced. Και ενισχύεται -παίρνοντας την ανιούσα- με τα προαιρετικά πακέτα που επιτρέπουν περαιτέρω εξατομίκευση.
Συνολικά, το βασικό νέο Q3 δεν υπόσχεται εντυπωσιακές επιδόσεις, αλλά ποντάρει στην ουσία: καλή οδική συμπεριφορά, άνεση και premium αίσθηση. Είναι το SUV που ανταποκρίνεται με συνέπεια στις καθημερινές ανάγκες, προσφέροντας σιγουριά και πρακτικότητα. Για όσους αναζητούν ένα σύγχρονο, πλήρες και ποιοτικό premium SUV, αποτελεί ασφαλή και ελκυστική επιλογή που αξίζει να βρίσκεται (πολύ) ψηλά στη λίστα.
Audi Q3 1.5 TFSI Hybrid 150 PS | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Τι λέει το DRIVE | Το βασικό νέο Audi Q3 δεν υπόσχεται εντυπωσιακές επιδόσεις, αλλά ποντάρει στην ουσία: Στην καλή οδική συμπεριφορά, την άνεση και την premium αίσθηση. | |||||
| Τιμή | Από €41.980 | |||||
| ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | ||||||
| Τεχνολογία | Κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, COD, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ, ηλεκτρικό σύστημα 48V, ηλεκτρομοτέρ-γεννήτρια 24,5 PS και 56 Nm, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων, κίνηση εμπρός | |||||
| Απόδοση | 150 PS/5.000-6.000 rpm, 250 Nm/1.500-3.500 rpm | |||||
| Διαστάσεις | 4.531 x 1.859 x 1.588 mm | |||||
| Χώρος αποσκευών | 488-1.386 lt | |||||
| Βάρος | 1.646 kg | |||||
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||||
| 0-100 km/h | 9,1" | |||||
| Τελική ταχύτητα | 209 km/h | |||||
| Μέση κατανάλωση* | 8,8 lt/100 km | |||||
| Εκπομπές CO2 | 138 g/km | |||||
| *Μετρήσεις DRIVE | ||||||
| Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης | ||||||




