Σύμφωνα με το Sochaux, το επαναφορτιζόμενο υβριδικό Peugeot 3008 που πατά στην πλατφόρμα STLA Medium μπορεί να κινηθεί αμιγώς ηλεκτρικά σε συνδυαστικό κύκλο για 87 km και 102 km εντός πόλης. Νούμερα υπερδιπλάσια σε σχέση με τον προκάτοχό του.
Κάτω από το καπό βρίσκεται ο γνωστός 4κύλινδρος 1.600άρης βενζινοκινητήρας του Ομίλου Stellantis με τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και λειτουργία στον κύκλο Miller. Αποδίδοντας 150 PS και 300 Nm από τις 2.000 rpm.
Ο βενζινοκινητήρας επικουρείται από έναν ηλεκτρομοτέρ 125 ίππων (110 στην προηγούμενη γενιά) και 300 Nm, ενσωματωμένο στο διπλοσύμπλεκτο αυτόματο σασμάν e-DCS7. H συνολική ισχύς του υβριδικού συστήματος φτάνει τους 195 ίππους και η ροπή τα 350 Nm. Με την κίνηση να περνά αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς.
Άνετο στον δρόμο, με ηλεκτρική αυτονομία που καλύπτει τις ανάγκες μιας οικογένειας και ισορροπημένο σε όλους τους τομείς, το Peugeot 3008 plug-in hybrid βρίσκεται στην αφρόκρεμα των μοντέλων της κλάσης
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen Tiguan 1.5 eHybrid DSG, 100, 100, κατοστάρα, 100
Ο συσσωρευτής ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 21 kWh, με τις 17,9 kWh να είναι ωφέλιμες. Στην πράξη, και με την μπαταρία στο 100% δεν πιάσαμε τα εργοστασιακά νούμερα. Καταγράψαμε όμως 82 km χωρίς υπερβολές ούτε προς τα πάνω ούτε προς τα κάτω. Τιμή που θα καλύψει άνετα τις καθημερινές ανάγκες του μέσου οδηγού. Όσο για την κατανάλωση, δεν ξεπέρασε τα 2,2 lt/100 km.
Σε μικτή διαδρομή που περιλάμβανε πόλη, αυτοκινητόδρομο και δρόμους της περιφέρειας σεβόμενοι το όριο ταχύτητας μετρήσαμε 70 ηλεκτρικά χιλιόμετρα. Με μέση κατανάλωση μόλις 3,6 lt/100 km. Αν η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη και το ρεζερβουάρ των 55 lt γεμάτο μπορείς να διανύσεις 850-900 km.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Jaecoo 7 SHS, κάθε ταξίδι 1.000 km ξεκινά με ένα βήμα
Όταν η μπαταριά αδειάσει εντελώς, το αυτοκίνητο λειτουργεί ως κανονικό υβριδικό και η κατανάλωση ανεβαίνει αλλά παραμένει σε λογικό επίπεδο. Λίγο κάτω από τα 8 lt σε μικτές συνθήκες. Επανερχόμαστε λοιπόν στον χρυσό κανόνα για τα PHEV: Όσο πιο συχνά το φορτίζεις τόσο περισσότερο κινείσαι με μηδενικά έξοδα. Αν δεν το φορτίζεις και οικονομία δεν θα κάνεις και θα κουβαλάς ανούσια το επιπλέον βάρος της μπαταρίας.
Μιλώντας για φόρτιση, το Peugeot 3008 plug-in hybrid με τον ενσωματωμένο φορτιστή 7,4 kW -o ανταγωνισμός προσφέρει 11 kW- φορτίζει πλήρως σε κάτι λιγότερο από τρεις ώρες σε αντίστοιχο σταθμό φόρτισης. Σε οικιακή πρίζα, η μπαταρία γεμίζει σε 8 ώρες και 25 λεπτά. Τα κακά νέα; Το γαλλικό C-SUV δεν υποστηρίζει ταχυφόρτιση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Chery Tiggo 7 1.5 TGDI PHEV, Ευρώπη cheers
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα οδήγησης: Electric που αφορά τη φουλ ηλεκτρική οδήγηση με ταχύτητες έως τα 134 km/h. Hybrid που δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική κίνηση και ενεργοποιεί τον θερμικό κινητήρα όταν απαιτείται έξτρα φορτίο ή όταν η μπαταρία έχει αδειάσει. Και Sport, όπου ο ηλεκτροκινητήρας δίνει έξτρα ώθηση στο θερμικό μοτέρ για μέγιστη απόδοση ακόμα πιο δυνατές επιδόσεις.
Παρά την ονομαστική απόδοση των 195 ίππων, το Peugeot 3008 plug-in hybrid δεν έχει σπορ καταβολές. Το 0-100 km/h έρχεται σε 7,8” και η τελική ταχύτητα σταματά στα 220 km/h. H ουσία και αυτό που κατά βάση ενδιαφέρει τον αγοραστή ενός οικογενειακού SUV είναι οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις.
Οι οποίες πράγματι είναι πολύ καλές και μεστές. Ακόμη και με πλήρες φορτίο, η ρεπρίζ 80-120 km/h έρχεται σβέλτα και οι προσπεράσεις ολοκληρώνονται γρήγορα και με ασφάλεια. Το μόνο που θα σε ξενίσει είναι ο μικρός δισταγμός του κιβωτίου, όταν απαιτήσεις πολλή ροπή. Σε αυτές τις περιπτώσεις, τα paddles σου λύνουν τα χέρια. Όταν όμως πατάς με δύναμη το γκάζι έρχεσαι σε επαφή με τη θορυβώδη φύση του 4κύλινδρου βενζινοκινητήρα.
Στην υβριδική λειτουργία, αν δεν καταφεύγεις απότομα στο δεξί πεντάλ δύσκολα θα ακούσεις τον θερμικό κινητήρα. Η εναλλαγή μεταξύ των λειτουργιών γίνεται ομαλά και μόνο όταν μπει γερά στο παιχνίδι ο θερμικός κινητήρας κάνει αισθητή την παρουσία του.
Σε δρόμους με στροφές, το γαλλικό SUV θα κινηθεί χωρίς πρόβλημα με το τιμόνι να είναι άμεσο και ακριβές, παρέχοντας στον οδηγό όλη την πληροφορία που χρειάζεται. Θα σταθούμε επίσης στο set-up της ανάρτησης που διαχειρίζεται αποτελεσματικά τα 300 επιπλέον κιλά. Η κλίση στις στροφές περιορίζεται σημαντικά και δεν νιώθεις το αυτοκίνητο να πλέει, με την εμπρός και πίσω ανάρτηση να διατηρούν τη συνοχή τους. Αν πιέσεις έντονα, η υποστροφή θα έρθει αναπόφευκτα, χωρίς όμως να προβληματίσει τον οδηγό.
Το πιο σφιχτό set-up της ανάρτησης (γόνατα μακφέρσον εμπρός, ημιάκαμπτος άξονας πίσω) δεν επηρεάζει καθόλου την άνεση. Που κατά τη γνώμη μας είναι και το δυνατότερο στοιχείο του Peugeot 3008. Είναι όσο ενδοτική χρειάζεται και παρά τις 20άρες ζάντες δεν θα μεταφέρει, στο σύνολο των περιπτώσεων ενοχλητικούς κραδασμούς και ταλαντώσεις στους επιβάτες.
Η premium και ραφιναρισμένη ποιότητα κύλισης συνεχίζεται και στον ανοιχτό δρόμο, όπου το 3008 παραμένει ακλόνητο. Η προσθήκη 7ης σχέσης έναντι έξι στο ήπια υβριδικό κρατά τις στροφές ακόμα πιο χαμηλά και συμβάλλει ακόμα περισσότερο στην ησυχία της έτσι κι αλλιώς σωστά ηχομονωμένης καμπίνας. Με τη σειρά τους, τα καθίσματα είναι μαλακά και αναπαυτικά, διατηρώντας ξεκούραστους οδηγό και επιβάτες σε μικρές διαδρομές και σε μεγάλα ταξίδια.
Στην πόλη και παρά τον όγκο του -μήκος 4,54 m- είναι ευέλικτο, με το τιμόνι να κόβει αρκετά και την ευκρινή κάμερα 360 μοιρών (έκδοση GT) σε συνδυασμό με τους αισθητήρες να βοηθούν σημαντικά στα στενά της πόλης και στο παρκάρισμα. Tα φρένα είναι δυνατά αν και το πεντάλ έχει την γνώριμη στα περισσότερα PHEV τεχνητή αίσθηση. Το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας δεν ρυθμίζεται κι έτσι η μόνη σου επιλογή είναι το κουμπί «Β» στον λεβιέ του κιβωτίου.
Σχεδιαστικά, το PHEV 3008 δεν διαφοροποιείται από τα υπόλοιπα μέλη της οικογένειας. Έχουμε λοιπόν δυναμικό και κομψό εμπρός μέρος, πετυχημένο προφίλ κουπέ και ουρά που παραπέμπει σε φάστμπακ. Αντίστοιχα γνώριμη είναι και η εικόνα της καμπίνας. Που μπορεί να μην ανασαίνει στα premium μονοπάτια της προηγούμενης γενιάς, αλλά παραμένει μια από τις ποιοτικότερες της κλάσης.
Το επάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από ένα πολύ ευχάριστο στην όψη και την αφή μαλακό πλαστικό και η επένδυση από το ύφασμα Rimini που καλύπτει σημαντικό μέρος της καμπίνας (πόρτες, ταμπλό, κεντρική κονσόλα) αποτελεί μια ευχάριστη πινελιά. Όσο κατεβαίνεις τα πλαστικά σκληραίνουν αλλά το φινίρισμα παραμένει πειστικό.
Σημείο αναφοράς στην καμπίνα, το νέο i-Cockpit, που με την υποκειμενική γνώμη του γράφοντος είναι το καλύτερο που έχουμε δει σε μοντέλο της Peugeot. Το πάνω μέρος του μικρού τιμονιού δεν κρύβει πλέον το κάτω μέρος του πίνακα οργάνων, που μαζί με το infotainment φιλοξενούνται σε μια κυρτή οθόνη 21”. Η οποία διακρίνεται για την ανάλυση, την ευκρίνεια και τα γραφικά της. Το σύστημα πολυμέσων δε, έχει γίνει πιο λογικό και διαισθητικό.
Το παρών συνεχίζει να δίνει η οθόνη με τα i-Τoggles από όπου ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να έχει πρόσβαση σε δέκα λειτουργίες που αυτός θα επιλέξει. Η πρακτικότητα κυμαίνεται σε υψηλό επίπεδο, συνθήκη που επιβεβαιώνεται από τις μπόλικες και πολύ βολικές θήκες για μικροαντικείμενα. 17 τον αριθμό που εξασφαλίζουν 34 lt.
Οι χώροι για τους επιβάτες είναι καλοί και μόνο υψηλόσωμοι επιβάτες θα νιώσουν τα γόνατά τους να βρίσκουν στο εμπρός κάθισμα. Ικανοποιητική κρίνεται και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ στα 520 lt. Που με την αναδίπλωση της πίσω σειράς ανεβαίνει στα 1.480 lt. Στα θετικά η ύπαρξη διπλού δαπέδου όπου μπορείς να αποθηκεύσεις τα καλώδια φόρτισης ή άλλα αντικείμενα.
To Peugeot 3008 plug-in hybrid είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού. Η βασική Allure ξεκινά από €46.900 και περιλαμβάνει όλα όσα θα ζητήσεις από ένα σύγχρονο οικογενειακό SUV σε επίπεδο τεχνολογίας, συνδεσιμότητας και ασφάλειας. Η πλούσια GT έκδοση της δοκιμής μας κοστίζει €50.500.
Τιμολογιακά το γαλλικό μοντέλο τοποθετείται πολύ καλά απέναντι στον γερμανικό ανταγωνισμό. Το Volkswagen Tiguan ξεκινά από €51.780 αλλά προσφέρει μεγαλύτερη αυτονομία. Η BMW X1 xDrive25e με 245 ίππους ξεκινά από €51.520. Κι επίσης καλά τοποθετείται απέναντι στο ομογάλακτο και άρτι αφιχθέν Citroen C5 Aircross που ξεκινά από 46 χιλιάδες ευρώ.
Ο ισολογισμός λοιπόν αθροίζει ένα ισορροπημένο αυτοκίνητο που σε κερδίζει με τον ώριμο χαρακτήρα και τη σύγχρονη οικογενειακή προσέγγιση. Διαθέτει καλούς χώρους για μια οικογένεια, πορτμπαγκάζ στο πλαίσιο του ανταγωνισμού και premium ποιότητα κύλισης. Και στα μάτια τα δικά μας, είναι το ομορφότερο αυτοκίνητο της κατηγορίας. Να αναφέρουμε τέλος πως η μπαταρία του Peugeot 3008 plug-in hybrid καλύπτεται από εγγύηση οκτώ ετών ή 160.000 km
Peugeot 3008 plug-in hybrid | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Τι λέει το DRIVE | Καθολικά βελτιωμένο σε σχέση με τη δεύτερη γενιά σε όλους τους κρίσιμους τομείς, το Peugeot 3008 plug-in hybrid έρχεται αντιμέτωπο με το ηλεκτρικό E-3008 που κοστίζει με επιδότηση ένα χιλιάρικο φθηνότερα. | ||||||
| Τιμή | Από €46.900 | ||||||
| ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||||||
| Τεχνολογία | Κινητήρας βενζίνης, 1.598 cc, i4, 16v, 2 EEK, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ, 150 PS/5.500 rpm, 300 Nm/2.000 rpm, ηλεκτροκινητήρας 125 PS, 300 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 21 kWh (17,9 kWh ωφέλιμες), αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη e-DCS7 επτά σχέσεων, κίνηση εμπρός | ||||||
| Συνδυαστική απόδοση | 195 PS, 350 Nm | ||||||
| Διαστάσεις | 4.542 x 1.895 x 1.641 mm | ||||||
| Χώρος αποσκευών | 520-1.480 lt | ||||||
| Βάρος | 1.953 kg | ||||||
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||||||
| 0-100 km/h | 7,8" | ||||||
| Τελική ταχύτητα | 220 km/h | ||||||
| Μέση κατανάλωση* | 2,2 lt/100 km(1) 7,8 lt/100 km(2) | ||||||
| Μέση αυτονομία* | 850-900 km | ||||||
| Ηλεκτρική αυτονομία* | 75 km (συνδυαστικός κύκλος) | ||||||
| Εκπομπές CO2 | 19-21 g/km | ||||||
| ΦΟΡΤΙΣΗ | |||||||
| AC 7,4 kW 0-100% | 2 ώρες και 55 λεπτά | ||||||
| Μετρήσεις DRIVE, 1Για τα πρώτα 100 km με την μπαταρία φορτισμένη, 2Με άδεια μπαταρία | |||||||
| Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης | |||||||





