Test drive: Ανανεωμένο Renault Austral full hybrid E-Tech 200 - Rafalοποίηση

Test drive: Ανανεωμένο Renault Austral full hybrid E-Tech 200 - Rafalοποίηση

Με την ευκαιρία του φρεσκαρίσματός του, το Renault Austral δέχεται μια καλή δόση καλλωπισμού, βελτιώνει το οδηγικό δυναμικό του και αποκτά σύστημα αναγνώρισης προσώπου.

Με λανσάρισμα τον Δεκέμβριο του 2022, το Renault Austral επωφελείται από ένα facelift σε λιγότερο από τρία χρόνια ύστερα από την εμπορική πρεμιέρα του. 

Τόσο σύντομη περίοδος σπανίζει για το πρώτο facelift, αλλά το γαλλικό SUV δεν μπορούσε να περιμένει περισσότερο για να εναρμονίσει το ύφος του με τo νέο σχεδιαστικό πρότυπο της Billancourt. Η εμπρός όψη του αυτοκινήτου φαινόταν ήδη «γερασμένη» σε σχέση με τα πιο πρόσφατα μοντέλα της Renault, Rafale, Scénic και Symbioz.

Το ανανεωμένο Renault Austral E-Tech 200 φιγουράρει ως μία από τις πιο ολοκληρωμένες, ελκυστικές και ανταγωνιστικές τιμολογιακά προτάσεις στην κατηγορία των υβριδικών C-SUV

Κυρίως όμως, το Austral έπρεπε να παραμείνει ανταγωνιστικό απέναντι σε έναν εξαιρετικά δραστήριο ανταγωνισμό, με το VW Tiguan να κυριαρχεί στην ευρωπαϊκή αγορά των C-SUV. Στην εθνική αγορά του, το Austral αντιμετώπιζε μέχρι στιγμής ανεπιτυχώς το Peugeot 3008. Και με το νέο Citroën C5 Aircross να βρίσκεται επί θύραις. Ενώ φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε τον κορυφαίο εκπρόσωπο των υβριδικών SUV, το Toyota RAV4, του οποίου η νέα γενιά έχει ήδη παρουσιαστεί και αναμένεται το 2026.

Test drive: Renault Austral full hybrid E-Tech 200 MY2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Στην Ελλάδα, η εμπορική παρουσία του Austral από τον Ιανουάριο μέχρι τον Σεπτέμβριο του 2025 ήταν ισχνότατη με μόλις 21 πωλήσεις και το 0,10% της κατηγορίας. Απέναντι στην top seller, BMW X1, με τις 2.178 πωλήσεις για το ίδιο διάστημα και μερίδιο 10,67%.

Το λιγότερο που μπορεί να ειπωθεί για το ανανεωμένο Renault Austral είναι πως αντιλαμβάνεσαι την αλλαγή με την πρώτη ματιά. Τα φώτα με τη φωτεινή υπογραφή σε σχήμα «C» της πρώτης γενιάς δίνουν τη θέση τους σε πιο λεπτές και μοντέρνες φωτιστικές μονάδες, με τη νέα υπογραφή μεταφέρεται στα άκρα του προφυλακτήρα.

Η μάσκα αποκτά νέο γραφικό μοτίβο που αναδύει περισσότερη αυτοπεποίθηση στην «έκφραση» του Austral της δεύτερης φάσης. Ως απόδειξη της επένδυσης της Renault σε ένα σοβαρό facelift κι όχι σε ένα πασάλειμμα είναι το νέο καπό. Από το Rafale; Ναι, ίδιο με του Rafale! Οι οικονομίες κλίμακας λειτουργούν επίσης έτσι... Τα πλευρικά τμήματα είναι σχεδόν πανομοιότυπα με αυτά του προηγούμενου μοντέλου, με εξαίρεση τα μικρά οριζόντια πλαστικά προστατευτικά στα μαρσπιέ, με τις νέες ζάντες 20 ιντσών της έκδοσης esprit Alpine να έχουν σχέδιο νιφάδας χιονιού και να ονομάζονται «Altitude».

Test drive: Renault Austral full hybrid E-Tech 200 MY2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ύστερα από το φρεσκάρισμα, η δεύτερη φάση υιοθετεί τους νέους σχεδιαστικούς κώδικες της Renault: Νέες φωτιστικές μονάδες, μάσκα και φωτεινή υπογραφή. Ακόμη και το καπό είναι ολοκαίνουριο. Εκτός από το ανασχεδιασμένο εμπρός και πίσω μέρος, το ανανεωμένο Renault Austral λανσάρει νέες ζάντες 20 ιντσών στην έκδοση Esprit Alpine, καθώς και ένα καινούργιο χρώμα, το Μπλε Naxos. To δικό μας είναι βαμμένο σε Λευκό Nacré με μαύρη οροφή, συνδυασμός που κοστίζει €1.800 προ φόρων.

Το πίσω μέρος δεν μένει ανέγγιχτο -τα φώτα είναι πιο διακριτικά, λιγότερο τεντωμένα προς τον λογότυπο (ο οποίος έχει επίσης ανασχεδιαστεί) και δίνουν «εφέ πάγου», όπως στο Rafale. Η Renault μιλάει για έμπνευση από τους «αιωρούμενους παγοκρυστάλλους» ή το κινεζικό παιχνίδι Tangram, στο οποίο πρέπει να ανακατασκευάσεις ένα τετράγωνο με γεωμετρικά κομμάτια. Υποτίθεται ότι πρέπει να το φανταστούμε αυτό με τα φωτεινά τμήματα των φώτων. Όταν οι σχεδιαστές σου μιλούν για την έμπνευσή τους μπορεί να σε τρελάνουν...

Και για να τελειώσουμε με το εξωτερικό, μια καινούργια απόχρωση έκανε την εμφάνισή της στην παλέτα του ανανεωμένου Austral με την ονομασία «Βleu Outremer». Που η ελληνική αντιπροσωπεία τη βάφτισε με το πιο ελληνοπρεπές «Μπλε Naxos»! Βέβαια η Νάξος είναι υπερπόντια για τους... Αμερικανούς, αλλά η καλή (πατριωτική) θέληση είναι που μετράει. Για την εμπορική τάξη να αναφέρουμε ότι το στάνταρ χρώμα είναι το «Κόκκινο Flame», με τα υπόλοιπα τέσσερα να χρεώνονται €500 ή €600 ευρώ. Και η διχρωμία (μαύρη οροφή) από €1.050 έως €1.450.

Test drive: Renault Austral full hybrid E-Tech 200 MY2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Πλέον, υπάρχουν δύο διαθέσιμα υβριδικά συστήματα E-Tech για το ανανεωμένο Austra: Το mild hybrid 160 και το full hybrid 200. Η μικροϋβριδική έκδοση των 130 ίππων καταργήθηκε. Ο υβριδικός κινητήρας 200 ίππων του Austral βασίζεται πάντα στον 3κύλινδρο 1.2 TCe των 131 ίππων, συνδυασμένο με δύο ηλεκτροκινητήρες. Με τον έναν να αναλαμβάνει τη λειτουργία του κιβωτίου Multi Mode. H μπαταρία έχει χωρητικότητα 2 kWh.

Με το facelift, το Austral απλοποιεί και την γκάμα του. Δύο συστήματα κίνησης με το ίδιο θερμικό μοτέρ παραμένουν στον κατάλογο, με κύριο το full hybrid 1.2 E-Tech 200. To άλλο διαθέσιμο είναι το mild hybrid 160. Στην Ελλάδα, οι εκδόσεις εξοπλισμού περιορίστηκαν σε δύο: Techno και esprit Alpine. Έτσι, καταργήθηκε ο συνδυασμός επιπέδου εξοπλισμού και πακέτου esprit Alpine, απλοποιώντας έτσι τα πράγματα. Αξίζει όμως να σημειώσουμε ότι, σύμφωνα με τον προγραμματισμό, το 2026 αναμένεται η προσθήκη μιας φουλ βενζινοκίνητης έκδοσης, με το 1.2 TCe να αποδίδει 150 άλογα (όπως στο Rafale) και να συνδυάζεται με σασμάν CVT.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι το E-Tech 200 esprit Alpine, εξοπλισμένο με τις νέες ζάντες Altitude, σε λευκό χρώμα Nacré (€650) και μαύρη οροφή (€1.150).

Η πρώτη μας επαφή με το Austral το 2022 μάς είχε αφήσει ανάμικτες εντυπώσεις ως προς τον κινητήρα, κυρίως λόγω της αργής απόκρισης του αυτόματου κιβωτίου multimode και των κραδασμών του 3κύλινδρου κινητήρα στις φάσεις της ψυχρής εκκίνησης ή όταν έπαιρνε εμπρός για να φορτίσει την μπαταρία.

Test drive: Renault Austral full hybrid E-Tech 200 MY2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στο Austral ο οδηγός νιώθει ιδιαίτερα ευχάριστα, με τη μίξη φυσικών κουμπιών και οθονών αφής να κάνουν εύκολη κι εργονομική του δουλειά του.

Η Renault ωστόσο αντέδρασε γρήγορα, εφαρμόζοντας διορθώσεις που βελτίωσαν την αίσθηση οδήγησης. Με το facelift, το γαλλικό SUV προχωρά ένα βήμα παραπέρα χάρη στην προσθήκη νέου καλύμματος τροχαλίας, που μειώνει το επίπεδο των κραδασμών. Αυτοί παραμένουν αισθητοί κατά την ψυχρή εκκίνηση του θερμικού κινητήρα, αλλά σαφώς σε μικρότερο βαθμό. 

Το κιβώτιο ταχυτήτων εξακολουθεί να είναι αυτό των multi mode με τέσσερις ταχύτητες για τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, δύο για τον ηλεκτροκινητήρα και δύο νεκρές, συνδυασμός που δίνει 15 πιθανές λειτουργίες. Για την ανανέωση, η ηλεκτρονική του διαχείριση έχει βελτιστοποιηθεί περαιτέρω για ομαλότερη λειτουργία.

Το σύνολο του υβριδικού συστήματος αποδίδει 200 άλογα (199 για την ακρίβεια) στις 4.500 rpm, με το σπριντ των 0-100 km/h να ανακοινώνεται στα 8,4 δευτερόλεπτα, η ρεπρίζ 80-120 km/h στα 5,6" και η τελική ταχύτητα περιορισμένη όπως σε όλα τα Renault στα 180 km/h.

Test drive: Renault Austral full hybrid E-Tech 200 MY2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, Austral Esprit Alpine E-Tech 200, κοστολογείται στις €45.900. Με τις προαιρετικές επιλογές, όπως το χρώμα σε συνδυασμό με τη μαύρη οροφή και τα φώτα Matrix LED Vision, η τιμή αγγίζει τις €49.000.

Η ατμόσφαιρα στην οδήγηση είναι πλέον πιο ήρεμη και πολιτισμένη, με ήπια υποβοηθούμενη διεύθυνση και πιο μαλακά αμορτισέρ που εξομαλύνουν καλύτερα τις ανωμαλίες του δρόμου στις χαμηλές ταχύτητες.

Η Renault εργάστηκε επίσης πάνω στους αεροδυναμικούς θορύβους που αποτελούσαν πρόβλημα της πρώτης έκδοσης, ενσωματώνοντας νέους οδηγούς παραθύρων, ανασχεδιάζοντας το κέλυφος και το πόδι των καθρεφτών και τοποθετώντας πολυστρωματικά εμπρός πλευρικά κρύσταλλα. Με πάνω από 500 km που διανύσαμε στην εθνική με 130 km/h, το Austral επιβεβαίωσε ότι η βελτίωση είναι ουσιαστική, αν και ορισμένοι ανταγωνιστές παραμένουν ελαφρώς καλύτεροι στο συγκεκριμένο σημείο.

Το πλαίσιο του γαλλικού SUV συνεχίζει να συμβάλλει σημαντικά στην οδηγική απόλαυση, προσφέροντας ζωντάνια και αξιοσημείωτη ακρίβεια, παρά το βασικό πακέτο της ανάρτησης με ημιάκαμπτό πίσω άξονα. Θα θέλαμε βέβαια να (ξανά)δούμε την απόδοση του αυτοκινήτου με το έξτρα σύστημα 4Control Advanced (τετραδιεύθυνση και πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων) που τιμάται €1.600.

Test drive: Renault Austral full hybrid E-Tech 200 MY2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ο ημιάκμαπτος άξονας δεν δείχνει πρόθυμος να συμμετέχει σε σπορ παιχνίδι, αν και τέτοια συμπεριφορά δεν αποτελεί ζητούμενο για τη συντριπτική πλειονότητα των δυνητικών αγοραστών του Austral. Οι ίδιοι θα εκτιμήσουν όμως το τιμόνι που σετάρεται σε τρία επίπεδα βάρους και ανάδρασης, με κανένα τους να μην εξελίσσεται σε καρικατούρα του εαυτού του. 

Με το ανανεωμένο Austral μπορείς να οδηγείς σβέλτα και διασκεδαστικά, όπως ακριβώς και με το προηγούμενο. Παίρνει περιορισμένη κλίση στις στροφές, το τιμόνι είναι ακριβές, και το αυτοκίνητο αποδεικνύεται εύκολο στον χειρισμό, ασφαλές και ισορροπημένο. Υποστρέφει μόνο όταν το πιέζεις έντονα, αλλά ο πίσω άξονας συμμετέχει ελάχιστα εκτός κι αν τον προκαλέσεις με μεταφορά βάρους αφήνοντας απότομα το γκάζι. 

Η επιλογή των λειτουργιών οδήγησης «Multi-Sense» μέσω του κουμπιού στο τιμόνι σου επιτρέπει να επιλέξεις μία από τις τέσσερις: Eco, Normal, Sport και Personal. Αλλά μόνο με τη Sport θα νιώσεις πραγματική διαφορά, με λιγότερο ελαφρύ τιμόνι, πιο ευαίσθητο πεντάλ γκαζιού και πιο γρήγορο σασμάν. Εδώ να σημειώσουμε ότι τα λάστιχα Michelin e-Primacy φτάνουν σχετικά γρήγορα στο όριό τους και μάλιστα σφυρίζοντας. Ένα λάστιχο λιγότερο προσανατολισμένο στην αποδοτικότητα και περισσότερο στην απόδοση θα ήταν πιο κατάλληλο για τους πιο σπορ οδηγούς.

Test drive: Renault Austral full hybrid E-Tech 200 MY2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το πίσω μέρος ξεχωρίζει χάρη στα νέα, πιο κοντά φώτα, που πλέον εγκαταλείπουν τη φωτεινή υπογραφή σε σχήμα «C». Ο λογότυπος έχει επίσης ανασχεδιαστεί, ενώ τα φώτα την όπισθεν και τα ομίχλης στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα έχουν νέο εσωτερικό μοτίβο.

Όπως συμβαίνει με τα περισσότερα υβριδικά συστήματα, το E-Tech φτάνει στο όριό του όταν απαιτείς μέγιστη επιτάχυνση, κυρίως λόγω της αργής απόκρισης του κιβωτίου που, παρά τις βελτιώσεις, δεν είναι ακόμη «τέλειο»: Αφήνει το μοτέρ να ανεβάζει πολύ τις στροφές του, αργώντας να ανεβάσει σχέση. Ως εκ τούτου, ακούς τον 3κύλινδρο 1.200άρη κινητήρα να ανεβάζει ντεσιμπέλ με μια χροιά που δεν είναι και πολύ ευχάριστη. Οδηγώντας όμως με ήπιο/μέσο ρυθμό, η αναθεωρημένη διαχείριση με στόχο την καλύτερη γραμμικότητα είναι πλέον αποτελεσματική, χωρίς δισταγμούς και σκόρτσα.

Η Renault διαθέτει στα ράφια της τη λύση για περισσότερη και πιο στρωτή παροχή ισχύος με το σύστημα plug-in hybrid που δοκιμάσαμε πρόσφατα στο Rafale. Τεχνικά είναι εφικτό καθώς τα δύο αυτοκίνητα βασίζονται στο ίδιο σασί. Αλλά απ’ ό,τι φαίνεται, η Billancourt προτιμά να αφήσει αυτό το πλεονέκτημα στη ναυαρχίδα της γκάμας της. Το ίδιο ισχύει και για την ενεργή ανάρτηση που παραμένει αποκλειστικό προνόμιο του Rafale. Ίσως οι Γάλλοι το ξανασκεφτούν αργότερα…

Test drive: Renault Austral full hybrid E-Tech 200 MY2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Στο 90% των καθημερινών μετακινήσεων, το υβριδικό σύστημα E-Tech των 200 ίππων ανταποκρίνεται άψογα στις ανάγκες του οδηγού: Ξεκινά αθόρυβα (ηλεκτρικά), εναλλάσσει τις πηγές ενέργειας χωρίς σκορτσαρίσματα και προσφέρει επαρκή απόκριση στις λωρίδες επιτάχυνσης εισερχόμενο στην εθνική και σε γρήγορα ασφαλή προσπεράσματα στους δρόμους της περιφέρειας.

Η οδήγηση συνοδεύεται από τέσσερα επίπεδα ανάκτησης ενέργειας, τα οποία ρυθμίζονται εύκολα από τις μανέτες στο τιμόνι, με το πεντάλ του φρένου να έχει πολύ καλή προοδευτικότητα για υβριδικό μοντέλο.

Test drive: Renault Austral full hybrid E-Tech 200 MY2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Επιλέγοντας υβριδικό SUV, μια από τις προτεραιότητές σου είναι η χαμηλή κατανάλωση. Κάτι που δεν το καταφέρνουν όλα τα αυτοκίνητα του είδους. Όχι όμως το Austral που παραμένει οικονομικό στην καθημερινή χρήση.

Σε κανονική χρήση, το Austral παρουσιάζει ενδιαφέρουσες επιδόσεις κατανάλωσης: Δοκιμάζοντας το, διανύσαμε 1.000 km σε κάθε είδους δρόμο (εθνική, περιφέρεια, βουνό, χώμα και πόλη), με τον υπολογιστή ταξιδιού να γράφει 6,5 lt/100 km. Tιμή που επιβεβαιώνει την κατανάλωση του Austral E-Tech πρώτης γενιάς που καταγράψαμε στις σκληρότερες συνθήκες του DRIVE Trophy 2024 (7,0 lt/100 km).

Στα μοντέλα νέας γενιάς της Renault, ο οδηγός προσαρμόζεται άμεσα χάρη στην ισορροπία ανάμεσα σε φυσικά κουμπιά και οθόνες αφής. Το Austral παραμένει πιστό σε αυτή την ευπρόσδεκτη φιλοσοφία, ειδικά αφού η ποιότητα κατασκευής της έκδοσης Esprit Alpine συνεχίζει να εντυπωσιάζει. Το infotainment OpenR με περιβάλλον Google εξακολουθεί να είναι υπόδειγμα ευχρηστίας και ταχύτητας. Στην ανανεωμένη εκδοχή μάλιστα, υπάρχουν μικρές αλλά ουσιαστικές βελτιώσεις: Νέα καθίσματα με εντονότερη πλευρική στήριξη -ειδικά για τον κορμό και τους ώμους και ανανεωμένα γραφικά στις οθόνες, εμπνευσμένα από εκείνα του Rafale.

Test drive: Renault Austral full hybrid E-Tech 200 MY2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η καινοτομία εντοπίζεται στα γραφικά των οθονών που υιοθετούν τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα που πρωτοείδαμε στο Rafale. Υπάρχουν πολλαπλές επιλογές διαμόρφωσης για τον πίνακα οργάνων και την κεντρική οθόνη.

Η βασική όμως καινοτομία στο εσωτερικό είναι η κάμερα που έχει τοποθετηθεί στην κολόνα του παρμπρίζ, στην πλευρά του οδηγού. Πρόκειται για σύστημα παρακολούθησης προσοχής που προετοιμάζει το μοντέλο για την επόμενη φάση των ευρωπαϊκών κανονισμών ADAS.

Η Renault όμως προχώρησε ένα βήμα παραπέρα: Η κάμερα διαθέτει και λειτουργία αναγνώρισης προσώπου, όπως στα smartphone. Στόχος; Να αναγνωρίζει ποιος οδηγεί και να εφαρμόζει αυτόματα τις προσωποποιημένες ρυθμίσεις -θέση καθίσματος, καθρεφτών, αγαπημένους ραδιοφωνικούς σταθμούς κ.ά. 

Test drive: Renault Austral full hybrid E-Tech 200 MY2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η λειτουργία αναγνώρισης προσώπου γίνεται διά μέσου της κάμερας παρακολούθησης της προσοχής του οδηγού. Έτσι όταν το αυτοκίνητο αλλάζει χέρια μέσα στην οικογένεια, ο καθένας βρίσκει αμέσως το προφίλ του. Με τη λειτουργία να υποστηρίζει έως πέντε διαφορετικά προφίλ χρηστών.

Δεν υπάρχει καμία αλλαγή όσον αφορά την ευρυχωρία του ανανεωμένου Austral, η οποία παραμένει απόλυτα κατάλληλη για οικογενειακή χρήση. 

Ο χώρος στο πίσω κάθισμα είναι επαρκής (διαιρούμενο 60:40), αλλά η δυνατότητα συρόμενης πίσω σειράς κατά 16 cm διατίθεται πλέον μόνο στην κορυφαία έκδοση esprit Alpine, ενώ παλαιότερα περιλαμβανόταν και στην Techno, όπου πλέον διατίθεται έξτρα έναντι 1.000 ευρώ.

Test drive: Renault Austral full hybrid E-Tech 200 MY2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Στο πίσω κάθισμα, δύο επιβάτες κάθονται άνετα, με τον τρίτο να έχει αναμενόμενα λιγότερο χώρο. Οι επιβάτες θα βολέψουν άνετα τα πόδια τους, με το συρόμενο κάθισμα να παραμένει διαθέσιμο αλλά μόνο στην κορυφαία έκδοση esprit Alpine. Αλλιώς πρέπει να πληρώσεις ένα χιλιάρικο.

Ανάλογα με τη θέση της συρόμενης βάσης, ο όγκος του πορτμπαγκάζ κυμαίνεται από 430 έως 555 dm³ κατά VDA (527 έως 657 lt) -επαρκέστατος για τις ανάγκες μιας 5μελούς οικογένειας. Ο ανταγωνισμός πάντως, τα πηγαίνει καλύτερα σε αυτόν τον τομέα, με το Peugeot 3008 από 520 έως 1.480 dm³, το Hyundai Tucson 616-1.795 dm³ και το VW Tiguan από 652 έως 1.650 dm³.

Να σημειώσουμε επίσης του μοχλούς αναδίπλωσης του καθίσματος από πορτμπαγκάζ, τον επίπεδο χώρο φόρτωσης σε διθέσια διάταξη καμπίνας και τον χώρο κάτω από το πάτωμα. Όπου και φιλοξενείται η ρεζέρβα ανάγκης, επιλογή σπάνια στις μέρες μας. Που όμως αντικαθίσταται από κιτ επισκευής αν επιλέξεις το έξτρα σύστημα 4Control. 

Ο χώρος αποσκευών του Austral hybrid βρίσκεται στον μέσο όρο της κατηγορίας: Από 430 έως 555 λίτρα VDA (ανάλογα με τη θέση του συρόμενου πίσω καθίσματος) και έως 1.455 λίτρα με τα καθίσματα αναδιπλωμένα. Το μεγαλύτερο όγκο κάτω από τον πάτωμα τον καταλαμβάνει η ρεζέρβα ανάγκης. Θεμιτή απώλεια, μιας και την προτιμούμε από το κιτ επισκευής.

Test drive: Renault Austral full hybrid E-Tech 200 MY2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Προσπερνώντας τη βασική έκδοση του συστήματος κίνησης mild hybrid 160, η Renault τοποθετεί πλέον το σημείο εκκίνησης του full hybrid Austral πάνω από τις €40.000. Συγκεκριμένα, η έκδοση Techno ξεκινά από €42.000, ενώ η esprit Alpine ξεκινά τις €45.900, προσφέροντας πιο πλούσιο εξοπλισμό και πιο premium αισθητική (όπως μπορείτε να δείτε στο συνημμένο αρχείο). 

Παρόλα αυτά, θα χαρακτηρίζαμε τον εξοπλισμό της έκδοσης esprit Alpine, «συμπαθητικό» κι όχι «πλούσιο». Αξιολόγηση που θα αποσπούσε με στάνταρ στοιχεία το head-up display (€800), το πακέτο Parking -περισσότερο για την κάμερα παρκαρίσματος 360° (€650) και το πακέτο Extended Grip #4 (€300) για τα λάστιχα all season, την υποβοήθηση κατάβασης και τα πρόσθετα προγράμματα οδήγησης All-terrain και Snow.

Test drive: Renault Austral full hybrid E-Tech 200 MY2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Καμία αλλαγή στην εσωτερική διαρρύθμιση του ανανεωμένου Austral. Το ταμπλό παραμένει κλασικό αλλά εργονομικά μελετημένο. Ο σχεδιασμός του εξακολουθεί να δείχνει σύγχρονος, η ποιότητα συναρμολόγησης είναι πάνω από τον μέσο όρο της κατηγορίας, ενώ το infotainment με τεχνολογία Google παραμένει από τα καλύτερα της αγοράς, όντας από τα πιο αποδοτικά και φιλικά στη χρήση.
Στην έκδοση esprit Alpine, η συνολική παρουσία του Austral είναι ιδιαίτερα premium, με υλικά πολύ καλής ποιότητας και φινίρισμα προσεγμένο στη λεπτομέρεια. Και τα εμπρός καθίσματα έχουν νέο σχεδιασμό με ενισχυμένα πλευρικά στηρίγματα, ιδιαίτερα στον κορμό και στους ώμους για καλύτερη συγκράτηση στις στροφές.
Test drive: Renault Austral full hybrid E-Tech 200 MY2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Δεν είμαστε αιθεροβάμονες να πιστεύουμε ότι η τιμή με το Austral έτσι εξοπλισμένο θα παρέμενε στα 46 χιλιάρικα. Τα €1.750 που στοιχίζουν τα παραπάνω προ φόρων σαφώς και θα έκαναν δύσκολη τη ζωή του product manager της Grand Autonotive. Αλλά βλέποντας τον εξοπλισμό ορισμένων ανταγωνιστών οφείλουμε να ζητήσουμε παραπάνω για την αξιολόγηση «πλούσιος εξοπλισμός».  

Και μιας και αναλύουμε την τιμολόγηση του ανανεωμένου Austral, επισημαίνουμε ότι η τιμή δεν είναι χαμηλή, αλλά ούτε και οι ανταγωνιστές είναι φθηνότεροι. Για παράδειγμα, το Peugeot 3008 Hybrid 145 e-DCS6 GT κοστίζει €40.900, όμως η απόδοσή του υστερεί σαφώς σε δύναμη και απόκριση σε σχέση με το Renault. Το Hyundai Tucson Full Hybrid 1.6T 2WD N Line (€41.590) δείχνει πιο ταιριαστός αντίπαλος, ενώ το Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI DSG R-Line More (€46.680) είναι το ακριβότερο της παρέας. Αναμένεται επίσης το νέο Citroën C5 Aircross II, που θα λανσαριστεί οσονούπω στην Ελλάδα για να αναζωπυρώσει τη «μάχη» των γαλλικών και εν γένει C-SUV.

Test drive: Renault Austral full hybrid E-Tech 200 MY2025, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Συνοψίζοντας, θα λέγαμε ότι το φρεσκάρισμα του Austral δεν είναι απλώς αισθητικό, αν και ο σχεδιασμός του έχει σαφώς ανανεωθεί επιτυχημένα. Η Renault διόρθωσε αρκετές από τις αρχικές αδυναμίες του μοντέλου και πλέον το Austral E-Tech 200 στέκεται ως μία από τις πιο ολοκληρωμένες ελκυστικές και ανταγωνιστικές τιμολογιακά προτάσεις στην κατηγορία των υβριδικών SUV. Μένει να επιβεβαιωθεί αυτή του η αξιολόγηση και από το ελληνικό κοινό.

Renault Austral full hybrid E-Tech 200 ΜΥ2025

Τι λέει το DRIVEΤο ανανεωμένο Renault Austral full hybrid E-Tech 200, λόγω ιστορίας και ιδεοληψίας, δύσκολα θα πλασαριστεί στις πρώτες θέσεις των πωλήσεων της κατηγορίας, παρότι εγγενώς αποτελεί κορυφαία επιλογή. 
Τιμή     Από €42.000 (techno full hybrid E-Tech 200)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαΚινητήρας βενζίνης 1.119 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ, άμεσος ψεκασμός, 131 PS@4.500 rpm, 205 Nm@1.750 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ εμπρός 68 PS και 205 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 2,0 kWh + μίζα/εναλλάκτης 34 PS και 50 Nm, κίνηση στους εμπρός τροχούς, αυτόματο κιβώτιο multi-mode 15 συνδυασμών
 
Συνδυαστική απόδοση 199 PS
Διαστάσεις4.533 x 1.830 x 1.645 mm
Χώρος αποσκευών527/657-1.736 lt
Βάρος (EU - με οδηγό)1.613 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h8,4" 
80-120 km/h5,6"
Τελική ταχύτητα180 km/h
Μέση κατανάλωση*6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2105-118 g/km
*Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube