
Η επέλαση των κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στην Ευρώπη δεν είναι απλώς μια νέα τάση, αλλά μια ξεκάθαρη πραγματικότητα που εκτυλίσσεται εμπρός μας με ταχύτατο ρυθμό.
Με εξαίρεση ίσως την MG Motor, στο πρώτο κύμα της «απόβασης» είδαμε αρκετές αφίξεις. Όμως στην πλειονότητά τους ήρθαν μάρκες με μεμονωμένα μοντέλα, λειτουργώντας περισσότερο διερευνητικά. Στο νέο κύμα που παρακολουθούμε τους τελευταίους μήνες, οι περισσότερες κινεζικές φίρμες δεν αρκούνται σε δοκιμαστικά λανσαρίσματα. Αντιθέτως, επενδύουν από την αρχή σε ολοκληρωμένη γκάμα, σύγχρονες τεχνολογίες και πιο επιθετικές στρατηγικές διείσδυσης στην αγορά, θέτοντας τις βάσεις για μακροπρόθεσμη παρουσία.
Μία από τις πιο πρόσφατες και ηχηρές αφίξεις που δείχνει να ακολουθεί αυτό το μοντέλο είναι η Chery. Ένας από τους μεγαλύτερους Κινέζους κατασκευαστές, που κάνει την είσοδό του στην ελληνική αγορά μέσω του Spanos Group. Ενός από τους πιο αναγνωρίσιμους και έμπειρους επιχειρηματίες στον χώρο της εγχώριας αντιπροσώπευσης. Και όλα δείχνουν πως ήρθε για να μείνει, χτίζοντας από την αρχή μια ευρεία γκάμα SUV κάθε κατηγορίας μεγέθους.
Για ιδιώτες που θα προχωρήσουν στην αγορά του Chery Tiggo 7 έως το τέλος Αυγούστου, το Spanos Group προσφέρει επιπλέον 5ετή επέκταση εγγύησης, φτάνοντας τα 12 χρόνια!
Ήδη, δύο μοντέλα κατέβηκαν από το καράβι και βρίσκονται στις εκθέσεις: Το Tiggo 7 που τοποθετείται στον πυρήνα των μικρών οικογενειακών SUV και το μεγαλύτερο Tiggo 8 που απευθύνεται σε όσους χρειάζονται περισσότερους χώρους. Δηλαδή, κατατάσσεται στην κατηγορία των οικογενειακών SUV και έρχεται αποκλειστικά με 7θέσια διάταξη καμπίνας. Η τιμή και των δύο έχει ήδη ανακοινωθεί, στέλνοντας σαφές μήνυμα ότι η Chery στοχεύει να προσφέρει ισχυρή σχέση αξίας/τιμής σε κάθε κατηγορία.
Τα λανσαρίσματα, όμως, δεν σταματούν εδώ. Όπως έγινε γνωστό κατά την επίσημη παρουσίαση της μάρκας, μέχρι το τέλος του 2025 θα προστεθούν στην γκάμα το μικρότερο Tiggo 4, ένα B-SUV που θα κληθεί να κερδίσει μερίδιο στη δημοφιλέστερη κατηγορία της ελληνικής αγοράς. Και το Tiggo 9, ένα μεγάλο οικογενειακό SUV με premium χαρακτηριστικά και πολυτελή προσέγγιση.
Κοινός παρονομαστής όλων των μοντέλων είναι η υψηλή τεχνολογία στα συστήματα κίνησης, σε συνδυασμό με μια πλήρη σουίτα ADAS και ιδιαίτερα πλούσιο εξοπλισμό από τις βασικές εκδόσεις.
Το πρώτο μοντέλο της Chery που δοκιμάζουμε επί ελληνικού εδάφους είναι το Tiggo 7. Ένα SUV που, τουλάχιστον στα χαρτιά, δείχνει να διαθέτει όλα τα εχέγγυα για να πρωταγωνιστήσει στην κατηγορία του. Με διαστάσεις αντίστοιχες με εκείνες του VW Tiguan, ρίχνεται στη μάχη της ελληνικής αγοράς απέναντι σε καταξιωμένα και δημοφιλή SUV, όπως το γερμανικό μοντέλο, το ελαφρώς μικρότερο Nissan Qashqai, τα Kia Sportage, Hyundai Tucson, Peugeot 3008, το ολοκαίνουργιο Opel Grandland. Αλλά και απέναντι σε συμπατριώτες του, όπως το συγγενικό Jaecoo 7, το οποίο είχαμε δοκιμάσει πριν από λίγους μήνες.
Όπως και το Jaecoo, έτσι και το Tiggo 7 διατίθεται σε εκδόσεις με κινητήρα βενζίνης -συγκεκριμένα τον 1.6 TGDI των 147 ίππων- αλλά και ως plug-in hybrid, εξοπλισμένο με το υβριδικό σύστημα που η Chery ονομάζει Super Hybrid. Αναμφίβολα η πιο ενδιαφέρουσα από τις δύο εκδόσεις είναι η δεύτερη που δοκιμάζουμε εδώ.
Πριν εξετάσουμε τα μηχανικά, ας σταθούμε πρώτα στο οπτικό αποτύπωμα του Tiggo 7. Το οποίο σε επίπεδο σχεδίασης αποφεύγει την υπερβολή, ποντάροντας σε καθαρές γραμμές και ισορροπημένες αναλογίες. Το μήκος των 4,55 m και το πλάτος των 1,86 m το τοποθετούν ακριβώς στο κέντρο της κατηγορίας C-SUV. Το ύψος φτάνει τα 1,70 m, ενώ το μεταξόνιο των 2,67 m μεταφράζεται σε επαρκή εσωτερική ευρυχωρία, την οποία θα δούμε αναλυτικά πιο κάτω.
Στο εμπρός μέρος κυριαρχεί η μάσκα Diamond με γεωμετρικά μοτίβα και νικελένια στοιχεία, η οποία συνδυάζεται αρμονικά με τις αιχμηρά φωτιστικές μονάδες full LED και το δυναμικά σχεδιασμένο καπό. Το προφίλ αποπνέει ισορροπία, χωρίς σχεδιαστικές ακροβασίες, αλλά με ματ μαύρα προστατευτικά στους θόλους και στις ποδιές που τονίζουν τον χαρακτήρα «SUV». Στο πίσω μέρος, η φωτιζόμενη λωρίδα LED που ενώνει τα δύο φώτα δίνει high-tech νότα και αίσθηση πλάτους.
Ανοίγοντας την πόρτα, το Tiggo 7 εντυπωσιάζει με το καθαρό και σύγχρονο εσωτερικό. Δεν προσπαθεί να πρωτοτυπήσει αισθητικά, κερδίζοντας πόντους με την οριζόντια αρχιτεκτονική του ταμπλό, την προσεγμένη συναρμογή και τα ποιοτικά υλικά που θυμίζουν ευρωπαϊκές προδιαγραφές του… παρελθόντος, τις οποίες δείχνουν να έχουν ξεχάσει αρκετοί Ευρωπαίοι κατασκευαστές. Μαλακά πλαστικά χρησιμοποιούνται στα ψηλά σημεία της καμπίνας, όπου οδηγός και επιβάτες έχουν την πιο συχνή επαφή. Η παρουσία του «κρυστάλλινου» λεβιέ ταχυτήτων στην κεντρική κονσόλα δίνει μια πολυτελή αύρα, όπως και η γυαλιστερή επένδυση τύπου κάρμπον που διατρέχει το ταμπλό.
Η τεχνολογική καρδιά της καμπίνας χτυπά στον συνδυασμό δύο οθονών 12,3”, για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το infotainment αντίστοιχα. Ο πρώτος είναι απλός, με ελάχιστες δυνατότητες εξατομίκευσης των παραμέτρων και καλά γραφικά. Περνώντας στο infotainment, το λογισμικό είναι γρήγορο, η απεικόνιση ευκρινής και το μενού δομημένο με λογική.
Σημειώνεται ότι Android Auto και Apple CarPlay υποστηρίζονται ασύρματα, ενώ παρέχεται και ασύρματη φόρτιση 50W. Κάτω από την κεντρική οθόνη υπάρχει ένα μεταλλικό touch panel για τις βασικές λειτουργίες του κλιματισμού. Το ότι υπάρχει είναι θετικό, αλλά η χρήση του εν κινήσει παραμένει άβολη, λόγω απουσίας απτής ανάδρασης των πλήκτρων.
Στην κονσόλα γύρω από τον λεβιέ βρίσκονται shortcut για τις κάμερες, την ένταση ήχου, τα προγράμματα του υβριδικού συστήματος (HEV/EV) κι ένας περιστροφικός διακόπτης για την επιλογή των οδηγικών προγραμμάτων. Το αποτέλεσμα είναι καλή εργονομία και ευκολία στη χρήση κατά την οδήγηση.
Τη θετική εικόνα στην καμπίνα συμπληρώνει με τον καλύτερο τρόπο η πολύ καλή χωροταξία. Τα εμπρός καθίσματα είναι άνετα, με αυτό του οδηγού τοποθετημένο ψηλά, αλλά σε καλή απόσταση από το τιμόνι για τους πιο ψηλόσωμους Ευρωπαίους. Το αποτέλεσμα είναι η θέση οδήγησης να είναι καλύτερη από αρκετά κινεζικά που έχουμε δοκιμάσει τον τελευταίο χρόνο.
Οι πίσω επιβάτες έχουν στη διάθεσή τους άπλετο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι, με τη φαρδιά καμπίνα να εξασφαλίζει άνεση και στον μεσαίο. Σε αυτό βοηθά η απουσία τούνελ μετάδοσης, κάνοντας έτσι το δάπεδο εντελώς επίπεδο. Αξιοσημείωτη είναι και η παρουσία επαρκών αποθηκευτικών χώρων για μικροαντικείμενα, ποτηροθήκες που κρύβονται κάτω από συρόμενο κάλυμμα, καθώς και υποδοχές USB τόσο εμπρός όσο και πίσω.
Όσον αφορά το πορτμπαγκάζ, η χωρητικότητα φτάνει τα 500 lt με τα καθίσματα σε όρθια θέση. Τιμή που δεν συγκαταλέγεται στις κορυφαίες της κατηγορίας, αλλά είναι ικανοποιητική.
Παρόλο δε, το ρηχό ύψος που δημιουργεί το ψηλό δάπεδο, θα βολέψει τις οικογενειακές ανάγκες των περισσοτέρων.
Στην έκδοση PHEV, το Tiggo 7 είναι διαθέσιμο αποκλειστικά στο πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού Premium, με ανέσεις που ξεπερνούν τις προσδοκίες σε επίπεδο βοηθημάτων και ανέσεων. Η σουίτα συστημάτων υποβοήθησης οδήγησης περιλαμβάνει μεταξύ άλλων προσαρμοζόμενο cruise control, σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας, φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, ανίχνευση τυφλού σημείου και πολλά ακόμα.
Σε επίπεδο ανέσεων, πέρα από τις καθιερωμένες ηλεκτρικές ευκολίες και τον διζωνικό κλιματισμό, το 7άρι Tiggo έρχεται με ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα με επένδυση οικολογικού δέρματος, σύστημα καμερών που καλύπτουν 540ο (sic) και ηχοσύστημα της SONY με οκτώ ηχεία με αρκετά καλή ηχητική απόδοση.
Το υβριδικό σύστημα του Tiggo 7 PHEV ενσωματώνει την τεχνογνωσία της Chery στην πλατφόρμα Super Hybrid (CSH), προσφέροντας κορυφαία αποδοτικότητα, εντυπωσιακές επιδόσεις και λειτουργική ευελιξία σε πραγματικές συνθήκες. Στην καρδιά του βρίσκεται ένας βενζινοκινητήρας τούρμπο των 1,5 λίτρων με απόδοση 143 PS, σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα ισχύος 204 PS.
Η συνδυαστική ισχύς φτάνει τους 279 ίππους και τα 365 Nm, με την κίνηση να μεταδίδεται αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς μέσω του Dedicated Hybrid Transmission (DHT). Πρόκειται για κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης που έχει εξελιχθεί ειδικά για υβριδικά συστήματα.
Το CSH ανήκει στην πέμπτη γενιά υβριδικής τεχνολογίας της εταιρείας και ενσωματώνει πρωτοποριακές λύσεις. Όπως η λειτουργία στον κύκλο Miller, η υψηλή σχέση συμπίεσης και η ηλεκτρονικά διαχειριζόμενη μετάδοση ισχύος. Η θερμική απόδοση του θερμικού κινητήρα φτάνει το 44,5%, ένα από τα υψηλότερα ποσοστά στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Γεγονός που σημαίνει πως σχεδόν το μισό της ενέργειας που παράγεται από την καύση μετατρέπεται σε ωφέλιμη μηχανική έργο. Παράλληλα, η απόδοση του κιβωτίου αγγίζει το 98,5%, μεγιστοποιώντας την ενεργειακή απόδοση του συστήματος στο σύνολό του.
Η μπαταρία 18,3 kWh με τη σειρά της είναι λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού (LFP). Χημική σύσταση που προσφέρει υψηλή θερμική σταθερότητα, μεγάλη διάρκεια ζωής και βελτιωμένη ασφάλεια σε σχέση με τις πιο διαδεδομένες μπαταρίες ιόντων λιθίου. Η φόρτισή της ολοκληρώνεται σε 19 λεπτά από 30% έως 80% μέσω ταχυφορτιστή DC 40 kW. Μέσω wallbox AC, με εσωτερικό φορτιστή στα 6 kW, απαιτούνται περίπου 3 ώρες. Και 8,5 ώρες σε μια κοινή οικιακή πρίζα.
Πώς μεταφράζονται όλα αυτά στον δρόμο; Παρά το υψηλό βάρος που φθάνει τα 1.865 kg, το Tiggo 7 PHEV είναι αρκετά ζωηρό με τα πρώτα 100 km/h από στάση να έρχονται σε 8,4” και την τελική να περιορίζεται στα 180 km/h. Πέρα από τις καλές επιδόσεις, αυτό που σε κερδίζει είναι η γραμμική και ποιοτική λειτουργία του υβριδικού συστήματος, το οποίο περνά από την 100% ηλεκτρική κίνηση στην υβριδική χωρίς κομπιάσματα και σκορτσαρίσματα.
Ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζει η ευελιξία στη διαχείριση της μπαταρίας που προσφέρουν τα τρία διαφορετικά προφίλ λειτουργίας που επιλέγονται μέσω του σχετικού μενού στο infotainment. Στο Initial, προτεραιότητα έχει η ηλεκτρική οδήγηση, διατηρώντας όμως πάντα τουλάχιστον 10%-20% της φόρτισης, για να υπάρχει διαθέσιμη ενέργεια για υβριδική λειτουργία.
Στο Smart, που συνίσταται από το εργοστάσιο για καθημερινή χρήση, το σύστημα προσαρμόζει δυναμικά τη χρήση και την ανάκτηση ενέργειας, αξιοποιώντας ευκαιρίες για εξοικονόμηση. Τέλος, στο Forced, ο οδηγός επιλέγει το ποσοστό φόρτισης που θέλει να διατηρείται (από 30% και πάνω), έτσι ώστε να έχει πάντα ικανό απόθεμα ηλεκτρικής ενέργειας.
Ξεκινώντας με πλήρως φορτισμένη μπαταρία, η κατανάλωση μπορεί να πέσει κάτω από τα 2,0 lt/100 km σε μεικτή διαδρομή, καθώς η χωρητικότητα της μπαταρίας επαρκεί για να γράψεις εύκολα περισσότερα από 60-70 km ηλεκτρικά, πριν περάσει σε υβριδική λειτουργία. Σε αυτή η κατανάλωση κυμαίνεται μεταξύ 5,5 και 6,0 lt/100 km, ανάλογα με το ανάγλυφο της διαδρομής και τη χρήση.
Στο ταξίδι, η μέση κατανάλωση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τη μέση ωριαία ταχύτητα. Με σταθερή κίνηση έως 120 km/h, κρατιέται κοντά ή και κάτω από τα 7,0 lt/100 km. Αν ανέβεις στα 130 km/h -όριο που συναντάται πλέον σε αρκετά τμήματα των κλειστών εθνικών μας- και λίγο πιο πάνω θα τη δεις ύστερα από κάμποσα χιλιόμετρα να ανεβαίνει πάνω από τα 9,0 lt/100 km. Ακόμα και η τελευταία τιμή όμως, παραμένει αρκετά εντυπωσιακή για ένα SUV με το βάρος και το μέγεθος του Tiggo 7.
Σε ό,τι αφορά την οδική του συμπεριφορά, το Tiggo 7 PHEV υιοθετεί αυτή την άνετη και ουδέτερη προσέγγιση που έχουμε δει στα περισσότερα κινεζικά μοντέλα. Αλλά με μια πιο «ευρωπαϊκή» πινελιά. Η ανάρτηση, με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, έχει ελαφρώς πιο σφικτό set-up απ’ όσο μας έχουν συνηθίσει οι Κινέζοι. Το αποτέλεσμα είναι ένα πιο ευχάριστο και στιβαρό πάτημα στον δρόμο, χωρίς να επηρεάζεται η άνεση, που είναι το ζητούμενο και, τελικά, το δυνατό του σημείο.
Αυτή η πιο «δεμένη» αίσθηση όχι μόνο δεν επηρεάζει την άνεση και την ποιότητα κύλισης, που κινούνται στα άνω κλιμάκια της κατηγορίας, αλλά δίνει καλύτερο έλεγχο: Περιορισμένες ταλαντώσεις στον εγκάρσιο άξονα και λογική κλίση στις στροφές, ακόμα κι όταν αποφασίσεις να κινηθείς σε ένα πιο σβέλτο ρυθμό σε μια διαδρομή της περιφέρειας.
Σε αυτές τι συνθήκες, δεν θα συνδεθείς μαζί του όπως σε ένα 3008 ή ένα Tiguan, αλλά παραμένει σταθερό, προβλέψιμο και φιλικό στον οδηγό. Με υψηλό όριο πρόσφυσης και την υποστροφή να εμφανίζεται προοδευτικά όταν αυτή ξεπεραστεί αλλά να ελέγχεται εύκολα. Το τιμόνι από τη μεριά του, αν και ελαφρύ, προσφέρει επαρκή πληροφόρηση και είναι σχετικά άμεσο στις εντολές. Μόνο σε παρατεταμένες καμπές με μεγάλη ταχύτητα εμφανίζεται μια ασάφεια.
Θετική εντύπωση μας άφησαν τα φρένα που αποδεικνύονται δυνατά και με καλή αίσθηση στο πεντάλ, παρά την παρουσία του συστήματος αναγεννητικής πέδησης. Το τελευταίο λειτουργεί ικανοποιητικά, σε τρία επίπεδα ανάκτησης. Ωστόσο, το μειονέκτημα εδώ είναι ότι οι ρυθμίσεις αυτές δεν μπορούν να αλλάξουν εν κινήσει (!) -πρέπει το αυτοκίνητο να είναι πλήρως σταματημένο. Κάτι που διαπιστώσαμε στην πράξη, έπειτα από αρκετά λεπτά αποτυχημένης προσπάθειας ενώ ταξιδεύαμε.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πέρα από τα προγράμματα διαχείρισης της ενέργειας, υπάρχουν και τρία οδηγικά προφίλ: Τα Eco, Normal και Sport μεταβάλλουν την απόκριση στο γκάζι και το βάρος του τιμονιού. Ωστόσο, οι διαφορές μεταξύ τους είναι περιορισμένες: Ελάχιστα «φιμωμένο» στο Eco, αλλά επιταχύνει δυναμικά ακόμη και στο Normal, χωρίς να χρειάζεται να καταφύγεις στο Sport όπου η απόκριση γίνεται ακόμα πιο μεστή.
Μέσα στην πόλη, το Tiggo 7 είναι ευέλικτο για τον όγκο του, ενώ αναμφίβολα το καλύτερo πρόσωπο το εμφανίζει όταν αποφασίσεις να ταξιδέψεις. Οπότε και απολαμβάνεις την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και την ικανοποιητική ηχομόνωση που απομονώνει την καμπίνα από τους περισσότερους εξωτερικούς θορύβους, περιλαμβανομένου και του θερμικού κινητήρα -τουλάχιστον όσο κινείσαι εντός των νόμιμων ορίων.
Σε αυτές τις συνθήκες εκτιμάς το ενεργό cruise control και την υποβοήθηση κεντραρίσματος στη λωρίδα που λειτουργούν αποτελεσματικά, ακολουθώντας τη ροή της κυκλοφορίας. Και τη χαμηλή κατανάλωση που σε συνδυασμό με το μεγάλο ρεζερβουάρ των 60 lt, σου επιτρέπουν να γράψεις αρκετά χιλιόμετρα με στάσεις μόνο για καφέ!
Με τιμή €35.990 για την πλουσιότατη έκδοση Premium, το Tiggo 7 1.5 TGDI PHEV συνδυάζει τεχνολογία αιχμής, ευρυχωρία, επιδόσεις και οικονομία καυσίμου με τρόπο που το καθιστά ιδιαίτερα ελκυστικό στα μικρά οικογενειακά SUV. Πέρα από το πόσο ευχάριστο είναι στην καθημερινή συμβίωση, σημαντικό δέλεαρ αποτελεί και η εργοστασιακή εγγύηση επτά ετών ή 150.000 km.
Μάλιστα, για ιδιώτες που θα προχωρήσουν σε αγορά έως τα τέλη Αυγούστου, το Spanos Group προσφέρει επιπλέον 5ετή επέκταση. Ενισχύοντας έτσι το αίσθημα ασφάλειας και αξιοπιστίας για ένα μοντέλο που διεκδικεί με αξιώσεις τη θέση του στην ελληνική αγορά, όντας ένα από τα πιο ενδιαφέροντα PHEV.
Chery Tiggo 7 1.5 TGDI PHEV | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Τα χαρακτηριστικά του Tiggo 7 PHEV αποτυπώνουν την τεχνολογική δυναμική της Chery, με κορυφαία απόδοση, χαμηλή κατανάλωση και πληρότητα εξοπλισμού που δύσκολα απαντάται στην κατηγορία, ειδικά σε αυτήν την τιμή. | ||
Τιμή | Από €35.990 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | PHEV, κινητήρας βενζίνης 1499 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ιντερκούλερ, 143 PS, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη 204 PS, μπαταρία 18,3 kWh (μεικτή), κίνηση στους εμπρός τροχούς, αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης | ||
Συνδυαστική απόδοση | 279 PS, 365 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.553 x 1.862 x 1.696 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 500 lt | ||
Βάρος | 1.865 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 8,4” | ||
Τελική ταχύτητα | 180 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 1,9 lt/100 km*, 6,0 lt/100 km** | ||
Μέση αυτονομία* | 800 km | ||
Ηλεκτρική αυτονομία* | 75 km (συνδυαστικός κύκλος) | ||
Εκπομπές CO2 | 19 g/km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
AC 7,2 kW 0-100% | 3 ώρες | ||
DC 40 kW 30%-80% | 19 λεπτά | ||
Μετρήσεις DRIVE, *Για τα πρώτα 100 km με την μπαταρία φορτισμένη, **Με άδεια μπαταρία | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |