Test drive: Peugeot 3008 Hybrid

Test drive: Peugeot 3008 Hybrid

Με το βασικό επαναφορτιζόμενο σύστημα κίνησης, το ανανεωμένο 3008 είναι μια εξαιρετική πρόταση στα PHEV SUV.

Για το μεσαίο SUV της Peugeot, η πρόσφατη ανανέωση δεν άλλαξε τίποτα στο υβριδικό σύστημα. Οπότε στη βασική PHEV έκδοση που έχει κίνηση μόνο εμπρός, ο 4κύλινδρος 1.600άρης των 180 PS και 300 Nm συνεργάζεται με έναν ηλεκτρικό 110 PS και βρίσκεται στο ειδικά διαμορφωμένο για την περίσταση e-EAT8 αυτόματο κιβώτιο με τον μετατροπέα ροπής και τις οχτώ σχέσεις. Η συνολική απόδοση είναι 225 PS με 360 Nm που έχουν απέναντί τους 1.870 kg. Η μπαταρία χωράει 13,2 kWh και με τον προαιρετικό on-board φορτιστή υποστηρίζονται μέχρι και 7,4 kW φόρτισης.

Το βασικό πρόγραμμα λειτουργίας σημαίνει πως όσο η μπαταρία είναι φορτισμένη, η εκκίνηση γίνεται ηλεκτρικά και αθόρυβα. Όσο πατάς το γκάζι προοδευτικά η συνέχεια παραμένει ηλεκτρική, θεωρητικά μέχρι τα 130 km/h. Στην πράξη το πιθανότερο είναι πως κάπου πριν τα 100 km/h οι απαιτήσεις ισχύος θα έχουν ενεργοποιήσει και το θερμικό μοτέρ, κάτι που γίνεται βελούδινα. Υπάρχει βέβαια και η δυνατότητα για on-demand συνεχή ηλεκτροκίνηση (μέχρι τα 130 km/h), η ακτίνα της οποίας αγγίζει τα 50 km με δεδομένο πως οδηγείς χωρίς να σπαταλάς ενέργεια.

Εάν αυτό είναι αρκετό για την καθημερινότητά σου ή εάν μπορείς να φορτίσεις στο ενδιάμεσο, τότε μπορείς να βγάλεις την εβδομάδα χωρίς να κάψεις σταγόνα βενζίνης. Όταν πάλι η μπαταρία αδειάσει, το σύστημα λειτουργεί σα συμβατικό υβριδικό και το αυτοκίνητο καίει περίπου 9 lt/100 km.

Η κύλιση είναι κορυφαία ανεξάρτητα από την λειτουργία του υβριδικού συστήματος και η συνολική αίσθηση σχεδόν πολυτελής, απομονώνοντάς σε από το περιβάλλον και εμπνέοντας ασφάλεια. Σε υψηλό επίπεδο βρίσκεται και η άνεση από την ανάρτηση παρότι η ρύθμιση είναι λίγο πιο σφιχτή από των θερμικών εκδόσεων λόγω του επιπλέον βάρους από το υβριδικό σύστημα. Εξαιρετική είναι η ευκολία οδήγησης στο αστικό πεδίο, η οποία τονίζεται από τη δυνατότητα επιβράδυνσης μέσω ανάκτησης ενέργειας. Αυτό σημαίνει πως σπάνια χρειάζεται να αγγίζεις το φρένο.

Όταν θελήσεις να οδηγήσεις σβέλτα σε στροφές, μέσω της περισσότερης αδράνειας και της πιο ευαίσθητης ρύθμισης στον έλεγχο της ευστάθειας καταλαβαίνεις τη διαφορά από τις εκδόσεις με αποκλειστικά θερμικό κινητήρα. Και φυσικά από το γεγονός πως η ορμητική ροπή του ηλεκτροκινητήρα κάνει τον εσωτερικό στη στροφή τροχό να σπινάρει έντονα εάν πατάς το γκάζι χωρίς σύνεση. Το ουσιαστικό ωστόσο είναι πως βυθίζοντας το δεξί πόδι παίρνεις πίσω χορταστική επιτάχυνση που κάθε άλλο παρά SUV θυμίζει.

Στην καμπίνα, το νέο που έφερε η ανανέωση έχει να κάνει με την οθόνη αφής 10” του infotainment και με τα γραφικά του ψηφιακού πίνακα οργάνων όταν επιλέγεις το Sport προφίλ. Οπότε η premium εικόνα με τους πανέμορφους διακόπτες στην κονσόλα εξακολουθεί να έχει φανατικό κοινό, ενώ σχεδιαστική λογική i-Cockpit παραμένει κι εκείνη χωρίς αλλαγές. Δηλαδή με το εξαιρετικά βολικό μικρό τιμόνι και το αναπαυτικό κάθισμα από το οποίο βλέπεις χωρίς απώλειες τις ενδείξεις του πίνακα.

Η εικόνα δίνει αίσθηση πολυτέλειας και θαλπωρής, ενώ θα χωρέσουν με άνεση τέσσερις χωρίς να αποκλείεται τρίτος πίσω. Αυτό που δεν εντυπωσιάζει είναι τα 395 lt του χώρου αποσκευών, αν και το ωφέλιμο σχήμα είναι πεντακάθαρο, η φόρτωση πανεύκολη και υπάρχει χώρος για την αποθήκευση του καλωδίου φόρτισης.

Όλες οι εκδόσεις του 3008 Hybrid των 225 PS έχουν λιανική τιμή προ φόρων κάτω από €40.000 και κάτω από 45 g CO2/km, οπότε απαλλάσσονται από το φόρο εταιρικής χρήσης. Εάν πάλι μιλάμε για λιανικές πωλήσεις τότε έχει αξία η πληροφορία πως το «βασικό» είναι το επίπεδο εξοπλισμού Allure των €46.000, από το οποίο βέβαια δεν λείπει τίποτα σημαντικό.

Δείτε τα πάντα για το Peugeot 3008 Hybrid εδώ


Τι λέει το DRIVE
Με την υψηλή αισθητική αλλά και τα φορολογικά οφέλη που το συνοδεύουν, το βασικό Plug-in Hybrid 3008 έχει μεγάλο ενδιαφέρον ως εταιρικό.
Τιμή Από €46.000
Τεχνολογία PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 180 PS/5.500 rpm, 300 Nm/3.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 110 PS, 320 Nm, μπαταρία 13,2 kWh 
Συνδυαστική απόδοση 225 PS, 360 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,6”
0-160 km/h 17,9”
0-400 m 16,1” @ 152,2 km/h
0-1.000 m 28,2” @ 199,2 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 13,5”
50-80 km/h 2,7”
80-110 km/h 3,4”
110-140 km/h 4,3”
Φρένα 100-0 km/h 38,2 m
Τελική ταχύτητα 225 km/h
Μέση κατανάλωση* 4,5 lt/100 km
Εκπομπές CO230-31g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.447 x 1.841 x 1.624 mm
Χώρος αποσκευών 395 lt
Βάρος 1.870 kg
Μετρήσεις DRIVE, *για τα πρώτα 100 km ξεκινώντας με την μπαταρία φορτισμένη

Φωτογραφίες: ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΗΣ
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube