
Λένε πως η εμφάνιση είναι ένα από τα βασικότερα κριτήρια όταν καλείσαι να αγοράσεις καινούργιο αυτοκίνητο. Το Peugeot e-2008 έχει πετύχει διάνα σε αυτόν το τομέα. Ομοίως και στην ποιότητα.
Στην περίπτωση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων όμως τα πράγματα είναι λίγο διαφορετικά. Καθώς δίπλα στην τιμή και την εμφάνιση προστίθενται κι άλλοι παράγοντες. Η μπαταρία, η αυτονομία, η κατανάλωση, ο χρόνος φόρτισης. Ειδικά όταν μιλάμε για ένα μικρό οικογενειακό μοντέλο.
Κι εδώ ακριβώς έρχεται να πατήσει η Peugeot με το ανανεωμένο e-2008. Προσφέροντας ένα αυτοκίνητο με μεγαλύτερη ισχύ και μπαταρία και ταχύτερο χρόνο φόρτισης.
Η μεγαλύτερη μπαταρία εξασφαλίζει στο ανανεωμένο Peugeot e-2008 καλή αυτονομία για τις καθημερινές ανάγκες μιας οικογένειας
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BYD Atto 2, ηλεκτρική καινοτομία στην ιδανική τιμή
Το Sochaux αποφάσισε λοιπόν, να εξοπλίσει το ηλεκτρικό B-SUV του με συσσωρευτή της CATL χωρητικότητας 54 kWh (50,8 ωφέλιμες) από 50 kWh (46 ωφέλιμες) πριν. Ανεβάζοντας παράλληλα κατά 20 PS τη συνολική ισχύ του ηλεκτρομοτέρ, από τους 136 στους 156 PS. Με τη ροπή να παραμένει στα 260 Nm.
Μολονότι είναι πιο ισχυρό δεν είναι πιο γρήγορο. Κυρίως λόγω του αυξημένου βάρους (από 1.548 σε 1.625 kg). Παραμένει όμως σβέλτο, μιας και ολοκληρώνει το σπριντ του 0-100 km/h σε 9,1” την ώρα που η τελική σταματά στα 150 km/h.
Οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι καλές κυρίως στα προγράμματα «Normal» και «Sport». Κι αυτό διότι στο «Εcο» έχεις διαθέσιμους μόλις τους 82 από τους 156 PS. Η χρυσή τομή πάντως φαίνεται πως είναι το Normal. Οι 109 PS θα κινήσουν με άνεση το e-2008, ενώ στην περίπτωση που χρειαστείς όλη την ισχύ του κινητήρα αρκεί βυθίσεις με δύναμη το δεξί πεντάλ.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford Puma Gen-E, με τα σωστά γονίδια
Στο Sport η απόκριση του γκαζιού γίνεται πιο άμεση και το τιμόνι βαραίνει ευχάριστα. Δεν το λες σπορτίφ ούτε όμως και ράθυμο. Αν αποφασίσεις να ανεβάσεις ρυθμό θα ακολουθήσει χωρίς να δυσανασχετεί, ον σταθερό και χωρίς να γέρνει υπερβολικά. Μόνο αν το παρακάνεις θα δεις την υποστροφή να έρχεται, σε λογικό όμως πλαίσιο αν αναλογιστούμε το βάρος του.
Αυτό που χρειάζεται μια μικρή εξοικείωση είναι η νεκρή διαδρομή του πεντάλ του φρένου. Δεν υπάρχουν επίπεδα ανάκτησης ενέργειας, παρά μόνο η λειτουργία «Β», η οποία όμως δεν καταλήγει σε one-pedal.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Citroën ë-C3 Aircross, οικογένεια σε ηλεκτρική τροχιά
Εντός πόλης, το e-2008 διατηρεί τον ευέλικτο και πολιτισμένο του χαρακτήρα. Η ανάρτηση είναι κομμάτι σφιχτή αλλά παρά τις 18άρες ζάντες τις πλούσιας έκδοσης GT που είχαμε στη διάθεσή μας αποσβένει πολύ αποτελεσματικά τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Αφήνοντας μακριά από τους επιβάτες ενοχλητικούς κραδασμούς.
H πολύ καλή αίσθηση του Peugeot e-2008 μεταφέρεται και στον αυτοκινητόδρομο. Η ηχομόνωση είναι πολύ καλή, το πάτημα στιβαρό και η συνολική αίσθηση που αποκομίζεις είναι πως ταξιδεύεις με αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Ακόμη και κοντά στην τελική -έστω κι αν δεν είναι πολύ υψηλή- το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό κι ευθύβολο. Βέβαια, αν κινείσαι κοντά στην τελική θα δεις την κατανάλωση να ανεβαίνει αρκετά.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Alfa Romeo Junior Elettrica Speciale, cuore elettrico
Μιλώντας για κατανάλωση, το Peugeot e-2008 που είχαμε στα χέρια μας έκαψε σε μικτές συνθήκες 16,5 kWh/100 km. Νούμερο λογικό, ειδικά αν αναλογιστούμε πως η περίοδος της δοκιμής μας συνέπεσε με τον καύσωνα και ο κλιματισμός δούλευε στο φουλ. Με αυτά τα δεδομένα λοιπόν, το e-2008 μπορεί να διανύσει περί τα 300 χιλιόμετρα.
Στην πόλη η κατανάλωση ξεπερνά οριακά τις 15 kWh/100 km, επομένως η αυτονομία του προσεγγίζει τα 330 km. Μια φόρτιση την εβδομάδα φαντάζει αρκετή. Στον ανοιχτό δρόμο, μετρήσαμε 20,2 kWh/100 km, ήτοι αυτονομία 240 km.
Αν λοιπόν αποφασίσεις να ταξιδέψεις με το e-2008 η πρώτη φόρτιση θα έρθει μετά από σχεδόν 190 km. Οι επόμενες στάσεις, με δεδομένο πως θα φορτίζεις από το 20% μέχρι το 80% θα έρχονται ύστερα από 140-150 km.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MG ZS EV 72 kWh, χιλιομετροφάγος;
Κι εδώ φτάνουμε σε μια ακόμα ουσιαστική αναβάθμιση. Σε ταχυφορτιστή DC, το BMS της μπαταρίας επιτρέπει φόρτιση με ισχύ μέχρι 100 kW. H αναπλήρωση ενέργειας από το 20%-80% έρχεται δηλαδή σε 27 λεπτά. Με άλλα λόγια, σε 12 λεπτά έχεις πάρει 100 km για να συνεχίσεις το ταξίδι σου. Όσον αφορά την οικιακή φόρτιση, ο ενσωματωμένος 11άρης φορτιστής χρειάζεται 3,17 ώρες για να φορτίσει από το 20-80% σε αντίστοιχο wallbox.
Σχεδιαστικά τώρα, το Peugeot e-2008 ήταν και παραμένει ένα από τα πιο όμορφα B-SUV της αγοράς. Οι μεγαλύτερες αλλαγές εντοπίζονται στο εμπρός μέρος. Με σημείο αναφοράς τα φώτα ημέρας LED που θυμίζουν τα φώτα του λιονταριού. Ο προφυλακτήρας έχει αναθεωρηθεί και η μεγαλύτερη μάσκα φιλοξενεί το νέο έμβλημα της Peugeot.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: MINI Aceman SE, ο κρίκος που έλειπε
Η ποιότητα των υλικών της καμπίνας παραμένει κορυφαία για τα δεδομένα της κατηγορίας, όπως και οι χώροι. Τέσσερις ενήλικοι ακόμα και κοντά στο 1,90 θα βολευτούν στην καμπίνα χωρίς την παραμικρή παραχώρηση. Αντίστοιχα ικανοποιητικός και ο χώρος αποσκευών με χωρητικότητα 434 lt με πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και διπλό δάπεδο.
Το ψηφιακό υπόβαθρο παραμένει πλούσιο, με την κορυφαία έκδοση GT να έρχεται με τρισδιάστατο ψηφιακό πίνακα οργάνων και HD κεντρική οθόνη 10” με πολύ καθαρά γραφικά και άμεση απόκριση. Η οθόνη υποστηρίζει ελληνικό μενού ενώ διαθέτει λειτουργία multi-window με widget ή συντομεύσεις όπως ακριβώς ένα smartphone.
Από εκεί και πέρα, το σύστημα Peugeot i-Connect προσφέρει ασύρματη συνδεσιμότητα με Apple CarPlay και Android Auto. Το σύστημα διαθέτει λειτουργία ενημερώσεων ΟΤΑ, ενώ υπάρχει και λειτουργία φωνητικών εντολών.
Πληρέστερη είναι και η σουίτα ADAS με τα συστήματα ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τις νέες εμπρός και πίσω κάμερες αρωγής υψηλής ανάλυσης 360ο, Adaptive Cruise Control με λειτουργία Stop and Go, και ρυθμιζόμενη απόσταση από το προπορευόμενο όχημα, αυτόματο φρενάρισμα κινδύνου με προειδοποίηση επικείμενης σύγκρουσης, αναγνώριση πεζών και ποδηλατών, ενεργό σύστημα προειδοποίησης εκτροπής από τη λωρίδα, σύστημα ελέγχου τυφλών σημείων.
Το e-2008 με τους 156 ίππους είναι διαθέσιμο σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού (Style, Allure και GT) ξεκινώντας από €38.900. Αν όμως υπολογίσουμε την προωθητική ενέργεια Ε-Move ύψους €6.000 από την Peugeot, η τιμή διαμορφώνεται στις €32.900. Και με την κρατική επιδότηση πέφτει κάτω από €30.000.
Στον τιμοκατάλογο της φίρμας υπάρχει και η έκδοση με την 50άρα μπαταρία και τους 136 ίππους, από €36.900 (€31.600 με την προωθητική ενέργεια) Δεν είναι από τα φθηνότερα ηλεκτρικά της αγοράς, είναι όμως ένα από τα ομορφότερα, ποιοτικότερα, ευρύχωρα και καλοστημένα μοντέλα που θα συναντήσεις στην κλάση.
Peugeot e-2008 | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Οι 20 παραπάνω ίπποι και η μεγαλύτερη αυτονομία κατά 60 περίπου χιλιόμετρα έρχονται χωρίς μεγάλη επιβάρυνση στην τιμή του ανανεωμένου Peugeot e-2008 | ||
Τιμή | Από €38.900 (€32.900 με προωθητική ενέργεια) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | BEV, σύγχρονος ηλεκτρικός κινητήρας μόνιμου μαγνήτη, 156 PS, 260 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 54 kWh (50,8 kWh ωφέλιμες), κίνηση εμπρός, κιβώτιο μιας σχέσης | ||
Απόδοση | 156 PS, 260 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.304 x 1.775 x 1.550 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 434-1.467 lt | ||
Βάρος | 1.625 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 9,1" | ||
Τελική ταχύτητα | 150 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 16,5 kWh/100 km | ||
Aυτονομία* | 290 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC, 100 kW, 20%-80% | 27 λεπτά | ||
AC, 11 kW, 20%-80% | 3 ώρες και 10 λεπτά | ||
Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |