Μαζί με το Torres Hybrid, το νέο KGM Musso Grand είναι το σημαντικότερο μοντέλο της κορεατικής φίρμας στην ελληνική αγορά. Ένα σύγχρονο pick-up που καλείται να αποδείξει πως μπορεί να συνδυάσει τον σκληροτράχηλο χαρακτήρα με τις σύγχρονες ανέσεις.
Στην αυτοκινητική πραγματικότητα, τα pick-up δεν είναι μόνο εργαλεία δουλειάς. Ακολουθούν μια πολυχρηστική προσέγγιση, καθώς με την ίδια ευκολία που θα φορτωθούν με ευρωπαλέτες, μπάλες με άχυρο και κάθε είδους φορτίο θα μπορέσουν να πραγματοποιήσουν μεγάλα ταξίδια και να κινηθούν με πολλές αξιώσεις σε δύσβατα μονοπάτια.
Κοινώς, δεν απευθύνονται μόνο στον επαγγελματία αλλά και σε όσους αναζητούν ένα γνήσιο και αξιόπιστο 4x4. Αυτή ακριβώς τη φιλοσοφία ενστερνίζεται το Musso Grand.
Το KGM Musso Grand είναι ένα ομοιογενές και καλά εξοπλισμένο pick-up που δείχνει πως θα εκπληρώσει πειστικά όλα του τα καθήκοντα
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Isuzu D-Max Double Cab 1.9 TD, επετειακή αναβάθμιση
Το πρώτο πράγμα που σε προδιαθέτει θετικά στο KGM Musso Grand είναι η σχεδίαση. Σημείο αναφοράς η μεγάλη μάσκα με τις οριζόντιες γρίλιες που προσυπογράφει το επιβλητικό και γεμάτο αυτοπεποίθηση παρουσιαστικό του κορεατικού pick-up. Με τα κομψά φώτα -LED τα ημέρας- να εκμοντερνίζουν ακόμα περισσότερο το σύνολο.
Στο πλάι και προς τα πίσω, το Musso Grand δεν είναι το ίδιο εντυπωσιακό. Είναι όμως ώριμο και σχεδιαστικά συνεπές, με τις γραμμές να δένουν αρμονικά με το δυναμικό και αρρενωπό σύνολο. Από άποψη διαστάσεων, με μήκος στα 5,4 m είναι έστω και οριακά το μακρύτερο μοντέλο της κατηγορίας. Το πλάτος φτάνει τα 1,95 m και το ύψος τα 1,85 m. Αυτό που ενδιαφέρει όμως σε ένα αγροτικό είναι οι διαστάσεις της καρότσας. Ένα πεδίο που το Musso Grand τα καταφέρνει περίφημα. Για του λόγου το ασφαλές, έχει μήκος 1,61 m, πλάτος 1,57 m και ύψος 57 cm. Κρατήστε το τελευταίο μιας και μιλάμε για την πιο «βαθιά» καρότσα της αγοράς.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ford Ranger PHEV: Ήρθε Ελλάδα και φέρνει νέο αέρα στην κατηγορία
Με πιο απλά λόγια χωρούν δύο ευρωπαλέτες τοποθετημένες εγκάρσια, ενώ μπορεί να μεταφέρει φορτία έως και 1,26 κυβικά μέτρα με ωφέλιμο φορτίο από 794 έως 1.085 kg για τις χειροκίνητες εκδόσεις και 870 για τις αυτόματες -όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Παράλληλα, η δυνατότητα ρυμούλκησης είναι 3,5 τόνοι με φρένα (2,6 τόνοι στις εκδόσεις με το αυτόματο κιβώτιο).
Έξτρα πόντους πρακτικότητας δίνει τόσο η διάταξη όσο και η ποιότητα κατασκευής της καρότσας, η οποία ντύνεται με σκληρό, ανθεκτικό πλαστικό που δείχνει ικανό να κερδίσει το στοίχημα με τον χρόνο. Υπάρχουν επίσης άγκιστρα πρόσδεσης φορτίου και παροχή ρεύματος 12V. Θα σταθούμε επίσης στην ελαφριά πόρτα με μηχανισμό ελατηρίου που διευκολύνει σημαντικά το άνοιξε-κλείσε.
Η κατά τεκμήριο όμορφη εικόνα του εξωτερικού συνεχίζεται και στην καμπίνα. Πέρα από τις σύγχρονες και καθαρές γραμμές, αυτό που ξεχωρίζει είναι η συνολική αίσθηση ποιότητας. Το επάνω μέρος του ταμπλό καλύπτεται από αφρώδες πλαστικό. Κατεβαίνοντας προς τα κάτω τα πλαστικά σκληραίνουν. Το μοντάρισμά τους όμως είναι ακριβές και το φινίρισμα σωστά φροντισμένο.
Το ψηφιακό υπόβαθρο του μοντέλου συμβαδίζει πλήρως με τις επιταγές του σήμερα. Πίσω από το τιμόνι ο οδηγός έχει στη διάθεσή του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3” με μπόλικη πληροφορία. Ακριβώς την ίδια διαγώνιο έχει και η οθόνη του infotainment. Τα γραφικά είναι ένα βήμα πίσω σε σχέση με τον ανταγωνισμό, αλλά όπως και στην περίπτωση του Torres Hybrid πολύ βελτιωμένα σε σχέση με τα υπόλοιπα μοντέλα της φίρμας.
Η απόκριση στις εντολές είναι καλή και το μενού εύχρηστο και κατανοητό. Ενσωματώνει εργοστασιακή πλοήγηση και υποστηρίζει όλες τις σύγχρονες δυνατότητες συνδεσιμότητας. Κάτω από την οθόνη, παίρνει θέση το ξεχωριστό πάνελ για τον χειρισμό του κλιματισμού. Μπορεί οι διακόπτες να είναι αφής, όπως όμως έχουμε παρατηρήσει και στα υπόλοιπα μοντέλα της φίρμας είναι αρκετά εύχρηστοι.
Κανένα παράπονο δεν υπάρχει και για τους διαθέσιμους χώρους. Τέσσερις ενήλικοι, όσο ψηλοί κι αν είναι, θα ταξιδέψουν χωρίς να στριμωχτούν στο ελάχιστο. Οι θήκες για μικροπράγματα είναι πολλές και πρακτικές και οι πίσω επιβάτες έχουν δικούς τους αεραγωγούς για τον κλιματισμό.
Εξαιρετική είναι και η θέση οδήγησης. Τα καθίσματα είναι αναπαυτικά και το τιμόνι ρυθμίζεται προς όλες τις κατευθύνσεις. Θα βολευτείς όπως σε ένα συμβατικό αυτοκίνητο με μόνη διαφορά ότι κάθεσαι πολύ πιο ψηλά!
Κάτω από το καπό του Musso Grand βρίσκεται ο 4κύλινδρος πετρελαιοκινητήρας e-XDi 2,2 lt. Αποδίδει 202 PS, 441 Nm (400 Nm στις χειροκίνητες εκδόσεις) και στην περίπτωση της δοκιμής μας συνεργάζεται πολύ καλά με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο της Aisin. Και δεν λέμε «άψογα», διότι οι αλλαγές ταχύτητας είναι μεν ομαλές αλλά όχι πολύ γρήγορες.
Από τα πρώτα κιόλας μέτρα αντιλαμβάνεσαι την πολιτισμένη και σχετικά αθόρυβη λειτουργία του μοτέρ. Το οποίο είναι όσο ελαστικό περιμένεις στις χαμηλές στροφές.
Το αγαπημένο πεδίο δράσης του όμως είναι οι μεσαίες. Εκεί, η κατανάλωση παραμένει σε λογικό επίπεδο -κοντά στα 10 lt/100 km- την ώρα που το τράβηγμα είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικό με τη ροπή να απλώνεται γραμμικά. Επιτρέποντάς σου να προσπεράσεις με ταχύτητα και ασφάλεια ακόμη και με πλήρες φορτίο.
Εντός πόλης, το πρώτο που θα πρέπει να συνηθίσεις είναι ο τεράστιος όγκος. Οι κάμερες και οι αισθητήρες πάντως θα βοηθήσουν στους ελιγμούς και στο παρκάρισμα. Συνολικά πάντως είναι αρκετά πιο ευκολοδήγητο από όσο περιμένεις από ένα αυτοκίνητο με μήκος 5,4 m και πλάτος 1,95 m. Σε αυτό συμβάλλει και ο αποδεκτός για τα δεδομένα της κατηγορίας κύκλος στροφής στα 12,2 m.
Παρόλο που είναι σχεδιασμένο για να διαχειρίζεται μπόλικο βάρος, το Musso Grand παραμένει άνετο και με άδεια καρότσα. Με την ποιότητα κύλισης να αποτελεί ένα ακόμα σημαντικό πλεονέκτημα του κορεατικού μοντέλου.
Οι μηχανικοί της KGM έχουν εξελίξει ένα νέο, τετραπλό πλαίσιο πάνω στο οποίο «κουμπώνει» ο κινητήρας και η ανάρτηση. Που στην έκδοση της δοκιμής μας έρχεται με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω (φύλλα σούστας στη βασική). Θα περάσει με αυτοπεποίθηση από μεγάλα σαμάρια και λακκούβες, με τις αναπηδήσεις του πίσω άξονα να απέχουν παρασάγγας από το να χαρακτηριστούν ενοχλητικές.
Στον ανοιχτό δρόμο θα ταξιδέψει με μεγάλη άνεση. Και αθόρυβα, μιας και με ταχύτητες κοντά στα 130 km/h ο κινητήρας γυρίζει στις 2.000 rpm. Στο οδικό δίκτυο της περιφέρειας, αν ανεβάσεις ρυθμό θα καταλάβεις το βάρος (2,1 τόνοι).
Το τιμόνι ακόμα και στο πρόγραμμα Sport (Normal και Winter τα άλλα δύο) δεν διαθέτει αίσθηση και δεν σε ανατροδοτεί με πληροφορία. Η κλίση στις στροφές πάντως δεν είναι μεγάλη και το κράτημα καλό για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Τα φρένα (αεριζόμενοι δίσκοι εμπρός, συμπαγείς πίσω), αν και χρειάζονται μια μικρή εξοικείωση στην αρχή (νεκρή διαδρομή πεντάλ, απόδοση με κρύους δίσκους), στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων και δεν έδειξαν σημάδια κόπωσης ύστερα από συνεχόμενα έντονη χρήση.
Πιστό στο DNA και την εταιρική ταυτότητα μιας εταιρείας που εξειδικεύεται στα 4x4, το KGM Musso Grand φυσικά δεν φοβάται να πατήσει χώμα. Η απόσταση από το έδαφος είναι 22 cm και οι γωνίες προσέγγισης, ράμπας και διαφυγής είναι 19,5, 20 και 20,5 μοίρες, αντίστοιχα.
Το κατ’ επιλογή σύστημα τετρακίνησης το χειρίζεται ο οδηγός διά μέσου του περιστροφικού χειριστηρίου που βρίσκεται πίσω από τον λεβιέ του σασμάν, περιλαμβάνοντα και τις λεγόμενες «κοντές» σχέσεις. Όταν οι συνθήκες γίνουν πραγματικά δύσκολες υπάρχει και η δυνατότητα κλειδώματος του διαφορικού.
Με όλα αυτά τα όπλα στη φαρέτρα του, το πόσο μακριά θα φτάσει το KGM Musso Grand εξαρτάται από τα λάστιχα. Με δεδομένο πως στο αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν ασφάλτινα, αν έχεις βλέψεις για σοβαρό off-road θα πρέπει να μεριμνήσεις για την αλλαγή τους.
Το KGM Musso Grand διατίθεται αποκλειστικά ως διπλοκάμπινο σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού: Pro, LX και DLX. Με την αρχική τιμή να ορίζεται στις €34.990 ύστερα από την έκπτωση €4.000 της ελληνικής εισαγωγικής. Αν αναλογιστούμε πως τα υπόλοιπα ανταγωνιστικά, διπλοκάμπινα μοντέλα γυροφέρνουν και συνήθως ξεπερνούν τις €40.000, εύλογα συμπεραίνουμε πως το Musso Grand είναι το όχι μόνο το φθηνότερο διπλοκάμπινο αλλά συνολικά το πιο προσιτό pick-up της αγοράς.
Πολύ περισσότερο όμως, προσφέρει μια εξαιρετική σχέση τιμής-αξίας. Με τον βασικό εξοπλισμό να περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ψηφιακό πίνακα οργάνων και κεντρική οθόνη 12,3”, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης, προειδοποίηση εμπρόσθιας σύγκρουσης, υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα, ειδοποίηση τυφλού σημείου και πολλά ακόμη.
Last but not least. Τη διάθεση της KGM στην ελληνική αγορά έχει αναλάβει η Νικ. Ι. Θεοχαράκης, με ό,τι θετικό αυτό συνεπάγεται στον τομέα της τεχνογνωσίας, της εγγύησης και των παρεχόμενων υπηρεσιών προς τους πελάτες. Ιδίως όσον αφορά τα επαγγελματικά αυτοκίνητα.
Κλείνοντας λοιπόν, το KGM Musso Grand αποτέλεσε μια πολύ ευχάριστη έκπληξη. Δεν είναι ούτε το πιο πολυτελές ούτε το πιο εντυπωσιακό pick-up της αγοράς. Είναι όμως ομοιογενές και καλοεξοπλισμένο αυτοκίνητο του είδους που δείχνει πως θα εκπληρώσει πειστικά όλα του τα καθήκοντα. Αν λοιπόν αναζητάς ένα προσιτό διπλοκάμπινο pick-up, το KGM Musso Grand έχει όλα τα φόντα για να βρεθεί ψηλά στη λίστα σου.
KGM Musso Grand | |||
|---|---|---|---|
| Τι λέει το DRIVE | Το KGM Musso Grand χωρίς τυμπανοκρουσίες αλλά με μπόλικη αυτοκινητική ουσία και την πιο βαθιά καρότσα της αγοράς αιφνιδιάζει ευχάριστα και με την τιμή του. | ||
| Τιμή | Από €34.990 | ||
| ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
| Τεχνολογία | Κινητήρας πετρελαίου, 2.157 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ, άμεσος ψεκασμός common rail, κίνηση πίσω/κατ’ επιλογή τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων | ||
| Απόδοση | 202 PS/3.800 rpm, 441 Nm/1.400-2.800 rpm | ||
| Διαστάσεις | 5.405 x 1.950 x 1.855 mm | ||
| Διαστάσεις καρότσας | 1.610 x 1.570 x 570 mm | ||
| Βάρος | 2.120 kg | ||
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
| 0-100 km/h | 11,3" | ||
| Τελική ταχύτητα | 177 km/h | ||
| Μέση κατανάλωση* | 10,2 lt/100 km | ||
| Εκπομπές CO2 | 227 g/km | ||
| *Μέτρηση DRIVE | |||
| Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης | |||





