 
 Ύστερα από το XC90, ήταν πλέον η σειρά της δεύτερης γενιάς του μικρότερου αδελφού του, του Volvo XC60, να επωφεληθεί από ένα δεύτερο facelift.
Εν αναμονή της άφιξης του μελλοντικού ηλεκτρικού αδελφού του, του EX60, το Göteborg μακιγιάρισε το πιο δημοφιλές Volvo όλων των εποχών! Αλλά κατά πόσον αρκεί αυτό από μόνο του για να συνεχίσει να κερδίζει (ή και να διατηρεί) πελάτες;
Eτοιμοπαρόδοτο... Oι εταιρικοί χρήστες -πλειονότητα των αγοραστών του Volvo XC60- δεν θα επιβαρυνθούν από τον πρόσθετο φόρο χρήσης που θα ισχύσει από το 2026
Στις αρχές της χρονιάς που τρέχει λοιπόν, το Volvo XC60 ενσωμάτωσε τις ίδιες εξωτερικές αναβαθμίσεις με τον μεγαλύτερο αδερφό του, το XC90. Έτσι, δεν θα λέγαμε ότι πρόκειται για κάποιο σε βάθος facelift. Έχουμε λοιπόν, νέα μάσκα, νέες σχέδια στις ζάντες, σκουρόχρωμα πίσω φώτα και εμπλουτισμένη χρωματική παλέτα με συνδυασμούς: Ανοιχτόχρωμο Bright με γυαλιστερές λεπτομέρειες και σκουρόχρωμο Dark με μαύρο γυαλιστερό φινίρισμα.
 
 
Με άλλα λόγια, το εξωτερικό του σουηδικού SUV παρέμεινε ουσιαστικά αμετάβλητο. Εξακολουθώντας να έχει την ίδια σιλουέτα και, πάνω απ’ όλα, τις ίδιες διαστάσεις: Μήκος 4,71 m, ύψος 1,65 και πλάτος 1,90 m.
Το ίδιο μοτίβο επαναλαμβάνεται και στο εσωτερικό, όπου οι ιδιοκτήτες προηγούμενων εκδόσεων της τρέχουσας γενιάς του σουηδικού SUV δεν θα πρέπει να αισθάνονται χαμένοι. Τουναντίον! Θα αισθανθούν σαν στο σπίτι τους, καθώς εκτός από τις νέες ποτηροθήκες, υπάρχει μόνο μία άλλη αλλαγή στο φρεσκαρισμένο XC60! Μεγαλύτερη κεντρική οθόνη.
Η μικρή οθόνη των 9” έχει αντικατασταθεί από μια αιωρούμενη με διαγώνιο 11,2 ιντσών, η οποία παραμένει με κάθετο προσανατολισμό, αλλά με υψηλότερη ανάλυση και μεγαλύτερη απόκριση -νεότερος επεξεργαστής Snapdragon της Qualcomm.
Αυτή η οθόνη χρησιμοποιεί επίσης ανασχεδιασμένο ιντερφέις της Google. Με το σύστημα να εξακολουθεί να συνδέεται ασύρματα με Android Auto και Apple CarPlay. Αλλά θα χρειαστεί πρώτα να κατεβάσεις προφίλ σου στη Google. Αλλιώς χρειάζεσαι καλώδιο για το mirroring.
Πρόκειται για ιντερφέις σχεδόν πανομοιότυπο με αυτό που έχουμε δει ήδη στα πιο πρόσφατα EX30, EX30 Cross Country, ES90, EX90 και XC90. Απλό, καθαρό και αρκετά εύκολο στην κατανόηση και στη χρήση, εξακολουθεί να απαιτεί αρκετά «κλικ» για να εκτελέσεις ακόμη και οι πιο απλές ενέργειες, όπως η αλλαγή της θερμοκρασίας του κλιματισμού. Κι αν αυτό είναι κάτι που δεν αποτελεί πρόβλημα για τον εξοικειωμένο οδηγό, μπορεί να ενεργοποιήσει ακούσια την ειδοποίηση απόσπασης προσοχής.
Κατά τα λοιπά, τα πράγματα είναι όπως τα ξέρουμε. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3" διαθέτει δύο μοτίβα παραμετροποίησης. Και παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες περιλαμβανομένου του χάρτη της Google. Έτσι δεν χρειάζεται να διαβάζεις τις πληροφορίες πλοήγησης στην οθόνη του infotainment, ή να καθοδηγείσαι από το έξτρα head-up display (€1.240).
Παρούσα και η εντυπωσιακή κάμερα των 360 μοιρών που προσφέρει πανοραμική εικόνα στο παρκάρισμα Τον εξοπλισμό συμπληρώνει η έξτρα ηλιοροφή (€ 1.581), η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης smartphone και θύρες USB-C για όλους τους επιβάτες. Παρόντα και τα στάνταρ θερμαινόμενα εμπρός καθίσματα με τις πολλαπλές ηλεκτρικές ρυθμίσεις.
Παραπονιόμαστε για τις λίγες αλλαγές που συντελέστηκαν στην καμπίνα; Όχι! Επ’ ουδενί! Το XC60 διατηρεί την τυπική σκανδιναβική ατμόσφαιρα που ειρήσθω εν παρόδω μας αρέσει πολύ. Με υλικά ευχάριστα στην αφή, εξαιρετικής ποιότητας και τη συναρμολόγησή τους να είναι εξίσου εντυπωσιακή.
 
Είτε ως οδηγός είτε ως συνοδηγός, κάθεσαι πάντα άνετα στο ανανεωμένο XC60. Με τον άφθονο χώρο να ισχύει και για τους ακριανούς πίσω. Η κονσόλα δαπέδου που εκτείνεται προς τα πίσω, το τούνελ και η στενότερη μεσαία θέση έχει συμβολική αξία για ενήλικο.
Όσο για το πορτμπαγκάζ, αυτό εξακολουθεί να χωρά από 483 έως 1.395 λίτρα με όλα τα καθίσματα αναδιπλωμένα. Και τα καλά νέα είναι ότι η μπαταρία, μειώνει τη χωρητικότητα του χώρου αποσκευών μόλις κατά 15 λίτρα.
Η έκδοση της δοκιμής μας είναι η T6 AWD Plug-in Hybrid. Αυτό σημαίνει πως κάτω από το καπό υπάρχει ένας δίλιτρος βενζινοκινητήρας 253 PS και 350 Nm και ένας ηλεκτροκινητήρας 145 PS τοποθετημένος3 στον πίσω άξονα. Η συνολική ισχύς φτάνει τους 350 PS και η ροπή τα 659 Nm.
Κάπως έτσι, τα 2.150 kg του XC60 εκτοξεύονται στα 100 km/h από στάση σε 5,7” με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 km/h. To κιβώτιο είναι αυτόματο 8τάχυτο με την υπογραφή της Aisin και όπως θα δούμε και στη συνέχεια διαχειρίζεται ιδανικά την ισχύ από τους δύο κινητήρες.
 
Τέλος, η μπαταρία είναι ιόντων λιθίου με ονομαστική χωρητικότητα 19 kWh και σύμφωνα με τη Volvo υπόσχεται ηλεκτρική αυτονομία έως 99 km μέσα στην πόλη και 82 km μικτή κατά WLTP.
Εμείς δίχως να κουραστούμε ιδιαίτερα και χωρίς ψυχαναγκαστικές πρακτικές εξοικονόμησης ενέργειας πετύχαμε ηλεκτρική αυτονομία 78 km με τον επιλογέα στη θέση «Β» που εξασφαλίζει λειτουργία πολύ κοντά στο one pedal.
Αυτό σημαίνει πως με το XC60 μπορείς αν είσαι τυπικός στις φορτίσεις να κινείσαι καθημερινά μόνον με ηλεκτρική ενέργεια. Και καθώς αναφέραμε τη φόρτιση, να πούμε πως αυτή γίνεται μέσω του ενσωματωμένου φορτιστή AC, σε περίπου τρεις ώρες, ενώ απουσιάζει η δυνατότητα ταχυφόρτισης DC. Μικρό το κακό…
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης που μπορεί να τα επιλέξει από την κεντρική οθόνη ακόμη και εν κινήσει. Το Pure αφορά αποκλειστικά ηλεκτρική οδήγηση, κρατώντας εκτός τον βενζινοκινητήρα. Το Hybrid δίνει προτεραιότητα στην ηλεκτρική κίνηση, ενεργοποιώντας τον βενζινοκινητήρα μόνο όταν απαιτείται επιπλέον ισχύς ή όταν η μπαταρία έχει αδειάσει. Το Power συνδυάζει ισχύ και από τους δύο κινητήρες εξασφαλίζοντας σπορ επιδόσεις και μόνιμη τετρακίνηση. Το Off-road ρυθμίζει το σύστημα για βελτιωμένη πρόσφυση σε ανώμαλο έδαφος, την ώρα που η επιλογή μόνιμης τετρακίνησης (AWD) αυξάνει την πρόσφυση σε ολισθηρές επιφάνειες, ή αν είμαστε σε διαδικασία ρυμούλκησης.
Κάπως έτσι η μέση κατανάλωση έχοντας επιλέξει το πρόγραμμα Hybrid δεν ξεπερνά τα 6,5 lt/100km που μπορεί να φτάσει λίγο πάνω από τα 8 lt/100km αν ο οδηγός επιλέξει να αξιοποιεί συνεχώς την πλήρη ισχύ του XC 60 και με την προϋπόθεση η μπαταρία να έχει επαρκές φορτίο. Αν κινείσαι όμως με την μπαταρία αφόρτιστη τότε η κατανάλωση θα φτάσει ακόμη και τα 11,5 lt/100 km.
H Volvo έχει επενδύσει χρόνια τώρα στον τομέα της ασφάλειας υιοθετώντας συστήματα πρωτοποριακά πολύ πριν από τον ανταγωνισμό. Το T6 AWD plug-in hybrid είναι η προσωποποίηση αυτών των επιλογών της εταιρείας και το δείχνει από την πρώτη κιόλας στιγμή που θα καθίσεις πίσω από το τιμόνι του. Στιβαρό, ευθύβολο και με απίστευτη σταθερότητα ακόμη και σε ταχύτητες που ξεφεύγουν του ορίου της νομιμότητας, είναι παράλληλα άνετο, αποπνέοντας κάθε λεπτό την premium αίσθηση που θέλει ο αγοραστής της κατηγορίας.
Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο και σαφές, ενώ η τετρακίνηση μεταφέρει με υποδειγματικό τρόπο την ισχύ στον δρόμο. Εδώ πρέπει να τονίσουμε πως η συνεργασία των δύο κινητήρων είναι πολύ καλή και απόλυτα ομαλή, επιτρέποντας στο βαρύ SUV να κινείται ηλεκτρικά μέσα στην πόλη. Όποτε χρειάζεται η επικούρηση από τον θερμικό κινητήρα, αυτή γίνεται διακριτικά και δίχως ενοχλητικά σκορτσαρίσματα όταν το μοτέρ μπαίνει στο παιχνίδι.
Οι αναρτήσεις με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω απορροφούν με υποδειγματικό τρόπο τις ανωμαλίες και τις όποιες κακοτεχνίες του δρόμου. Στην περιφέρεια, ακόμη και αν το πιέσεις, η κλίση στις στροφές δεν θα αλλοιώνει την αίσθηση ασφάλειας και τη σιγουριά που απολαμβάνεις.
 
Αν μάλιστα αποφασίσεις να διαθέσεις επιπλέον €2.511, τότε θα έχεις ενεργή αερανάρτηση. Οι αισθητήρες της καταγράφουν τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου και τον τρόπο οδήγησης 500 φορές το δευτερόλεπτο, ρυθμίζοντας σε πραγματικό χρόνο τις αντιδράσεις του XC60 , προσφέροντας ακόμα πιο αρμονική και ελεγχόμενη οδήγηση.
Η ηχομόνωση στην καμπίνα είναι υποδειγματική. Η Volvo έχει τοποθετήσεις ειδικό αφρό σε στρατηγικά σημεία του αυτοκινήτου με σκοπό τη μείωση του αεροδυναμικού θορύβου και του θορύβου κύλισης. Έξτρα μπορείς να επιλέξεις παράθυρα με πολυστρωματική επικάλυψη (€1.023) που ενισχύουν ακόμη περισσότερο την ησυχία μέσα στην καμπίνα.
 
Ο 4κύλινδρος κινητήρας είναι επίσης λίγο πιο αθόρυβος, ακόμη και υπό πλήρες φορτίο. Ο ήχος του ίδιου του μοτέρ είναι αρκετά ευχάριστος, παρά το γεγονός ότι είναι 4κύλινδρο. Κρίμα που το κιβώτιο ταχυτήτων δεν είναι λίγο πιο ευαίσθητο για να εξαλείψει τη μικρή καθυστέρηση που εξακολουθεί να υπάρχει όταν κάνεις kickdown.
Μολονότι το XC60 είναι ένα πολυτελές SUV, δεν θα δυσφορήσει αν το βγάλεις από την άσφαλτο και το οδηγήσεις σε κάποιον χωματόδρομο. Η τετρακίνηση, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος και το πρόγραμμα Off-road, αποδεικνύονται πολύτιμος αρωγός εκτός ασφάλτου. Αρκεί να μην ξεχνάς ότι φοράς ασφάλτινα λάστιχα με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται.
 
Με τιμή που ξεκινά από €71.208, το Volvo XC60 T6 AWD Plug-in Hybrid είναι πιο φθηνό από τα βασικά ανταγωνιστικά μοντέλα της κατηγορίας του: Audi Q5 e-hybrid quattro S tronic με τους 367 PS (από €83.980) και τις λιγότερο ισχυρές Mercedes-Benz GLC 300 e 4MATIC (από €83.100) και BMW X3 xDrive30e (από €80.317). Εκ πρώτης όψεως, το ποσό μπορεί να φαντάζει υψηλό -κι αν προστρέξεις στην λίστα των έξτρα γίνεται ακόμη υψηλότερο. Όμως στο τέλος της ημέρας είναι απόλυτα δικαιολογημένο αν συνυπολογίσεις τα ουκ ολίγα πλεονεκτήματά του. Να σημειώσουμε πάντως, πως ακόμα κι αν φορτώσεις όλην τη λίστα των έξτρα, όπως μπορείτε να δείτε στο συνημμένο αρχείο, δεν απομακρύνεσαι τιμολογιακά από τον ανταγωνισμό.
Αυτά ενδεικτικά είναι η συγκριτικά μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία, η συνολική του ισχύς των 350 PS, ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός, οι χώροι, η ποιότητα κατασκευής και βέβαια η ασφάλεια που σηματοδοτείται από μια υπερπλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης.
 
Το XC 60, όπως και όλα τα plug-in hybrid SUV της Volvo καλύπτονται από εργοστασιακή εγγύηση τριών ετών, με τις συστοιχίες μπαταριών τους να έχουν έξτρα 8ετή εγγύηση (ή 160.000 km), και 5ετή οδική βοήθεια Volvo Assistance.
Τέλος, μιας και το XC 60 είναι μοντέλο που κύρια απευθύνεται σε εταιρικούς χρήστες, πρέπει να τονίσουμε πως το ανανεωμένα XC60 Τ6 και Τ8 Plug-in Hybrid, με εκπομπές CO2 μόλις 22 g/km είναι ετοιμοπαράδοτα. Που σημαίνει ότι όσοι εταιρικοί χρήστες τα παραγγείλουν θα διατηρήσουν τα φορολογικά οφέλη που ισχύουν σήμερα. Έτσι προφυλάσσονται από την επιβάρυνση του φόρου χρήσης που θα προκύψει από την αύξηση των εκπομπών CO2 με βάση τις νέες αυστηρότερες μετρήσεις κατά WLTP, οι οποίες θα ισχύσουν από 1/1/2026.
Διαμορφώστε το δικό σας Volvo XC60 στον configurator της αντιπροσωπείας, εδώ
| Volvo XC60 T6 AWD Plug-in Hybrid | ||||||
| Τι λέει το DRIVE | Οι ρυτίδες του χρόνου αντισταθμίζονται με χαμηλότερη τιμή από τους άμεσους ανταγωνιστές του. Ως αποτέλεσμα, το Volvo XC60 παραμένει συναρπαστική επιλογή στην κατηγορία των premium SUV. | |||||
| Τιμή | Από €71.208 | |||||
| ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | ||||||
| Τεχνολογία | Κινητήρας βενζίνης 1.969 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ, άμεσος ψεκασμός, 253 PS/5.500 rpm και 350 Nm/2.500-5.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 145 PS και 309 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 18,8 kWh (14,7 kWh ωφέλιμες), τετρακίνηση, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων | |||||
| Συνδυαστική απόδοση | 350 PS, 659 Nm | |||||
| Διαστάσεις | 4.708 x 1.902 x 1.656 mm | |||||
| Χώρος αποσκευών | 468-1.395 lt | |||||
| Βάρος | 2.150 kg | |||||
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||||
| 0-100 km/h | 5,7" | |||||
| Τελική ταχύτητα | 180 km/h | |||||
| Ηλεκτρική αυτονομία* | 78 km | |||||
| Μέση κατανάλωση* | 12,2 lt/100 km, 211,5 lt/100 km | |||||
| Εκπομπές CO2 | 22 g/km | |||||
| ΦΟΡΤΙΣΗ | ||||||
| AC 7,3 kW, 0-100% | 3 ώρες | |||||
| *Mετρήσεις DRIVE 1Για τα πρώτα 100 km με την μπαταρία φορτισμένη, 2Με άδεια μπαταρία | ||||||
| Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης | ||||||
 Θοδωρής Τσίκας |
Θοδωρής Τσίκας | 



 
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
 