Σαλόνι του Μονάχου: Οι Γερμανοί και η Ευρώπη είναι εδώ

Σαλόνι του Μονάχου: Οι Γερμανοί και η Ευρώπη είναι εδώ

Audi, BMW, Mercedes-Benz, Porsche και Volkswagen παίζουν εντός έδρας στο Σαλόνι του Μονάχου, έχοντας αποκαλύψει ήδη μια σειρά από σημαντικά μοντέλα και πρωτότυπα. Αποδεικνύοντας πως η Ευρώπη δεν έχει πει την τελευταία της λέξη.

Σαλόνι του Μονάχου 2025- Volkswagen ID.Cross Concept

Το διάστημα 9-14 Σεπτεμβρίου η καρδία της αυτοκίνησης χτυπά στη Γερμανία και στο Σαλόνι του Μονάχου. Πεδίο ιδανικό για την γερμανική και κατ’ επέκταση ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία να δείξει πως είναι ακόμα εδώ.

Κατά τη διάρκεια της περσινής Έκθεσης, άπαντες είχαν εντυπωσιαστεί από τη σχετικά διακριτική παρουσία των Γερμανών κατασκευαστών που έμοιαζαν εμβρόντητοι να παρακολουθούν την προϊοντική επέκταση των Κινέζων στην ευρωπαϊκή αγορά.

Φουτουριστικά πρωτότυπα, εντυπωσιακά μοντέλα για όλες τις ανάγκες (και τσέπες) φορτωμένα με μπόλικη τεχνολογία, γρήγορη φόρτιση και μεγάλη αυτονομία.

Στο φετινό Σαλόνι του Μονάχου οι Ευρωπαίοι κατασκευαστές θα προσπαθήσουν να δείξουν ότι είναι ακόμη εδώ, με στόχο να ανακτήσουν την πρωτοκαθεδρία σε έναν κλάδο που πλέον κυριαρχείται από τον εξηλεκτρισμό και τη συνδεσιμότητα

Σαλόνι του Μονάχου 2025

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Κίνα τρομάζει αυτοκινητικά την Ευρώπη

Έτσι δεν ήταν λίγοι εκείνοι που θεωρούσαν πως η Ευρώπη χάνει το τρένο της ηλεκτροκίνησης, εκτιμώντας πως το μέλλον του ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα γραφτεί στα… μανδαρίνικα. 

Πράγματι, οι Κινέζοι δεν έχουν κάνει απλά βήματα αλλά τεράστια άλματα προόδου. Ποιος φανταζόταν άλλωστε πριν από 10-15 χρόνια κινεζικά μοντέλα θα μπορούσαν να κοιτάξουν στα μάτια ευρωπαϊκά; Και μάλιστα σε όλους τους τομείς: Εμφάνιση, πάτημα στο δρόμο, χώροι, ποιότητα κατασκευής.

Αναντίλεκτα όμως, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, με σημείο αναφοράς τη γερμανική είναι όπως λένε και οι Εγγλέζοι «too big to fail». Και σίγουρα δεν μπορείς να σβήσεις έναν αιώνα ιστορίας, τεχνογνωσίας και αίγλης, όσο ισχυρά κι αν είναι τα «χτυπήματα» των κινεζικών κολοσσών.

Ακόμη δεν ξέρουμε αν το φετινό Σαλόνι του Μονάχου θα αποδειχθεί σημείο καμπής για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία. Το σίγουρο είναι πως υπάρχουν σημάδια πως οι Ευρωπαίοι και δη οι Γερμανοί κατασκευαστές προσαρμόζονται ακόμα καλύτερα στις ανάγκες της αγοράς και είναι σε θέση να προσφέρουν τεχνολογία αιχμής κι ελκυστικά προϊόντα, που θα μπορούσαν να πείσουν όσους θέλουν να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση αλλά διστάζουν για διάφορους λόγους να το κάνουν με κινεζικό αυτοκίνητο. Ας δούμε όμως τα πράγματα λίγο πιο αναλυτικά: 

Volkswagen

Σαλόνι του Μονάχου 2025- Volkswagen ID.Cross Concept

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ηλεκτροκίνηση, μια επένδυση για το μέλλον του πλανήτη

Η Volkswagen έχει παρουσιάσει ήδη μια σειρά από σημαντικά πρωτότυπα που θα αποικήσουν έκδοση παραγωγής μέχρι το 2027. Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα είναι το ID.Cross Concept, ένα ηλεκτρικό B-SUV που θα είναι διαθέσιμο το 2026, με τιμή κάτω από τις €30.000.

Πέρα από το ID.Cross, το Wolfsburg αποκάλυψε το ID.Polo, το πρώτο 100% ηλεκτρικό Polo, με την εκτιμώμενη, αρχική τιμή να προσεγγίζει τις €25.000.

Σαλόνι του Μονάχου 2025- Volkswagen ID.Polo

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Από την παρακμή στην αναγέννηση: Τα Σαλόνια Αυτοκινήτου επιστρέφουν

Ο CEO του Volkswagen Group, Oliver Blume, έχει ήδη ανακοινώσει μιας από τις πιο επιθετικές προϊοντικές στρατηγικές στην ιστορία της μάρκας, με δέκα νέα μοντέλα μέχρι το 2028 παρά το αυξημένο κόστος και τις εμπορικές εντάσεις. Ήδη, το 2025, με τα ID.7 και ID.4, η VW είναι ο κατασκευαστής με τις περισσότερες πωλήσεις ηλεκτρικών σε Γερμανία και Ευρώπη.

BMW

Σαλόνι του Μονάχου 2025- BMW iX3 και i3

Η BMW παρουσίασε ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα της δεκαετίας, τη νέα iX3 (θα κυκλοφορήσει το πρώτο εξάμηνο του 2026), το πρώτο μοντέλο της πλατφόρμας «Neue Klasse», με μπαταρία 108,7 kWh και αυτονομία έως και 800 χιλιόμετρα WLTP). Η Neue Klasse φέρνει μαζί της και μια νέα ηλεκτρική αρχιτεκτονική στα 800 Volt (πρώτη φορά σε μοντέλο της BMW), που επιτρέπει υπερταχεία φόρτιση 400 kW.

To γερμανικό premium SUV υποστηρίζει φόρτιση διπλής κατεύθυνσης: Μπορεί δηλαδή να τροφοδοτήσει συσκευές (V2L), να δώσει ενέργεια πίσω στο σπίτι (V2H) ή ακόμη και να συνεισφέρει στο ηλεκτρικό δίκτυο (V2G).

Σαλόνι του Μονάχου 2025- BMW iX3

Ειδική αναφορά πρέπει να γίνει  και στον νέο υπέρ-υπολογιστή που εξέλιξε η BMW, με την κωδική ονομασία «Heart of Joy». Πρόκειται για το κεντρικό «μυαλό» του αυτοκινήτου που ελέγχει την κίνηση, τα φρένα, την ανάκτηση ενέργειας και ακόμη και λειτουργίες του τιμονιού. Η μάρκα υπόσχεται αντίδραση δέκα φορές ταχύτερη από τα σημερινά συστήματα, χάρη σε συνδυασμό κλασικών αλγορίθμων και τεχνητής νοημοσύνης.

Σύμφωνα με τις πρώτες δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν στη Miramas, το αποτέλεσμα είναι μια πιο δυναμική και διαισθητική οδηγική εμπειρία. Στόχος των Βαυαρών είναι να παρουσιάσουν 40 νέα και ανανεωμένα μοντέλα έως το 2027. Παράλληλα, έφεραν στο Μόναχο καμουφλαρισμένα πρωτότυπα της νέας γενιάς της i3.

Mercedes-Benz

Σαλόνι του Μονάχου 2025- Mercedes-benz GLC EQ

Από κοντά και η Mercedes-Benz που έχει τους ίδιους στόχους με χρονικό ορίζοντα το 2027. Στο Μόναχο, η εταιρεία από την Στουτγάρδη παρουσίασε τη νέα γενιά της Mercedes-Benz GLC EQ, που βασίζεται στη νέα ηλεκτρική πλατφόρμα MB.EA και θα κάνει πρεμιέρα στις αρχές του 2026.

Η νέα μπαταρία διαθέτει 94 kWh καθαρής χωρητικότητας και βασίζεται σε αρχιτεκτονική 800V. Έτσι υποστηρίζει υπέρ-ταχεία φόρτιση έως 330 kW, με 10%–80% σε μόλις 22 λεπτά. Επιπλέον, υπάρχει ενσωματωμένος μετατροπέας για χρήση και σε δίκτυα 400V, όπως οι σταθμοί Tesla Supercharger. Η μέγιστη δυνατή αυτονομία φτάνει τα 770 km (WLTP).

Σαλόνι Μονάχου 2025- Mercedes-benz GLC EQ

Πέρα από την αυτονομία, εντυπωσιάζει και η εικόνα της καμπίνας. Σημείο αναφοράς η τεράστια MBUX Hyperscreen των 39,1 ιντσών που εκτείνεται σε όλο το πλάτος (99,3 vm) και ενσωματώνει τρεις ξεχωριστές οθόνες: Πίνακα οργάνων, infotainment και οθόνη συνοδηγού. Το σύστημα λειτουργεί με το νέο MB.OS, ενώ η τεχνητή νοημοσύνη Gemini της Google υπόσχεται πιο «έξυπνη» διαχείριση.

Audi

Σαλόνι του Μονάχου 2025- Audi Concept C

H Audi παρουσίασε το Concept C, ένα πρωτότυπο-προάγγελος των μελλοντικών σπορ μοντέλων του Ingolstadt. Στόχος των ανθρώπων της Audi είναι να περάσει σχεδόν αυτούσιο στην παραγωγή, το 2027 γεφυρώνοντας το κενό που έχει δημιουργηθεί μετά την κατάργηση των TT και R8.

To πρωτότυπο βασίζεται στην πλατφόρμα PPE (Premium Platform Electric) που εξελίχθηκε από κοινού με την Porsche και υπόσχεται πραγματικά σπορ χαρακτηριστικά και εμπειρία οδήγησης που συναρπάζει. Πέρα όμως από το Concept C, στο περίπτερο της Audi βρίσκεται και το νέο Q3 Sportback PHEV, με αυτονομία που προσεγγίζει τα 120 km. 

Porsche

Σαλόνι του Μονάχου 2025- porsche cayenne electric

H Porsche μπορεί να μην αποκάλυψε στο Σαλόνι του Μονάχου την ηλεκτρική Cayenne (υπάρχει καμουφλαρισμένο πρωτότυπο) πλην όμως γνωστοποίησε μια πρωτοποριακή τεχνολογία. Η Cayenne θα μπορεί να φορτίζεται επαγωγικά, χωρίς σύνδεση με καλώδιο! Το σύστημα λειτουργεί με εναλλασσόμενο ρεύμα, ισχύος έως 11 kW, με απόδοση μεταφοράς ενέργειας που αγγίζει το 90%.

Η Porsche εξηγεί ότι οι πελάτες των ηλεκτρικών της πραγματοποιούν το 75% των φορτίσεων στο σπίτι, οπότε η ασύρματη λύση μπορεί να αντικαταστήσει το παραδοσιακό wallbox. H εγκατάσταση βασίζεται σε μία πλάκα μήκους 117 cm, πλάτους 78 και πάχους 6 cm, η οποία μπορεί να τοποθετηθεί σε γκαράζ, σε carport ή ακόμα και σε εξωτερικό χώρο. Στην πλευρά του αυτοκινήτου, ο δέκτης τοποθετείται ανάμεσα στους εμπρός τροχούς. Πρόκειται για έξτρα εξοπλισμό, πέραν της πλάκας δαπέδου. Ο οδηγός απλώς σταθμεύει επάνω στην πλάκα, με τη βοήθεια του συστήματος Surround View, και το αυτοκίνητο χαμηλώνει αυτόματα για καλύτερη ευθυγράμμιση. Από εκεί και πέρα, όλα γίνονται μόνα τους.

Opel

Σαλόνι Μονάχου 2025- Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo

H Opel, με το concept Corsa GSE Vision Gran Turismo φαίνεται πως θέλει να ακολουθήσει μια νέα, πιο σπορ και νεανική κατεύθυνση, αρχής γενομένης από τη νέα γενιά του Corsa, η εξέλιξη της οποίας έχει ήδη ξεκινήσει. Θα πατά στην πλατφόρμα STLA Small ώστε να μπορεί να φιλοξενήσει μεγαλύτερες μπαταρίες. Το λανσάρισμα του νέου Corsa υπολογίζεται για το 2027.

Πέρα όμως από τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, που όπως είπαμε και στην αρχή παίζουν στην έδρα τους, έχουμε δει και θα συνεχίσουμε να βλέπουμε σημαντικές πρεμιέρες κι από άλλες ευρωπαϊκές μάρκες. Η Škoda αποκάλυψε ήδη το Epiq (ο ξάδερφος του ID.Cross Concept, με τιμή εκκίνησης τις €25.000) και το Škoda Vision O πάνω στο οποίο θα βασιστεί η νέα γενιά της Octavia.

H Renault τράβηξε το κάλυμμα από την έκτη γενιά του Clio και η CUPRA αποκάλυψε το καμουφλαρισμένο Raval και το φουτουριστικό πρωτότυπο Tindaya.

Σαλόνι του Μονάχου 2025- Renault Clio

Παρά τις θετικές ειδήσεις που έρχονται από τις ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, υπάρχουν ορισμένες «γκρίζες ζώνες». Κυρίως αναφορικά με την τιμολογιακή πολιτική που θα ακολουθήσουν στις mainstream κατηγορίες τις οποίες έχουν στοχεύσει οι Κινέζοι κατασκευαστές. Μέχρι στιγμής, το ευρωπαϊκό αντίβαρο έρχεται κυρίως από Γαλλία με μοντέλα όπως και τη Citroën C3 και C3 Aircross, και Renault 5

Από την εξίσωση δεν θα μπορούσε να βγει το ευμετάβλητο γεωπολιτικό καθεστώς, οι εμπορικές εντάσεις (δασμοί ΗΠΑ, κανονισμοί CO2, ενεργειακή πολιτική) που βαραίνουν το τοπίο.

Σαλόνι του Μονάχου 2025

Σε κάθε περίπτωση όμως, το φετινό Σαλόνι του Μονάχου δίνει την εικόνα η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία ξαναβρίσκει τη δυναμική της, με νέες τεχνολογίες και σημαντικές πρεμιέρες με το βλέμμα στην ηλεκτροκίνηση. Ο ανταγωνισμός είναι μεγάλος και η Κίνα μοιάζει να βρίσκεται ένα βήμα μπροστά (έχει και φέτος ισχυρή παρουσία στο Σαλόνι του Μονάχου). Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές όμως μοιάζουν πιο αποφασισμένοι και κυρίως, πιο έτοιμοι από ποτέ.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube