Test drive: MINI One D Clubman

Ύστερα από τέσσερα χρόνια παρουσίας, η ΜΙΝΙ έκρινε ότι το Clubman χρειαζόταν ένα λίφτινγκ, χωρίς να αλλάξει το στιλ του.

Όταν εξήντα χρόνια πριν, ο Sir Alec Isigonis σχεδίαζε το πρώτο ΜΙΝΙ, με τίποτα δεν φανταζόταν ένα αυτοκίνητο με έξι πόρτες. Βέβαια, το όνομα Clubman εμφανίστηκε στην γκάμα της ΜΙΝΙ το 1966 για να οριοθετήσει σε κάποιες αγορές το Morris Mini Minor Traveller, μια στέσιον έκδοση του τότε υπάρχοντος ΜΙΝΙ.

Το σημερινό Clubman δέχτηκε ένα μικρό φρεσκάρισμα για να μείνει μέσα στο παιχνίδι το μακρύτερο MINI, ενσωματώνοντας μερικές πινελιές μακιγιάζ εδώ και εκεί. Μην κουράζεστε να βρείτε τις διαφορές. Θα το κάνουμε εμείς για εσάς. Στο εμπρός μέρος, ο προφυλακτήρας έχει μια νέα, πιο κυματιστή πλαστική μάσκα. Συνοδεύεται δε από νέα φώτα τεχνολογίας LED, με την οπτική υπογραφή τους να σχηματίζει πλήρη κύκλο.

Για τα υπόλοιπα… business as usual. Εκτός από ένα τρίο νέων εξωτερικών (Indian Summer Red, British Racing Green και MINI Yours Enigmatic Black) και εσωτερικών χρωμάτων που ενισχύονται από νέες ζάντες, τίποτα δεν αλλάζει. Εκτός από τα πίσω φώτα. Όπως και στο MΙΝΙ Hatchback είναι LED και έχουν τη φωτεινή υπογραφή της βρετανικής σημαίας. Και δεν είναι το μόνο! Για να μην ξεχάσουμε την προέλευση της φίρμας, η MINI μας βομβαρδίζει με Union Jack σε κάθε γωνιά... ακόμη και στα προσκέφαλα.

Βέβαια, κάτω από όλη αυτή τη «βρετανικότητα» κρύβεται ακόμα η προσθιοκίνητη πλατφόρμα της BMW, η ίδια που κινεί τις 2 Series Active Tourer και X1. Έτσι, και το μοτέρ που δοκιμάζουμε είναι σύννομο με τη νέα ευρωπαϊκή ομολογκασιόν. Η αλλαγή εδώ είναι ότι το 3κύλινδρο 1.500άρι μοτέρ ντίζελ συνδυάζεται πλέον με 7άρι σασμάν διπλού συμπλέκτη αντί του προηγούμενου Steptronic (όπως και τα βενζινοκίνητα αδέλφια του) σε μια προσπάθεια να εξοικονομηθούν λίγα γραμμάρια CO2 παραπάνω. Γρήγορο και αποτελεσματικό κιβώτιο -αν όχι και λίγο παραπάνω από τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου, ένα τέτοιο κιβώτιο θα ταίριαζε ακόμη και σε GTi.

Το Clubman μέσα σε 4,25 m συνδυάζει τον χαρακτήρα της φίρμας με το μοναδικό στιλ με τους επιπλέον χώρους που δεν είναι αμελητέοι. Οι τελευταίοι είναι επαρκείς για τέσσερις επιβάτες (ο πέμπτος μάλλον θα ταλαιπωρηθεί) με τον χώρο των αποσκευών να ξεκινά από τα 360 και να φτάνει τα 1.250 lt με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Στα αρνητικά ο τρόπος που ανοίγουν οι δύο πίσω πόρτες, οι οποίες απλώς… δεν ανοίγουν αν το πίσω αυτοκίνητο έχει παρκάρει πολύ κοντά.

Η εικόνα του εσωτερικού είναι απαράλλαχτη και οι μόνες εκσυγχρονιστικές επεμβάσεις αφορούν τη συνδεσιμότητα. Έτσι, ο μεγάλος κεντρικός κύκλος στην κονσόλα φιλοξενεί μια οθόνη αφής με στάνταρ διαγώνιο 6,5”, με σύνδεση USB/Bluetooth. H συμβατότητα με smartphone πηγαίνει μόνο με Apple CarPlay και όχι Android Auto, για το οποίο πρέπει να περάσεις στο πακέτο Connected Navigation. Στις πλουσιότερες εκδόσεις, υπάρχει διαθέσιμη η οθόνη Connected Navigation Plus με διαγώνιο 8,8” που πάει πακέτο και με χώρο επαγωγικής φόρτισης τηλεφώνου. Η οθόνη είναι αφής, αλλά υπάρχει και το κλασικό περιστροφικό χειριστήριο που προσωπικά θεωρούμε πολύ πιο χρηστικό.

ΜΙΝΙ Clubman

Κάτω από το καπό του MINI One D Clubman ζει ο 3κύλινδρος 1.500άρης πετρελαιοκινητήρας του BMW Group που αποδίδει 116 PS στις 4.000 rpm και 270 Nm διαθέσιμα από τις 1.750 rpm -και μόλις για 500 rpm παραπάνω.
Στην πράξη και σε συνδυασμό με το διπλοσύμπλεκτο 7άρι κιβώτιο (το συνιστούμε σε σχέση με το χειροκίνητο), το Clubman φτάνει τα 100 km/h από στάση σε 10,2” με τις τιμές για τις ρεπρίζ να είναι εξίσου ικανοποιητικές. Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι για το 80-110 km/h απαιτούνται 5,7” και για το 110-140 km/h χρειάζονται 9,2”. Νούμερα που υπολείπονται, τόσο της BMW 116d (9,6”, 5,3” και 8,5”, αντίστοιχα) όσο και της Mercedes-Benz A 180 d (10,1”, 5,3” και 8,0”) -σ.σ. οι μετρήσεις της A-Class αφορούν την A 180 d Sedan 7G-DCT. Όλα αυτά με μια κατανάλωση που κινείται στον μέσο όρο της κατηγορίας, αφού έμεινε στα 6,9 lt/100 km, χωρίς να κάνουμε ιδιαίτερη οικονομία στο γκάζι.

Στο δρόμο έχουμε να κάνουμε με ένα αρκούντως διασκεδαστικό αυτοκίνητο. Το 7τάχυτο σασμάν δεν χαζεύει ποτέ και αποδεικνύεται πλήρως συνεργάσιμο. Ειδικά δε στη χειροκίνητη λειτουργία μέχρι και που δίνει σπορτίφ χαρακτήρα στο αυτοκίνητο. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ακριβές και πληροφορεί καλά τον οδηγό για το τι κάνει το μπροστινό του Clubman, την ίδια στιγμή που η ανάρτηση δεν το αφήνει να γέρνει άβολα.

Το μήκος και το μεταξόνιο του Clubman είναι προφανές ότι δεν το καθιστούν εργαλείο για την πόλη: Έχει απλώς ανεκτή ορατότητα (που αντισταθμίζεται εν μέρει από τα βοηθήματα) και λιγότερη ευελιξία από το μικρότερο Hatchback. Ελαττώματα στα οποία έρχεται να προστεθεί η μεγάλη διάμετρος του κύκλου στροφής (11,3 m). Από την άλλη πλευρά, η θέση οδήγησης, το φιλτράρισμα των ανισομερειών και το αποτελεσματικό σασί μας υπενθυμίζουν ότι τα MINI προσφέρουν (ακόμα) μια διασκεδαστική και διαφορετική οδηγική εμπειρία από τα συνηθισμένα αυτοκίνητα.

Το Clubman One D της δοκιμής, εξοπλισμένo με ζάντες 18” και λάστιχα χαμηλού προφίλ, φέρνει στο φως το μέτριο επίπεδο άνεσης ενός τέτοιου συνδυασμού. Ιδανικό για την εμφάνιση και το σπορ πάτημα, λιγότερο για τα νεφρά και την κατανάλωση. Εναπόκειται βέβαια στον καθένα τι θα διαλέξει, αλλά εμείς για τον χαρακτήρα ενός (περίπου) shooting brake θα διαλέγαμε τις στάνταρ 16άρες, βία τις 17” για τις οποίες η BMW ζητά ένα χιλιάρικο -€1.771 για τις 18άρες.

Με τιμή που ξεκινά από τις € 27.860 (χειροκίνητο κιβώτιο) και τις € 31.939 (αυτόματο κιβώτιο), το MINI One D Clubman μόνο φθηνό δεν είναι (είναι πιο ακριβό και από την ολοκαίνουργια BMW 116d). Αν μάλιστα θελήσεις να ανέβεις σε μια πιο πλούσια έκδοση, τότε και ο λογαριασμός ανεβαίνει κατακόρυφα. Ωστόσο έχεις το άλλοθι ότι αγοράζεις ένα μοναδικό σχεδιαστικά και σε στιλ αυτοκίνητο που όταν έρθει η ώρα της μεταπώλησης θα κρατήσει μεγάλο μέρος της αρχικής του αξίας.

Διαμορφώστε εδώ το δικό σας MINI Clubman

Τι λέει το DRIVE
Το φρεσκαρισμένο μακρύτερο ΜΙΝΙ της γκάμας με τον 3κύλινδο ντίζελ των 116 ίππων απευθύνεται σε όσους επιζητούν το DNA της φίρμας με περισσότερους χώρους, διαφορετικό lifestyle και δεν κόβονται για τις επιδόσεις.
Τιμή Από € 27.860 (αυτόματο € 31.939)
Τεχνολογία Κινητήρας ντίζελ 1.496 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων DCT
Απόδοση 116 PS/4.000 rpm, 270 Nm/1.750-2.250 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,2”
0-160 km/h 32,3”
0-400 m 17,3” @ 127,9 km/h
60-160 km/h 28”
50-80 km/h 3,8”
80-110 km/h 5,7”
110-140 km/h 9,2”
Φρένα 100-0 km/h 40 m
Τελική ταχύτητα 192 km/h
Μέση κατανάλωση 6,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 107 g/km
Διαστάσεις 4.266 x 1.800 x 1.441 mm
Χώρος αποσκευών 360 lt
Βάρος 1.465 kg
Μετρήσεις DRIVE με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης