Με μήκος τέσσερα μέτρα, το Dongfeng Box, αυτό το χαριτωμένο σε εμφάνιση κινεζικό αυτοκίνητο τοποθετείται στην καρδιά των σουπερμίνι και φιλοδοξεί να αποτελέσει μια καλή εναλλακτική για όσους θέλουν να μετατρέψουν τις αστικές τους μετακινήσεις σε ηλεκτρικές.
Σε μια ανταγωνιστική κατηγορία στην Ευρώπη, το Box δεν έχει την κληρονομιά στο πλευρό του, όμως διαθέτει μπόλικο χαρακτήρα και ουσία. Στοιχεία πολύτιμα για να σταθεί απέναντι σε μοντέλα που πέρα από το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης έχουν στο πλευρό τους και ένα αναγνωρίσιμο όνομα.
Το Dongfeng Box τοποθετείται ιδανικά στον κόσμο των αστικών EV: Ευρύχωρο, πρακτικό, οικονομικό και με εξοπλισμό που δύσκολα συναντάς σε αυτή την τιμή
Με ιστορία πέντε και πλέον δεκαετιών, η Dongfeng -που στα κινεζικά σημαίνει «Άνεμος της Ανατολής»- έχει εξελιχθεί σε μία από τις μεγαλύτερες κρατικές αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας, με καθαρή στόχευση για την ευρωπαϊκή αγορά: Να προσφέρει τεχνολογία αιχμής και υψηλά ποιοτικά χαρακτηριστικά σε προσιτές τιμές. Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1969 στην πόλη Wuhan και σταδιακά μετατράπηκε σε έναν πολυδιάστατο όμιλο που κατασκευάζει τόσο επιβατικά όσο και επαγγελματικά οχήματα, απασχολώντας περισσότερους από 127.000 εργαζομένους.
Σημαντικό στοιχείο για την παρουσία της Dongfeng στην Ευρώπη είναι η τοπική προσαρμογή των μοντέλων της. Με κέντρα R&D στη Σουηδία και στη Γερμανία, η εταιρεία εξασφαλίζει ότι τα αυτοκίνητά της καλύπτουν τις ανάγκες και τις προσδοκίες των Ευρωπαίων οδηγών. Στην Ελλάδα, η Dongfeng εισάγεται από το Spanos Group και διαθέτει ήδη 14 σημεία πώλησης και σέρβις σε όλη τη χώρα.
Όπως βλέπεται και στις φωτογραφίες, το Dongfeng Box ξεχωρίζει για το ντιζάιν του. Με μήκος 4,02 m, πλάτος 1,81 και ύψος 1,57 m, το κινεζικό σουπερμίνι συντίθεται από αναλογίες που τονίζουν την αστική του αποστολή. Με το μεταξόνιο των 2,66 m όμως, να του επιτρέπει να προσφέρει χώρους μικρομεσαίου οικογενειακού.
Οι καμπύλες στο αμάξωμα, οι ιδιαίτερες φωτιστικές μονάδες τεχνολογίας LED με ενιαία λωρίδα στην κλειστή μάσκα, οι μαύρες πινελιές χαμηλά στις πλαϊνές πόρτες και στην πίσω κολώνα και η δυνατότητα διχρωμίας του δίνουν χαρακτήρα και νεανική αίσθηση. Ενώ λεπτομέρειες όπως οι αναδυόμενες χειρολαβές και οι πόρτες χωρίς πλαίσιο, είναι στοιχεία που σπάνια συναντά κανείς σε σουπερμίνι.
Η αισθητική συνεχίζεται και στο εσωτερικό, όπου η πρώτη εντύπωση είναι θετική. Το Box προσφέρει ένα φωτεινό και ευχάριστο περιβάλλον, με μαλακά αφρώδη υλικά στο πάνω μέρος του ταμπλό, τις πόρτες και την κεντρική κονσόλα. Τα υπόλοιπα πλαστικά είναι καλής ποιότητας και η συναρμογή προσεγμένη.
Ο σχεδιασμός, πέρα από το να σαγηνεύει το μάτι, είναι και πρακτικός, με πολλές αποθηκευτικές λύσεις για τους εμπρός επιβάτες. Κάτω από το αιωρούμενο υποβραχιόνιο υπάρχει ένας ευρύχωρος ανοιχτός χώρος, ενώ εμπρός από τον συνοδηγό ξεχωρίζει ένα πρακτικό συρτάρι.
Πέρα από την ποιότητα κατασκευής, το Box εντυπωσιάζει και για την ευρυχωρία του. Τέσσερις ενήλικοι κάθονται άνετα, με τον χώρο για τα γόνατα πίσω να είναι επιπέδου C-SUV. Ο χώρος αποσκευών των 326 lt ανταποκρίνεται άνετα στις καθημερινές ανάγκες -και όχι μόνο-, ενώ η αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων αυξάνει την χωρητικότητα στα 945 lt.
Όπως στα περισσότερα αυτοκίνητα πλέον, το περιβάλλον στο εσωτερικό είναι πλήρως ψηφιακό, με μικρό πίνακα οργάνων και μια μεγάλη επικαθήμενη οθόνη αφής 12" στο κέντρο του ταμπλό. Το μενού του infotainment ακολουθεί τη λογική Android, με καλή ευκρίνεια, ωραία γραφικά και σχετικά γρήγορη απόκριση στις εντολές.
Η χρήση της απαιτεί μικρή εξοικείωση, ενώ χαριτωμενιές όπως το avatar μιας γάτας, το παλιό ραδιόφωνο και η «ατάκας της ημέρας» στη homepage της οθόνης δείχνουν ότι η Dongfeng έχει επενδύσει στη δημιουργία μια συνολικότερης εμπειρίας και συναισθηματικής σύνδεσης με τον οδηγό και τους επιβάτες.
Πέρα από την εμφάνιση, το Box εντυπωσιάζει με τον πλούσιο εξοπλισμό του, ακόμα και στη βασική έκδοση. Διαθέτει πάνω από 11 συστήματα ADAS, κάμερα οπισθοπορείας, adaptive cruise control και ασύρματη φόρτιση κινητού. Στις πιο πλούσιες εκδόσεις προστίθενται κάμερα 540ο, αυτόματο παρκάρισμα αλλά και θερμαινόμενα/αεριζόμενα καθίσματα εμπρός με ηλεκτρικές ρυθμίσεις - χαρακτηριστικά που απαντώνται σπάνια ή και καθόλου σε άλλα αυτοκίνητα πόλης.
Κάτω από το καπό, το Dongfeng Box εξοπλίζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 95 ίππων και 160 Nm, ο οποίος κινεί με ευκολία τα 1.430 kg του αυτοκινήτου. Οι επιδόσεις δεν είναι εντυπωσιακές -η επιτάχυνση 0‑100 km/h απαιτεί 12,5"-, αλλά στην πόλη δεν θα νιώσεις ποτέ έλλειψη ισχύος. Η άμεση απόκριση του ηλεκτρικού συνόλου και η καλή ελαστικότητα κάνουν τις καθημερινές μετακινήσεις άνετες και απροβλημάτιστες. Η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 140 km/h, κάτι που επιτρέπει και σύντομες διαδρομές σε εθνικό δίκτυο.
Η μπαταρία LFP των 42 kWh (ωφέλιμη 40 kWh) προσφέρει θεωρητική αυτονομία έως 310 km. Στην πράξη, αν μιλάμε για 100% αστικές μετακινήσεις, η πραγματικότητα δεν απέχει μακριά. Με την κατανάλωση στην πόλη να κρατείται δίχως κόπο στις 11-12 kWh/100 km, μπορείς εύκολα να γράψεις και περισσότερα χιλιόμετρα πριν χρειαστεί να το συνδέσεις στην πρίζα. Σε μικτές συνθήκες, η μέση κατανάλωση μας κυμάνθηκε στις 15,5 kWh/100 km. Νούμερο που μεταφράζεται σε περίπου 260 km αυτονομίας με μία φόρτιση.
Όσον αφορά τη φόρτιση γίνεται με 6,6 kW σε AC (περίπου 7 ώρες και 15 λεπτά για πλήρη φόρτιση από το 0%) και έως 75 kW σε DC, φέρνοντας την μπαταρία από 30% σε 80% πλήρωση σε περίπου 30 λεπτά, ενώ η τεχνολογία V2L σου επιτρέπει να τροφοδοτήσεις με ενέργεια διάφορες εξωτερικές συσκευές.
Αφήνοντας τα θετικά της κατανάλωσης, το αδύνατο σημείο του Box είναι η «φλατ» συμπεριφορά στον δρόμο που δεν της αρέσει… η πίεση. Η ανάρτηση με τα γόνατα Μακφέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω είναι ρυθμισμένη για άνεση εντός και εκτός πόλης. Και σε αυτό το πεδίο τα καταφέρνουν καλά, απορροφώντας τις περισσότερες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Μόνο οι πιο έντονες εγκάρσιες ανωμαλίες γίνονται αισθητές στους πίσω επιβάτες. Η ποιότητα κύλισης πλήττεται από την ελλιπή ηχομόνωση που επιτρέπει σε κάποιους θορύβους από τα μηχανικά μέρη της ανάρτησης να περάσουν στην καμπίνα.
Το τιμόνι είναι ελαφρύ και βολικό στην πόλη, με μέτρια όμως αίσθηση που δεν σε εμπνέει να κινηθείς πιο σβέλτα. Και αν το κάνεις ανακαλύπτεις ότι μεγαλύτερο πρόβλημα σε αυτό το ρυθμό έχουν τα χαμηλής ποιότητας λάστιχα πρώτης τοποθέτησης που χάνουν εύκολα την πρόσφυση -ειδικά στο βρεγμένο- και γενικότερα προσφέρουν χαμηλό επίπεδο πρόσφυσης. Τα φρένα με τη σειρά τους, με δίσκους σε όλους τους τροχούς, έχουν καλή αίσθηση στο πεντάλ και θα ήταν και αυτά πιο αποτελεσματικά με ένα καλύτερο σετ ελαστικών.
Συνολικά, το Dongfeng Box τοποθετείται ιδανικά στον κόσμο των αστικών EV: Ευρύχωρο, πρακτικό, οικονομικό στη χρήση και με εξοπλισμό που δύσκολα συναντάς σε αυτοκίνητα αυτού του μεγέθους. Με τη μεγάλη μπαταρία των 42 kWh διατίθεται σε δύο εκδόσεις, City και Prime. Η πρώτη ξεκινά από €26.350, ή €24.340 με την τρέχουσα προωθητική ενέργεια, ενώ η πλουσιότερη Prime κοστολογείται στις €28.500 -ή €26.490 μετά την προωθητική ενέργεια. Με την επιδότηση του «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3», οι τιμές αυτές μειώνονται επιπλέον κατά €3.000.
Σε αυτά το επίπεδο τιμής, το Box αποτελεί μια πρόταση πραγματικά value for money. Μπορεί να μη διακρίνεται για τις επιδόσεις ή την οδική συμπεριφορά του, όμως καλύπτει με άνεση όλες τις απαιτήσεις της καθημερινής μετακίνησης, όντας εξαιρετικά ευρύχωρο, ευέλικτο και οικονομικό σε κατανάλωση ενέργειας. Κι όλα αυτά, τυλιγμένα σε ένα ιδιαίτερα στιλάτο αμάξωμα που ξεχωρίζει στο αστικό περιβάλλον.
Dongfeng Box 42 kWh | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Τι λέει το DRIVE | Δεν ξεχωρίζει για την οδική του συμπεριφορά, αλλά είναι άνετο, πολύ ευρύχωρο, πλούσια εξοπλισμένο, με μεγάλη αυτονομία στην πόλη και τιμή που το κατατάσσει στα πιο value for money μικρά αυτοκίνητα σήμερα. | |||||
| Τιμή | Από €26.350 (€24.340 με προωθητική ενέργεια) | |||||
| ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | ||||||
| Τεχνολογία | BEV, ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, μπαταρία 42,3 kWh, κίνηση στους εμπρός τροχούς, κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης | |||||
| Απόδοση | 95 PS, 160 Nm | |||||
| Διαστάσεις | 4.020 x 1.810 x 1.570 mm | |||||
| Πορτμπαγκάζ | 326 - 945 lt | |||||
| Βάρος | 1.430 kg | |||||
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||||
| 0-100 km/h | 12,5" | |||||
| Τελική ταχύτητα | 140 km/h | |||||
| Κατανάλωση* | 15,5 kWh/100 km | |||||
| Αυτονομία* | 260 km | |||||
| ΦΟΡΤΙΣΗ | ||||||
| DC 100 kW, 10%-80% | 35 λεπτά | |||||
| DC 50 kW, 10%-80% | 44 λεπτά | |||||
| AC 7,4 kW, 0-100% | 7 ώρες και 15 λεπτά | |||||
| AC 3,7 kW, 0-100% | 12 ώρες και 45 λεπτά | |||||
| *Μετρήσεις DRIVE | ||||||
| Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης | ||||||




