Η αμερικανική φίρμα του Ομίλου Stellantis επιταχύνει τον ευρωπαϊκό μετασχηματισμό της με ένα Jeep Compass πλήρως ανασχεδιασμένο, ικανό πλέον να σταθεί απέναντι στους κορυφαίους της κατηγορίας των C-SUV.
Με νέα αρχιτεκτονική, ευρωπαϊκό σχεδιασμό και σημαντικά βελτιωμένη ευρυχωρία, το ολοκαίνουργιο Jeep Compass στοχεύει πλέον ξεκάθαρα την κορυφή των C-SUV. Με σύγχρονα υβριδικά και 100% ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά και πληθώρα τεχνολογικών χαρακτηριστικών, το μοντέλο σηματοδοτεί ένα μεγάλο άλμα για την Jeep στην απαιτητική ευρωπαϊκή αγορά.
Για το νέο Jeep Compass, η αμερικανική φίρμα του Ομίλου Stellantis τρέφει μεγάλες φιλοδοξίες, ιδίως στην αγορά των εταιρικών πωλήσεων
Ύστερα από το Avenger, που σχεδιάστηκε για την Ευρώπη και παράγεται επίσης στην Ευρώπη, η Jeep συνεχίζει την ίδια στρατηγική και με τη νέα γενιά του Compass, ενός SUV της μικρής οικογενειακής κατηγορίας.
Βασισμένο στην πλατφόρμα STLA Medium του Ομίλου Stellantis, την οποία μοιράζεται με τα Peugeot 3008/5008, Citroën C5 Aircross και Opel Grandland, έχει σχεδιαστεί στην Ευρώπη και συναρμολογείται στην Ιταλία, στο Melfi.
Τρίτο σε γενιά από το πρώτο Compass που λανσαρίστηκε το 2006, το νέο μοντέλο θέλει πλέον να ενδυναμώσει την παρουσία του στην αγορά των C-SUV, μιας από τις σημαντικότερες και πιο ανταγωνιστικές στην Ευρώπη. Αν και στην Ελλάδα συχνά περιοριζόταν σε ρόλο κομπάρσου (416 ταξινομήσεις ως το τέλος Οκτωβρίου και μερίδιο μόλις 1,79%), λόγω χαμηλής αναγνωρισιμότητας, στην Ιταλία αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια λίρα εκατό. Με την αγορά αυτή να αποτελεί παράλληλα, τη μεγαλύτερη της Jeep στην ευρωπαϊκή ήπειρο.
Ένα από τα κύρια παράπονα για την προηγούμενη γενιά ήταν η έλλειψη χώρων. Μήνυμα που η εταιρεία έλαβε ξεκάθαρα. Το αυτοκίνητο λοιπόν μεγάλωσε κατά 14 cm σε μήκος, φτάνοντας πλέον τα 4,56 m. Αυτή η σημαντική αύξηση του επέτρεψε όχι μόνο να προσφέρει πορτμπαγκάζ 550 λίτρων (+45 lt από το προηγούμενο), μια πολύ καλή επίδοση, αλλά και δύο ακόμη εκατοστά για τα γόνατα των πίσω. Χάρη δε, στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, στην προσθήκη ευμεγέθους φινιστρινιού στην πίσω κολόνα και την πανοραμική οροφή, οι πίσω επιβάτες δεν θα είναι ούτε θα αισθανθούν ποτέ στρυμωγμένοι.
Εμπρός, το ταμπλό υιοθετεί το στιλ που είδαμε για πρώτη φορά στο Avenger, δηλαδή οριζόντια αρχιτεκτονική, περιλαμβανομένης της κεντρικής οθόνης των 16”, η οποία είναι δυστυχώς αρκετά στενή. Το Compass δεν ενέδωσε στη μόδα του «πλήρως ψηφιακού ιντερφέις» και διατηρεί φυσικούς διακόπτες για τον χειρισμό των σημαντικότερων λειτουργιών. Διαθέτει επίσης πολλούς και μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους (34 lt), υπερδιπλάσιας χωρητικότητας σε σχέση με το πρoηγούμενο, κάτι που κάνει τη ζωή στο εσωτερικό ιδιαίτερα πρακτική.
Ωστόσο, η άλλη όψη αυτής της προσέγγισης είναι ότι οι πολλοί αυτοί χώροι -στην πλειονότητά τους ανοιχτοί- δίνουν μια αίσθηση «πρακτικότητας» που προσεγγίζει τo όριo του βασικού εξοπλισμού. Τη στιγμή που ορισμένοι κατασκευαστές προσφέρουν οθόνη εμπρός από τον συνοδηγό, η Jeep τοποθετεί ένα τεράστιο ράφι με παραπέτο, όχι ιδιαίτερα κομψό.
Η αίσθηση αυτή ενισχύεται και από τη μέτρια ποιότητα των πλαστικών στο ταμπλό και στα εσωτερικά πάνελ των θυρών. Συνολικά, μέσα στο σύμπαν του Ομίλου Stellantis στην κατηγορία (Citroën, Opel, Peugeot), το Jeep Compass μοιάζει το πιο «σπαρτιατικό» στα υλικά του. Βέβαια, ο έχων υπόσταση αντίλογος είναι ότι αυτός ο ρουστίκ διάκοσμος δίνει την εικόνα του ανεπιτήδευτου «τζιπ».
Κάτω από το καπό, δεν μας περιμένουν εκπλήξεις, συναντώντας συστήματα κίνησης ήδη γνωστά από τον Όμιλο Stellantis. Πρώτο και κύριο, αυτό που θα εκπροσωπήσει το 45% των πωλήσεων, το e-Hybrid, ένα από τα δύο που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε. Πρόκειται για τον 1.200άρη βενζινοκινητήρα MHEV των 145 ίππων. Στην γκάμα των υβριδικών θα προστεθεί μέσα στους επόμενους μήνες η επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση των 195 ίππων.
Στο ηλεκτρικό κομμάτι (περίπου 30% των εκτιμώμενων πωλήσεων), το Compass είναι διαθέσιμο σε έκδοση 213 ίππων με μπαταρία 74 kWh (500 km αυτονομία κατά WLTP). Πρόκειται για αποκλειστικά προσθιοκίνητη έκδοση που θα συμπληρωθεί μέσα στο 2026 από μια ισχυρότερη εκδοχή 231 ίππων, που θα επιτρέπει αυτονομία έως και 650 km, χάρη στην μπαταρία των 97 kWh, ήδη διαθέσιμη σε άλλα μοντέλα του ομίλου Stellantis. Και στις δύο περιπτώσεις, η ισχύς φόρτισης φτάνει τα 160 kW (400V), επιτρέποντας χρόνο φόρτισης 20%-80% σε περίπου μισή ώρα.
Για τις τετρακίνητες εκδόσεις 4xe θα χρειαστεί επίσης να περιμένουμε. Η Jeep αναφέρει συνολική ισχύ 375 ίππων, με την εγκατάσταση ενός δεύτερου ηλεκτροκινητήρα 49 ίππων στον πίσω άξονα, ο οποίος μπορεί να αποδώσει ροπή έως… 3.100 Nm!
Ο MHEV με τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα με τα 145 άλογα προσφέρει σχετικά ήπιες επιδόσεις στο Compass. Ο κινητήρας δεν είναι πάντα διακριτικός και σε ορισμένες συνθήκες λειτουργεί στο όριό του κάτι αναμενόμενο καθώς αναλαμβάνει να κινήσει ένα αυτοκίνητο 1.635 kg: 11,3 kg/PS. Κάτι που φυσικά επηρεάζει και την οδηγική απόλαυση.
Αλλά επειδή δεν είμαστε λάγνοι της απόλυτης απόδοσης, θα πούμε πως τα πράγματα θα ήταν καλύτερα με ένα κιβώτιο που δεν θα ενσωμάτωνε τον ηλεκτροκινητήρα, αλλά θα ήταν εν σειρά με το σασμάν όπως στον Όμιλο Volkswagen. Έτσι δεν θα του αφαιρείτο η 7η, με την ανάλογη πύκνωση στην κλιμάκωση.
Η Jeep ανακοινώνει μέση κατανάλωση 5,7 lt/100 km, κάτι που δεν μπορέσαμε να επαληθεύσουμε -ούτε το έχουμε καταφέρει με άλλα C-SUV του ομίλου με το ίδιο σύστημα: 8,9 lt για το Peugeot 3008, 8,4 lt για το Citroën C5 Aircross.
Αντίθετα, τα 213 άλογα του ηλεκτρικού Compass και κυρίως η ακαριαία ροπή των 345 Nm δεν θέτουν εν αμφιβόλω τις επιδόσεις του αυτοκινήτου. Χωρίς βέβαια να μιλάμε για φωτιά στην άσφαλτο. Διαθέτει όμως την κατάλληλη απόδοση για ασφαλείς προσπεράσεις και δυναμικές επιταχύνσεις ανεξάρτητα από το ανάγλυφο. Κι εδώ το κιβώτιο της μιας σχέσης έχει μια υστέρηση, εκκινώντας από στάση στις ανωφέρειες.
Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, το νέο Jeep Compass μοιάζει μεταμορφωμένο. Τέλος στο άνευρο τιμόνι, τέλος στη κατά πλειονότητα αβέβαιη συμπεριφορά της προηγούμενης έκδοσης. Το Compass 2026 έχει αποκτήσει ευελιξία και σαφήνεια στον δρόμο.
Δεν προσφέρει αυτό που θα λέγαμε «οδηγική απόλαυση» με την αυστηρή έννοια της. Αλλά είναι σταθερό, προβλέψιμο και καθησυχαστικό σε συμπεριφορά. Με την κλίση στις στροφές να βρίσκεται υπό διαρκή έλεγχο. Και γενικά να είναι αρκετά άνετο, εκτός από τις πολύ χαμηλές ταχύτητες, οπότε η ανάρτηση ανταποκρίνεται μετρίως ενδοτικά και τις περισσότερες φορές με θόρυβο. Πάντως, η γενική εικόνα δείχνει ένα αυτοκίνητο απολύτως κατάλληλο για οικογενειακή χρήση.
Στο ίδιο οικογενειακό μήκος κύματος, το νέο Jeep Compass ενσωματώνει στάνταρ αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2. Η χρήση που της κάναμε ήταν επιδερμική, οπότε και η κρίση που παραθέτουμε όχι ιδιαίτερα αξιόπιστη. Το Predictive Adaptive Cruise Control στο κομμάτι της προσαρμογής στο είδος του δρόμου και στην επιβράδυνση στις στροφές και στις πλατείες λειτουργούσε καλά, αν και λίγο απαισιόδοξα. Εκεί που καθυστερούσε λίγο ήταν στην ανάκτηση ταχύτητας όταν ίσιωνε ο δρόμος. Την ημιαυτόματη αλλαγή λωρίδας δεν τη δοκιμάσαμε, οπότε επιφυλασσόμαστε να το κάνουμε στη δοκιμή στην Ελλάδα.
Παρότι οι εκδόσεις e-Hybrid και η :e είναι προσθιοκίνητες, διαθέτουν κάποια επιπλέον χαρακτηριστικά για λάιτ εκτός ασφάλτου εξορμήσεις, όπως επιβάλλει το όνομα «Jeep». Ξεκινώντας από τις αντιχαρακτικές προστασίες στα πιο εκτεθειμένα μέρη του αμαξώματος. Αυτές είναι χρήσιμες όχι μόνο για τα κλαδιά στα στεναδούρια ή προστατεύοντας από τις πέτρες που πετάγονται στους χωματόδρομους, αλλά κι απέναντι στις επαφές της καθημερινότητας στο παρκάρισμα.
Επίσης παρότι προσθιοκίνητο, το Compass στις παραπάνω εκδόσεις διαθέτει λειτουργίες για κάθε περίσταση με τα προγράμματα του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης Selec-Terrain: Auto, Sport, Snow, Sand/Mud.
Το τερέν που είχε επιλέξει η Jeep στη Βαρκελώνη για να δοκιμάσουμε το σύστημα δεν ήταν απαιτητικό, οπότε δεν έχουμε και πολλά να πούμε. Μόνο σε μια περίπτωση που ήταν σχετικά σαθρό το χώμα, το Sand/Mud έδειξε να τα καταφέρνει σημαντικά καλύτερα από το Auto. Επιβεβαιώνοντας έτσι τον ισχυρισμό της Jeep για διαθέσιμο το 100% της ισχύος με overboost και την εξειδικευμένη βαθμονόμηση του ESP για να εξαλείφει κομπιάσματα και σκορτσαρίσματα.
Η απόσταση από το έδαφος είναι από τις καλές σε αυτοκίνητα του είδους, φτάνοντας τα 20 cm, με τις γωνίες προσέγγισης και διαφυγής να είναι 20° και 26° αντίστοιχα. Το δε πέρασμα από υδάτινο κώλυμα είναι σχεδόν 41 εκατοστά, αναβαίνοντας στα 47 στην ηλεκτρική έκδοση.
Μια έκδοση Overland, η οποία θα είναι διαθέσιμη αργότερα στην τετρακίνητη έκδοση 4xe, θα προσφέρει ενισχυμένες δυνατότητες off-road, με γωνίες προσέγγισης και διαφυγής 31° και 27° αντίστοιχα, χάρη σε ειδικά σχεδιασμένους προφυλακτήρες.
Για το λανσάρισμα, η γκάμα του Jeep Compass θα είναι διαθέσιμη σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, Altitude και First Edition. Εκτιμούμε ότι η έκδοση e-Hybrid θα ξεκινά γύρω από τις 39 χιλιάδες ευρώ και η ηλεκτρική γύρω από τις 44 χιλιάδες.
Με αυτήν την τελευταία, με την κρατική επιδότηση, απόσυρση και πιθανή προωθητική ενέργεια λανσαρίσματος να μπορεί να διαμορφωθεί σε τιμή πολύ κοντά στη βενζίνη.
Με αυτό το νέο Compass, η Jeep έχει μεγάλες φιλοδοξίες, ιδίως στην αγορά των εταιρικών πωλήσεων. Μαζί με τα δύο επόμενα νέα μοντέλα, τα Recon και Wagoneer S, που προγραμματίζονται για το 2026, αναμένει να αναρριχηθεί σε σημαντικό μερίδιο αγοράς μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Jeep Compass 2026 | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Τι λέει το DRIVE | Το νέο εισιτήριο της Jeep στην γκάμα των C-SUV, σε πρώτη ανάγνωση δείχνει ότι το ηλεκτρικό Compass είναι πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο από το MHEV. Η προσθήκη του PHEV κι ακόμη δύο ηλεκτρικών εκδόσεων δεν αναμένεται να ανατρέψει την ιεραρχία. | ||||||
| ΜΟΝΤΕΛΟ | Compass e-Hybrid | Compass BEV FWD 74 kWh | |||||
| Εκτιμώμενη τιμή | €39.000 | €44.000 | |||||
| ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||||||
| Τεχνολογία | MHEV Kινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, 2 ΕΕΚ, 12v, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, 136 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ εντός του κιβωτίου 29 PS/55 Nm, μπαταρία 0,88 kWh (ωφέλιμη 0,43 kWh), 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. BEV Σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη εμπρός, μπαταρία ιόντων λιθίου χημείας NMC 80 kWh (74 kWh ωφέλιμη), κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο σταθερής σχέσης | ||||||
| Συνδυαστική απόδοση | 145 PS | 213 PS, 345 Nm | |||||
| Διαστάσεις | 4.552 x 1.928 x 1.675 mm | ||||||
| Χώρος αποσκευών | 550-1.570 lt | ||||||
| Βάρος* | 1.635 kg | 2.185 kg | |||||
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||||||
| 0-100 km/h | 10,0” | 8,5" | |||||
| Τελική ταχύτητα | 195 km/h | 180 km/h | |||||
| Μέση κατανάλωση | 5,6-5,8 lt/100 km | 17,4-18,6 kWh/100 km | |||||
| Ρεζερβουάρ | 55 lt | - | |||||
| Μπαταρία | - | 74 kWh (ωφέλιμη) | |||||
| Εκπομπές CO2 | 126-130 g/km | - | |||||
| ΦΟΡΤΙΣΗ | |||||||
| AC 0-100%, 11 kW | - | 8 ώρες και 18 λεπτά | |||||
| AC 0-100%, 22 kW | - | 4 ώρες και 16 λεπτά | |||||
| DC 20%-80%, 160 kW | - | 31 λεπτά | |||||
| Μετρήσεις Jeep *Βάρος MRO -Mass in Running Order: Με όλα τα υγρά, ρεζερβουάρ γεμάτο κατά 90%, εργαλεία/κιτ επισκευής/ρεζέρβα (ό,τι είναι στάνταρ), με οδηγό 75 kg και χωρίς αποσκευές | |||||||
| Φωτογραφίες © Jeep | |||||||



