Με νέα αρχιτεκτονική, ευρωπαϊκό σχεδιασμό και σημαντικά βελτιωμένη ευρυχωρία, το ολοκαίνουργιο Jeep Compass στοχεύει πλέον ξεκάθαρα την κορυφή των C-SUV.
Με σύγχρονα υβριδικά και 100% ηλεκτρικά συστήματα κίνησης, αναβαθμισμένη οδική συμπεριφορά και πληθώρα τεχνολογικών χαρακτηριστικών, το μοντέλο σηματοδοτεί ένα μεγάλο άλμα για την Jeep στην απαιτητική ευρωπαϊκή αγορά.
Για το νέο Jeep Compass, η αμερικανική φίρμα του Ομίλου Stellantis τρέφει μεγάλες φιλοδοξίες, ιδίως στην αγορά των εταιρικών πωλήσεων
Ύστερα από το Avenger, που σχεδιάστηκε για την Ευρώπη και παράγεται επίσης στην Ευρώπη, η Jeep συνεχίζει την ίδια στρατηγική και με τη νέα γενιά του Compass, ενός SUV της μικρής οικογενειακής κατηγορίας.
Βασισμένο στην πλατφόρμα STLA Medium του Ομίλου Stellantis, την οποία μοιράζεται με τα Peugeot 3008/5008, Citroën C5 Aircross και Opel Grandland, έχει σχεδιαστεί στην Ευρώπη και συναρμολογείται στην Ιταλία, στο Melfi.
Τρίτο σε γενιά από το πρώτο Compass που λανσαρίστηκε το 2006, το νέο μοντέλο θέλει πλέον να ενδυναμώσει την παρουσία του στην αγορά των C-SUV, μιας από τις σημαντικότερες και πιο ανταγωνιστικές στην Ευρώπη. Αν και στην Ελλάδα συχνά περιοριζόταν σε ρόλο κομπάρσου (416 ταξινομήσεις ως το τέλος Οκτωβρίου και μερίδιο μόλις 1,79%), λόγω χαμηλής αναγνωρισιμότητας, στην Ιταλία αποτελεί εδώ και πολλά χρόνια λίρα εκατό. Με την αγορά αυτή να αποτελεί παράλληλα, τη μεγαλύτερη της Jeep στην ευρωπαϊκή ήπειρο.
Ένα από τα κύρια παράπονα για την προηγούμενη γενιά ήταν η έλλειψη χώρων. Μήνυμα που η εταιρεία έλαβε ξεκάθαρα. Το αυτοκίνητο λοιπόν μεγάλωσε κατά 14,4 cm σε μήκος, φτάνοντας πλέον τα 4,56 m. Και 8,5 cm (!) σε πλάτος. Αύξηση μήκους που επιτρέπει στην Jeep να γεφυρώσει το χάσμα που προκύπτει μεταξύ του Avenger και του νέου Compass, εισάγοντας μελλοντικά στην γκάμα ένα ευμέγεθες B-SUV των 4,3-4,4 m.
Βέβαια, αυτή η σημαντική αύξηση μήκους είχε ευεργετική επίδραση στους χώρους, επιτρέποντας στο νέο Compass όχι μόνο να προσφέρει πορτμπαγκάζ 550 λίτρων (+45 lt από το προηγούμενο), μια πολύ καλή επίδοση, αλλά και δύο ακόμη εκατοστά για τα γόνατα των πίσω. Οι διαιρούμενες και αναδιπλούμενες πλάτες των πίσω καθισμάτων σε αναλογία 40:20:40, το δάπεδο του χώρου αποσκευών δύο θέσεων και η ηλεκτροκίνητη πόρτα στη ακριβή έκδοση ολοκληρώνουν το πακέτο, καθιστώντας το ιδανικό για καθημερινή χρήση.
Με 16 cm μακρύτερο μεταξόνιο, το νέο Compass διαθέτει βελτιωμένη άνεση και για τους επιβάτες. Οι πίσω, εκτός από τα επιπλέον 2 cm για τα πόδια, μπορούν να περάσουν με ευκολία και τα πέλματα κάτω από τα εμπρός καθίσματα. Ένα μικρό τούνελ περιορίζει ελαφρώς τα πόδια του μεσαίου, αλλά το κάθισμά του δεν είναι τόσο στενό όπως συμβαίνει συχνά σε αυτοκίνητα της κατηγορίας ή και μεγαλύτερα. Επιπλέον, με την αύξηση κατά 4 cm στο πλάτος για τους ώμους, το Compass γίνεται σχετικά άνετο και για μεγάλες διαδρομές με τρία άτομα πίσω.
Χάρη δε, στις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, στην προσθήκη ευμεγέθους φινιστρινιού στην πίσω κολόνα και στην πανοραμική οροφή, οι πίσω επιβάτες δεν θα είναι ούτε θα αισθανθούν ποτέ στρυμωγμένοι.
Εμπρός, το ταμπλό υιοθετεί το στιλ που είδαμε για πρώτη φορά στο Avenger, δηλαδή οριζόντια αρχιτεκτονική, περιλαμβανομένης της κεντρικής οθόνης των 16”, η οποία είναι δυστυχώς αρκετά στενή. Με τα καλά και τα μειονεκτήματά της. Από τη μία πλευρά λοιπόν, οι προσαρμοζόμενες λειτουργίες και τα ειδικά χειριστήρια εξαερισμού γίνονται πιο προσιτά στον συνοδηγό. Από την άλλη, το χαμηλό ύψος της περιορίζει την εμφάνιση ενός μεγάλου χάρτη στο GPS, το δε τιμόνι καλύπτει το αριστερό άκρο της οθόνης.
Το ιντερφέις του infotainment δεν έχει εξελιχθεί ιδιαίτερα και εξακολουθεί να παρουσιάζει υστέρηση κατά την εναλλαγή μεταξύ λειτουργιών ή την εισαγωγή ενός προορισμού στο GPS της TomTom. Βέβαια, πάντα υπάρχει η λύση του ασύρματου mirroring του smartphone για να συνδεθείς με τις εφαρμογές που προτιμάς.
Το Compass δεν ενέδωσε στη μόδα του «πλήρως ψηφιακού ιντερφέις» και διατηρεί φυσικούς διακόπτες για τον χειρισμό των σημαντικότερων λειτουργιών. Με πολύ βολικό το ειδικό, προ-ρυθμιζόμενο κουμπί για τη σίγαση των ειδοποιήσεων οδήγησης.
Το εμπρός μέρος του νέου Compass διαθέτει επίσης πολλούς και μεγάλους αποθηκευτικούς χώρους (34 lt), υπερδιπλάσιας χωρητικότητας σε σχέση με το πρoηγούμενο, κάτι που κάνει τη ζωή στο εσωτερικό ιδιαίτερα πρακτική.
Ωστόσο, η άλλη όψη αυτής της προσέγγισης είναι ότι οι πολλοί αυτοί χώροι -στην πλειονότητά τους ανοιχτοί- δίνουν μια αίσθηση πρακτικότητας που προσεγγίζει τo όριo του «βασικού» εξοπλισμού. Τη στιγμή που ορισμένοι κατασκευαστές προσφέρουν οθόνη εμπρός από τον συνοδηγό, η Jeep τοποθετεί ένα τεράστιο ράφι με παραπέτο, όχι ιδιαίτερα κομψό.
Η αίσθηση αυτή ενισχύεται και από τη μέτρια ποιότητα των πλαστικών στο ταμπλό και στα εσωτερικά πάνελ των θυρών. Συνολικά, μέσα στο σύμπαν του Ομίλου Stellantis στην κατηγορία (Citroën, Opel, Peugeot), το Jeep Compass μοιάζει το πιο «σπαρτιατικό» στα υλικά του. Βέβαια, ο έχων υπόσταση αντίλογος είναι ότι αυτός ο ρουστίκ διάκοσμος δίνει την εικόνα του ανεπιτήδευτου «τζιπ».
Κάτω από το καπό, δεν μας περιμένουν εκπλήξεις, συναντώντας συστήματα κίνησης ήδη γνωστά από τον Όμιλο Stellantis. Πρώτο και κύριο, αυτό που θα εκπροσωπήσει το 45% των πωλήσεων, το e-Hybrid, ένα από τα δύο που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε. Πρόκειται για τον 1.200άρη βενζινοκινητήρα MHEV των 145 ίππων. Στην γκάμα των υβριδικών θα προστεθεί μέσα στους επόμενους μήνες η επαναφορτιζόμενη υβριδική έκδοση των 195 ίππων.
Στο ηλεκτρικό κομμάτι (περίπου 30% των εκτιμώμενων πωλήσεων), το Compass είναι διαθέσιμο σε έκδοση 213 ίππων με μπαταρία 74 kWh (500 km αυτονομία κατά WLTP). Πρόκειται για αποκλειστικά προσθιοκίνητη έκδοση που θα συμπληρωθεί μέσα στο 2026 από μια ισχυρότερη εκδοχή 231 ίππων. Αυτή θα επιτρέπει αυτονομία έως και 650 km, χάρη στην μπαταρία των 97 kWh, ήδη διαθέσιμη σε άλλα μοντέλα του Ομίλου Stellantis. Και στις δύο περιπτώσεις, η ισχύς φόρτισης σε DC φτάνει τα 160 kW (400V), επιτρέποντας χρόνο φόρτισης 20%-80% σε περίπου μισή ώρα.
Για τις τετρακίνητες εκδόσεις 4xe θα χρειαστεί επίσης να περιμένουμε. Η Jeep αναφέρει συνολική ισχύ 375 ίππων, με την τοποθέτηση ενός δεύτερου ηλεκτροκινητήρα 49 ίππων στον πίσω άξονα, ο οποίος μπορεί να αποδώσει ροπή έως… 3.100 Nm!
Ο MHEV με τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα με τα 145 άλογα προσφέρει σχετικά ήπιες επιδόσεις στο Compass. Ο κινητήρας δεν είναι πάντα διακριτικός και σε ορισμένες συνθήκες λειτουργεί στο όριό του κάτι αναμενόμενο καθώς αναλαμβάνει να κινήσει ένα αυτοκίνητο 1.635 kg: 11,3 kg/PS. Κάτι που φυσικά επηρεάζει και την οδηγική απόλαυση.
Στην πόλη, αντιλαμβάνεσαι τα σκορτσαρίσματα όταν αμφιταλαντεύεται μεταξύ 100% ηλεκτρικής κίνησης και των θορυβωδών επανεκκινήσεων του 3κύλινδρου μοτέρ με την έντονη αναγεννητική λειτουργία για να καθησυχάσει τη μικρή μπαταρία. Με τη λειτουργία του να ομαλοποιείται στον ανοιχτό δρόμο.
Επαρκής σε περιαστικές διαδρομές κι όταν δεν του ζητάς υψηλό φορτίο, ζορίζεται με πολύ γκάζι στο ανηφορικό ανάγλυφο. Εκεί, το διπλοσύμπλεκτο σασμάν δεν αποδεικνύεται όσο ευαίσθητο θα ήθελες, αργώντας να κατεβάσει στα φρεναρίσματα προετοιμαζόμενο για τη ρεπρίζ που θα ακολουθήσει. Τα χειριστήρια στο τιμόνι όμως, σου επιτρέπουν να το αντιμετωπίσεις. Είτε κάνοντας σύντομο «κλικ» στην αριστερή μανέτα είτε κρατώντας πατημένη τη δεξιά για τρία δευτερόλεπτα για να ενεργοποιήσεις μόνιμα τη χειροκίνητη λειτουργία. Να σημειώσουμε ότι δεν υπάρχει κουμπί «M» δίπλα στον λεβιέ, όπως σε άλλα μοντέλα του Ομίλου Stellantis.
Αλλά επειδή δεν είμαστε λάγνοι της απόλυτης απόδοσης, θα πούμε πως τα πράγματα θα ήταν καλύτερα με ένα κιβώτιο που δεν θα ενσωμάτωνε τον ηλεκτροκινητήρα, αλλά θα ήταν εν σειρά με το σασμάν όπως στον Όμιλο Volkswagen. Έτσι δεν θα του αφαιρείτο η 7η, με την ανάλογη πύκνωση στην κλιμάκωση.
Η Jeep ανακοινώνει μέση κατανάλωση 5,7 lt/100 km, κάτι που δεν μπορέσαμε να επαληθεύσουμε -ούτε το έχουμε καταφέρει με άλλα C-SUV του ομίλου με το ίδιο σύστημα: 8,9 lt για το Peugeot 3008, 8,4 lt για το Citroën C5 Aircross.
Αντίθετα, τα 213 άλογα του ηλεκτρικού Compass και κυρίως η ακαριαία ροπή των 345 Nm δεν θέτουν εν αμφιβόλω τις επιδόσεις του αυτοκινήτου. Χωρίς βέβαια να μιλάμε για φωτιά στην άσφαλτο. Διαθέτει όμως την κατάλληλη απόδοση για ασφαλείς προσπεράσεις και δυναμικές επιταχύνσεις ανεξάρτητα από το ανάγλυφο. Κι εδώ το κιβώτιο της μιας σχέσης έχει μια υστέρηση, εκκινώντας από στάση στις ανωφέρειες.
Σε σχέση με την προηγούμενη γενιά, το νέο Jeep Compass μοιάζει μεταμορφωμένο. Κάθεσαι ψηλά, με τα καουτσουκένια πατάκια και το περιστροφικό χειριστήριο αντί για μοχλό επιλογής ταχυτήτων, να δημιουργούν ευχάριστο περιβάλλον. Τέλος στο άνευρο τιμόνι, τέλος στη κατά πλειονότητα αβέβαιη συμπεριφορά της προηγούμενης έκδοσης. Το Compass 2026 έχει αποκτήσει ευελιξία και σαφήνεια στον δρόμο.
Σε υψηλότερες ταχύτητες, το τιμόνι δεν έχει απόλυτη συνέπεια στο βάρος του, αν και φτιάχνει σημαντικά στη λειτουργία Sport. Οι ανοιχτές καμπές είναι το φόρτε του set-up του αυτοκινήτου που «καρφώνει» τους τροχούς του στον δρόμο. Πιέζοντας σε πιο κλειστές στροφές, αισθάνεται πιο άβολα, με τις παχύτερες αντιστρεπτικές να επηρεάζουν την πλευρική πρόσφυση.
Δεν προσφέρει αυτό που θα λέγαμε «οδηγική απόλαυση» με την αυστηρή έννοια της. Αλλά είναι σταθερό, προβλέψιμο και καθησυχαστικό σε συμπεριφορά. Με την κλίση στις στροφές να βρίσκεται υπό διαρκή έλεγχο. Και γενικά να είναι αρκετά άνετο, εκτός από τις πολύ χαμηλές ταχύτητες στην πόλη. Οπότε και η ανάρτηση στις ασύμμετρες ανωμαλίες ανταποκρίνεται μετρίως ενδοτικά, σημαντική πλευρική κίνηση και τις περισσότερες φορές με θόρυβο. Κάτι που μοιάζει ανακόλουθο με το ελαφρύ τιμόνι και το επίπεδο καπό που σου επιτρέπει την αξιολόγηση των διαστάσεων του Compass. Πάντως, η γενική εικόνα δείχνει ένα αυτοκίνητο απολύτως κατάλληλο για οικογενειακή χρήση.
Στο ίδιο οικογενειακό μήκος κύματος, το νέο Jeep Compass ενσωματώνει στάνταρ αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2. Η χρήση που της κάναμε ήταν επιδερμική, οπότε και η κρίση που παραθέτουμε όχι ιδιαίτερα αξιόπιστη. Το Predictive Adaptive Cruise Control στο κομμάτι της προσαρμογής στο είδος του δρόμου και στην επιβράδυνση στις στροφές και στις πλατείες λειτουργούσε καλά, αν και λίγο απαισιόδοξα. Εκεί που καθυστερούσε λίγο ήταν στην ανάκτηση ταχύτητας όταν ίσιωνε ο δρόμος. Την ημιαυτόματη αλλαγή λωρίδας δεν τη δοκιμάσαμε, οπότε επιφυλασσόμαστε να το κάνουμε στη δοκιμή στην Ελλάδα.
Παρότι οι εκδόσεις e-Hybrid και η :e είναι προσθιοκίνητες, διαθέτουν κάποια επιπλέον χαρακτηριστικά για λάιτ εκτός ασφάλτου εξορμήσεις, όπως επιβάλλει το όνομα «Jeep». Ξεκινώντας από τις αντιχαρακτικές προστασίες στα πιο εκτεθειμένα μέρη του αμαξώματος. Αυτές είναι χρήσιμες όχι μόνο για τα κλαδιά στα στεναδούρια ή προστατεύοντας από τις πέτρες που πετάγονται στους χωματόδρομους, αλλά κι απέναντι στις επαφές της καθημερινότητας στο παρκάρισμα.
Επίσης παρότι προσθιοκίνητο, το Compass στις παραπάνω εκδόσεις διαθέτει λειτουργίες για κάθε περίσταση με τα προγράμματα του συστήματος ελέγχου πρόσφυσης Selec-Terrain: Auto, Sport, Snow, Sand/Mud.
Το τερέν που είχε επιλέξει η Jeep στη Βαρκελώνη για να δοκιμάσουμε το σύστημα δεν ήταν απαιτητικό, οπότε δεν έχουμε και πολλά να πούμε. Μόνο σε μια περίπτωση που ήταν σχετικά σαθρό το χώμα, το Sand/Mud έδειξε να τα καταφέρνει σημαντικά καλύτερα από το Auto. Επιβεβαιώνοντας έτσι τον ισχυρισμό της Jeep για διαθέσιμο το 100% της ισχύος με overboost και την εξειδικευμένη βαθμονόμηση του ESP για να εξαλείφει κομπιάσματα και σκορτσαρίσματα. Πάντως, όσο πιο στριμμένο είναι το τιμόνι τόσο μειώνεται η ελκτική πρόσφυση σε σαθρό τερέν -αναμενόμενο για προσθιοκίνητο αυτοκίνητο.
Η απόσταση από το έδαφος είναι από τις καλές σε αυτοκίνητα του είδους, φτάνοντας τα 20 cm, με τις γωνίες προσέγγισης και διαφυγής να είναι 20° και 26° αντίστοιχα. Το δε πέρασμα από υδάτινο κώλυμα είναι σχεδόν 41 εκατοστά, αναβαίνοντας στα 47 στην ηλεκτρική έκδοση.
Μια έκδοση Overland, η οποία θα είναι διαθέσιμη αργότερα στην τετρακίνητη έκδοση 4xe, θα προσφέρει ενισχυμένες δυνατότητες off-road, με γωνίες προσέγγισης και διαφυγής 31° και 27° αντίστοιχα, χάρη σε ειδικά σχεδιασμένους προφυλακτήρες.
Για το λανσάρισμα, η γκάμα του Jeep Compass θα είναι διαθέσιμη σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, Altitude και First Edition. Εκτιμούμε ότι η έκδοση e-Hybrid θα ξεκινά γύρω από τις 39 χιλιάδες ευρώ και η ηλεκτρική γύρω από τις 44 χιλιάδες.
Με αυτήν την τελευταία, με την κρατική επιδότηση, απόσυρση και πιθανή προωθητική ενέργεια λανσαρίσματος να μπορεί να διαμορφωθεί σε τιμή πολύ κοντά στη βενζίνη. Στην Ελλάδα αναμένουμε τις δύο διαθέσιμες εκδόσεις μέχρι το τέλος του χρόνου, τις δε PHEV (195 PS), την ηλεκτρική μεγάλης αυτονομίας (231 PS) και την τετρακίνητη, την άνοιξη του 2026.
Με αυτό το νέο Compass, η Jeep έχει μεγάλες φιλοδοξίες, ιδίως στην αγορά των εταιρικών πωλήσεων. Μαζί με τα δύο επόμενα νέα μοντέλα, τα Recon και Wagoneer S, που προγραμματίζονται για το 2026, αναμένει να αναρριχηθεί σε σημαντικό μερίδιο αγοράς μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.
Jeep Compass 2026 | |||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Τι λέει το DRIVE | Το νέο εισιτήριο της Jeep στην γκάμα των C-SUV, σε πρώτη ανάγνωση δείχνει ότι το ηλεκτρικό Compass είναι πιο ολοκληρωμένο αυτοκίνητο από το MHEV. Η προσθήκη του PHEV κι ακόμη δύο ηλεκτρικών εκδόσεων δεν αναμένεται να ανατρέψει την ιεραρχία. | ||||||
| ΜΟΝΤΕΛΟ | Compass e-Hybrid | Compass BEV FWD 74 kWh | |||||
| Εκτιμώμενη τιμή | €39.000 | €44.000 | |||||
| ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||||||
| Τεχνολογία | MHEV Kινητήρας βενζίνης 1.199 cc, i3, 2 ΕΕΚ, 12v, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ, ψεκασμός πολλαπλών σημείων, 136 PS/5.500 rpm, 230 Nm/1.750 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ εντός του κιβωτίου 29 PS/55 Nm, μπαταρία 0,88 kWh (ωφέλιμη 0,43 kWh), 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. BEV Σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ μόνιμου μαγνήτη εμπρός, μπαταρία ιόντων λιθίου χημείας NMC 80 kWh (74 kWh ωφέλιμη), κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο σταθερής σχέσης | ||||||
| Συνδυαστική απόδοση | 145 PS | 213 PS, 345 Nm | |||||
| Διαστάσεις | 4.552 x 1.928 x 1.675 mm | ||||||
| Χώρος αποσκευών | 550-1.570 lt | ||||||
| Βάρος* | 1.635 kg | 2.185 kg | |||||
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||||||
| 0-100 km/h | 10,0” | 8,5" | |||||
| Τελική ταχύτητα | 195 km/h | 180 km/h | |||||
| Μέση κατανάλωση | 5,6-5,8 lt/100 km | 17,4-18,6 kWh/100 km | |||||
| Ρεζερβουάρ | 55 lt | - | |||||
| Μπαταρία | - | 74 kWh (ωφέλιμη) | |||||
| Εκπομπές CO2 | 126-130 g/km | - | |||||
| ΦΟΡΤΙΣΗ | |||||||
| AC 0-100%, 11 kW | - | 8 ώρες και 18 λεπτά | |||||
| AC 0-100%, 22 kW | - | 4 ώρες και 16 λεπτά | |||||
| DC 20%-80%, 160 kW | - | 31 λεπτά | |||||
| Μετρήσεις Jeep *Βάρος MRO -Mass in Running Order: Με όλα τα υγρά, ρεζερβουάρ γεμάτο κατά 90%, εργαλεία/κιτ επισκευής/ρεζέρβα (ό,τι είναι στάνταρ), με οδηγό 75 kg και χωρίς αποσκευές | |||||||
| Φωτογραφίες © Jeep | |||||||



