Με παρουσία στην αγορά μόλις πριν από τέσσερα χρόνια, η Zeekr (που ανήκει στον Όμιλο Geely) διαθέτει ήδη μια γκάμα οκτώ μοντέλων.
Παρά τη νεότητά της έχει ξεπεράσει τις 500.000 συνολικές πωλήσεις παγκοσμίως και έχει ήδη μερικές αξιοσημείωτες επιτυχίες στο ενεργητικό της. Για παράδειγμα, η έκδοση υψηλών επιδόσεων του κομψού shooting brake 001, η FR, με 1.265 PS και 1.280 Nm χρειάζεται για το σπριντ των 0-100 km/h μόλις 2,02 δευτερόλεπτα! Τουλάχιστον έτσι διατείνεται η Zeekr, μιας κι ακόμη κανείς δεν το έχει επαληθεύσει.
Μια ακόμη τέτοια είναι η εντυπωσιακή συνεργασία με τη Waymo (Google) για το λανσάρισμα του αυτόνομου βαν RT που επρόκειτο να το δούμε από εφέτος στις ΗΠΑ. Εφόσον βεβαίως, η αυτόνομη οδήγηση καταφέρει κάποτε να καθιερωθεί πραγματικά.
Το Zeekr 7X διαθέτει όλα τα κατάλληλα συστατικά για να γίνει επιτυχία στα premium οικογενειακά ηλεκτρικά SUV
Όλες οι εκδόσεις του κινεζικού ηλεκτρικού SUV βασίζονται επίσης σε αρχιτεκτονική 800V! Έτσι, το Zeekr 7X έχει μέγιστη ισχύ φόρτισης 22 kW σε AC, αλλά το πιο σημαντικό, 480 kW σε DC!
Η εταιρεία αναφέρει ότι διαθέτει πάνω από 7.000 εργαζομένους στα τμήματα έρευνας και εξέλιξης σε ΗΠΑ, Ευρώπη και Κίνα κι έχει καταθέσει περισσότερες από 5.800 πατέντες. Με λίγα λόγια, η Zeekr φιλοδοξεί να τοποθετηθεί ως τεχνολογικά προηγμένη αλλά και premium φίρμα.
Στην Ευρώπη, η εμπορική δραστηριότητα ξεκίνησε από την Ολλανδία και τη Σουηδία, ακολουθούμενες πέρυσι από τη Νορβηγία. Κι εφέτος προστέθηκαν στο εμπορικό της χαρτοφυλάκιο το Βέλγιο, η Δανία, η Ελβετία και φυσικά η Ελλάδα, εξ ου και το Zeekr 7X που έχουμε στα χέρια μας.
Σχεδιασμένο στη Ευρώπη (Göteborg), το αυτοκίνητο υπογράφει ο Αργεντινός στιλίστας Ignacio Fernández Miño, ο οποίος λέει ότι ακολούθησε μια νέα σχεδιαστική ταυτότητα, με θέμα την «κρυμμένη ενέργεια». Πράγματι, με τις πολύ απαλές και ρέουσες γραμμές του -κάποιος θα τις έλεγε και «κοινότοπες»- το 7Χ δυσκολεύεται να ξεχωρίσει από τους πολυάριθμους ανταγωνιστές του με μια ισχυρή οπτική προσωπικότητα. Πρόκειται πράγματι για πολύ «κρυμμένη ενέργεια»…
Αναντίλεκτα, το αισθητικό κομμάτι σε ένα αυτοκίνητα είναι θέμα γούστου, αλλά ένα είναι σίγουρο: Ελάχιστοι στον δρόμο θα αναγνωρίσουν το Zeekr 7X με την πρώτη ματιά, ιδίως από τη στιγμή που στην Ευρώπη δεν διατίθεται η γνωστή μάσκα «Stargate» με τα προγραμματιζόμενα πίξελ που έχουμε δει στην Κίνα. Παρόλα αυτά, μιλάμε για ένα αρμονικό και επίκαιρο σύνολο, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας 0,247 να αποτελεί εξαιρετική τιμή για την κατηγορία.
Με στιλ ρευστό και καθαρό, θα μπορούσε εξίσου εύκολα να φοράει το σήμα οποιασδήποτε κινεζικής μάρκας, μιας τα ηλεκτρικά SUV αυτής της χώρας είναι λες κι έχουν βγει από το ίδιο καλούπι.
Το 7X είναι ένα μεγάλο SUV με μήκος που αγγίζει τα 4,8 m και το τοποθετεί ακριβώς απέναντι στο σημείο αναφοράς της κατηγορίας, το Tesla Model Y. Πανομοιότυπο με τα αμερικανικό αυτοκίνητο είναι και το πλάτος (1,93 m), αλλά και πιο ψηλό κατά 2,5 εκατοστά.
Η είσοδος στην καμπίνα, προκαλεί συναίσθημα ευφορίας, με τις τέσσερις πόρτες να ανοίγουν διάπλατα -οι πίσω σε τόξο σχεδόν 90ο. Η ποιότητα παρουσίασης του εσωτερικού ανταποκρίνεται πλήρως στις premium φιλοδοξίες της μάρκας. Όπως σε όλα τα προϊόντα του Ομίλου Geely, η ποιότητα κατασκευής είναι υποδειγματική: Ακριβείς συναρμογές, ποιοτική βαφή, παχιά λάστιχα, επενδύσεις από οικολογικό δέρμα για την περίπτωσή μας και πολλούς αποθηκευτικούς χώρους, όπως τα ευρηματικά συρτάρια κάτω από τα πίσω καθίσματα.
Διάτρητο δέρμα στα θερμαινόμενα και αεριζόμενα εμπρός καθίσματα, κομψά μεταλλικά ένθετα και προσαρμοζόμενος ατμοσφαιρικός φωτισμός: Όλα έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν premium εμπειρία. Εκπληκτική εξέλιξη για μια φίρμα που μετρά μόλις τέσσερα χρόνια στην αγορά.
Όλα είναι επενδεδυμένα, ευχάριστα στην αφή, κομψά στο μάτι και πρακτικά στη χρήση. Οι μεταλλικές γρίλιες των ηχείων με τις πολυάριθμες μικρές τρύπες θυμίζουν έντονα τα Burmester των γερμανικών premium, αλλά εδώ πρόκειται για σύστημα που εξελίχτηκε in-house, παρότι η Zeekr έχει συνεργαστεί στο παρελθόν με τη Yamaha.
Με 21 ηχεία και συνολική ισχύ 2.160 w, το σύστημα εντυπωσιάζει και προσφέρει εξαιρετική ακουστική εμπειρία. Μάλιστα, ακόμη και σε λειτουργία πλοήγησης, ο ήχος προέρχεται από το ηχείο στο προσκέφαλο του οδηγού. Να σημειώσουμε επίσης, τους υπάρχουν δύο ασύρματοι, αεριζόμενοι φορτιστές των 50 W για smartphone, στη βάση της κεντρικής κονσόλας.
Το μεταξόνιο των 2,90 m προσφέρει άφθονο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών, με μεγάλο περιθώριο για τα γόνατα, επαρκή χώρο κάτω από τα εμπρός καθίσματα και πλάτη ρυθμιζόμενη ηλεκτρικά ως προς την κλίση. Εν ολίγοις, το πίσω κάθισμα είναι χώρος άνεσης και χαλάρωσης, ιδίως χάρη στη θέα από τη γυάλινη πανοραμική οροφή.
Τέλος, όσον αφορά τον χώρο αποσκευών, με όγκο 539 δεκατόλιτρα (κατά το γερμανικό πρότυπο VDA), το πορτμπαγκάζ δεν ξεχωρίζει ιδιαίτερα σε σχέση με τον ανταγωνισμό -π.χ. 695 lt στο Model Y ή 585 lt στο Škoda Enyaq. Απλώς επαρκεί για οικογενειακή χρήση.
Συμπληρωματικά, το frunk των 66 λίτρων VDA (ή 42 λίτρων στo AWD) μπορεί να αποδειχθεί πολύτιμο για ταξίδια ή απλώς για την τακτοποίηση των καλωδίων φόρτισης. Ωστόσο, είναι σχεδόν τρεις φορές μικρότερο από αυτό της αναφοράς του Model Y.
Το Zeekr 7X πατά πάνω στη σπονδυλωτή πλατφόρμα SEA (Sustainable Experience Architecture) του Ομίλου Geely. Η ηλεκτρονική αρχιτεκτονική της δεν είναι πλήρως «κεντρικού τύπου», αλλά αποτελείται από ξεχωριστές μονάδες που διαχειρίζονται τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης, το infotainment (επεξεργαστής Qualcomm Snapdragon 8295 με 4 GB RAM και 32 GB αποθηκευτικού χώρου), την κίνηση του αυτοκινήτου και τις λειτουργίες του θαλάμου επιβατών.
Μια μεγάλη οθόνη αφής με διαγώνιο 16 ιντσών και τεχνολογίας mini-LED με ανάλυση 3,5K, βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό και παραπέμπει ευθέως στο σύμπαν της Tesla. Από εκεί περνά σχεδόν όλος ο έλεγχος του αυτοκινήτου, μαζί και η ρύθμιση των καθρεφτών, του τιμονιού, μέχρι και το άνοιγμα του καπό. Στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν ελάχιστα φυσικά πλήκτρα που επιτρέπουν τη ρύθμιση κάποιων βασικών λειτουργιών: Ένταση ήχου, επιλογή απόκρισης γκαζιού, ανακύκλωση συστήματος αερισμού/κλιματισμού, άνοιγμα ντουλαπιού συνοδηγού και πορτμπαγκάζ.
Το λειτουργικό σύστημα του infotainment είναι γρήγορο και ευκρινές, αλλά η πλοήγηση στα πολυάριθμα υπό-μενού μπορεί να μπερδέψει τον χρήστη: Για πολλές ρυθμίσεις δεν έχεις άμεση πρόσβαση με κάποιο εικονίδιο στην οθόνη. Το σύνηθες μειονέκτημα των κινεζικών μοντέλων με τις ενοχλητικά υπερβολικές ειδοποιήσεις ασφαλείας, υπάρχει κι εδώ; Ναι, αλλά στο 7Χ υπάρχει έξυπνη λύση: Με ένα απλό σύρσιμο του μενού προς τα κάτω, εμφανίζονται προσωποποιημένες συντομεύσεις, επιτρέποντας στον οδηγό να απενεργοποιήσει τις ειδοποιήσεις ακαριαία. Πρακτικό!
Η πλοήγηση βασίζεται σε χάρτες της Here με τεχνολογία Mapbox, προσφέροντας δεδομένα σε πραγματικό χρόνο και μηνιαίες ενημερώσεις over-the-air, χωρίς ωστόσο προειδοποιήσεις για ραντάρ ή κάμερες ταχύτητας -προς το παρόν. Όσο για το σύστημα φωνητικού ελέγχου ZeekrGPT ανταποκρίνεται καλά, αν και δεν έχει το εύρος κατανόησης με το κορυφαίο -κατά το DRIVE- σύστημα της BYD.
Εμπρός από τον οδηγό βρίσκεται η οθόνη 13 ιντσών για τα όργανα ελέγχου (LCD HD). Πάνελ κάπως φορτωμένο με πληροφορίες, που εμφανίζει τα βασικά δεδομένα οδήγησης καθώς και μια απεικόνιση του περιβάλλοντος μέσα από τις 11 κάμερες και το ραντάρ του αυτοκινήτου -δεν υπάρχει LiDAR.
Όσο για το head-up display, η Zeekr δηλώνει μέγεθος προβολής 36,2 ιντσών και μιλάει για «επαυξημένη πραγματικότητα». Αναμφισβήτητα είναι καλό ως εφαρμογή, αλλά στην πράξη δεν φτάνει το επίπεδο που έχουμε δει σε Mercedes-Benz ή στον Όμιλο VW, όπου οι ενδείξεις προβάλλονται όντως πάνω στο δρόμο, με διαγράμματα πορείας που αποτυπώνονται στις διασταυρώσεις σε πραγματικό χρόνο…
Τα ADAS του Zeekr 7X περιλαμβάνουν όλα τα βασικά που περιμένει κάποιος από ένα σύγχρονο αυτοκίνητο: Ημί-αυτόνομη οδήγηση Επιπέδου 2 με αυτόματη αλλαγή λωρίδας, προσαρμοζόμενο cruise control και διατήρηση κεντραρίσματος στη λωρίδα.
Ένα ενδιαφέρον πρακτικό πλεονέκτημα: Αν ο πελάτης έχει παρατηρήσεις ή προτάσεις μπορεί να τις υποβάλλει μέσω του infotainment στο τμήμα εξυπηρέτησης πελατών. Κι αυτό με τη σειρά του μπορεί -θεωρητικά- να τις μεταβιβάσει στο R&D, έτσι ώστε -αν όλα πάνε καλά- να υλοποιηθούν με βελτιώσεις μέσω ενημερώσεων over-the-air.
Τέλος, υπάρχει κι ένα πρωτότυπο σύστημα ασφαλείας: Σε περίπτωση βύθισης στο νερό, υπάρχει μηχανισμός θραύσης παραθύρου (όχι ηλεκτρικός), που επιτρέπει την απελευθέρωση των επιβατών. Κανείς δεν ξέρει πότε μπορεί να φανεί χρήσιμο…
Το Zeekr 7X διατίθεται σε τρεις εκδόσεις: Η βασική, με κίνηση πίσω και σύγχρονο κινητήρα μόνιμου μαγνήτη αποδίδει 421 άλογα και τροφοδοτείται από μπαταρία LFP 75 kWh. Η -δικιά μας- μεσαία έκδοση διατηρεί τον ίδιο κινητήρα, αλλά με μεγαλύτερη μπαταρία και αλλαγή χημείας σε NMC με καθαρή χωρητικότητα 94 kWh (100 μεικτή). Και η κορυφαία AWD, με δεύτερο ηλεκτροκινητήρα στον εμπρός άξονα, ανεβάζει τη συνολική ισχύ στους 630 ίππους και προσφέρει τετρακίνηση.
Το πλαίσιο του 7X βασίζεται σε προηγμένη ανάρτηση, με διπλά ψαλίδια εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, για συνδυασμό άνεσης και ακρίβειας. Παρά τον όγκο του αμαξώματος, το αυτοκίνητο έχει σοβαρές ελιγμικές διευκολύνσεις στην πόλη, χάρη στις πολλές κάμερες και τα μεγάλα παράθυρα που προσφέρουν καλή ορατότητα. Ο κύκλος στροφής των 11,6 m δε, είναι καλύτερος από του Tesla Model Y (12,1 m). Αν και στους στενούς δρόμους, το πλάτος των 1,93 m μπορεί να δυσκολέψει τους χειρισμούς στο παρκάρισμα. Προσοχή λοιπόν, στις ζάντες…
Το Zeekr 7X διαθέτει ρυθμιζόμενη ανάκτηση ενέργειας (Standart και Strong), με λειτουργία iPedal που επιτρέπει πλήρη στάση χωρίς χρήση του φρένου -χωρίς να μπορείς να βγάλεις «off» τη λειτουργία ερπυσμού. Ωστόσο, η αναγεννητική πέδηση δεν είναι τόσο έντονη (ακόμα και στη ρύθμιση Strong) όσο σε ένα Tesla και υπάρχει κάποια αδράνεια όταν σηκώνεις το πόδι από το γκάζι. Πεντάλ που επίσης δεν είναι τόσο άμεσο (ακόμη και στο Sport) όσο θα θέλαμε.
Με βάρος 2,4+ τόνους (EU - με οδηγό), θα ήταν παράλογο να περιμένεις ανελέητο τέμπο στις ρεπρίζ και -κυρίως- ξυραφένια συμπεριφορά. Παρ’ όλα αυτά, όταν οδηγείς χαλαρά και με ρυθμό οικογενειακού SUV, χωρίς πίεση, ανταποκρίνεται άψογα στην αποστολή του.
Στον δρόμο, οι σφιχτά ρυθμισμένες αναρτήσεις, κρατούν την κλίση περιορισμένη. Ωστόσο, το Zeekr 7X δεν δείχνει τόσο κοφτερό στην είσοδο των στροφών. Στην πραγματικότητα, όπως και ο «ξάδερφός» του smart #1, το Zeekr 7X κουβαλά μάζα-μαμούθ 2.340 κιλών (έναντι 1.976 κιλών για ένα Model Y Long Range).
Αυτή η υπερβολική μάζα επιδρά όχι μόνο στην ευκινησία του αυτοκινήτου, αλλά και στην αντοχή των φρένων, παρότι οι μεγάλες διπίστονες δαγκάνες εμπρός προσφέρουν προοδευτικό και ασφαλές φρενάρισμα. Κάτι που φυσικά παρατηρήσαμε με ρυθμό οδήγησης που αμφιβάλουμε αν κάποιος χρήστης του 7Χ θα επιχειρήσει. Κάτι που κάνουμε φυσικά για λόγους αξιολόγησης κι όχι για το θεαθήναι.
Συνολικά, το βάρος και η φιλοσοφία του 7X δείχνουν ότι οδηγική άνεση και ραφινάρισμα υπερισχύουν του δυναμισμού. Το αυτοκίνητο σε προκαλεί να ταξιδέψεις σε μεγάλες αποστάσεις, όχι να το «κυνηγήσεις» στις στροφές. Αν το κάνεις όμως, το τιμόνι αν και ελαφρύ, αφήνει αρκετή πληροφορία να έρθει στα χέρια σου, οπότε από αυτήν την πλευρά νιώθεις καλά.
Υπό πίεση, και με το τιμόνι και την απόκριση ρυθμισμένη στο Sport, επαφίεσαι στο ESC να βάλει τα πράγματα σε τάξη. Και το κάνει με αβρό τρόπο, χωρίς να πλήττει τη ρευστότητα της οδήγησης. Αν είσαι πιο αψύς κι αποφασίσεις να ρυθμίσεις και το ESC στο Sport, αυτό αφήνει το αυτοκίνητο να πάρει σοβαρές γωνίες -αναρωτιέσαι πότε θα επέμβει. Και τότε αντιλαμβάνεσαι για τα καλά το βάρος του αυτοκινήτου. Βέβαια, μπορείς να το βγάλεις και «off» -κι ο θεός (και τα χέρια σου), βοηθός.
Πάντως, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι έτσι, το 7X τα πηγαίνει ωραία στις στροφές μέσων ταχυτήτων, ντριφτάροντας με κέφι, παρά στις φουρκέτες όπου το τιμόνι γίνεται πιο αναίσθητο στις μεγάλες γωνίες. Και το «τηλεγράφημα» με το γκάζι πιο δύσκολο στη δοσολογία, όπως εξάλλου σε όλα τα ηλεκτρικά με την απύθμενη ροπή. Και να σημειώσουμε την πολύ καλή απόδοση των Michelin Pilot Sport EV σε διάσταση 265/45 R20. Παρέχοντας μπόλικη πρόσφυση στο στεγνό που τα δοκιμάσαμε, αν και το μάγουλο των 12 cm που αναμφισβήτητα επικουρεί στην άνεση, δεν συνηγορεί στην ακρίβεια στην είσοδο των στροφών.
Χάρη στα διπλά τζάμια και στη σοβαρή ποιότητα κατασκευής και ηχομόνωσης, οι αεροδυναμικοί θόρυβοι και αυτοί της κύλισης είναι πολύ καλά περιορισμένοι· η ηχομόνωση μάλιστα θεωρούμε ότι είναι η καλύτερη της κατηγορίας.
Τα συστήματα υποβοήθησης λειτουργούν ομαλά και σταθερά, με πιο φιλική συμπεριφορά από ό,τι στα ευρωπαϊκά Tesla, που απενεργοποιούνται πολύ γρήγορα και δεν διαθέτουν αισθητήρες στο τιμόνι. Όμως, για ακόμη μία φορά, το βάρος παίζει καθοριστικό ρόλο, επιβαρύνοντας την κατανάλωση που αποδεικνύεται υψηλή στην εθνική, όπως θα δούμε παρακάτω.
Στην Κίνα, η διάσημη «Golden Battery» της CATL επιτρέπει φόρτιση 10%-80% σε μόλις 10,5 λεπτά, χάρη σε μέγιστη ισχύ φόρτισης 480 kW -επίδοση που σπάει ρεκόρ. Στην Ευρώπη ωστόσο, ο επίσημος χρόνος φόρτισης είναι σαφώς μεγαλύτερος: 16 λεπτά (10%–80%) με την έκδοση των 100 kWh στα 800 V, χρησιμοποιώντας τερματικό ισχύος 360 kW. Με ακόμη πιο ισχυρό φορτιστή, ο χρόνος πέφτει στα 15 λεπτά, σύμφωνα με τα κινεζικά στοιχεία.
Προσοχή όμως: Σε συστήματα 400V, όπως οι Supercharger της Tesla, το 7X μπορεί να δέχεται μόλις 75 kW ισχύ φόρτισης, επίδοση σαφώς κατώτερη του ανταγωνισμού. Με τη Hyundai, για παράδειγμα, να φτάνει τα 130 kW στην ίδια τάση. Έτσι, χρειάζεται περισσότερο από μία ώρα για τη μεγάλη των 100 kWh. Σε φόρτιση με AC, όλες οι εκδόσεις διαθέτουν ενσωματωμένο φορτιστή 22 kW, στο τοπ του ανταγωνισμού, με χρόνο πλήρους φόρτισης τις 5,5 ώρες για την 100άρα μπαταρία.
Για τη φόρτιση, η προθέρμανση της μπαταρίας μπορεί να ενεργοποιηθεί χειροκίνητα ή αυτόματα μέσω του προγραμματισμού διαδρομής στο σύστημα πλοήγησης. Αντίθετα, χρειάζεται υπομονή μέχρι να προστεθεί η δυνατότητα εμφάνισης σε πραγματικό χρόνο της διαθεσιμότητας και κατάστασης των σταθμών φόρτισης. Τέλος, υπάρχει και λειτουργία V2L που επιτρέπει τη χρήση του αυτοκινήτου ως πηγή ρεύματος με ισχύ έως 3,3 kW.
Σύμφωνα με το πρότυπο WLTP, η θεωρητική αυτονομία φτάνει τα 615 km για το αυτοκίνητο που δοκιμάζουμε. Ας δούμε όμως τι κάνει στην πραγματικότητα. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, η μέση κατανάλωση βάσει WLTP είναι 19,9 kWh/100 km, τιμή 4,6 kWh υψηλότερη από του νέου Tesla Model Y Long Range -διαφορά που δεν περνά απαρατήρητη. Έτσι, η μέγιστη αυτονομία των 615 km είναι μικρότερη από του Model Y Long Range (622 km), παρότι το Tesla διαθέτει αισθητά μικρότερη μπαταρία (79 kWh έναντι 100 kWh ολικής χωρητικότητας).
Με βάση τις μετρήσεις μας, κάψαμε μόλις 13,6 kWh/100 km μέσα στην πόλη. Κατανάλωση, με τον ήπιο καιρό αυτήν την εποχή στην Ελλάδα, που σου εξασφαλίζει σκάρτα 700 km. Στην περιφέρεια, με ποικίλο ανάγλυφο και χωρίς να υπερβαίνουμε τα 90 km/h του ορίου, η κατανάλωσή μας ήταν 19,4 kWh. Και στην εθνική, ακολουθώντας το όριο ταχύτητας, κάψαμε 25,7 kWh.
Τι σημαίνει αυτό σε μεγάλο ταξίδι; Ξεκινώντας με γεμάτη μπαταρία, θα κάνεις την πρώτη στάση για φόρτιση (ρεζέρβα 10%) στα 330 km. Και κάθε επόμενη (10%-80%), στα 260 km. Με άλλα λόγια, το Αθήνα-Θεσσαλονίκη θα απαιτήσει μία φόρτιση ενός τετάρτου της ώρας και θα φτάσεις στον προορισμό σου με 24%.
Φυσικά, αν επιμένεις να πηγαίνεις παντού με 130 km/h (και στα στηθώματα) και να εκμεταλλεύεσαι την αφιονιστική δύναμη για γρήγορες προσπεράσεις, θα βλέπεις 40άρια. Κλείνοντας να σημειώσουμε ότι με το πρωτόκολλο του DRIVE, η μέση κατανάλωση είναι 17,8 kWh/100 km, μεταφραζόμενη σε αυτονομία 530 km.
Περνώντας στο τομέα της αγοράς, η εγγύηση που προσφέρει η Zeekr είναι καλή: Πέντε χρόνια ή 100.000 km για το αυτοκίνητο. Και γίνεται πολύ καλή, με αυτόματο διπλασιασμό της, αν η συντήρηση γίνεται ετησίως στο εξουσιοδοτημένο δίκτυο της μάρκας. Η μπαταρία καλύπτεται με 8ετή εγγύηση ή 200.000 km.
Ο βασικός ανταγωνιστής του Zeekr 7X στην αγορά είναι φυσικά το Tesla Model Y, αλλά η σύγκριση μπορεί να επεκταθεί και σε μοντέλα όπως τα Leapmotor C10, οσονούπω το Xpeng G6, το BYD Sealion 7, καθώς και ευρωπαϊκά μοντέλα, όπως τα Hyundai Ioniq 5, Škoda Enyaq και Peugeot Ε-3008, παρότι ανήκουν σε ελαφρώς διαφορετικές κατηγορίες.
Η τιμή θα λέγαμε ότι είναι το αδύναμο σημείο του 7X. Με εκκίνηση τις €58.990 στην έκδοση Long Range που δοκιμάζουμε, το SUV της Zeekr κοστίζει €9.000 περισσότερο από ένα Tesla Model Y Long Range (€49.990 €). Παρότι το Zeekr 7X υπερτερεί σε εξοπλισμό, ποιότητα κατασκευής και άνεση, η διαφορά τιμής δύσκολα δικαιολογείται για ένα SUV πιο ογκώδες, λιγότερο ευέλικτο και πιο ενεργοβόρο. Απόδειξη ότι η αμερικανική μάρκα, με την καθετοποιημένη παραγωγή και το δικό της δίκτυο φόρτισης, διατηρεί ακόμη ένα μικρό αλλά ουσιαστικό προβάδισμα.
Ανακεφαλαιώνοντας το «διά ταύτα» το Zeekr 7X διαθέτει όλα τα κατάλληλα συστατικά για να γίνει επιτυχία στα premium οικογενειακά ηλεκτρικά SUV. Με εκλεπτυσμένο σχεδιασμό, ευρύχωρο εσωτερικό, υψηλής ποιότητας ενσωματωμένη τεχνολογία και σχετικά ανταγωνιστική αναλογία τιμής-απόδοσης, η συνταγή είναι ελκυστική. Αλλά για να αμφισβητήσει πραγματικά το best-seller Model Y θα πρέπει να βελτιώσει την εργονομία, να μειώσει το βάρος και, πάνω απ' όλα, να εγγυηθεί συνεπή απόδοση φόρτισης σε όλους τους τύπους τερματικών φόρτισης.
Εκείνο που όμως δεν έχει η απρόσωπη Tesla και διαθέτει το 7Χ είναι η εξελληνισμένη και πιο «οικογενειακή» εκπροσώπηση της Zeekr. Με την ελληνική θυγατρική της Union Group, GEO Mobility Hellas, στελεχωμένη με αξιόπιστους επαγγελματίες που γνωρίζουν τις ιδιαιτερότητες της ελληνικής αυτοκίνησης και που τους γνωρίζουμε χρόνια. Έτσι, όταν η GEO Mobility Hellas δεσμεύεται να προσφέρει εξαιρετική εμπειρία υπηρεσιών στους πελάτες της, η Ιστορία μας λέει ότι αυτό θα πάει πολύ καλά.
Zeekr 7X Long Range | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Τι λέει το DRIVE | Το 7Χ Long Range αποτελεί ισχυρή επίδειξη των δυνατοτήτων της Zeekr, αλλά απέχει από το να χαρακτηριστεί επανάσταση. | |||||
| Τιμή | Από €59.990, από €56.990 με επιδότηση | |||||
| ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | ||||||
| Τεχνολογία | BEV, σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, αρχιτεκτονική 800V, μπαταρία ιόντων λιθίου χημείας NMC 100 kWh (94 kWh ωφέλιμες), κίνηση στους πίσω τροχούς, κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης | |||||
| Απόδοση | 421 PS, 440 Nm | |||||
| Διαστάσεις | 4.787 x 1.930 x 1.650 mm | |||||
| Χώρος αποσκευών | 539-1.978 lt+frunk 66 lt | |||||
| Βάρος (EU) | 2.415 kg | |||||
| ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||||||
| 0-100 km/h | 6,0" | |||||
| Τελική ταχύτητα | 210 km/h | |||||
| Μέση κατανάλωση* | 17,8 kWh/100 km | |||||
| Aυτονομία* | 530 km | |||||
| ΦΟΡΤΙΣΗ | ||||||
| DC, 350 kW, 10%-80% | 18 λεπτά | |||||
| DC, 150 kW, 20%-80% | 33 λεπτά | |||||
| AC, 22 kW, 0-100% | 5,0 ώρες | |||||
| Μέτρηση DRIVE | ||||||
| Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης | ||||||



