Test drive: BMW 216d Active Tourer

Test drive: BMW 216d Active Tourer

Η πρώτη προσθιοκίνητη BMW αποτελεί την πιο σπορ εκδοχή των premium πολυμορφικών. Μένει να δούμε αν της ταιριάζει ένας 3κύλινδρος 1.500άρης κινητήρας.

Η BMW 2 Series Active Tourer, όταν παρουσιάστηκε το 2014, έγινε το πρώτο προσθιοκίνητο μοντέλο της BMW. Πρόκειται για ένα πολυμορφικό, βασισμένο στην πλατφόρμα UKL που χρησιμοποιείται και στα καινούργια ΜΙΝΙ.

Η έκδοση 216d δεν είναι η βασική της γκάμας, αφού υπάρχει και η 214d, με τον ίδιο κινητήρα σε πιο αδύναμη εκδοχή. Εδώ, ο 3κύλινδρος 1.500άρης τουρμποντίζελ αποδίδει 116 PS, που δεν ακούγονται πολλοί για ένα αυτοκίνητο με βάρος που ξεπερνά τα 1.400 kg, όμως τα 27,5 kgm της ροπής, σίγουρα ακούγονται μια χαρά. Ειδικά όταν συνδυάζονται με ένα αυτόματο 6άρι κιβώτιο Steptronic που φροντίζει να δουλεύει πάντα τον κινητήρα στην πιο αποδοτική περιοχή του.

Ο τελευταίος, δεν εκπέμπει την έντονη χροιά που ίσως περιμένει κάποιος όταν φαντάζεται έναν 3κύλινδρο ντίζελ, και έχει ικανοποιητική απόκριση στο γκάζι, ειδικά με επιλεγμένο το πρόγραμμα Sport. Στο Eco Pro, μοιραία το σύνολο αποκτά μια νωθρότητα, η οποία βέβαια σε χαλαρές μετακινήσεις με στόχο την οικονομία δεν ενοχλεί. Με το γκάζι στο πάτωμα, τα όργανα μέτρησης καταγράφουν νούμερα που ικανοποιούν, με δεδομένο ότι πρόκειται για μια προσιτή έκδοση ντίζελ της Active Tourer. Το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 10,5’’, ενώ για τις ρεπρίζ 80-110 και 110-140 km/h (με kickdown) η 216d χρειάζεται 5,9’’ και 9,6’’, αντίστοιχα. Σε κάθε περίπτωση, τα νούμερα είναι 2-3 δέκατα χαμηλότερα από της ευθέως ανταγωνιστικής Mercedes-Benz B 180 d.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BMW 218i Active Tourer

Η ανάρτηση της Active Tourer, χωρίς ποτέ να γίνεται ενοχλητική, μέσα στην πόλη είναι αισθητά πιο σφιχτή από του παραπάνω αντιπάλου. Κι αυτό εξαργυρώνεται με τις αντιδράσεις της όταν βγεις εκτός αστικού ιστού και οδηγήσεις λίγο πιο σβέλτα. Το εμπρός μέρος είναι άμεσο και ακριβές, η κλίση πολύ περιορισμένη και η συμπεριφορά εν γένει είναι αυτή που περιμένεις από ένα τέτοιο μοντέλο με το σήμα της BMW. Σε υψηλή ταχύτητα ταξιδεύει με εντυπωσιακή σταθερότητα, και αν για κάτι μπορείς να γκρινιάξεις είναι για τον θόρυβο κύλισης που αυξάνεται δυσανάλογα σε τραχύ οδόστρωμα.



Στο εσωτερικό της Active Tourer, το οποίο ικανοποιεί σε επίπεδο ποιότητας υλικών, υπάρχει ένας πρακτικός χώρος για μικροπράγματα πάνω από τα χειριστήρια του κλιματισμού στο ταμπλό και μια μεγάλη θήκη ανάμεσα στα καθίσματα, κάτω από το υποβραχιόνιο. Η χρήση του συστήματος infotainment είναι παιχνιδάκι, μέσω του χειριστηρίου του iDrive, και δύσκολα εντοπίζεις εργονομικά ψεγάδια. Η θέση οδήγησης προσαρμόζεται εύκολα στις διαστάσεις του οδηγού, όμως η διπλή εμπρός κολόνα μπορεί να κρύψει πίσω της ολόκληρο αυτοκίνητο, οπότε χρειάζεται προσοχή.

Πίσω, ο χώρος για το κεφάλι και τα πόδια των επιβατών είναι επαρκής, αλλά ο πέμπτος επιβάτης θα κλέψει χώρο από τους άλλους δύο για τα πόδια του. Με 468 lt, ο χώρος αποσκευών ικανοποιεί σε μέγεθος, και έχει κανονικό σχήμα και πρακτικό, διπλό πάτωμα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής διαθέτει και το –έξτρα– συρόμενο πίσω κάθισμα, που δίνει επιπλέον δυνατότητες διαμόρφωσης του εσωτερικού, αλλά και πλήκτρα για την εύκολη αναδίπλωση της πλάτης του, σε αναλογία 40:20:40.

Την ώρα του βενζινάδικου, η Active Tourer ζητάει 6,7 lt/100 km, και δεν βλέπεις εύκολα πάνω από οκτώ, ακόμα και με πιεσμένη χρήση. Για να την αποκτήσεις βέβαια έχεις καταβάλει ένα σεβαστό ποσό, που για την έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο φτάνει τα €34.800. Αυτή περιλαμβάνει αυτόματο κλιματισμό, δερμάτινο τιμόνι και μεταλλικό χρώμα, αλλά από εκεί και πέρα χρειάζεται προσοχή με τον έξτρα εξοπλισμό για να μην ξεφύγει το κόστος.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BMW X1 sDrive18i

Τα φώτα LED, το σύστημα πλοήγησης Professional με οθόνη 8,8’’, αλλά ακόμα και το πλήρες πακέτο λειτουργικότητας του πίσω καθίσματος και του χώρου αποσκευών, χρεώνονται επιπλέον. Από την άλλη όμως δεν πρέπει να παραβλεφθεί ότι κάθε μοντέλο της BMW διαθέτει στάνταρ το πρόγραμμα Service Inclusive, το οποίο εξασφαλίζει δωρεάν service για πέντε χρόνια ή 60.000 km, ρίχνοντας πολύ χαμηλά το κόστος χρήσης.

Κάπως έτσι, η 216d Active Tourer αποδεικνύεται ένα καλό deal, αφού προσφέρει έναν συνδυασμό ικανοποιητικών επιδόσεων και ευχάριστης οδικής συμπεριφοράς, με τη γνώριμη άνεση και πρακτικότητα στο εσωτερικό της.


Τι λέει το DRIVE
Η έκδοση με τον 3κύλινδρο ντίζελ έχει τις επιδόσεις, την ποιότητα λειτουργίας και την οικονομία, έτσι ώστε να μη χαλάσει την πετυχημένη συνταγή της Active Tourer
Τιμή από €34.800
Τεχνολογία 1.496 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, common rail, τούρμπο, 116 PS/4.000 rpm, 27,5 kgm/1.750 rpm, αυτόματο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,5”
0-160 km/h 34,3”
0-400 m 17,4” @ 126,3 km/h
0-1.000 m 32,5” @ 157,3km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 9,6”
50-80 km/h 3,9”
80-110 km/h 5,9”
110-140 km/h 9,6”
Φρένα 100-0 km/h 38,1 m
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 6,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 103 g/km
Διαστάσεις 4.342 x 1.800 x 1.555 mm
Χώρος αποσκευών 468 lt
Βάρος 1.470 kg
Μετρήσεις Drive. Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube