Test drive: BMW X1 sDrive18i

Πόσο καλά μπορεί να υποστηρίξει ο 3κύλινδρος 1.500άρης βενζινοκινητήρας με τα 140 άλογα τη φύση και τον «premium» χαρακτήρα της X1;

H ανανεωµένη Χ1 καλείται να συνεχίσει την επιτυχηµένη πορεία της προκατόχου της, η οποία έγραψε πολύ καλές επιδόσεις στον πίνακα πωλήσεων της κατηγορίας. Ενισχυµένη στα σηµεία (οπτικά αλλά και ουσιαστικά) κράτησε σχεδόν την ίδια τιµή µε αυτή της προηγούµενης έκδοσης, µε την αυτόµατη της δοκιµής να ξεκινά από τις € 34.083. Από πλευράς κινητήρα πρόκειται για τη βασική έκδοση µε τον 3κύλινδρο βενζίνης του 1,5 λίτρου να αποδίδει 140 ίππους και να συνδυάζεται µε το νέο αυτόµατο κιβώτιο Steptronic επτά σχέσεων.
 
Εξωτερικά, αυτό που ξεχωρίζει είναι η νέα µεγαλύτερη γρίλια της µάσκας που σηµατοδοτεί τη νέα σχεδιαστική προσέγγιση της εταιρείας. Σε πολλούς δεν αρέσει αλλά αυτό είναι µια άλλη ιστορία. Επιπλέον έχουµε νέο προφυλακτήρα και καινούργιους προβολείς οµίχλης LED, ενώ ο πίσω προφυλακτήρας είναι βαµµένος σε µεγάλο του τµήµα στο χρώµα του αµαξώµατος.

Test drive: BMW X1 sDrive18i
Στο εσωτερικό διατηρούνται τα υψηλά στάνταρ ποιότητας µε κάποιες αλλαγές στα πάνελ των θυρών, στο τούνελ της κεντρικής κονσόλας και στην υψηλής ευκρίνειας οθόνη αφής των 10,25” του συστήµατος πολυµέσων. Το τελευταίο είναι κατά την άποψή µας το πιο εύκολο όλων όσων έχουµε συναντήσει σε λειτουργικότητα.
 
Πολύ καλή η θέση οδήγησης, µε το κάθισµα και το τιµόνι να ρυθµίζονται πολλαπλώς, βοηθώντας τον οδηγό να βρει την ιδανική θέση. Καλοί είναι και οι χώροι στην καµπίνα για τέσσερις επιβάτες, µε αυτόν των αποσκευών να φτάνει τα 505 lt. Τέλος, επαρκείς είναι και οι θέσεις για τα µικροπράγµατα της καθηµερινής χρήσης.

Test drive: BMW X1 sDrive18i

Το πάντρεµα του 3κύλινδρου 1,5 των 140 ίππων µε το νέο 7άρι αυτόµατο κιβώτιο αποδεικνύεται ιδανικό. Με άλλα λόγια, αξίζει να δώσεις τα επιπλέον €2.400 για να πάρεις τη συγκεκριµένη έκδοση. Τα 9,7” για το 0-100 km/h και τα 203 km/h τελικής ταχύτητας που υπόσχεται ο κατασκευαστής προφανώς και δεν είναι επιδόσεις-φωτιά.

Ο οδηγός µπορεί να επιλέξει ανάµεσα σε τρία προγράµµατα λειτουργίας του κινητήρα (Eco Pro, Comfort και Sport), µε τη µέση κατανάλωση που πετύχαµε να µην ξεπερνά τα 9,3 lt/100 km, η οποία πάντως απέχει από τα 5,8 lt/100 km που υπόσχεται ο κατασκευαστής.

Test drive: BMW X1 sDrive18i

Σηµειώνουµε την πολύ καλή αίσθηση από το σύστηµα διεύθυνσης, τα αποτελεσµατικά φρένα αλλά και τον τρόπο που η ανάρτηση συνδυάζει την άνεση (παρά την ύπαρξη 18άρηδων τροχών) µε τη σπορτίβ οδική συµπεριφορά.

Ως προσθιοκίνητη, η συγκεκριµένη Χ1 σαφώς και δεν ενδείκνυται για εκτός ασφάλτου αποδράσεις. Μπορεί όµως -χάρη και στη µεγάλη απόσταση από το έδαφος- να σε πάει µε τη σχετική ευκολία κάπου όπου ένα συµβατικό µοντέλο θα δυσκολευόταν, αρκεί να επαρκεί η ελκτική πρόσφυση στον κινητήριο άξονα.

Test drive: BMW X1 sDrive18i
Εν κατακλείδι, η συγκεκριµένη έκδοση της X1 εξακολουθεί να αποτελεί µια καλή πρόταση για όσους δεν ενδιαφέρονται για επιδόσεις και για εκτός ασφάλτου αποδράσεις. Για όσους θέλουν ένα «βασικό» premium crossover µε καλή οδική συµπεριφορά, επαρκείς χώρους στην καµπίνα και φρέσκια εµφάνιση. Με την προϋπόθεση βέβαια ότι έχουν να διαθέσουν του διόλου ευκαταφρόνητο αντίτιµο αγοράς που µπορεί να εκτοξευτεί στα ύψη αν παρασυρθούν από την ατελείωτη λίστα των έξτρα.

Τι λέει το DRIVE
Καλή πρόταση για όσους θέλουν ένα premium crossover, με επαρκείς χώρους και καλή οδική συμπεριφορά, και δεν ψάχνονται για σοβαρές επιδόσεις και εκτός ασφάλτου ικανότητες.
Τιμή Από €34.083
Τεχνολογία 1.499 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, άμεσος ψεκασμός, Valvetronic,, 140 PS/4.600 rpm, 220 Nm/1.480-4.200 rpm, αυτόματο κιβώτιο επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,7”
Τελική ταχύτητα 203 km/h
Μέση κατανάλωση 7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2122 g/km
Διαστάσεις 4.447 x 1.821 x 1.598 mm
Χώρος αποσκευών 505 lt
Βάρος 1.505 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης