Test drive: Mercedes-Benz A 180 d Sedan 7G-DCT

Η Mercedes-Benz εμπλουτίζει την γκάμα της A-Class με ένα σεντάν αμάξωμα και κλείνει το μάτι σε όσους ονειρεύονται μια -πιο προσιτή από την C-Class- «κούρσα» με το αστέρι στο μπροστινό καπό.

Σε µια εποχή που τα κάθε είδους SUV και crossover µονοπωλούν την αγορά, η Mercedes-Benz «φορτώνει» την γκάµα του µικρότερου µοντέλου της µε µια παραδοσιακή µπερλίνα που έρχεται να τοποθετηθεί ανάµεσα στην χάτσµπακ A-Class και την πιο σπορτίβ 4θυρη CLA. Με το πιο κλασικό σχήµα του, το νέο µοντέλο απευθύνεται σε ένα πιο «ώριµο» κοινό και φιλοδοξεί παράλληλα να αποτελέσει και µια οικονοµικότερη εναλλακτική για όσους θέλουν ένα σεντάν µε το «αστέρι» στο καπό, αλλά δυσκολεύονται να καλύψουν τις οικονοµικές απαιτήσεις της µεγαλύτερης C-Class. 

Με µήκος 4,55 m, η A-Class µε το παραδοσιακό πορτµπαγκάζ είναι περίπου 14 πόντους πιο κοντή από τη C-Class και συγκριτικά µε την πιο καλλίγραµµη CLA έχει να προτάξει στους υποψήφιους αγοραστές της, πιο εύκολη πρόσβαση στο πίσω κάθισµα αλλά και µεγαλύτερη ευρυχωρία, κυρίως όσον αφορά το εσωτερικό ύψος της καµπίνας. Σε σχέση µε την 5θυρη A-Class, µε την οποία µοιράζεται το ίδιο πάτωµα και έχει κοινό µεταξόνιο στα 2,73 m, το πλεονέκτηµα της Sedan εντοπίζεται στο µεγαλύτερο κατά 50 lt πορτµπαγκάζ που φθάνει σε συνολική χωρητικότητα τα 420 lt.

Στο παρελθόν έχουµε δει αρκετά χάτσµπακ να χάνουν µέρος της γοητείας τους όταν τους προστίθεται τρίτος όγκος. Στην περίπτωση της µικρής Mercedes-Benz όµως δεν υπάρχουν δυσάρεστες εκπλήξεις σχεδιαστικά, τουλάχιστον στα δικά µας µάτια. Ο όγκος του πορτµπαγκάζ έχει ενσωµατωθεί αρµονικά στο υπόλοιπο αµάξωµα που είναι εµφανώς πανοµοιότυπο µε αυτό της χάτσµπακ A-Class ώστε η Sedan έκδοση να µην συγχέεται οπτικά µε την CLA.

Σε επίπεδο υλικών η A-Class Sedan δεν επιφυλάσσει εκπλήξεις, καθώς είτε αυτά αφορούν τα µηχανολογικά είτε τις επενδύσεις και τον τεχνολογικό εξοπλισµό της, τα πάντα προέρχονται από τις χάτσµπακ εκδόσεις και µας είναι γνωστά. Η σχεδίαση της καµπίνας ακολουθεί πιστά τις γραµµές των χάτσµπακ εκδόσεων και την παράσταση κλέβει το πάνελ που φιλοξενεί τις δυο ψηφιακές οθόνες, οι οποίες στο αυτοκίνητο της δοκιµής µας ήταν αµφότερες στη µέγιστη διαγώνιο που είναι διαθέσιµες, 10,25”. 

Η αριστερή εµπρός από τον οδηγό αντικαθιστά τον κλασικό πίνακα οργάνων, ενώ η δεξιά φιλοξενεί και προβάλλει τις λειτουργίες του infotainment και όλες τις ρυθµίσεις του αυτοκινήτου. Ο χειρισµός τους απαιτεί σαφώς µια µικρή περίοδο εξοικείωσης. Μόλις τις µάθεις όµως µπορείς να χειριστείς τα πάντα ακόµα και από τα χειριστήρια στο τιµόνι. Το σύστηµα πολυµέσων προσφέρει επιπλέον δυνατότητες χειρισµού από την οθόνη αφής, µε φωνητικές εντολές είτε από το touchpad στην κονσόλα δαπέδου.

Τα υλικά της καµπίνας είναι στην πλειονότητά τους µαλακά και πολύ καλής ποιότητας. Οµοίως και οι επενδύσεις στα καθίσµατα ή οι διακόπτες των χειριστηρίων. Θα θέλαµε ωστόσο λίγο καλύτερο φινίρισµα στην κονσόλα δαπέδου, ειδικά στα πλαϊνά της, όπου το «κούµπωµα» των διαφορετικών υλικών δεν είναι στα στάνταρ που µας έχει συνηθίσει η γερµανική φίρµα. Η θέση οδήγησης µε τη σειρά της είναι άνετη και θα βολέψει κάθε σωµατότυπο, ενώ στο άνω άκρο της κατηγορίας κινούνται και οι χώροι για τους πίσω επιβάτες.

Κάτω από το καπό της σεντάν A 180 d που δοκιµάζουµε βρίσκεται ο βασικός κινητήρας ντίζελ των 1,5 λίτρων που στην αναβαθµισµένη εκδοχή του αποδίδει 116 ίππους και 260 Nm ροπή από τις 1.750 rpm. Για την περίσταση συνδυάζεται αποκλειστικά µε αυτόµατο κιβώτιο διπλού συµπλέκτη επτά σχέσεων που διακρίνεται για την οµαλή λειτουργία του. Ο κινητήρας είναι επαρκής για όσους δίνουν µεγαλύτερο βάρος στην οικονοµία καυσίµου και καταφέρνει, όπως και στην περίπτωση της αντίστοιχης χάτσµπακ, να κινεί σε ικανοποιητικό ρυθµό τα 1.420 kg του αυτοκινήτου. Καλύπτει τις πιο πρόσφατες προδιαγραφές Euro για την εκποµπή ρύπων και παραµένει ένας από τους καλύτερους ντίζελ της αγοράς.

Τα 100 km/h από στάση έρχονται σε 10,1”, ενώ πολύ καλές για τα δεδοµένα του αυτοκινήτου είναι και οι ρεπρίζ. Χρειάζεται µόλις 5,3” για τα 80-110 km/h, ενώ τα 60-160 km/h έρχονται σε 22,4”. Τα φρένα από την πλευρά τους έχουν πολύ καλή αίσθηση και σταθερή απόδοση, αλλά τα 40,1 m που κατέγραψαν τα όργανά µας για το 100-0 km/h, είναι απλώς µια µέτρια τιµή για το µέγεθος του αυτοκινήτου. 

Στον δρόµο, η 4θυρη Α 180 d προτάσσει την άνεση περισσότερο από κάθε άλλη έκδοση της A-Class και, όσον αφορά την λειτουργία της ανάρτησης τουλάχιστον, το καταφέρνει σε µεγάλο βαθµό. Είναι ευκολοδήγητη, µε λογική κλίση στις στροφές και καλό κράτηµα που δεν κρύβει εκπλήξεις για τον οδηγό ακόµα και όταν υπερβάλλει. Η καλοκουρδισµένη ανάρτηση σιδερώνει τους περισσότερους δρόµους χωρίς να κουράζει τους επιβάτες, ενώ ο ηµιάκαµπτος άξονας πίσω θα φανερώσει την παρουσία του µόνο σε «δύσκολες» ανωµαλίες. Η άνεση είναι υψηλού επιπέδου είτε κινείσαι στην πόλη είτε ταξιδεύεις και η µόνη παραφωνία συγκριτικά µε την αντίστοιχη χάτσµπακ έκδοση της Α-Class ή την ακριβότερη CLA, είναι ο θόρυβος που περνά στην καµπίνα από την λειτουργία του κινητήρα και την κύλιση. Είναι αισθητά αυξηµένος, µε τα όργανά µας να επιβεβαιώνουν την αρχική µας εκτίµηση και να καταγράφουν σε σχέση µε την χάτσµπακ 3 db παραπάνω στο ταξίδι µε 140 km/h και τελευταία σχέση στο κιβώτιο -71 έναντι 68 db. Κάτι που οφείλεται πιθανότατα στα διαφορετικά ή λιγότερα ηχοµονωτικά υλικά.

Πηγαίνοντας στο ταµείο, η τιµή της νέας Α 180 d µε το αυτόµατο 7G-DCT ξεκινά από τις €33.041 και είναι ελάχιστα ακριβότερη από την αντίστοιχη χάτσµπακ (€32.338) και σηµαντικά φθηνότερη από την CLA που ξεκινά από τις €33.300 χωρίς στην τιµή αυτή να συµπεριλαµβάνεται το αυτόµατο κιβώτιο. Συγκριτικά µε τον ανταγωνισµό, το αυτόµατο Audi A3 Sport Sedan 30 TDI ξεκινά από τις €31.050. Το σεντάν µε το αστέρι όµως είναι από τη βασική του έκδοση πληρέστερο σε εξοπλισµό διαθέτοντας στάνταρ, πέρα από τα συνηθισµένα συστήµατα ασφάλειας, το σύστηµα πολυµέσων MBUX, cruise control, κλιµατισµό, αερόσακο γονάτων οδηγού, ζάντες αλουµινίου, σύστηµα ενεργής υποβοήθησης για τη διατήρηση του αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας κ.ά.

Τι λέει το DRIVE
Υποκατάστατο της ακριβότερης C-Class, για όποιον θέλει οπωσδήποτε μια σεντάν Mercedes. Σε κάθε άλλη περίπτωση, δεν βρίσκουμε αρκετά τα επιπλέον 50 lt του πορτμπαγκάζ για να την προτιμήσουμε από την χάτσμπακ. 
Τιμή Από €33.041
Τεχνολογία 1.461 cc, i4, 8v, 1 ΕΕΚ, common rail, άμεσος ψεκασμός, turbo μεταβλητής γεωμετρίας, 116 PS/4.000 rpm, 260 Nm/1.750-2.750 rpm, ημιαυτόματο 7 σχέσεων διπλού συμπλέκτη
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,1”
0-160 km/h 26,9”
0-400 m 17,2” @ 131,6 km/h
0-1.000 m 31,3” @ 168,4 km/h
60-160 km/h 22,4”
50-80 km/h 3,6”
80-110 km/h 5,3”
110-140 km/h 8,0”
Φρένα 100-0 km/h 40,1 m
Τελική ταχύτητα 206 km/h
Μέση κατανάλωση 6,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2 118 g/km
Διαστάσεις 4.549 x 1.796 x 1.446 mm
Χώρος αποσκευών 420 lt
Βάρος 1.420 kg
Μετρήσεις Drive με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα