Test drive: Kia Niro 1.6 HEV

Test drive: Kia Niro 1.6 HEV

Η νέα γενιά υβριδικών συστημάτων δείχνει να αποτελεί σοβαρό αντίμετρο απέναντι στην ενεργειακή κρίση. Και όσο για την Kia, φιλοδοξεί να σύρει τον χορό με ένα μοντέλο που διακρίνεται για τον καθολικά high tech χαρακτήρα του.

Ο πόλεμος έληξε. Τα crossover/SUV έχουν εδραιώσει εδώ και καιρό την παντοκρατορία τους στις αγορές Ανατολής και Δύσης. Μόνο που τώρα, μία νέα διένεξη δείχνει να ξεκινά από τους κόλπους των υβριδικών. Σηκώνοντας το λάβαρο της κατανάλωσης, μία καινούρια γενιά μοντέλων με μπροστάρηδες τα Kia Niro, Nissan Qashqai και Honda HR-V έρχονται να συνδυάσουν τον όγκο και τις δυνατότητες των C-SUV με τις ενεργειακές απαιτήσεις των αυτοκινήτων πόλης! Η μεταξύ τους κόντρα είναι σίγουρο πως θα μας απασχολήσει στο άμεσο μέλλον. Εδώ όμως τον λόγο έχει το ολοκαίνουργιο μοντέλο της Kia που είναι εκ των βασικών διεκδικητών του θρόνου.

Η υβριδική έκδοση του νέου Kia Niro χτυπά κορυφή σε ένα υποσύνολο της κατηγορίας των κόμπακτ SUV όπου δεν υπάρχει ιδιαίτερος ανταγωνισμός.

Για να είμαστε ειλικρινείς, την υβριδική, πρώτη γενιά του Kia Niro δεν τη γνωρίσαμε ποτέ. Δεχόμενοι όμως το γεγονός πως κάποια στιγμή αποτελούσε -με σφραγίδα Guinness- το πιο οικονομικό στη χρήση υβριδικό SUV του πλανήτη, διατηρούμε την υπόνοια πως η δεύτερη και σαφώς πιο εξελιγμένη εκδοχή του θα προχωράει τα πράγματα ακόμα παραπέρα…

Κοιτώντας το από κοντά το Kia Niro, σε κάποιους θα αρέσει πολύ ενώ σε άλλους ίσως όχι. Το μόνο σίγουρο είναι πως το σουλούπι του Niro ανήκει σε εκείνη τη μειονότητα των αυτοκινήτων που ξεχωρίζουν. Εμπρός αναγνωρίζουμε τη νεότερη στιλιστική υπογραφή της Kia «Tiger Face» με τα πολύ ιδιαίτερα φώτα.

Η διχρωμία του αμαξώματος σε συνδυασμό με τις μεταλλικές λεπτομέρειες αναβαθμίζουν το κύρος και τονίζει την outdoor αύρα. Όσο για την τρίτη κολόνα, δεν είναι τόσο η σχεδίαση «μπούμερανγκ» που μας κερδίζει όσο το γεγονός ότι δημιουργεί ένα κρυφό αεραγωγό πίσω της, περιορίζοντας έτσι τον στροβιλισμό του αέρα κατά την κίνηση. Το αυτοκίνητο επιτυγχάνει συντελεστή αεροδυναμικής οπισθέλκουσας Cd=0,29 που βοηθάει με τη σειρά του στη μείωση των αντιστάσεων και κατά συνέπεια της κατανάλωσης.

Test drive: Kia Niro 1.6 HEV, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Συνολικά, το μήκος του Kia Niro ανέρχεται στα 4,42 m. Είναι δηλαδή παρόμοιο με το ομόσταβλο XCeed (4,395 m), τη στιγμή που οριακά στην κατηγορία των κόμπακτ SUV βρίσκει να τρυπώσει και το ελαφρά μεγαλύτερο Sportage! Τρία μοντέλα από τον ίδιο κατασκευαστή, εκ πρώτης τα λες έως και κανιβαλισμό. Επειδή όμως η Kia κάθε άλλο παρά αφελής είναι, έχει καταφέρει να δώσει τέτοια χαρακτηριστικά στο καθένα, που δύσκολα ανταγωνίζονται το ένα το άλλο. Και μπράβο της, καθώς επάξια κερδίζει τον τίτλο της εταιρείας με την πιο πλούσια γκάμα στην προκειμένη περίπτωση.

Η υβριδική έκδοση του νέου Kia Niro προσφέρει οικονομία στη χρήση σε επίπεδο πρωταθλητισμού και συνάμα ένα υπέρπληρες τεχνολογικό υπόβαθρο.

Επιστρέφοντας στο Kia Niro, η αυτοφορτιζόμενη υβριδική του έκδοση εφοδιάζεται με ένα ιδιαίτερα αποδοτικό θερμικό μοτέρ Smartstream GDi, χωρητικότητας 1,6 lt και ισχύος 105 PS σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα 44 PS. Οι μηχανικοί της φίρμας έχουν δώσει έμφαση στο να περιορίσουν όσο το δυνατό τις τριβές και το βάρος. Έφτασαν μάλιστα σε σημείο να χρησιμοποιήσουν το δεύτερης γενιάς κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (6DCT), το οποίο έχει έξι κανονικές σχέσεις αλλά όχι όπισθεν!

Την κίνηση του αυτοκινήτου προς τα πίσω αναλαμβάνει ο ηλεκτροκινητήρας που αντιστρέφει την πολικότητα και, κατά συνέπεια, τη φορά περιστροφής του. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, με την απομάκρυνση της κλασικής όπισθεν εξοικονομήθηκαν 2,3 kg, βελτιώνοντας τη συνολική κατανάλωση κατά 0,62%.

Test drive: Kia Niro 1.6 HEV, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Η συνδυαστική αποδιδόμενη ισχύς ανέρχεται στους 141 ίππους, με τη συνολική ροπή να παραμένει αδιευκρίνιστη -μέγιστη τιμή 147 Nm για τον ICE και 170 Nm για τον ηλεκτροκινητήρα. Υπάρχει πάντως επαρκής δύναμη από χαμηλά, ενώ το όλο σύνολο λειτουργεί συχνά πυκνά σε αμιγώς ηλεκτρική διαμόρφωση, ακόμα και με ταχύτητες άνω των 70 km/h. Όσο για την ηλεκτρική ενέργεια, αποθηκεύεται σε ένα συσσωρευτή ιόντων λιθίου πολυμερών 1,32 kWh, με τάση λειτουργίας 240V, μεγαλύτερη από αρκετά ανταγωνιστικά μοντέλα.

Εντός, το πρώτο πράγμα που θα αναγνωρίσει κάποιος είναι ο καλαίσθητος σχεδιασμός του ταμπλό και η ευρεία χρήση οικολογικών υλικών. Ορισμένα πλαστικά είναι σκληρά, η όψη όμως και η υφή τους δεν αφήνουν περιθώρια για αρνητική κριτική. Εμπρός συναντάμε τη νεότερη φιλοσοφία του ψηφιακού «τοίχου», με δύο οθόνες 10,25” να βρίσκονται σε σειρά, για τα όργανα και το infotainment αντίστοιχα.

Στο οπτικό πεδίο του οδηγού, το επίπεδο εξοπλισμού Special Edition της δοκιμής τοποθετεί επίσης ένα HUD 10”, ενώ σε κάθε περίπτωση συναντάμε και την κλασική επιφάνεια αφής διπλής λειτουργίας (για τον έλεγχο του κλιματισμού και του infotainment) που εγκαινίασε το EV6 και υιοθέτησε με τη σειρά του το Sportage.

Αξίζει να σταθούμε σε δύο πράγματα. Το πρώτο έχει να κάνει με το φιλικό περιβάλλον και την αίσθηση που αποκομίζεις στην καθημερινότητα. Ο μελετημένος χωροταξικός σχεδιασμός έχει αποδώσει ένα πραγματικά μεγάλο σαλόνι για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Μεγαλόσωμοι ενήλικοι θα κάτσουν άνετα και πίσω, με ικανοποιητικό αέρα για τα πόδια και το κεφάλι τους. Πληθωρικές θέσεις για μικροπράγματα, άφθονες θύρες USB/USB-C, ασύρματη φόρτιση smartphone και κρεμάστρες για σακάκι πίσω από τα προσκέφαλα θα κάνουν τον χρήστη να βολευτεί πραγματικά σαν στο σπίτι του. Ακολούθως, το διαμέρισμα αποσκευών έχει μεγάλο άνοιγμα και μπορεί να φιλοξενήσει 451 lt, τιμή επαρκής για τις ανάγκες μίας οικογένειας.

Test drive: Kia Niro 1.6 HEV, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το δεύτερο σημαντικό στοιχείο είναι ο εξοπλισμός άνεσης και το ηλεκτρονικό υπόβαθρο. Πέρα από τα βασικά, το σύστημα πλοήγησης, τον διζωνικό κλιματισμό και τη διασύνδεση με κινητά τηλέφωνα, το Niro διαθέτει στοιχεία που μέχρι πρόσφατα συναντούσαμε μόνο σε πολύ ακριβότερες προτάσεις. Ενδεικτικά θα αναφέρουμε τη δημιουργία ξεχωριστών προφίλ οδηγών, το νέο ψηφιακό βοηθό, τις live υπηρεσίες (βενζινάδικα, θέσεις στάθμευσης κ.λπ.) και την εφαρμογή Kia Connect που δίνει απομακρυσμένο έλεγχο μέσω κινητού τηλεφώνου.

Επίσης, ένα στοιχείο σοβαρού εντυπωσιασμού τρίτων αποτελεί το σύστημα έξυπνης στάθμευσης από απόσταση. Μέσω των σχετικών κουμπιών στο κλειδί του αυτοκινήτου, μπορείς να το μετακινείς ενώ είσαι έξω από αυτό, έτσι ώστε να παρκάρεις ή να ξεπαρκάρεις σε μία πολύ στρυμωγμένη θέση, εκεί όπου δεν ανοίγουν εύκολα οι πόρτες.

Εάν όλα τα παραπάνω δεν αρκούν για ένα νεύμα αποδοχής, τα νούμερα της κατανάλωσης θα κάμψουν και τους πλέον απαιτητικούς. Η Kia δίνει μέση τιμή 4,4-4,7 lt/ 100 km, με την πραγματικότητα να μην απέχει πολύ. Υπήρξαν ευνοϊκές διαδρομές 20+ km όπου με λίγη προσπάθεια είδαμε το μαγικό 3,6 lt/100 km! Στην εθνική, εάν δεν το παρακάνεις, μπορεί να κινείται σταθερά με 6-6,5 lt, ενώ ως μέση τιμή ένα νούμερο γύρω στα 5 lt/100 km είναι απόλυτα ρεαλιστικό.

Test drive: Kia Niro 1.6 HEV, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Ενισχυτικά, το Kia Niro διαθέτει δύο προφίλ οδήγησης, Eco και Sport. Με το πρώτο να λειτουργεί by default με την εκκίνηση του κινητήρα. Υπάρχει μάλιστα και η εξής ιδιαιτερότητα: Στη λειτουργία αυτή τα paddles πίσω από το τιμόνι δεν λειτουργούν για να αλλάζουν τις σχέσεις του κιβωτίου αλλά για να ρυθμίζουν ένα από τα τέσσερα διαφορετικά επίπεδα ανάκτησης της κινητικής ενέργειας. Όπως ακριβώς θα περιμέναμε από ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα.

Επιλέγοντας τώρα Sport μέσω του σχετικού μπουτόν στο τιμόνι, αλλάζει η χαρτογράφηση του κινητήρα και αποκτά περισσότερο νεύρο. Δεν θα φτάσει σε σημείο να χαρακτηριστεί σπορτίφ, εύκολα όμως αντιλαμβάνεσαι τις διαφορές. Και πλέον μπορείς να επιλέξεις την επιθυμητή σχέση από τα paddles. Οι αλλαγές δεν είναι οι πιο γρήγορες που έχουμε συναντήσει σε κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, γίνονται όμως στρωτά και στον σωστό χρόνο.

Ρίχνοντας μία ματιά στα νούμερα των μετρήσεων, τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε 10,6” (10,4” ανακοινώνει ο κατασκευαστής), ενώ η τελική φτάνει τα 165 km/h. Γενικά υπάρχει μια σχετική ζωντάνια από χαμηλά που διευκολύνει την κίνηση στην καθημερινότητα. Στις επιταχύνσεις εν κινήσει, το Niro επιτυγχάνει το 50-80 km/h σε 3,9”, το 80-110 km/h σε 5,3” και το 110-140 km/h σε 8,6”. Αυτά με το πόδι στο πάτωμα και το κιβώτιο να κάνει αυτόματα upshift με το που θα αγγίξει το στροφόμετρο τις 5.500 rpm. 

Test drive: Kia Niro 1.6 HEV, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Μία ενδιαφέρουσα λεπτομέρεια είναι πως σε όλο το ψηφιακό εσωτερικό του νέου Kia Niro, ένας από τους λίγους φυσικούς διακόπτες είναι αυτός της μερικής -και με παρατεταμένη πίεση πλήρους- απενεργοποίησης του ESP. Ίσως να γερνάμε και να λογικευόμαστε, για ένα τέτοιο μοντέλο όμως μικρή χρησιμότητα βλέπουμε σε αυτή την επιλογή. Αλλά για να μην ξεχνιόμαστε, δεν θα παραλείψουμε να τη χαρακτηρίσουμε «καλοδεχούμενη».

Με τον ένα ή με τον άλλο τρόπο, το αυτοκίνητο παραμένει φιλικό στο χρήστη σε όλες τις περιπτώσεις. Απέχει από το να ιντριγκάρει τα όποια αρχέγονα οδηγικά πάθη, πράγμα σαφώς αναμενόμενο αφού δεν είναι αυτή η αποστολή του. Για όποιον αναζητά κάτι πιο συμμετοχικό, υπάρχει πάντα το XCeed. Εδώ η έμφαση δίνεται στον περιορισμό του οδηγικού στρες και στην ποιότητα κύλισης, όπως αρμόζει σε ένα ποιοτικό, οικογενειακό αυτοκίνητο. Γενικά μιλάμε για πρόταση άνετη στην πόλη αλλά και στα πολύωρα ταξίδια. Η καλή δουλειά στην ηχομόνωση έχει αποτέλεσμα να μην παρεισφρέουν εύκολα θόρυβοι στο εσωτερικό. Ο κινητήρας με τη σειρά του, δεν μεταφέρει κραδασμούς και έχει στρωτή, πολιτισμένη λειτουργία.

Αναφορικά με τις αναρτήσεις, εμπρός συναντάμε γόνατα MacPherson και πίσω πολλαπλούς συνδέσμους. Κύριο μέλημα των μηχανικών ήταν να περιορίσουν τις τριβές -όπου είναι δυνατό- και να ρυθμίσουν το set-up για ζωντάνια αλλά με έμφαση στην άνεση. Υπάρχει κλίση στις στροφές, χωρίς όμως να αγχώνει τον οδηγό και πόσῳ μάλλον να επηρεάζει τη συνολική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Όσο για το φιλτράρισμα των ανωμαλιών του οδοστρώματος, γίνεται κατά κανόνα επιτυχώς, έστω κι εάν κατά τη φάση της συμπίεσης η ηχητική υπογραφή γίνεται πιο αισθητή από όσο θα θέλαμε.

Test drive: Kia Niro 1.6 HEV, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Το σύστημα διεύθυνσης υστερεί ελαφρά σε πληροφόρηση. Εξασφαλίζει όμως αρκετά ακριβή έλεγχο και παράλληλα ικανοποιητικό κύκλο στροφής, στα 10,6 m. Τα φρένα με τη σειρά τους έχουν συμπαθητική αίσθηση παρά την ανάκτηση ενέργειας και πολλή δύναμη, με την ακινητοποίηση από τα 100 km/h να έρχεται σε μόλις 36 m σύμφωνα με τις μετρήσεις μας.

Στο διά ταύτα, η υβριδική έκδοση του νέου Kia Niro προσφέρει οικονομία στη χρήση σε επίπεδο πρωταθλητισμού και συνάμα ένα υπέρπληρες τεχνολογικό υπόβαθρο. Από το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Dynamic (€33.490) διαθέτει οκτώ αερόσακους και ένα από τα πλέον εξελιγμένα ηλεκτρονικά πακέτα ασφαλείας.

Ο εξοπλισμός του κρίνεται πλήρης για τα δεδομένα της αγοράς, περιλαμβάνοντας infotainment 8”, διζωνικό κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας κ.λπ. Όποιος όμως θέλει να κάνει την υπέρβαση, με διπλές οθόνες, συστήματα πλοήγησης, χρώμια και συστήματα τηλεματικής, θα πρέπει να στραφεί στο αμέσως επόμενο επίπεδο Titanium (€36.490). Εάν τώρα ο στόχος είναι το πιο φορτωμένο με ηλεκτρονικά αυτοκίνητο σε ολόκληρη τη γειτονιά, υπάρχει πάντα και η Special Edition, στις €39.490.

Test drive: Kia Niro 1.6 HEV, Photo credits DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis


ΤΙ ΛΕΕΙ ΤΟ DRIVE
Η υβριδική έκδοση του νέου Kia Niro χτυπά κορυφή σε ένα υποσύνολο της κατηγορίας των κόμπακτ SUV όπου δεν υπάρχει ιδιαίτερος ανταγωνισμός. Η τιμή φυσικά δεν είναι ευκαταφρόνητη. Η οικονομία όμως που προσφέρει στη χρήση, τα επτά χρόνια εργοστασιακής εγγύησης και τα πέντε χρόνια δωρεάν service του δίνουν αρκετούς λόγους για να ελπίζει σε μία καλή εμπορική πορεία. 
Τιμή Από €33.490
Τεχνολογία HEV, κινητήρας βενζίνης 1.580 cc, i4, 16v, 2ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, 105 PS/5.700 rpm, 147 Nm/4.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 44 PS, 170 Nm, συνδυαστική ισχύς 141 PS, μπαταρία ιόντων λιθίου πολυμερών 1.32 kWh/ 240V, κίνηση στους εμπρός τροχούς, αυτόματο κιβώτιο διπλούς συμπλέκτη έξι σχέσεων 
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 10,6”
0-160 km/h 29,9”
0-400 m 17,5” @ 129,2 km/h
0-1.000 m 32,0” @ 162,9 km/h
50-80 km/h (kickdown Sport) 3,9”
80-110 km/h (kickdown Sport) 5,3”
110-140 km/h (kickdown Sport) 8,6”
Φρένα 100-0 km/h 36,0 m
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση 4,9 lt/100 km
Εκπομπές CO2 105 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.420 x 1.825 x 1.585 mm
Χώρος αποσκευών 451-1.445 lt
Βάρος 1.399 kg
Μετρήσεις DRIVE

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube