Test drive: Kia Sportage 1.6 T-GDi 180 PS 48V 2WD GT-Line

Test drive: Kia Sportage 1.6 T-GDi 180 PS 48V 2WD GT-Line

H Kia παίζει το πιο δυνατό της χαρτί στην παρτίδα των οικογενειακών SUV, ποντάροντας στο νέο Sportage. Ένα μοντέλο που ανεβάζει επίπεδο τόσο την ίδια, όσο και την κατηγορία συνολικά.

Ο τρόπος που η Kia εξελίχθηκε σε αυτό που είναι σήμερα είναι εντυπωσιακός. Αρκεί μια ματιά και μόνο στις πέντε γενιές του Sportage για να δεις τη συνέπειά της στην εξέλιξη και τα επίπεδα που ανέβηκε σε αυτά τα 28 χρόνια. Φτάνοντας έτσι να είναι πλέον ένας από τους πιο βασικούς mainstream κατασκευαστές παγκοσμίως, γλυκοκοιτάζοντας ακόμα και τα premium στρώματα της αγοράς.

Κι εάν το ηλεκτρικό EV6 είναι το βασικό όπλο της για τη μετάβαση στην ηλεκτρική εποχή, το νέο Sportage είναι που κάνει άμεσα αισθητή την αναβάθμιση της Kia. Και πώς θα το κάνει αυτό; Τουλάχιστον για την Ευρώπη, μέσα από τη δημοφιλέστερη κατηγορία της αγοράς, αυτή των κόμπακτ SUV.

Σχεδίαση - Τεχνολογία
Η Κia ήθελε το Sportage να είναι το σημείο αναφοράς στην κατηγορία για την εμφάνισή του. Και αντικειμενικά το κατάφερε παρά το γεγονός πως πρόκειται για ένα τολμηρό σχέδιο. Εντούτοις δεν υπάρχει τίποτα που να μην κολλάει ή να είναι υπερβολικό και φλύαρο. Αυτή είναι η δεύτερη εκτέλεση της νέας σχεδιαστικής γλώσσας της Kia με την ονομασία Opposites United ή «Συνύπαρξη των Αντιθέσεων». Και είναι ακριβώς αυτό. Η πρώτη ήταν με το EV6 και φυσικά υπάρχουν κοινά στοιχεία στα δύο μοντέλα. Το εμπρός μέρος χαρακτηρίζεται από τα μπούμερανγκ φώτα ημέρας LED τα οποία κοσμούν την εντυπωσιακή μάσκα που εκτείνεται από άκρη σε άκρη, καταλαμβάνοντας ουσιαστικά όλη σχεδόν τη μετόπη.

Sportage front

Στα άκρα της υπάρχουν τα επίσης φανάρια LED σώματα με προβολείς τεχνολογίας LED Matrix στις πιο πλούσιες εκδόσεις, ενώ στο πάνω μέρος υπάρχει το βασικό στέλεχος της Tiger Nose σε πιο διακριτική μορφή. Το προφίλ του Sportage από την πλευρά του εκφράζει μια πιο εκλεπτυσμένη εικόνα, με καμπύλες επιφάνειες. Κατά κάποιο τρόπο πρόκειται για τη διατήρηση της σιλουέτας του προηγούμενου μοντέλου σε μια σαφώς πιο σύγχρονα εκτέλεση.

Στο πίσω μέρος, στόχος ήταν η έντονη υπογράμμιση του πλάτους του αυτοκινήτου, μέσω της μυώδους σχεδίασης που ξεκινά από τα πίσω φτερά και φτάνει στα τριγωνικά φώτα LED που διατρέχουν ολόκληρη την πόρτα του χώρου αποσκευών.

Sportqage rear

Αναφορικά με τις διαστάσεις του, το νέο Kia Sportage είναι κατά 3 cm μεγαλύτερο σε μήκος (4.515 mm), κατά 1 cm σε ύψος και πλάτος (1.645 και 1.865 mm αντίστοιχα), ενώ διαθέτει επίσης μεγαλύτερο κατά 1 cm μεταξόνιο, στα 2.680 mm.

Σημείο αιχμής του νέου Sportage αποτελεί βέβαια και το τεχνολογικό υπόβαθρο. Για τον λόγο αυτό η Kia φρόντισε να το προικίσει με όλα τα νέα συστήματα που διαθέτει αυτή τη στιγμή και που είναι συμβατά με την νέα πλατφόρμα N3 στην οποία βασίζεται. Όπως είναι για παράδειγμα τα ήπια υβριδικά, τα υβριδικά και τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά συστήματα κίνησης, αλλά και το σύστημα πολλαπλών συνδέσμων πίσω σε όλες τις εκδόσεις. Να σημειωθεί επίσης πως το Sportage κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της εταιρείας στη Zilina της Σλοβακίας.

Εσωτερικό
Αν νομίζεις πως τα έχεις δει όλα από την εξωτερική σχεδίαση του νέου Kia Sportage και πως τα πράγματα θα είναι πιο συμβατικά στην καμπίνα, γελιέσαι. Όσο κι εάν υπάρχουν κάποια στοιχεία που έχουμε δει και σε άλλα μοντέλα της εταιρείας, σημασία έχει ο τρόπος που αυτά σερβίρονται.

Sportage interior

Αρχικά δεν μπορείς να μη σταθείς στην premium αύρα που δημιουργείται από πολλές παραμέτρους. Η ποιότητα κατασκευής είναι εξαιρετική, με μαλακά υλικά σε σεβαστό μέρος του ταμπλό αλλά και σκληρά καλής ποιότητας στα πιο χαμηλά του μέρη. Είναι αντίστοιχα με αυτά που συναντώνται και σε όλο τον χώρο των πίσω επιβατών. Το επίπεδο συναρμολόγησης και το φινίρισμα είναι ιδιαίτερα προσεγμένα και υποστηρίζουν κι αυτά με τη σειρά τους τον premium προσανατολισμό, όπως άλλωστε και ο high-tech διάκοσμος. Αυτός χαρακτηρίζεται αρχικά δύο οθόνες με κυρτή επιφάνεια και διαγώνιο 12,3” που υπάρχουν από την έκδοση Titanium και πάνω. Η βασική έκδοση στερείται αυτού του εντυπωσιακού σκηνικού, αφού διαθέτει συμβατικό πίνακα οργάνων και οθόνη 8” για το infotainment.

Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων βρίσκεται πλάι πλάι με την οθόνη αφής του συστήματος infotainment η οποία έχει κορυφαία απόκριση και απεικόνιση καθώς και πληρότητα συστημάτων. Ο χειρισμός της είναι εύκολος ύστερα από μικρό χρόνο εξοικείωσης. Οπότε και δεν θα χρειάζεται να καταφεύγεις στο πάνελ του συστήματος πολλαπλών επιλογών που βρίσκεται από κάτω, ένα σύστημα που βρίσκεται εκεί για να κάνει τη ζωή σου πιο εύκολη. Μόνο στη θεωρία, όμως! Διότι στην πράξη έχει αφενός πολύ μικρά κουμπιά για να αλλάξεις τις λειτουργίες μεταξύ κλιματισμού, infotainment και της έντασης της μουσικής, αφ’ ετέρου διότι απαιτεί να τραβήξεις τα μάτια σου από το δρόμο.

Η κεντρική κονσόλα έχει τους φυσικούς διακόπτες για τα θερμαινόμενα μέρη της καμπίνας (τιμόνι και καθίσματα) και το περιστροφικό χειριστήριο του κιβωτίου. Η εξοικονόμηση χώρου που εξασφαλίζεται, χάρισε δύο μεγάλες ποτηροθήκες ανάμεσα στα καθίσματα, μπόλικες ακόμα πρακτικές θέσεις για αντικείμενα, καθώς και μια θέση για επαγωγική φόρτιση κινητού με ενσωματωμένο σύστημα ψύξης…

Sportage infotainment

Οι χώροι είναι μεγαλύτεροι σε όλες τις διαστάσεις σε σχέση με το προκάτοχο μοντέλο. Έτσι, με μεγαλύτερο χώρο για το κεφάλι και τα πόδια των πίσω και μεγαλύτερο εσωτερικό πλάτος, το Sportage μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση έως και πέντε ενηλίκους. Πρακτική είναι η επιλογή ρύθμισης της κλίσης της πλάτης των πίσω καθισμάτων, όμως θα θέλαμε να υπάρχει και δυνατότητα συρόμενης έδρας.

Ο χώρος αποσκευών έχει μεγαλώσει σημαντικά και έχει όγκο 562 lt στις ήπια υβριδικές εκδόσεις βενζίνης όπως αυτή που δοκιμάζουμε, 526 lt στις αντίστοιχες ντίζελ, 540 lt στις αυτοφορτιζόμενες υβριδικές και 587 lt στις plug-in hybrid.

Επιδόσεις - Κατανάλωση
Στην Ελλάδα, το νέο Kia Sportage διατίθεται αποκλειστικά με εξηλεκτρισμένες εκδόσεις με ιπποδύναμη που ξεκινά από τους 150 PS και φτάνει στους 265 PS της έκδοσης PHEV. Εμείς δοκιμάζουμε την αναμενόμενα πιο εμπορική έκδοση με τους 180 ίππους, σε δικίνητη εκδοχή και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων.

Ο κινητήρας T-GDi του Sportage είναι ίδιος με αυτόν που χρησιμοποιεί το Hyundai Tucson, διαθέτει το σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενης διάρκειας των βαλβίδων και συναντάται πρώτη φορά στην γκάμα της Kia σε συνδυασμό με 48V ήπια υβριδικό σύστημα. Το τελευταίο αποτελείται από ηλεκτροκινητήρα ισχύος 17 PS (!) και μπαταρία ιόντων λιθίου ωφέλιμης χωρητικότητας 0,44 kWh, η οποία βρίσκεται κάτω από το πίσω κάθισμα. Η μονάδα ελέγχου του ήπια υβριδικού συστήματος επιλέγει ανάλογα με τις ανάγκες επιτάχυνσης πότε θα λειτουργεί μόνο ο θερμικός, πότε ο ηλεκτρικός και πότε και οι δύο κινητήρες μαζί, προσφέροντας την απαιτούμενη υποβοήθηση.

Sportage engine

Το σύνολο τραβάει θετικά κι ελαστικά από χαμηλά, απλώνει πολιτισμένα τη ροπή του σε όλο το φάσμα μέσω του 7τάχυτου κιβωτίου, ενώ παράλληλα δεν κάνει θορύβο. Το κιβώτιο που διαθέτει και paddles πίσω από το τιμόνι είναι ομαλό σε λειτουργία και συνάδει με τον χαρακτήρα του Sportage. Ωστόσο θα θέλαμε να είναι λίγο πιο άμεσο τουλάχιστον στην επιλογή Sport του οδηγικού προφίλ.

Παρά τη σχετική αδράνεια στο κατέβασμα ωστόσο, το Kia Sportage είναι περισσότερο από σβέλτο με το γκάζι στο πάτωμα. Μετρήσαμε 0-100 km/h σε 8,2” (8,8” το εργοστασιακό νούμερο), ενώ ανταγωνιστικές είναι και οι τιμές των ρεπρίζ. Πιο συγκεκριμένα απαιτούνται 2,8” για τα 50-80 km/h, 3,9” για τα 80-110 km/h και 6” για τα 110-140 km/h, νούμερα που έρχονται ιδιαίτερα αβίαστα. Ακόμα πιο αβίαστα έρχεται η ακινητοποίηση πάντως, με τα νούμερα που καταγράψαμε να είναι από τα καλύτερα που έχουμε δει ποτέ: 100-0 km/h σε μόλις 33,2 m.

H κατανάλωση κυμαίνεται φυσιολογικά για το βάρος και την ισχύ του Sportage, με τη θέση Normal του προγράμματος οδήγησης να δίνει μέση τιμή 9,2 lt/100 km. Στη θέση Eco μπορεί να πέσει οριακά κάτω από τα 9 lt, ενώ εάν αποφασίσεις να κινηθείς σβέλτα, εύκολα θα ξεπεράσεις το 10άρι.

Οδική συμπεριφορά
Πατώντας πάνω σε μια ιδιαίτερα αξιόμαχη βάση, το νέο Sportage είναι ένα από τα πιο ευχάριστα και ικανά μοντέλα της κατηγορίας αυτή τη στιγμή. Και μπορεί να μην είναι ούτε το πιο διασκεδαστικό ούτε και το πιο άνετο, όμως συνδυάζει ιδανικά αυτούς τους δύο διαφορετικούς κόσμους. Η ανάρτηση με τη σφιχτή ρύθμιση και την ποιότητα λειτουργίας που εξασφαλίζουν οι πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω φροντίζει ώστε το Sportage να πατά με σιγουριά στον δρόμο υπό οποιεσδήποτε συνθήκες. Παράλληλα όμως φιλτράρει αποτελεσματικά τις ανωμαλίες και, σε συνδυασμό με την πολύ προσεγμένη ηχομόνωση, τοποθετεί την ποιότητα κύλισής σε κορυφαίο επίπεδο. Ακόμα και με τους τεράστιους τροχούς του επιπέδου εξοπλισμού GT-Line.

Sportage trakking rear

Το τιμόνι είναι σαφώς βελτιωμένο και ίσως το καλύτερο σε αίσθηση ανάμεσα στα μοντέλα της εταιρείας, διατηρώντας την κρεμαγέρα R-MDPS. Και πάλι δεν μιλάμε για το καλύτερο τιμόνι της κατηγορίας, όμως μια μικρή ασάφεια γύρω από τη θέση της ευθείας θα λέγαμε πως συμβάλλει ώστε να μην περνάει άχρηστη πληροφορία στα χέρια του οδηγού. Όταν χρειαστεί και επιλέγοντας τη θέση Sport, βαραίνει και παραμένει όσο κοφτερό χρειάζεται για να κινηθείς σβέλτα και κυρίως αποτελεσματικά.

Η κλίση στις στροφές είναι περιορισμένη και η οδική συμπεριφορά υπό πίεση χαρακτηρίζεται ουδέτερη, μεταφέροντας πάντα στον οδηγό και στους επιβάτες την αίσθηση απόλυτης ασφάλειας και ελέγχου. Τότε η ανάρτηση διαχειρίζεται ιδανικά το βάρος και σπάνια το αφήνει να κάνει εμφανή την παρουσία του, Αλλά ακόμα και όταν συμβεί αυτό, υπάρχει προοδευτικότητα στις αντιδράσεις που επιπλέον αντιμετωπίζεται άμεσα από τα ηλεκτρονικά συστήματα.

Το Sportage προκαλεί θετική εντύπωση και σε εκτός ασφάλτου πατημένες διαδρομές. Τα 17 cm της απόστασης από το έδαφος και η καλορυθμισμένη ανάρτηση συνδυάζονται άψογα, προσφέροντας τη δυνατότητα να κινηθεί απροβλημάτιστα και άνετα ακόμα και σε αυτές τις συνθήκες. Σε αυτές τις καταστάσεις πάντως, προφανώς τον πρώτο λόγο θα έχουν οι τετρακίνητες εκδόσεις που είναι διαθέσιμες.

Αγορά και χρήση
Η γκάμα του νέου Sportage ξεκινά από τις €29.990 για την έκδοση 2WD με τους 150 PS και το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο. Από εκεί και πέρα ανεβαίνεις ανάλογα με το τι ζητάς και φτάνεις στις €35.790 για να πάρεις τη «σωστή» έκδοση Titanium που έχει υπέρ-πλήρη εξοπλισμό, 180 PS και το αυτόματο κιβώτιο…Όμως τα δικαιολογεί απόλυτα και τελικά η τιμή είναι ρεαλιστικά καλή, ενώ γίνεται καλύτερη συνυπολογίζοντας την 7ετή εγγύηση και τα πέντε χρόνια δωρεάν service που τη συνοδεύουν.

Τα επίπεδα εξοπλισμού είναι τα Dynamic, Titanium και GT-Line, με πλούσιο εξοπλισμό ακόμα και στη βασική, με κεντρικό αερόσακο αλλά και πλήρες μπουκέτο ασφάλειας. Αυτά που απουσιάζουν είναι τα highlight στοιχεία, όπως ο κυρτός πίνακας οργάνων με τις οθόνες των 12,3”, το προηγμένο infotainment ή το πάνελ αφής από κάτω, μαζί και κάποια άλλα ουσιαστικά αξεσουάρ όπως οι αισθητήρες παρκαρίσματος και οι προβολείς LED.

Όλα αυτά μαζί με άλλα πολλά υπάρχουν στην έκδοση Titanium, ενώ η κορυφαία έκδοση GT-Line έχει ακόμα πιο πλούσιο εξοπλισμό και επιπλέον στοιχεία που τονίζουν τη δυναμική του, όπως οι 19άρες ζάντες. Όμως η τιμή του Sportage αυξάνεται σημαντικά, ακόμα και με τα €1.000 ευρώ έκπτωσης που ισχύουν εναλλακτικά του προγράμματος 5ετούς δωρεάν service.


Τι λέει το DRIVE
Το νέο Kia Sportage εξελίχθηκε με όλη την προσοχή της Kia και αυτό φαίνεται παντού. Ιδιαίτερα όμως σε τομείς όπως η ποιότητα, η οδική συμπεριφορά και η γκάμα κινητήρων και εκδόσεων. Αυτά έρχονται να πλαισιώσουν την προχωρημένη σχεδίαση, για να συνθέσουν ένα από τα πιο πλήρη αυτοκίνητα της κατηγορίας των κόμπακτ SUV.

Τιμή Από €32.290 
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16V, 2 ΕΕΚ, Άμεσος ψεκασμός, συνεχώς μεταβαλλόμενη διάρκεια χρονισμού βαλβίδων, τούρμπο, 180 PS/5.500 rpm, 265 Nm/1.500-4.5000, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,2”
0-160 km/h 22,2”
0-400 m 16,1” @ 141,9 km/h
0-1.000 m 29,5” @ 175,7 km/h
50-110 km/h 6,6"
60-160 km/h 18,4”
50-80 km/h (kickdown) 2,8”
80-110 km/h (kickdown) 3,9”
110-140 km/h (kickdown) 6,0”
Φρένα 100-0 km/h 33,2 m
Τελική ταχύτητα 201 km/h
Μέση κατανάλωση 9,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 142-151 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.515 x 1.865 x 1.645 mm
Χώρος αποσκευών 562 lt
Βάρος 1.590 kg
Μετρήσεις Drive

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube