Test drive: Kia XCeed 1.5 T-GDi 160 PS iMT 48V Hybrid

Ως μια εταιρεία που εξελίσσεται συνεχώς, η Kia αναβαθμίζει αντίστοιχα τα μοντέλα της. Και το XCeed με το συγκεκριμένο πακέτο κινητήρα-κιβωτίου το αποδεικνύει περίτρανα.

Πλέον, το Kia XCeed δεν χρειάζεται συστάσεις. Έχοντας μόνο τις εμπρός πόρτες κοινές με το συμβατικό χάτσμπακ, μας έχει πείσει για την αυθύπαρκτη φύση του. Αποτελεί δηλαδή την πιο δυναμική έκδοση του Ceed, συνδυάζοντας τον εύχρηστο καθημερινό χαρακτήρα με την crossover προσέγγιση που είναι τόσο hot στις μέρες μας.

Συνεχής εξέλιξη
Λίγο πολύ, η ποιοτική κατασκευή, η γεροδεμένη αίσθηση, η ευρυχωρία και η καθημερινή ευχρηστία είναι πια στοιχεία δεδομένα για το XCeed. Ωστόσο, η διαρκής εξέλιξη δεν άφησε ανέγγιχτο το πεδίο «κινητήρας-κιβώτιο». Έτσι, ο 1.4 T-GDi των 140 PS έχει παραχωρήσει τη θέση του στον νέο 1.5 T-GDi που ενσωματώνει ό,τι πιο σύγχρονο υπάρχει στα ράφια της εταιρείας.

Μεταξύ άλλων, αυτό εμπεριέχει το σύστημα CVVD που μεταβάλλει συνεχώς τη διάρκεια των βαλβίδων για να συνδυάζεται η υψηλή ισχύς με την οικονομία και τους χαμηλούς ρύπους. Εμπεριέχει επίσης ένα νέο κύκλωμα ανακύκλωσης καυσαερίων χαμηλής πίεσης και το χειροκίνητο κιβώτιο iMT με τον ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη που ενεργοποιείται με ηλεκτρομοτέρ.

Kia XCeed

Αυτό που δίνει είναι η δυνατότητα λειτουργίας coasting -sailing στη γλώσσα της Kia- ακόμα και σβήνοντας τον κινητήρα, απεμπλέκοντάς τον αυτόματα από τη μετάδοση. Με εξαίρεση τον έλεγχο της σύμπλεξης και της αποσύμπλεξης που δεν είναι απολύτως ακριβής, δεν πρόκειται ποτέ άλλοτε να καταλάβεις τη διαφορά από έναν συμβατικό συμπλέκτη.

Ο κινητήρας από την πλευρά του θα σε κερδίσει χωρίς «αλλά». Έχει καλή απόκριση με εξαίρεση το προφίλ Eco και δυνατό τράβηγμα στο μεσαίο φάσμα. Οι 160 ίπποι δίνουν σβέλτες επιδόσεις, με 0-100 km/h σε 9” και ρεπρίζ που ικανοποιούν όλες τις ανάγκες, παρότι η κλιμάκωση στο 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με τον ακριβή και μαλακό λεβιέ είναι μακριά.

Το πιο εντυπωσιακό με το συγκεκριμένο κινητήρα πάντως είναι η αθόρυβη και εκλεπτυσμένη λειτουργία, η οποία δεν ακούγεται στην καμπίνα ουσιαστικά ποτέ. Εξίσου ανεπαίσθητα λειτουργεί και το σύστημα stop/start, με την αρωγή του ήπιου υβριδικού συστήματος των 48V, για το οποίο δεν αναφέρεται από την εταιρεία καμία πληροφορία για την ισχύ του ηλεκτρομοτέρ ή τη χωρητικότητα της μπαταρίας.

Η υψηλή τεχνολογία εξαργυρώνεται και στην κατανάλωση, η οποία εύκολα σταθεροποιείται στα 8,2 lt/100 km χωρίς το σκέφτεσαι καθόλου. Με πιο οικονομική χρήση θα δεις κοντά στα 7,5 lt/100 km. Τιμή απόλυτα λογική για ένα αυτοκίνητο που ζυγίζει σχεδόν 1,5 τόνο και αποδίδει 160 PS -και αισθητά χαμηλότερη από του XCeed με τον προηγούμενο 1.400άρη κινητήρα των 140 PS.

Η ροπή των 253 Nm έχει γεμάτη αλλά όχι εκρηκτική καμπύλη. Οπότε μπορείς να πατάς το γκάζι άφοβα χωρίς να ταράζεις την ηρεμία του πατήματος στον δρόμο. Μόνο στις κλειστές στροφές ο εσωτερικός τροχός εμφανίζει μια τάση να σπινάρει και ενεργοποιεί τον έλεγχο της πρόσφυσης -χωρίς δράματα πάντως.

Kia XCeed

Πέραν αυτού, ο έλεγχος του αυτοκινήτου από τη ρύθμιση στα εμπρός MacPherson και τους πίσω πολλαπλούς συνδέσμους είναι άψογος και το κράτημα όχι μόνο αποτελεσματικό αλλά και ενδιαφέρον. Υπό την έννοια ότι το πίσω μέρος συμμετέχει ενεργά στην όλη διαδικασία, χωρίς να σε αιφνιδιάζει, επιτρέποντάς σου να ελέγξεις πανεύκολα την κατάσταση με το άμεσο τιμόνι.

Το βασικό ωστόσο είναι πως το επίπεδο άνεσης είναι εξαιρετικό, με στιβαρή και αθόρυβη απόσβεση σε όλες σχεδόν τις ανωμαλίες. Μόνο ο θόρυβος κύλισης θα μπορούσε να είναι χαμηλότερος, αφού εμφανίζεται έντονος σε τραχύ οδόστρωμα και γίνεται αισθητός στον αυτοκινητόδρομο.

Όλο και καλύτερο
Δεν χρειάζονται παρά λίγα λεπτά μαζί του για να καταλάβεις πως το XCeed συνεχώς βελτιώνεται. Ο νέος κινητήρας έδωσε καλύτερες επιδόσεις και μαζί χαμηλότερη κατανάλωση. Και τουλάχιστον προς το παρόν, δείχνει να έχει εξαιρεθεί από τον κανόνα που θέλει τα αυτοκίνητα να ακριβαίνουν δυσθεώρητα. Το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Optimum ξεκινά από τις €22.890 και φτάνει τις €26.290 για το υπέρ-πλούσιο Titanium που περιλαμβάνει και τον ψηφιακό πίνακα οργάνων διαγωνίου 12,3”.

Kia XCeed

Πάντως σε όλα τα επίπεδα υπάρχει στάνταρ αυτόματος κλιματισμός, cruise control, σύστημα διατήρησης λωρίδας, προειδοποίηση σύγκρουσης και αυτόματο φρενάρισμα, υποβοήθηση εκκίνησης στην ανηφόρα, προειδοποίηση για την απόσπαση της προσοχής του οδηγού και αυτόματους προβολείς. Αξίζει επίσης η πληροφορία πως το 7άρι DCT κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επιβαρύνει την τιμή με €1.600, οπότε δεν είναι ιδιαίτερα ακριβό. Καθώς και ότι το «παρών» δίνει ασφαλώς η 7ετής εργοστασιακή εγγύηση που αν μη τι άλλο δείχνει εμπιστοσύνη στο προϊόν. 


Τι λέει το DRIVE
Ένα ιδιαίτερα αξιόλογο κόμπακτ οικογενειακό με υψηλό σκορ σε όλους τους τομείς, το οποίο βελτιώθηκε ακόμα περισσότερο χάρη στον συνδυασμό του νέου κινητήρα με το κιβώτιο iMT.
Τιμή Από €22.890
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 1.482 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, συνεχώς μεταβαλλόμενη διάρκεια βαλβίδων (CVVD), ηλεκτρικός κινητήρας, μπαταρία 48V
Απόδοση 160 PS/5.500 rpm, 253 Nm/1.500-3.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,0”
Τελική ταχύτητα 208 km/h
Μέση κατανάλωση* 8,2 lt/100 km
Εκπομπές CO2 134-146 g/km (WLTP)
Μετάδοση Εμπρός, εμπρός, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων με ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη
Διαστάσεις 4.395 x 1.826 x 1.495 mm
Χώρος αποσκευών 380 lt
Βάρος 1.439 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης