Δοκιμάζουμε το νέο Polo 1.0 TSI 115 PS

Δοκιμάζουμε το νέο Polo 1.0 TSI 115 PS

Το νέο Polo βασίζεται στην πλατφόρμα MQB, έχει αυξημένες διαστάσεις και οδική συμπεριφορά που δίνει προτεραιότητα στην άνεση και την ευελιξία. Το οδηγούμε στην έκδοση με τον εξαιρετικό 1.0 TSI των 115 PS.

Η έκτη γενιά του Volkswagen Polo αντιπροσωπεύει ένα σημαντικό ποιοτικό άλμα σε σχέση με αυτή που αντικαθιστά.

Η υλοποίηση και η εξέλιξή του ουσιαστικά ξεκίνησε από το μηδέν στο πλαίσιο ενός σχεδιαστικού και μηχανολογικού προγραμματισμού που περιλαμβάνει τα επίσης νέα SEAT Ibiza και Škoda Fabia με τα οποία θα μοιράζεται τα ίδια μηχανικά μέρη. Περιλαμβάνει επίσης το επερχόμενο μικρό SUV που θα βασίζεται στο πρωτότυπο Volkswagen T-Cross Breeze, αλλά και στα αναμενόμενα Škoda Karoq και SEAT Arona.

Βασισμένο λοιπόν και αυτό στην πλατφόρμα MQB, ειδικά προσαρμοσμένη ως Α0 για την κατηγορία των σουπερμίνι, το νέο Polo έχει αυξήσει σημαντικά τις διαστάσεις του: Το μήκος του πλέον ξεπερνά τα τέσσερα μέτρα (4.053 mm), ενώ το πλάτος φτάνει στα 1.751 mm και το ύψος στα 1.446 mm.



Σε σχέση με το προηγούμενο είναι 8,1 πόντους πιο μακρύ, 6,3 πόντους φαρδύτερο και 7 mm πιο χαμηλό. Μεγαλύτερα είναι και τα μετατρόχιά του, το εμπρός κατά 6,2 πόντους (1.525 mm) και το πίσω κατά 4,9 πόντους (1.505 mm), κάτι που του δίνει ένα σαφώς μεγαλύτερο ίχνος στο δρόμο. Το μεταξόνιο του νέου Polo έχει μήκος 2.564 mm, που σημαίνει ότι επίσης είναι μακρύτερο κατά 9,2 πόντους σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Επίσημο: Νέο Volkswagen Polo [videos]


Το νέο Polo, το οποίο θα αρχίσει τις πωλήσεις στις αρχές του χειμώνα, θα παράγεται μόνο 5πορτο. Η 3πορτη έκδοση θα μπει στο χρονοντούλαπο της Ιστορίας, ύστερα από περισσότερα από 42 χρόνια συνεχούς παρουσίας στις αγορές. Οι υποψήφιοι αγοραστές θα έχουν να επιλέξουν από μία γκάμα έξι κινητήρων, με κορυφαίο τον 2.0 TSI, ο οποίος θα κινεί το νέο Polo GTi που όμως θα μπει στην παραγωγή από το επόμενο έτος. Θα έχει απόδοση 200 ίππων και αντίπαλο δέος μοντέλα όπως το επίσης νέο Ford Fiesta ST, αλλά και το Peugeot 208 GTi.

Στη βάση της κατηγορίας θα υπάρχει ένας 3κύλινδρος ατμοσφαιρικός κινητήρας που αποδίδει 75 PS αλλά, όπως και στο SEAT Ibiza, ο πραγματικά ενδιαφέρων κινητήρας είναι ο επίσης 3κύλινδρος αλλά τούρμπο 1.0 TSI με απόδοση 95 ή 115 PSόπως αυτή που δοκιμάζουμε εδώ.



Η γκάμα των βενζινοκινητήρων συμπληρώνεται από το νέο 4κύλινδρο 1.5 TSI που αποδίδει 150 PS, όπως δηλαδή και στο ανανεωμένο Golf 1.5 TSI Evo. Θα υπάρχει και έκδοση του ίδιου κινητήρα με απόδοση 130 PS, αλλά αναμένεται για αργότερα. Στην πλευρά των ντίζελ είναι διαθέσιμος μόνο ο 1.6 TDI ο οποίος αποδίδει 80 ή 95 PS. Σε επιλεγμένες αγορές θα υπάρχει και έκδοση με φυσικό αέριο, η οποία θα κινείται από τον 1.0 TSI και θα αποδίδει 90 PS. Τα κιβώτια που είναι διαθέσιμα, ανάλογα με την έκδοση του κινητήρα, είναι 5άρι ή 6άρι χειροκίνητο ως στάνταρ επιλογές ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG με επτά σχέσεις.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Volkswagen Golf 1.5 TSI Evo 150 PS


Ώριμο. Αυτός είναι ο χαρακτηρισμός που περιγράφει καλύτερα το νέο Polo. Εκτός από την αύξηση των διαστάσεων βελτιώθηκε και σε αρκετούς άλλους τομείς. Κυρίως όμως στην ποιότητα και στην εκλέπτυνση. Σε αυτούς τους τομείς είναι το καλύτερο στην κατηγορία του.

Στις συγκριτικές δοκιμές που αναπόφευκτα θα γίνουν τους επόμενους μήνες θα καταλήξουμε αν το νέο Polo είναι καλύτερο συνολικά σε σχέση με πολύ δυνατούς αντίπαλους, όπως τα νέα Ford Fiesta και Nissan Micra ή το Renault Clio.



Θα απαντηθεί επίσης το ερώτημα αν και σε ποιούς τομείς είναι καλύτερο από τα ομογάλακτα SEAT Ibiza και Škoda Fabia. Ωστόσο στον τομέα τους ραφιναρίσματος και της ηχομόνωσης είναι τόσο πειστικό που σαφώς θα προσελκύσει πολλούς υποψήφιους αγοραστές.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το SEAT Ibiza 1.5 TSI Eco 115 PS


Πρόκειται για ένα κομψό και σύγχρονο αισθητικά αυτοκίνητο, με ενδιαφέρουσες αναλογίες, καθαρές γραμμές και δυναμικό «ανάστημα». Το σημείο κλειδί στη σχεδίασή του είναι η διπλή γραμμή που διατρέχει το αμάξωμα και δημιουργεί σαφώς πιο τονισμένους ώμους.

Το αμάξωμα είναι τόσο προσεκτικά συναρμολογημένο που δημιουργεί σύνδρομα κατωτερότητας σε πολλά αυτοκίνητα του ανταγωνισμού. Τα διάκενα είναι εκπληκτικά λεπτά και οι ανοχές δείχνουν να είναι εξαιρετικά ακριβείς. Θα περίμενες μια τόσο προσεκτική κατασκευή σε πιο premium μοντέλα, αλλά σαφώς δεν είναι κάτι που θεωρείς δεδομένο σε πιο «λαϊκά» αυτοκίνητα, όπως το Polo.


Στο εσωτερικό ισορροπεί ανάμεσα στην -παραδοσιακή για Volkswagen- εργονομική απλότητα και σε ένα νεανικό σχεδιαστικό τόνο. Το σύνολο είναι απολύτως σύγχρονο αν και το ταμπλό θεωρούμε ότι είναι μάλλον πολύ ψηλά τοποθετημένο, συνολικά. Η γκάμα υλικών είναι ευρεία, ενώ διατίθενται και οκτώ διαφορετικοί χρωματικοί συνδυασμοί. Στο στάνταρ εξοπλισμό, ο πίνακας οργάνων είναι ο γνωστός αναλογικός από το μεγαλύτερο Golf, ενώ στο κέντρο υπάρχει οθόνη αφής 6,5”. Προαιρετικά όμως διατίθεται και ο ψηφιακός πίνακας Active Info Display 11,7”, ο οποίος συνδυάζεται με σύστημα πολυμέσων που έχει 8άρα οθόνη αφής.



Τα υλικά του ταμπλό, τουλάχιστον στις πιο πλούσιες εκδόσεις, είναι όλα από μαλακό πλαστικό με όψη και υφή που δείχνει ακριβή. Τα καθίσματα ρυθμίζονται ποικιλοτρόπως και αν και κάπως σκληρά έχουν πολύ καλή στήριξη, τόσο στους μηρούς όσο και στο πλάι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Επίσημο: Volkswagen T-Roc 2018 [videos]

Ακολουθώντας τα βήματα του ανανεωμένου Golf το νέο Polo έχει επίσης στον πλούσιο βασικό εξοπλισμό ενεργητικής ασφάλειας, όπως το Front Assist, σύστημα αυτόνομου φρεναρίσματος και παρακολούθησης πεζών, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, αλλά και υποβοήθησης εκκίνησης στην ανηφόρα.


Η ορατότητα δεν είναι αντίστοιχα εντυπωσιακή. Περιορίζεται από το σχετικά χαμηλό παρμπρίζ και το υπερβολικά ψηλό «γείσο» του πίνακα οργάνων. Ο συνδυασμός αφήνει ένα ασυνήθιστα στενό οπτικό πεδίο προς τα εμπρός για τον οδηγό. Επίσης η συνολική εικόνα της απτής ποιότητας χαλάει από τις σκληρές και όχι και τόσο όμορφες σε όψη πλαστικές επιφάνειες στο κάτω μέρος του ταμπλό και ειδικά στην κεντρική κονσόλα, ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα.

Μια παράλειψη που δεν νοείται για αυτοκίνητο της ψηφιακής εποχής είναι ότι και στις τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, η θύρα USB χρεώνεται επιπλέον και δεν υπάρχει στο στάνταρ εξοπλισμό. Είναι μια εσκεμμένη υποτίμηση που προέρχεται από την τήρηση της ιεραρχίας: Υπερβολικά πλούσιος στάνταρ εξοπλισμός θα στένευε πολύ την απόσταση μεταξύ του Polo και του Golf. Έτσι η Volkswagen συνειδητά κράτησε το Polo σε πιο χαμηλό επίπεδο, έτσι ώστε να διατηρήσει μια λογική διαφορά τιμής από το μεγαλύτερο αδερφό και βεβαίως να είναι όσο το δυνατόν πιο κερδοφόρο.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Volkswagen up! 1.0 TSI


Η αύξηση των διαστάσεων επιφέρει και μεγαλύτερη ευρυχωρία στο εσωτερικό. Εμπρός κατ’ αρχήν, όπου το πλάτος για τα πόδια και τους ώμους είναι βελτιωμένο και το ύψος αρκετό για να βολέψει ακόμα και πολύ ψηλούς οδηγό και συνεπιβάτη. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες έχουν επίσης βελτιωθεί, με τη διαφορά πως η πιο ψηλή κουπαστή σε συνδυασμό με τις πιο στενές γυάλινες επιφάνειες κάνουν την ατμόσφαιρα ελαφρώς κλειστοφοβική.

Οριακά το Polo μπορεί να φιλοξενήσει πέντε επιβάτες, αν και ο ιδανικός αριθμός είναι προφανώς οι τέσσερις. Ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί σε σχέση με αυτόν του προηγούμενου κατά 71 λίτρα, φτάνοντας τα 351 lt συνολικής χωρητικότητας.


Η ωριμότητα του νέου Polo ωστόσο εκφράζεται με ακόμα καλύτερο τρόπο στο δρόμο. Ο 1.0 TSI, ο οποίος στην έκδοση των 115 PS μας είναι ήδη γνωστός από το νέο SEAT Ibiza, τραβά πρόθυμα και πολύ δυνατά, ειδικά όταν πατάς φουλ γκάζι και έχεις κουμπωμένη μια μικρή σχέση στο κιβώτιο. Υπάρχει μια ελαφριά υστέρηση στις χαμηλές στροφές, αλλά εξαφανίζεται γρήγορα μόλις η βελόνα του στροφόμετρου περάσει τις 2.000 rpm. Από εκεί και πάνω έχει πολύ καλή ευστροφία και γραμμικό τράβηγμα μέχρι τον κόφτη των 6.500 rpm.

Με ροπή 20,4 kgm από τις 2.000 μέχρι τις 3.500 rpm τραβά με προθυμία στον αυτοκινητόδρομο, χωρίς να χρειάζεται να κατεβάσεις σχέση, ακόμα και σε στηθώματα. Καθαυτός είναι λίγο τραχύς, αλλά η ηχομόνωση του νέου Polo είναι τόσο προσεγμένη και συνολικά τόσο βελτιωμένη σε σχέση με του προηγούμενου, που σπάνια το αντιλαμβάνεσαι.



Το στάνταρ 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο είναι ελαφρύ και πολύ εύκολο στις αλλαγές, αν και στις πολύ γρήγορες δείχνει μια τάση να σκαλώνει. Από την άλλη το 7άρι DSG ανεβάζει σαφώς πιο γρήγορα και ομαλά, αλλά μερικές φορές παρουσιάζεται κάπως διστακτικό στα κατεβάσματα ή στο kickdown.

Η Volkswagen δεν έχει δώσει ακόμα επίσημα στοιχεία για τις επιδόσεις της έκδοσης με τους 115 PS, αλλά πιστεύουμε πως θα είναι παραπλήσιες ή ταυτόσημες με αυτές του Ibiza, στο οποίο η SEAT δίνει 0-100 km/h σε 9,3”, με τελική 195 km/h. Άσχετα βέβαια αν στη δική μας μέτρηση το χρόνος ήταν το εντυπωσιακότατο 8,8".

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Volkswagen Arteon 2.0 TDI DSG


Η υιοθέτηση της πλατφόρμας MQB έχει επιφέρει μια θεαματική αύξηση της στρεπτικής ακαμψίας σε σχέση με το προηγούμενο Polo. Η Volkswagen λέει ότι η ακαμψία έχει αυξηθεί από 14.000 Nm σε περισσότερα από 18.000 Nm. Το άμεσο αποτέλεσμα είναι μια απαράμιλλη ποιότητα κύλισης που συνδυάζεται με εξαιρετικό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος.

Ακόμα και σε πολύ κακό οδόστρωμα με τις 17άρες ζάντες και τα λάστιχα 215/45 που φορούσε το αυτοκίνητο δοκιμής, αποδείχτηκε εξαιρετικό. Η ανάρτηση έχει κορυφαία απόσβεση, είναι αφράτη και ξεκούραστη, κάνοντας τις διαδρομές τόσο μέσα στην πόλη όσο και στον αυτοκινητόδρομο μια χαλαρωτική εμπειρία.

Το ελαφρύ και ακριβές ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης κάνει το νέο Polo εντυπωσιακά ευέλικτο σε μικρούς χώρους. Μέσα στην πόλη και παρά το αυξημένο μήκος του, βρίσκεται στα νερά του. Αλλά και στα πιο δυναμικά χαρακτηριστικά του είναι ξεκάθαρα πιο ικανό από το προηγούμενο Polo, κυρίως λόγω των εγγενών πλεονεκτημάτων του νέου πλαισίου, αλλά και της αναθεωρημένης ελαστοκινηματικής της ανάρτησης.

Η οποία ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός κι έναν επίσης προσεκτικά αναθεωρημένο ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Το αποτέλεσμα δεν είναι διόλου κακό. Απλώς σε σύγκριση με κάποια ανταγωνιστικά του μοντέλα, του λείπει εκείνος ο πιο ουσιαστικός χαρακτήρας που θα έκανε την οδική του συμπεριφορά γνήσια διασκεδαστική.

Τα μεγαλύτερα μετατρόχια δίνουν τη δυνατότητα πολύ καλής πρόσφυσης στους εμπρός τροχούς, οι οποίοι αντιστέκονται πεισματικά στην υποστροφή, ακόμα και όταν πιέζεις σε μία αλληλουχία κλειστών στροφών. Οι κινήσεις του αμαξώματος ελέγχονται αποτελεσματικά, με κλίση που αυξάνεται σταδιακά αλλά ποτέ δεν γίνεται ενοχλητική και δεν φοβίζει. Εκτελεί λοιπόν σχεδόν ό,τι του ζητάς με αποτελεσματικότητα, χωρίς ωστόσο να είναι χαρισματικό.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Δοκιμάζουμε το Volkswagen e-Golf


Με λίγα λόγια το νέο Polo είναι ένα πολύ καλό αυτοκίνητο, αλλά δεν είναι και τέλειο. Η σχεδίασή του είναι όντως πιο εκφραστική από οποιαδήποτε άλλη παλαιότερη γενιά, το εσωτερικό του έχει απτή ποιότητα premium μοντέλου και οι αυξημένες διαστάσεις του, το καθιστούν πιο πρακτικό και ευρύχωρο από ποτέ.



Ο 1.0 TSI με τους 115 ίππους πραγματικά του ταιριάζει γάντι, χαρίζοντας εξαιρετικά ζωντανές επιδόσεις, την ίδια στιγμή που η ανάρτηση είναι άνετη και ήσυχη και όλα τα χειριστήρια άμεσα και ακριβή.


Επίσης δείχνει να είναι πολύ προσεκτικά κατασκευασμένο με κορυφαία ποιότητα και τέτοια προσοχή στη λεπτομέρεια που θα προβληματίσει πολλούς αντιπάλους και όχι μόνο αυτής της κατηγορίας. Σε πολλούς τομείς νομίζεις ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα μικρό Golf και αυτό είναι κομπλιμέντο για ένα αυτοκίνητο που στόχο έχει να ξεπεράσει όλον τον εξαιρετικά δύσκολο ανταγωνισμό που απαρτίζουν αυτοκίνητα όπως τα νέα Citroën C3Fiesta, Ibiza, Fabia, Micra αλλά και τα ανανεωμένα Yaris και Peugeot 208, το αειθαλές Clio και τα πολύ ανταγωνιστικά Kia Rio και Hyundai i20.

Τι λέει το AUTOCAR
Μπορείς να
ανιχνεύσεις μια κάπως ενοχλητική τάση για μείωση του κόστους, κυρίως από υλικά που βρίσκονται στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, αλλά τα καλά στοιχεία του αυτοκινήτου γέρνουν ανεπιφύλακτα τη ζυγαριά. Με βάση λοιπόν την πρώτη επαφή με το αυτοκίνητο μπορούμε να πούμε πως το νέο Polo έχει όλα τα εχέγγυα να συνεχίσει την εξαιρετικά επιτυχημένη εμπορική πορεία των προκατόχων του.
Τιμή Aπό € 14.550 (εκτιμώμενη)
Τεχνολογία 999 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, 115 PS/5.000-5.500 rpm, 20,4 kgm/2.000-3.500 rpm, κίνηση στους εμπρός τροχούς, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9,3”
Τελική ταχύτητα 195 km/h
Μέση κατανάλωση 4,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2 108 g/km
Διαστάσεις 4.053 x 1.751 x 1.461 mm
Πορτμπαγκάζ 351 lt
Βάρος 1.145 kg
Τιμές κατασκευαστή

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube