
Αν αναζητείς ένα φύσει και θέσει premium μεσαίο SUV, το Audi Q3 είναι αναμφίβολα ένα από τα πρώτα αυτοκίνητα που θα σου έρθουν στο μυαλό.
Δεν το λέμε εμείς αλλά οι αριθμοί. Mιας και το Q3 είναι ένα από τα δημοφιλέστερα μοντέλα του Ingolstadt την τελευταία 15ετία με σχεδόν δύο εκατομμύρια ταξινομήσεις σε παγκόσμια κλίμακα. Όσον αφορά την ελληνική αγορά, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ από το 2012 όταν και λανσαρίστηκε ουσιαστικά μέχρι τον Αύγουστο του 2025 έχουν πωληθεί 11.282 Q3.
Υπό αυτό το πρίσμα λοιπόν, ο πήχης για την τρίτη γενιά έχει τοποθετηθεί πολύ ψηλά. Και όπως λένε και οι άνθρωποι της φίρμας, «το νέο Audi Q3 δεν είναι απλώς η συνέχεια του απερχόμενου μοντέλου αλλά ένα αυτοκίνητο που έχει σχεδιαστεί προσεκτικά για να γίνει καλύτερο σε όλους τους τομείς».
Το Audi Q3, με τιμή που ξεκινά από τις €41.980 για την έκδοση βενζίνης, είναι ήδη διαθέσιμο προς παραγγελία στην ελληνική αγορά

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: BMW X1 xDrive25e
Ξεκινώντας από την εμφάνιση, το νέο Q3 μοιάζει να έχει ακόμα περισσότερη αυτοπεποίθηση, ισχυρότερη προσωπικότητα και πιο ώριμο χαρακτήρα. Και το έχει καταφέρει χωρίς να ξεφεύγει από την πεπατημένη του Ingolstadt. Απλώς συνδυάζει τη στιβαρή σχεδίαση με τους πρόσφατους σχεδιαστικούς κώδικες της φίρμας που έχουμε δει και στα μεγαλύτερα A5, A6, Q5 και Q6 e-tron.
Το εμπρός μέρος κυριαρχείται από τη μεγάλη μάσκα Singleframe με τρισδιάστατο μοτίβο που φιλοξενεί τον φωτιζόμενο λογότυπο με τους τέσσερις δακτυλίους σε επίπεδο σχέδιο. Οι έντονες ακμές στο καπό και οι φαρδιές εισαγωγές αέρα δίνουν στο αυτοκίνητο πιο μυώδη εμφάνιση. Η χαμηλωμένη μάσκα δε, σε συνδυασμό με το προσεκτικά σχεδιασμένο προφίλ, δημιουργούν μια αίσθηση επιθετικότητας αλλά και εκλεπτυσμένης ισορροπίας.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ DS 4 E-Tense vs Mercedes-Benz GLA 250 e, καθένας με τον τρόπο του
Στο πλάι, οι καθαρές και πιο αεροδυναμικές γραμμές σε σχέση με την απερχόμενη γενιά (συντελεστής οπισθέλκουσας Cd=0,30 από 0,32) παραπέμπουν στο Q5 και οι θόλοι των τροχών (από 17” έως 20”) θυμίζουν το εμβληματικό Audi Quattro. Στο Q3 Sportback, με τη σαφώς πιο κουπέ φιλοσοφία, η απαλή καμπύλη της οροφής χαμηλώνει έντονα και καταλήγει στις φαρδιές πίσω κολόνες. Φυσιολογικά λοιπόν, η γραμμή της οροφής είναι χαμηλότερη κατά 2,9 πόντους.
Περνώντας στο πίσω μέρος, το μάτι πέφτει αμέσως στον επίσης φωτιζόμενο λογότυπο με τα τέσσερα δαχτυλίδια. Και στη φωτεινή λωρίδα LED που διατρέχει οριζόντια όλο το πλάτος του αυτοκινήτου, συνδέοντας τις φωτιστικές μονάδες σε μία ενιαία γραμμή. Αν επιλέξεις δε, τα προαιρετικά πίσω φώτα OLED ενισχύεται ακόμη περισσότερο η high-tech αισθητική, με τις σμιλεμένες καμπύλες του πορτμπαγκάζ να τονίζουν την αθλητική του φύση.
Ιδιαίτερη αναφορά οφείλουμε να κάνουμε και στα φώτα, ένα πεδίο στο οποίο η Audi έχει μακρά παράδοση και συνεχίζει να πρωτοπορεί. Το εμπρός μέρος του νέου Audi Q3 διαθέτει ψηφιακούς προβολείς LED Matrix που χρησιμοποιούν τη μονάδα micro-LED για πρώτη φορά στο μεσαίο γερμανικό SUV. Η μονάδα αποτελείται από 25.600 micro-LED πλάτους μόλις 13 χιλιοστών, με το καθένα να έχει μέγεθος περίπου όσο το μισό πάχος μιας τρίχας.
Οι λειτουργίες φωτιστικής καθοδήγησης είναι πλέον πολύ πιο στενά συνδεδεμένες με τις λειτουργίες υποβοήθησης οδηγού, όπως διαπιστώσαμε και κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Τα ψηφιακά φώτα ημέρας με τεχνολογία LED, που αποτελούνται από 23 τμήματα ανά πλευρά, δημιουργούν ξεχωριστές φωτεινές υπογραφές που καθιστούν το αυτοκίνητο άμεσα αναγνωρίσιμο στον δρόμο.
Από άποψη διαστάσεων, με μήκος στα 4,53 μέτρα, πλάτος 1,86 και ύψος 1,59 μέτρα είναι περίπου πέντε πόντους μεγαλύτερο, μισό πόντο φαρδύτερο και ενάμιση πόντο κοντύτερο από τη δεύτερη γενιά. Το μεταξόνιο παραμένει στα 2,68 μέτρα.
Γεγονός που συνεπάγεται μια καμπίνα φιλόξενη κι ευρύχωρη για τέσσερις ενήλικους, με την πίσω σειρά να είναι συρόμενη (στάνταρ εξοπλισμός). Μόνο αν είσαι πάνω από 1,90 και κάθεσαι πίσω από κάποιον με αντίστοιχο ύψος θα δεις τα γόνατά σου να ακουμπούν στο κάθισμα. Ομοίως και στο Sportback, ο χώρος για τα γόνατα είναι καλός ενώ παρά την οπισθοκλινή γραμμή της οροφής άτομα με ύψος μέχρι 1,85 m θα καθίσουν χωρίς τα μαλλιά τους να ακουμπούν στην οροφή.
Η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ με 488 lt είναι καλή αλλά όχι κορυφαία για την κατηγορία, το πλάτος ικανοποιητικό και το σχήμα πλήρως εκμεταλλεύσιμο. Με την αναδίπλωση της πίσω σειράς, η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.386 lt (1.289 στο Sportback).
Πέρα από την ευρυχωρία, το εσωτερικό του νέου Q3 είναι όσο ψηφιακό περιμένεις από ένα μοντέλο της Audi. Χωρίς ταυτόχρονα να γίνεται υπερφλύαρο. Σημείο αναφοράς η μινιμαλιστική «ψηφιακή σκηνή» όπως την ονομάζει η Audi, που αποτελείται από δύο καμπύλες οθόνες: Το Virtual Cockpit με διαγώνιο11,9” και την κεντρική οθόνη αφής MMI 12,8”.
Και οι δύο οθόνες ξεχωρίζουν για την υψηλού επιπέδου αναγνωσιμότητα και τα πολύ καθαρά τους γραφικά. H κεντρική οθόνη, που χρησιμοποιεί το Android Automotive OS ως λειτουργικό υποστηρίζει εργοστασιακή πλοήγηση, είναι πολύ γρήγορη στην απόκριση και παρουσιάζει μόνιμα τις κύριες ρυθμίσεις του κλιματισμού ανεξάρτητα από το μενού που επιλέγεις. Προαιρετικά διαθέσιμο είναι κι το head-up display που εμφανίζει στο οπτικό πεδίο του οδηγού πληροφορίες αναφορικά με την ταχύτητα και την πλοήγηση.
Πρεμιέρα στο Audi Q3 κάνει και η νέα μονάδα ελέγχου τιμονιού της γερμανικής φίρμας. Οι κλασικοί μοχλοί πίσω από το τιμόνι -για φλας, υαλοκαθαριστήρες και φώτα- αντικαθίστανται από μια οριζόντια μπάρα ελέγχου, ενσωματώνει δύο μοχλούς στην κολόνα (δεξιά για επιλογή ταχυτήτων, αριστερά για φώτα και υαλοκαθαριστήρες), απελευθερώνοντας χώρο στην κεντρική κονσόλα. Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Audi, η κίνηση αυτή βελτιώνει την εργονομία, εξασφαλίζοντας περισσότερο χώρο στην κεντρική κονσόλα.
Η ποιότητα των υλικών αποπνέει premium αύρα. Και σε αυτό το σημείο να τονίσουμε πως premium δεν είναι μόνο τα μαλακά πλαστικά και οι αφρώδεις επενδύσεις. Αλλά ο τρόπος που όλα αυτά ενώνονται για να προσφέρουν ένα ομοιογενές και καλαίσθητο σύνολο. Αυτό ακριβώς έχει πετύχει η Audi στο νέο Q3.
Μια καμπίνα μοντέρνα, στην οποία η αισθητική, η εργονομία και η ψηφιακή καινοτομία βρίσκονται σε πλήρη ισορροπία. Μεγάλο μέρος καλύπτεται επίσης από βιώσιμα υλικά, όπως ανακυκλωμένο πολυεστέρα, μικροΐνες μονοϋλικών για εύκολη ανακύκλωση και πατάκια Econyl, κατασκευασμένα από ανακτημένα δίχτυα ψαρέματος και βιομηχανικά απορρίμματα. Ακόμα και τα ξύλινα στοιχεία προέρχονται από βιώσιμη ξυλεία ειδών ταχείας ανάπτυξης. To μεταξύ τους μοντάρισμα είναι άριστο και η μεταξύ τους συναρμογή προσεγμένη και σωστά μελετημένη ως και την τελευταία λεπτομέρεια.
Η γκάμα κινητήρων του νέου Audi Q3 είναι πλούσια και περιλαμβάνει εκδόσεις και επιλογές για όλες τις ανάγκες. Στη βάση της γκάμας τοποθετείται o ήπια υβριδικός 1.500άρης TFSI των 150 ίππων και 250 Nm που συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο S tronic επτά σχέσεων.
Όπως έχουμε δει και στα λοιπά πρόσφατα μοντέλα της φίρμας, το Ingolstadt δεν εγκαταλείπει τους ντίζελ αλλά τους προσαρμόζει στις περιβαλλοντικές απαιτήσεις της εποχής. Έτσι, το νέο Q3 προσφέρεται με δίλιτρο TDI (γενιάς ΕΑ288), με 150 PS, 360 Nm και κίνηση στους εμπρός τροχούς.
Στην κορυφή της προϊοντικής πυραμίδας παίρνει θέση το PHEV Q3. Στην προκειμένη περίπτωση ο 1.500άρης TSI επικουρείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 116 PS και 330 Nm με την συνδυαστική απόδοση να φτάνει τους 272 PS και 400 Nm.
O συσσωρευτής των 19,7 kWh επιτρέπει στο Q3 e-hybrid να κινηθεί 100% ηλεκτρικά για 120 km, καλύπτοντας και με το παραπάνω τις καθημερινές ανάγκες του μέσου οδηγού. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης σε DC φτάνει τα 50 kW με την αναπλήρωση ενέργειας από το 10%-80% να διαρκεί μισή ώρα.
H πρώτη μας επαφή με το Audi Q3 έγινε στη Σκωτία, στα περίχωρα της Γλασκόβης. Και ο κλασικός βρετανικός καιρός μας έδωσε τη δυνατότητα να πάρουμε μια γεύση από το πάτημα του γερμανικού C-SUV και στο βρεγμένο.
Από τα πρώτα κιόλας μέτρα αντιλαμβάνεσαι πως το Audi Q3 είναι ένα αυτοκίνητο που εστιάζει στην άνεση. Στην περίπτωση του ήπια υβριδικού Q3, το μικρό ηλεκτρικό μοτέρ εισφέρει σε πιο σβέλτες επιταχύνσεις, με την απόκριση στο γκάζι να είναι άμεση ανεξάρτητα από το προφίλ οδήγησης που θα επιλέξεις.
H ροπή απλώνεται στρωτά, χωρίς εξάρσεις, χαρίζοντας στο Q3 το τσαγανό που χρειάζεται όταν βρεθεί στο οδικό δίκτυο της περιφέρειας ή σε δρόμο με στροφές. Δεν μιλάμε για σπορ αυτοκίνητο αλλά για ένα σύνολο που μπορεί να διατηρήσει ψηλό και σταθερό ρυθμό σε κάθε ανάγλυφο. Σε αυτό συμβάλλει και το ακριβές σύστημα διεύθυνσης που σου επιτρέπει να γνωρίζεις ανά πάσα στιγμή τι κάνουν και πού βρίσκονται οι εμπρός τροχοί.
Για την ιστορία, το Audi Q5 Sportback με τον 1.500άρη TSI και τους 150 ίππους κάνει το 0-100 km/h σε 9,1” και η τελική σταματά στα 207 km/h. Η ανάρτηση προσφέρει καλύτερη απορροφητικότητα, αν και οι 20άρες ζάντες του αυτοκινήτου που οδηγήσαμε θυσιάζουν μέρος από την άνεση. Προαιρετικά διατίθεται ανάρτηση με έλεγχο αμορτισέρ δύο βαλβίδων -για έλεγχο και στη συμπίεση και στην εκτόνωση- που λαμβάνει υπόψη τις συνθήκες του δρόμου για ακόμα πιο ισορροπημένη κύλιση, βελτιώνοντας την οδηγική και επιβατική εμπειρία.
Το Q3 SUV με τον δίλιτρο ντίζελ ξεχωρίζει για το πιο άμεσο τράβηγμα που εξασφαλίζουν από χαμηλά τα 360 Nm. Οι πραγματικές αρετές του όμως ξεδιπλώνονται στον αυτοκινητόδρομο, όπου καταπίνει ακούραστο και με πληθωρικό πάτημα τα χιλιόμετρα.
Αφήνοντας πίσω τη Γλασκώβη για να κινηθούμε στα περίχωρά της διά μέσου το αυτοκινητόδρομου Μ8, με τον ποταμό Clyde να μας συντροφεύει, το adaptive cruise assist plus αναλαμβάνει την επιτάχυνση, το φρενάρισμα και τη διατήρηση λωρίδας και ταχύτητας, προσφέροντας ήρεμη και ασφαλή οδήγηση.
Η καμπίνα είναι καλά ηχομονωμένη και μόνο στο απότομο πάτημα του γκαζιού θα ακούσεις τον TDI να ξυπνά. Τηρώντας απαρέγκλιτα το όριο ταχύτητας και κινούμενοι κυρίως σε αυτοκινητόδρομο και περιφέρεια, η κατανάλωση δεν ξεπέρασε τα 7 lt/100 km στην περίπτωση του βενζινοκίνητου και τα 6 lt/100 km στην περίπτωση του ντίζελ Q3.
Πίσω από το τιμόνι του Audi Q3 e-Hybrid βρεθήκαμε κατά τη διάρκειας μιας σύντομης βραδινής διαδρομής, μιας και οι Ολλανδοί συνάδελφοι είχαν δεσμεύσει τα αυτοκίνητα (όπως μας είπαν τα PHEV πουλάνε πολύ στην πατρίδα τους). Είναι ξεκάθαρα το πιο σβέλτο από τα υπόλοιπα (0-100 km/h 6,8”, τελική 214 km/h) αλλά και το πιο βαρύ, κάτι που αντιλαμβάνεσαι κυρίως στο φρενάρισμα και στις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης.
Στο βραδινό σλοτ, οι άνθρωποι της Audi θέλησαν να μας δείξουν τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα φώτα. Που όπως προείπαμε συνδεόνται πιο στενά με τις λειτουργίες υποβοήθησης του οδηγού. Εμφανίζοντας σημαντικές πληροφορίες από τα συστήματα υποβοήθησης στο άμεσο οπτικό πεδίο του οδηγού.
Σε ταχύτητες από 80 km/h για παράδειγμα λειτουργούν ως σύστημα διατήρησης λωρίδας, μιας και σε περίπτωση που πατήσεις σε λάθος λωρίδα σου δείχνουν ότι πρέπει να επανέλθεις άμεσα στη σωστή. Ή ανάλογα με το φλας που θα ενεργοποιήσεις, αν θες να αλλάξεις κατεύθυνση, η φωτεινή δέσμη φωτίζει πιο έντονα προς την κατεύθυνση που επιθυμείς να κινηθείς έτσι ώστε να έχεις ακόμα καλύτερη ορατότητα.
Πιο λειτουργικό και ισορροπημένο από ποτέ, το νέο Audi Q3 είναι διαθέσιμο για παραγγελία στην χώρα μας ξεκινώντας από €41.980 στην έκδοση με τον ήπια υβριδικό 1.500άρη TSI. Με την έκδοση ντίζελ να ξεκινά από €49.980 και για το επαναφορτιζόμενο υβριδικό e-Hybrid από €50.980. Για το Sportback η επιβάρυνση είναι €2.000 ανεξαρτήτως συστήματος κίνησης.
Η Kosmocar προσφέρει την έκδοση Advanced και με το προνομιακό πακέτο premium που περιλαμβάνει μεταλλικό χρώμα, ζάντες αλουμινίου 18”, αυτόματο κλιματισμό τριών ζωνών, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, σπορ υφασμάτινα καθίσματα και προηγμένο ατμοσφαιρικό φωτισμό.
Το κόστος του συγκεκριμένου πακέτου φτάνει τις €44.150 για τη βενζινοκίνητη και τις €55.661 για την πετρελαιοκίνητη έκδοση. Εξασφαλίζοντας σημαντικό όφελος για τον πελάτη. Αρκεί μόνο να αναφέρουμε πως ο πρόσθετος εξοπλισμός κοστίζει, όπως μας είπαν οι άνθρωποι της Kosmocar περίπου €6.000. Οι πρώτες παραδόσεις για το SUV θα ξεκινήσουν τον Νοέμβριο και για το Sportback τον Δεκέμβριο.
Audi Q3 TFSI S tronic | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Το νέο Audi Q3 δεν βασίζεται μόνο στην premium εικόνα του σήματος με Ingolstadt, αλλά δικαιολογεί τον τίτλο του best-seller χάρη στην άνεση, στον εξοπλισμό και στην premium ποιότητα κύλισης | ||
Τιμή | Από €41.980 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | Κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, COD, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, ηλεκτρικό σύστημα 48V, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων με ενσωματωμένο ηλεκτρικό μοτέρ 18 PS/25 Nm, κίνηση εμπρός | ||
Απόδοση | 150 PS/5.000-6.000 rpm, 250 Nm/1.500-3.500 rpm | ||
Διαστάσεις | 4.531 x 1.859 x 1.588 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 488-1.386 lt | ||
Βάρος | 1.646 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 9,1" | ||
Τελική ταχύτητα | 209 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 7 lt/100 km | ||
Εκπομπές CO2 | 138 g/km | ||
*Μετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες Audi/Johannes Wink |