Test drive: Renault Clio 0.9 TCe 90

Test drive: Renault Clio 0.9 TCe 90

Ο 3κύλινδρος 900άρης των 90 ίππων είναι η αντιπρόταση της Renault στα ντίζελ και στην περίπτωση του ανανεωμένου Clio.

Με την πρόσφατη ανανέωση του Renault Clio, ο 3κύλινδρος κινητήρας της έκδοσης 0.9 TCe εναρμονίστηκε με το πρότυπο ρύπων Euro 6b, χωρίς να επηρεαστεί ούτε στο ελάχιστο η απόδοσή του.

Εξακολουθεί να αποδίδει 90 PS και 14,3 kgm, νούμερα ικανοποιητικά για τα μόλις 898 cc του, τα οποία όμως δεν ξεχωρίζουν σε μια εποχή που βλέπουμε μέχρι και 140 ίππους από χιλιάρια. Στην πράξη, η δύναμη είναι αρκετή για να δημιουργήσει ένα σβέλτο σύνολο στην καθημερινότητα, αν και σε απόλυτα νούμερα οι επιδόσεις είναι υποδεέστερες από του ανταγωνισμού. Για παράδειγμα, για τα 80-110 km/h με 3η το Clio χρειάζεται 7,4”, ενώ ένα Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 PS μόλις 5,6”. Πάντως η χροιά του είναι διακριτική και ευχάριστη, και η απόκριση του γκαζιού ικανοποιητική. Χαλάει μόνο στο πρόγραμμα Eco, προς όφελος της οικονομίας, όμως η μέγιστη δύναμη είναι πάντα διαθέσιμη όταν χρειαστεί να πατήσεις τέρμα το γκάζι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Renault Clio 1.2 TCe

Στο δρόμο το Clio είναι όσο αξιόλογο θυμόμαστε, με ανάρτηση που ελέγχει αυστηρά τις κινήσεις του πλαισίου αλλά, βοηθούμενη και από το ψωμωμένο προφίλ των ελαστικών, δεν κουράζει ούτε στην πόλη ούτε στο ταξίδι. Η σταθερότητα είναι υποδειγματική ακόμα και σε υψηλή ταχύτητα, και το μόνο στοιχείο που ίσως σε ενοχλήσει είναι ο αεροδυναμικός θόρυβος. Η κλίση στις στροφές είναι περιορισμένη και οι αντιδράσεις του πλαισίου φιλικές ακόμα και στη γρήγορη οδήγηση. Το φρένο ικανοποιεί σε αίσθηση αλλά και σε απόδοση, με 38,7 m για την ακινητοποίηση από τα 100 km/h.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Renault Clio Sport Tourer 1.5 dCi

Τα πλαστικά της καμπίνας του Clio είναι ως επί το πλείστον σκληρά, αλλά καλά συναρμολογημένα και η σχεδίαση πρωτότυπη. Η θέση οδήγησης βρίσκεται μεταξύ των κορυφαίων της κατηγορίας, αντίθετα με το χώρο για τα πόδια των πίσω που δεν επαρκεί για ψηλούς. Θετικό βαθμό παίρνει η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ, η οποία φτάνει τα 300 lt. Το σύστημα infotainment Media Nav Evo με οθόνη αφής 7” είναι στάνταρ από τη βασική έκδοση Expression, ενώ το επίπεδο εξοπλισμού απογειώνεται στην πλουσιότερη Dynamic (€15.440), διαθέτοντας μεταξύ άλλων εμπρός φώτα Full LED, σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας, αισθητήρες στάθμευσης εμπρός-πίσω κ.ά.



Ο ανταγωνισμός σε αυτή την κατηγορία ήταν ήδη μεγάλος και η έλευση νέων μοντέλων όπως το Nissan Micra IG-T 0.9 ή το Suzuki Swift 1.0 BoosterJet κάνει τη ζωή του Clio 0.9 TCe αρκετά δύσκολη. Ο πιο ζόρικος αντίπαλος όμως βρίσκεται μέσα στην ίδια του την γκάμα. Το ντίζελ Clio 1.5 dCi των 90 PS που κοστίζει €1.500 παραπάνω από ένα αντίστοιχα εξοπλισμένο 0.9 TCe, αλλά είναι γρηγορότερο παντού και καίει τουλάχιστον 1,5-2,0 lt/100 km λιγότερο -και φτηνότερο- καύσιμο, δεν αφήνει καμία αμφιβολία για το ποια είναι η πιο ολοκληρωμένη έκδοση του Clio.

Τι λέει το DRIVE
Ευχάριστο στο δρόμο, όπως κάθε Clio, όμως δεν έχει ούτε τις επιδόσεις του ανταγωνισμού ούτε τον ολοκληρωμένο χαρακτήρα του Clio 1.5 dCi.
Τιμή Από €14.380
Τεχνολογία 898 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, 90 PS/5.000 rpm, 14,3 kgm/2.500 rpm, χειροκίνητο κιβώτιο πέντε σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 12,8”
0-400 m 18,6” @ 121,3 km/h
0-1.000 m 34,2” @ 150,1 km/h
50-110 km/h με αλλαγές 10,7”
50-80 km/h (3η) 6,2”
80-110 km/h (3η) 7,4”
80-110 km/h (4η) 8,7”
110-140 km/h (4η) 12,9”
110-140 km/h (5η) 20,5”
Φρένα 100-0 km/h 38,7 m
Τελική ταχύτητα
180 km/h
Μέση κατανάλωση 7,1 lt/100 km
Εκπομπές CO2 105 g/km
Διαστάσεις 4.062 x 1.731 x 1.448 mm
Χώρος αποσκευών 300 lt
Βάρος 1.130 kg
Μετρήσεις DRIVE

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube