Main menu

Mιχάλης Γεωργιάδης
Σάββατο, 22 Ιουλίου 2017 - 3:41μμ

Test drive: Volkswagen Arteon 2.0 TDI DSG

Το περιεχόμενο και ο χαρακτήρας δικαιολογούν πλήρως το διαφορετικό όνομα δείχνει που δείχνει ότι δεν είναι απλώς η κουπέ εκδοχή του Passat.

Το Arteon είναι ένα γενναίο βήμα. Δεν αντικαθιστά απλώς το CC (αρχικά Passat CC), αλλά αυτή τη φορά η Volkswagen φέρνει στην αγορά ένα μοντέλο με σημαντικά διαφοροποιημένο χαρακτήρα από την οικογενειακή μπερλίνα της. Έτσι μπορεί πραγματικά να στοχεύει σε ένα διαφορετικό κοινό. Και να μπαίνει στο μάτι του ανταγωνισμού.

Σχεδιαστικά το Arteon είναι… αλλού, για τα συντηρητικά δεδομένα της VW. Μοιάζει περισσότερο με εκθεσιακό κόνσεπτ και ουσιαστικά είναι αυτό το ύφος που θέλει η μάρκα για να ταιριάζει με το μέλλον της που, κανείς δεν το κρύβει, είναι ηλεκτρικό.

Η κομψή σιλουέτα αφήνει μια ήπια γενική εντύπωση, ενός σχήματος ρευστού με εξαιρετική αεροδυναμική. Και πράγματι ο συντελεστής οπισθέλκουσας είναι μόλις 0,26. Αρκεί μια πιο προσεκτική ματιά ωστόσο για να αποκαλύψεις σχεδιαστικές εξάρσεις που προσδίδουν δυναμισμό και ένταση. Τα νεύρα στο καπό και ο τρόπος που αυτό αγκαλιάζει τα φώτα LED, ας πούμε. Το καπό είναι ενεργό που σημαίνει ότι στην περίπτωση που το σύστημα ανίχνευσης πεζών, με το οποίο είναι εξοπλισμένο το αυτοκίνητο, αντιληφθεί ότι επίκειται σύγκρουση, ένας εκρηκτικός μηχανισμός το ανυψώνει κατά 6 cm έτσι ώστε ο άτυχος να πέσει όσο γίνεται στα μαλακά. Το σύστημα λειτουργεί σε ταχύτητα από 25 ως 55 km/h.

Η εξαιρετικά προτεταμένη χρωμιωμένη γρίλια δεν έχει πλαίσιο και καλύπτει ουσιαστικά όλη τη μάσκα. Απλώνεται στα πλάγια, τονίζοντας το πλάτος. Αλλά και στο κάτω μέρος, ως το κατώτερο σημείο του προφυλακτήρα, περιορίζοντας οπτικά την απόσταση του ρύγχους από το έδαφος. Τα φώτα είναι σχεδόν χωνευτά, πιο μέσα σε σχέση με τη μετωπική επιφάνεια, δίνοντας βάθος στην εικόνα του Arteon. Στο πίσω μέρος, σε αντίθεση με το CC εδώ έχουμε πέμπτη πόρτα. Τα φουσκωμένα φτερά με τους ανασηκωμένους ώμους γεμίζουν όμορφα μια γωνιά στους πλευρικούς καθρέφτες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το VW Passat 2.0 BiTDI 4MOTION

Είναι χτισμένο πάνω σε μια εκδοχή της MQB. Έχει χρησιμοποιηθεί ατσάλι υπέρ-υψηλής αντοχής στα μαρσπιέ και στις διαμήκεις και εγκάρσιες δοκούς. Το κεντρικό τούνελ μετάδοσης (θα υπάρξουν και 4κίνητες εκδόσεις), οι μεσαίες κολόνες και τα διαχωριστικά του θαλάμου των επιβατών με τον κινητήρα και το χώρο αποσκευών είναι κατασκευασμένα από ατσάλι διαμορφωμένο εν θερμώ. Η στρεπτική ακαμψία είναι βελτιωμένη κατά 10% σε σχέση με ένα αντίστοιχο σεντάν, λέει η VW.



Το μεταξόνιο είναι μακρύτερο από αυτό του Passat (2,837 από 2,791 m). Αυτό έχει ευνοήσει τρομερά τους χώρους επιβατών και αποσκευών. Σύμφωνα με τα στοιχεία κατασκευαστή, ο χώρος για τα γόνατα των πίσω είναι 1.016 mm και ο χώρος αποσκευών με τα καθίσματα στην κανονική τους θέση φτάνει τα 563 lt με πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα. Στην πράξη, πίσω από έναν οδηγό 1,90 m, ένας αντιστοίχου αναστήματος επιβάτης κάθεται σταυροπόδι χωρίς να ακουμπά στην πλάτη του καθίσματος, ενώ έχει και τουλάχιστον δέκα πόντους αέρα για το κεφάλι. Αυτό σημαίνει ότι παρά την κουπέ γραμμή, το αυτοκίνητο είναι ένα εξαιρετικά άνετο οικογενειακό. Μόνος συμβιβασμός το κάπως χαμηλό άνοιγμα της πόρτας που απαιτεί λίγο περισσότερη ευλυγισία σε σχέση με το Passat.

Τέχνη και τεχνολογία
Η διαφοροποιημένη σχεδίαση της καμπίνας ήταν απαραίτητο στοιχείο για το σαφή διαχωρισμό του χαρακτήρα και του προσανατολισμού των δύο μοντέλων. Και ο στόχος έχει επιτευχθεί. Το εσωτερικό του Arteon είναι κατασκευασμένο από υψηλής ποιότητας υλικά, άριστα δεμένα σε μια συμπαγή δομή. Τα πλαστικό, ακόμη και ως χαμηλά στην κονσόλα, είναι μαλακό. Οι χρωμιωμένες ρίγες οι οποίες ενσωματώνουν τους αεραγωγούς και διατρέχουν το ταμπλό από άκρη σε άκρη τονίζοντας το πλάτος. Είναι ένα μοτίβο δανεισμένο από τη μάσκα, η σχεδιαστική υπογραφή του Arteon, θα λέγαμε.

Η άνεση και η αίσθηση πολυτέλειας είναι προτεραιότητα, γι’ αυτό έχουν επιλεγεί πιο ευχάριστες στην όψη και στην αφή επενδύσεις και καθίσματα καλύτερα πιο άνετα και με καλύτερη στήριξη σε σχέση με τα αντίστοιχα σεντάν του ομίλου. Η θέση οδήγησης είναι επίσης σημαντικά χαμηλότερη. Ώστε να έχεις πράγματι την αίσθηση ενός κουπέ, παρά τις τέσσερις πόρτες.



Το προηγμένο infotainment με δυνατότητα χειρισμού με νεύματα, είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού. Πέρα από τις πραγματικά κορυφαίες δυνατότητες συνδεσιμότητας, η νέα οθόνη 9,2 ιντσών χωρίς ορατό πλαίσιο στην κεντρική κονσόλα υπογραμμίζει την κορυφαία τεχνολογία που φέρει το Arteon. Όχι μόνο στο κομμάτι της επικοινωνίας, αλλά κυρίως σε αυτό της ασφάλειας.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το Volkswagen Passat 1.4 TSI BMT ACT

Πέρα από το ενεργό καπό, για το οποίο μιλήσαμε, το Arteon εξοπλίζεται με ένα εξελιγμένο προσαρμοζόμενο cruise control με προνοητική λειτουργία, τεχνολογία που αξιοποιούν και τα LED φώτα. Λαμβάνοντας στοιχεία από το GPS, αλλά και από την κάμερα που παρακολουθεί το χώρο εμπρός από το αυτοκίνητο, καθώς επίσης και πληροφορίες για το όριο ταχύτητας από το σύστημα αναγνώρισης πινακίδων, ο εγκέφαλος αυτορρυθμίζει την ταχύτητα τουλάχιστον 2” νωρίτερα. Με προοδευτική υποχώρηση από το γκάζι από πιο νωρίς όταν υπάρχει εμπόδιο, όχημα που κινείται πιο αργά ή και στροφή.

Αντίστοιχα, χειρίζεται αυτόματα τους προβολείς και διαμορφώνει την ένταση και το εύρος της ζώνης φωτισμού. Αν έχουμε φτάσει να μιλάμε για τέτοιο επίπεδο αντίληψης του περιβάλλοντος, μπορεί κάποιος να θεωρήσει δεδομένο ότι στη σουίτα των ηλεκτρονικών οδηγικών βοηθημάτων περιλαμβάνονται το Front και το Lane Assist, αλλά αξίζει να γίνει ξεχωριστή αναφορά στο δεύτερης γενιάς σύστημα Emergency Assist. Το οποίο αντιλαμβάνεται αν ο οδηγός έχει χάσει τις αισθήσεις του και αναλαμβάνει να φέρει το αυτοκίνητο με ασφάλεια στην ΛΕΑ και να το ακινητοποιήσει.

Τέχνη στο δρόμο
Αναφερθήκαμε ήδη στον 1.5 TSI EVO που θα προστεθεί αργότερα στην γκάμα κινητήρων. Για την ώρα κάτω από το ιδιαίτερης σχεδίασης καπό του Arteon φιλοξενούνται αποκλειστικά δίλιτρα σύνολα. Η έκδοση 280 ίππων του 2.0 TSI είναι ήδη διαθέσιμη, ενώ και γι’ αυτή των 190 ίππων μπορείτε να βάλετε παραγγελία καθώς, ενώ έχει βγει τιμή, οι παραδόσεις θα καθυστερήσουν λίγο. Το ίδιο ισχύει και για τον ισχυρότερο 2.0 TDI, με 190 PS επίσης.

Η έκδοση που δοκιμάζουμε είναι άμεσα διαθέσιμη. Ο δίλιτρος ντίζελ, με ανεξάρτητο κύκλωμα ψύξης για το μπλοκ και την κεφαλή και άμεσο, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας και ψεκασμό common rail αποδίδει 150 PS μεταξύ 3.500 και 4.000 rpm, καθώς και 34,7 kgm από τις 1.750 έως και τις 3.000 rpm. Πρακτικά το τούρμπο φουσκώνει στις 1.500 rpm και η δύναμη διατηρείται μέχρι λίγο πάνω από τις 4.000 rpm. Η ευστροφία του είναι αξιοσημείωτη για τα ντίζελ δεδομένα, το ίδιο και η απόκριση στο γκάζι. Επιπλέον, στη συγκεκριμένη εφαρμογή είναι και ιδιαίτερα πολιτισμένος στη λειτουργία, με ελάχιστο θόρυβο ή κραδασμό να φτάνει στην καμπίνα.



Σαφώς η ηχομόνωση και ο ενισχυμένος «καθρέφτης» που διαχωρίζει την καμπίνα από το χώρο του κινητήρα παίζουν ρόλο. Αλλά κρίνοντας από το πόσο λίγο ακούγεται και με ανοιχτό παράθυρο, προφανώς είναι και θέμα του ίδιου του κινητήρα.

Η αίσθηση της πολύ καλής απόκρισης του κινητήρα στο γκάζι αμβλύνεται κάπως από τη βιασύνη του κιβωτίου να ανεβάσει σχέσεις για να πέσουν οι στροφές και η (θεωρητική) κατανάλωση. Διότι κάθε φορά που πιέζεις λίγο το δεξί πεντάλ, πρέπει να κατεβάσει μία ή δύο σχέσεις, κυρίως μέσα στην πόλη. Πέραν αυτού, το κιβώτιο DSG στην αυτόματη λειτουργία αλλάζει ομαλά, και όταν έχεις μπει σε ρυθμό σε έναν πιο ανοιχτό δρόμο αξιοποιεί σωστά το φάσμα της ροπής ώστε το αμάξωμα βάρους 1.600 kg να κινείται σβέλτα χαϊδεύοντας το γκάζι, με λίγη προσπάθεια και λίγο θόρυβο. Στο σπορ πρόγραμμα ίσως κρατά τις σχέσεις λίγο παραπάνω από όσο θα θέλαμε, αλλά για αυτές τις λίγες στιγμές τόσο απαιτητικής χρήσης υπάρχουν και τα paddles στο τιμόνι.

Στο κομμάτι των επιδόσεων, το Arteon κάνει 0-100 km/h σε 9,2” και πιάνει τα 160 km/h από στάση σε 24,2”. Στο «προσπέρασμα», χρειάζεται 4,0” για τα 50-80 km/h, 5,5” για τα 80-110 km/h και 7,9” για τα 110-140 km/h. Στην πράξη οι παραπάνω αριθμοί μεταφράζονται σε ζωηρό ρυθμό σε κάθε είδους δρόμο. Το απόθεμα κάτω από το δεξί πόδι είναι επαρκές για ένα αυτοκίνητο που προτάσσει το κύρος και την πολυτέλεια και πρέπει ο οδηγός του να αισθάνεται την ανάλογη αυτοπεποίθηση. Η ώθηση από σημείο σε σημείο είναι πειστική, αρκετή για να νιώθεις ασφάλεια και υπό προϋποθέσεις να «τσιγκλάς» το πλαίσιο.



Το Arteon διαθέτει ηλεκτρομηχανική κρεμαγέρα μεταβλητού βήματος. Όσο πηγαίνεις προς τα άκρα το βήμα κονταίνει, κάνοντας τις αντιδράσεις πιο άμεσες και τον έλεγχο πιο εύκολο αν, ας πούμε, χρειαστεί να κλείσεις κι άλλο τη γραμμή σου σε μια καμπή που κλείνει στο τέλος. Χωρίς από την άλλη το τιμόνι να είναι νευρικό γύρω από τη θέση της ευθείας, ειδικά στα πολλά χιλιόμετρα, όπως θα ήταν μια συμβατική κρεμαγέρα με δύο στροφές από τέρμα σε τέρμα. Όμως η αίσθηση του εμπρός συστήματος είναι ίσως το μόνο ουσιαστικό μειονέκτημα του αυτοκινήτου. Ενώ είναι ελαφρύ στους ελιγμούς της πόλης, γρήγορο και ακριβές στις στροφές, νιώθεις αποκομμένος από το δρόμο. Δεν σου μεταφέρει πληροφόρηση για την πρόσφυση των εμπρός τροχών.

Το ίδιο το πλαίσιο ανταποκρίνεται με προθυμία στην είσοδο. Αλλάζει κατεύθυνση πρόθυμα, χωρίς να ταλαιπωρείται ιδιαίτερα από την αδράνεια. Και είναι ρυθμίσιμο. Η ουρά είναι ζωντανή και ακούει σε μικροδιορθώσεις μέσα στη στροφή, ελαφρώνει όσο πρέπει να για να βοηθήσει το εμπρός μέρος να κλείσει εκεί που σημαδεύεις χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερη τεχνική ή διορθώσεις από τον οδηγό.

Η έκδοση R-Line διαθέτει το σύστημα διαχείρισης της πρόσφυσης XDS που προσομοιώνει τη λειτουργία ελεγχόμενου διαφορικού χρησιμοποιώντας τα φρένα. Καθώς και τα ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ. Αν θα θέλαμε κάτι παραπάνω στην έκδοση Elegance της δοκιμής θα ήταν η ρυθμιζόμενη ανάρτηση. Αν και σε μικρή ταχύτητα, κάτω από τα 50 km/h ας πούμε, περνά τις λακκούβες με θόρυβο και έναν συντονισμό που δεν ταιριάζει στο χαρακτήρα του συνόλου, η άνεση είναι γενικά πολύ καλή.

Και όταν ο ρυθμός ανέβει, ο τρόπος που απορροφά τις ανωμαλίες στο κατσαρό οδόστρωμα, χωρίς να αναπηδά, σου επιτρέπει να περνάς επιθετικά και χωρίς άγχος από κομμάτια που μοιάζουν δύσκολα. Ενώ η αντίσταση στη συμπίεση δεν επιτρέπει έντονη κλίση, έχει μια μικρή τάση πλεύσης και μια υστέρηση στην διπλή αλλαγή κατεύθυνσης σε εσάκια, που σε κάνει να σκέφτεσαι ότι ιδανικά θα ήθελες πιο άμεση επαναφορά. Από την άλλη, ψιλά γράμματα για ένα στιλάτο πολυτελές οικογενειακό. Ίσως στην έκδοση των 280 να έχει νόημα να σταθεί κανείς περισσότερο σε τέτοιου είδους λεπτομέρειες.

Δείτε την τιμή και τον εξοπλισμό κάθε έκδοσης του Arteon αναλυτικά, εδώ.

Τι λέει το DRIVE
Είναι εξαιρετικά ευρύχωρο, φορτωμένο τεχνολογία και ικανό στο δρόμο, αλλά δεν αντέχει στις λογικές συγκρίσεις. Επιλογή με άποψη για αυτούς που εκτιμούν το ιδιαίτερο στιλ και θα πλήρωναν (αρκετά) παραπάνω για αυτό.
Τιμή €44.800
Τεχνολογία Πετρέλαιο, 1.968 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, τούρμπο, common rail, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, 150 PS/3.500-4.000 rpm, 34,7 kgm/1.750-3.000 rpm, κίνηση στους τέσσερις τροχούς, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ*
0-100 km/h 9,2”
0-160 km/h 24,2”
0-400 m 16,6” @ 135,4 km/h
0-1.000 m 30,4” @ 173,3 km/h
50-110 km/h (με αλλαγές) 7,7”
50-80 km/h 4,0”
80-110 km/h 5,5”
110-140 km/h 7,9”
Φρένα 100-0 km/h 38,9 m
Τελική ταχύτητα 220 km/h
Μέση κατανάλωση 7,3 lt/100 km
Εκπομπές CO2 116 g/km
Διαστάσεις 4.862 x 1.871 x 1.427 mm
Βάρος 1.600 kg
Μετρήσεις DRIVE *Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία