
Δεν χωρά αμφιβολία πως το ολοκαίνουργιο Nissan Micra είναι ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα των τελευταίων δεκαετιών για τη φίρμα.
Όχι μόνο επειδή κουβαλά στην πλάτη του 40 χρόνια εμπορικής πορείας, πέντε γενιές (Αυτοκίνητο της Χρονιάς στη δεύτερη γενιά το 1993) και περισσότερες από έξι εκατομμύρια πωλήσεις παγκοσμίως, αλλά κυρίως επειδή έρχεται να επανατοποθετήσει τη Nissan στην καρδιά της ευρωπαϊκής αγοράς.
Ακριβώς για αυτό είναι σχεδιασμένο στο στούντιο της ιαπωνικής φίρμας στο Λονδίνο και γνέφει περισσότερο προς το μοντέρνο παρά το ρετρό. Με εξαίρεση τους στρογγυλούς προβολείς που παραπέμπουν στα «μάτια» της τρίτης γενιάς, τίποτα δεν θυμίζει το παρελθόν.
Το νέο Nissan Micra είναι ένα ευχάριστο και ισορροπημένο σουπερμίνι που υπόσχεται άνετες και ήσυχες μετακινήσεις χωρίς να παραγκωνίζει την οδηγική ευχαρίστηση
Εδώ που τα λέμε, οι αναλογίες του μοιάζουν περισσότερο με το Renault 5 με το οποίο μοιράζεται πλατφόρμα (AmpR Small), πλαίσιο και σύστημα μετάδοσης. Αυτό ακριβώς είναι και το μεγάλο στοίχημα, όπως παραδέχονται οι άνθρωποι της εταιρείας. Να δώσουν δηλαδή στο αυτοκίνητο στοιχεία από τον χαρακτήρα και το DNA της Nissan.
Κάτι που φαίνεται πως το κατάφεραν, κυρίως αν αναλογιστούμε τη σχεδίαση του εμπρός και του πίσω μέρους. Τα στρογγυλά φώτα, το παιχνιδιάρικο εφέ φωτισμού που καλωσορίζει τον οδηγό με το ξεκλείδωμα, τα φουσκωμένα φτερά και οι μεγάλοι θόλοι, βαμμένοι σε γυαλιστερό μαύρο που φιλοξενούν τους στάνταρ ζάντες 18”, τονίζουν την προσωπικότητα του νέου Nissan Micra που αποπνέει δυναμισμό, χωρίς περιττές ακρότητες και σχεδιαστικές υπερβολές.
Κατά τα λοιπά, οι γραμμές του προφίλ δεν διαφοροποιούνται με το εκ Γαλλίας ορμώμενο αδερφάκι του. Είναι κακό αυτό; Αν κρίνουμε πως το Renault 5 είναι ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα που έχουμε δει τελευταία, μάλλον όχι! Ομοίως και το Micra κατά την κρίση μας είναι ένα ευχάριστο στο μάτι σουπερμίνι με ισορροπία ανάμεσα στις αναλογίες και στον όγκο, νεανική εσάνς και μοντέρνες λεπτομέρειες. Προσθέστε επίσης τους 14 χρωματικούς συνδυασμούς, με επιλογές διχρωμίας (γκρι και μαύρη οροφή) που διευρύνουν ακόμα περισσότερο τις δυνατότητες εξατομίκευσης.
Μιλώντας για αναλογίες, το Nissan Micra με μήκος 3,97 m και πλάτος 1,78 m είναι πέντε πόντους μεγαλύτερο και μόλις ένα πόντο πλατύτερο από το Renault 5. Το ύψος και το μεταξόνιο είναι ίδια, στα 1,50 m και 2,54 m αντίστοιχα.
Στο εσωτερικό, η εικόνα μοιάζει αλλά δεν είναι ακριβώς ίδια με του Renault 5. Η καμπίνα θα διατίθενται τρεις εσωτερικές ατμόσφαιρες (Modern, Audacious και Chill), και επενδύσεις δεν έχουν το αυλακωτό μοτίβο και τις χρωματιστές λεπτομέρειες του R5 αλλά αποτυπώνουν το ιαπωνικό well-being όπως μας έχει συνηθίσει εδώ και χρόνια η Nissan: Τουτέστιν καθαρές επιφάνειες, αρμονία μεταξύ των γραμμών και οδηγοκεντρική προσέγγιση.
Και μολονότι τα υλικά είναι σκληρά, η συναρμογή και το μεταξύ τους μοντάρισμα είναι πολύ προσεγμένα και σωστά εκτελεσμένα. Αντίστοιχα καλή κρίνεται και η εργονομία, καθώς όλες οι βασικές λειτουργίες μπορούν εύκολα να ελεγχθούν από τον οδηγό. Περιλαμβανομένου και του κλιματισμού που ρυθμίζεται από φυσικά κουμπιά. Μια λύση απλή και ασύγκριτα πιο πρακτική κατά την οδήγηση.
Μπόλικοι είναι και οι χώροι για τα μικροπράγματα. Οι θήκες στις πόρτες είναι μεγάλες και στην κεντρική κονσόλα υπάρχει ξεχωριστός χώρος για την κάρτα-κλειδί καθώς επίσης και βάση για ασύρματη φόρτιση κινητού, δύο θύρες USB-C και μία 12βολτη πρίζα. Κάτω από το κεντρικό υποβραχιόνιο, υπάρχει ένας βαθύς χώρος που μπορεί να φιλοξενήσει άλλα καθημερινά αντικείμενα.
Από εκεί και πέρα, το ψηφιακό υπόβαθρο του αυτοκινήτου μας επιτρέπει να το χαρακτηρίσουμε ως το πιο ψηφιακό Micra όλων των εποχών. Τόσο ο ντίτζιταλ πίνακας όσο και η κεντρική οθόνη, με διαγώνιο στις 10,1”, διακρίνονται για το φιλικό μενού και τα εξαιρετικά γραφικά.
Η οθόνη του infotainment είναι ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, είναι ταχύτατη στην απόκριση και περιλαμβάνει ενσωματωμένες λειτουργίες όπως Google Maps με route planner, Google Assistant και Google Play. Υποστηρίζει επίσης ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto, με δυνατότητα over-the-air ενημερώσεων. Παράλληλα, μέσω της εφαρμογής NissanConnect Services, ο οδηγός μπορεί να ελέγξει εξ αποστάσεως τη φόρτιση, τη θέρμανση της καμπίνας ή την τοποθεσία του αυτοκινήτου.
Μπορεί το Nissan Micra να είναι ευρύχωρο εμπρός, οι χώροι για τους πίσω όμως δεν συγκαταλέγονται στα δυνατά του σημεία. Το πλάτος είναι οριακά επαρκές για δύο ενήλικους, όπως και ο χώρος για γόνατα. Επίσης, το δάπεδο είναι αρκετά ανασηκωμένο λόγω της μπαταρίας, με αποτέλεσμα οι πίσω επιβάτες να χρειάζεται να λυγίσουν περισσότερο τα γόνατά τους. Σε κάθε περίπτωση, τέσσερις ενήλικοι θα μετακινηθούν με λογικές παραχωρήσεις. Η μεταφορά και πέμπτου επιβάτη όμως θα δυσκολέψει τα πράγματα.
Από την άλλη, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ κρίνεται απολύτως ικανοποιητική για αυτοκίνητο που μένει κάτω από τα τέσσερα μέτρα. Βλέπετε τα 326 lt (1.106 lt με την αναδίπλωση της πίσω σειράς) θα χωρέσουν με άνεση τα ψώνια τις εβδομάδας ή τις αποσκευές ενός ζευγαριού για μια σύντομη απόδραση. Μόνη μας ένσταση το σχετικά ψηλό κατώφλι φόρτωσης και το στενό άνοιγμα που θα δυσκολέψει τον ιδιοκτήτη όταν χρειαστεί να μεταφέρει ογκώδη αντικείμενα.
Πηγαίνοντας τώρα στα τεχνικά χαρακτηριστικά και οι δύο διαθέσιμες εκδόσεις έχουν τη δυνατότητα να τροφοδοτούν εξωτερικές συσκευές (τεχνολογία V2L). Στη βάση της γκάμας, τοποθετείται ένας σύγχρονος ηλεκτροκινητήρας με 120 άλογα και 225 Nm που τροφοδοτείται από μια μπαταρία 40 kWh. Η αυτονομία φτάνει τα 317 km (WLTP) και η μέγιστη ισχύς ταχυφόρτισης τα 85 kW, επιτρέποντας την αναπλήρωση ενέργειας από το 10%-80% σε 30 λεπτά.
Στην κορυφή της γκάμας βλέπουμε την έκδοση με τη μεγάλη μπαταρία των 52 kWh, που αποδίδει 150 ίππους και 245 Nm. Η αυτονομία ανεβαίνει στα 416 km (WLTP) και η ισχύς ταχυφόρτισης στα 100 kW (10%-80% και πάλι σε 30 λεπτά). Οι επιδόσεις είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητικές, με το 0-100 km/h να έρχεται σε 8” (1” πιο γρήγορα σε σχέση με την βασική έκδοση) και την τελική ταχύτητα να σταματά κι εδώ στα 150 km/h.
Η πρώτη μας γνωριμία με το νέο Nissan Micra με τη μεγάλη μπαταρία και τους 150 ίππους έγινε στους δρόμους του Rotterdam. Όπου μας έδειξε πως είναι ένα πρόθυμο και ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο. Η απόκριση του γκαζιού είναι άμεση και η ροπή μεταφέρεται γραμμικά στους εμπρός τροχούς, χωρίς απότομα σπινιαρίσματα.
Εντός πόλης, οι μαζεμένες διαστάσεις και το τιμόνι που έχει σωστό βάρος και κόβει αρκετά αναδεικνύουν την ευέλικτη φύση του ιαπωνικού σουπερμίνι. Η μεγάλη έκπληξη έρχεται από την ανάρτηση. Με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω προσφέρει διάταξη που συναντάς σε αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας.
Αυτό που πραγματικά μας άρεσε όμως πέρα από την διάταξη ήταν η εν γένει συμπεριφορά που δείχνει ένα καλοζυγισμένο πλαίσιο. Το set-up είναι όσο σφιχτό χρειάζεται για να προσφέρει ισορροπία και η ανάρτηση όσο ενδοτική πρέπει για να δώσει στο Micra την απαραίτητη αυτοπεποίθηση για να περάσει με σιγουριά από τις ομολογουμένως λίγες κακοτεχνίες της ολλανδικής ασφάλτου. Χωρίς να ταλαιπωρήσει το πλαίσιο και τους επιβάτες.
Στον αυτοκινητόδρομο, θα κινηθεί ευθύβολα και σταθερά με τα καλοφτιαγμένα και αναπαυτικά καθίσματα να κρατούν ξεκούραστους τους επιβάτες. Πάνω από τα 110 km/h θα γίνουν αισθητοί αεροδυναμικοί θόρυβοι που όμως δεν επηρεάζουν την συνολικά καλά ηχομονωμένη καμπίνα.
Θετικό είναι το πρόσημο και σε πιο κλειστές διαδρομές. Οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις είναι ζωηρές και το σφιχτό set-up της ανάρτησης ελέγχει σωστά το βάρος (1.524 kg) και τις κινήσεις του αμαξώματος, δίνοντάς σου την εντύπωση πως βρίσκεσαι σε ένα πραγματικά στιβαρό αυτοκίνητο. Η κλίση στις στροφές είναι περιορισμένη και το περιθώριο πρόσφυσης υψηλό όταν ο οδηγός αποφασίσει να ανεβάσει ρυθμό.
Αρωγός και το τιμόνι που στο πρόγραμμα «Sport» (Eco, Comfort και Perso τα υπόλοιπα) βαραίνει ευχάριστα και γίνεται πιο άμεσο με αποτέλεσμα ο οδηγός να μην νιώθει αποκομμένος από τη δράση των τροχών. Δεν είναι σπόρτσκαρ ούτε hot-hatch αλλά ένα διασκεδαστικό αυτοκίνητο ανεξαρτήτως αναγλύφου.
Όσο για το σύστημα πέδησης, η αίσθηση του πεντάλ είναι κάπως σκληρή και χρειάζεται μια μικρή εξοικείωση όπως στα περισσότερα ηλεκτρικά. Η απόδοση όμως δεν αφήνει περιθώριο για παράπονα. Μάλιστα, ο οδηγός από τα paddle πίσω από το τιμόνι έχει τη δυνατότητα να ρυθμίζει τα τρία επίπεδα αναγεννητικής πέδησης, που καταλήγει σε one-pedal (e-Pedal όπως το ονομάζει η Nissan).
Όσον αφορά την κατανάλωση, κινούμενοι αποκλειστικά στον αυτοκινητόδρομο και στο οδικό δίκτυο της περιφέρειας, τηρώντας αυστηρά τα όρια ταχύτητας μετρήσαμε 14,5 kWh/100 km. Ασφαλώς και όταν το οδηγήσουμε στην Ελλάδα θα έχουμε μια πληρέστερη εικόνα, ωστόσο τα 380-390 χιλιόμετρα σε αστικό κύκλο φαντάζουν ως ένας αρκετά ρεαλιστικός στόχος.
Τέλος, η σουίτα συστημάτων ασφαλείας ProPILOT είναι πλήρης καθώς περιλαμβάνει συστήματα όπως η υποβοήθηση διατήρησης στη λωρίδα, ενεργό cruise control, αυτόματο φρενάρισμα, ανίχνευση τυφλού σημείου…
Η πρώτη μας επαφή με το νέο Nissan Micra το δίχως άλλο μας αφήνει μια πολύ γλυκιά γεύση. Έχουμε να κάνουμε με ένα ευχάριστο και ισορροπημένο σουπερμίνι που υπόσχεται άνετες και ήσυχες μετακινήσεις, με λογική αυτονομία χωρίς να παραγκωνίζει την οδηγική ευχαρίστηση.
Πάνω από όλα όμως, ένα μοντέλο που δεν αποτελεί «κλώνο» του Renault 5 αλλά μεταφέρει το DNA της Nissan στη σύγχρονη εποχή, στην προσπάθεια της ιαπωνικής φίρμας να επιστρέψει δυναμικά στην ευρωπαϊκή καθημερινότητα.
Κι αυτό μόνο ως θετικό μπορούμε να το εκλάβουμε. Γιατί η αλήθεια είναι πως η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ανάγκη από εταιρείες με τη γνώση, την τεχνογνωσία και την ευρύτερη αυτοκινητική αντίληψη της Nissan…
Το αυτοκίνητο θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά στις αρχές του 2026, με την εκτιμώμενη τιμή να αγγίζει τις €26.000.
Nissan Micra 150 PS | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Η πρώτη μας επαφή με τη νέα γενιά του Nissan Micra μας αφήνει γλυκιά γεύση μιας και πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που κάνει ακριβώς όσα υπόσχεται: Άνετες και φιλικές μετακινήσεις με πληθωρικό πάτημα στο δρόμο και ευχάριστη οδική συμπεριφορά. | ||
Τιμή | Δεν ανακοινώθηκε | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | ΒEV, σύγχρονο ηλεκτρικό μοτέρ χωρίς μαγνήτη εμπρός, μπαταρία ιόντων λιθίου χημείας NMC 52 kWh (ωφέλιμες), αρχιτεκτονική 400V, εμπρός κίνηση, κιβώτιο μιας σχέσης | ||
Απόδοση | 150 PS, 245 Nm | ||
Διαστάσεις | 3.974 x 1.830 x 1.499 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 326-1.106 lt | ||
Βάρος | 1.524 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 8,0" | ||
Τελική ταχύτητα | 150 km/h | ||
Μέση κατανάλωση | 14,5 kWh/100 km | ||
Aυτονομία | 390 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC 100 kW, 15-80% | 30 λεπτά | ||
AC 11 kW, 0-100% | 5,45 ώρες | ||
* Mετρήσεις DRIVE | |||
Φωτογραφίες Nissan |