Αποκάλυψη για το νέο Škoda Karoq [video]

Αποκάλυψη για το νέο Škoda Karoq [video]

Η Škoda παρουσίασε και επίσημα το νέο της SUV Karoq που θα αντικαταστήσει το Yeti.

Αποκαλύφθηκε και επίσημα πριν λίγη ώρα σε μια ειδική εκδήλωση στη Στοκχόλμη της Σουηδίας το νέο Škoda Karoq, ένα compact SUV που θα αντικαταστήσει το πετυχημένο Yeti και θα εκπροσωπήσει την τσέχικη μάρκα στο πιο ραγδαία αναπτυσσόμενο κομμάτι της αγοράς.

Είναι ένα εντελώς νέο μοντέλο, βασισμένο στην πλατφόρμα MQB του Volkswagen Group . Μοιράζεται όπως είναι φυσικό τεχνολογία και μηχανικά μέρη με το SEAT Ateca και το VW Tiguan. Το Karoq, το όνομα του οποίου έχει ρίζες σε διάλεκτο της Alaska, ακολουθεί τη σχεδιαστική γλώσσα που η Škoda καθιέρωσε με το Kodiaq. Η απόφαση να αντικατασταθεί το δημοφιλές όνομα Yeti πάρθηκε για να ενισχυθεί ο δεσμός με το Kodiaq. Επίσης προτιμήθηκε λόγω της σημαντικής κινέζικης αγοράς. Το όνομα Yeti σχετίζεται με την παράδοση του Bhutan, μια χώρα με την οποία η Κίνα δεν έχει καλή σχέση. Όλα πρέπει να τα προσέχεις αν θέλεις να έχεις ένα πετυχημένο παγκοσμίως μοντέλο.


«Με το Karoq ανοίγουμε ένα νέο κεφάλαιο στην πετυχημένη πορεία της Škoda στην κατηγορία των SUV. Το Yeti είχε 100.000 πωλήσεις το χρόνο, δηλαδή σχεδόν το 10% των παγκόσμιων πωλήσεων. Ελπίζουμε το Karoq να τα πάει ακόμη καλύτερα», δήλωσε ο Bernhard Maier, CEO της Škoda.



Το Karoq θα διατίθεται με μια πλούσια γκάμα οδηγικών βοηθημάτων και συστημάτων infotainment, ενώ θα είναι και το πρώτο Škoda με ψηφιακή οθόνη αντί πίνακα οργάνων.

Η γκάμα των κινητήρων στο λανσάρισμα περιλαμβάνει πέντε μονάδες. Στη βάση τοποθετείται ο 1.0 TSI, με απόδοση 115 ίππων και 20,4 kgm ροπή. Το επόμενο βήμα θα είναι ο 1.5 TSI με 150 PS και 25,5 kgm, ο οποίος θα έχει σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων θα δίνει επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,4”.

Μεταξύ των τριών ντίζελ κινητήρων περιλαμβάνεται ο 2.0 TDI των 150 ίππων που ήδη γνωρίζουμε από το Kodiaq. Οι άλλοι δύο είναι ο 1.6 TDI των 115 ίππων με 25,5 kgm ροπή και ο δυνατός δίλιτρος των 190 ίππων με 40,8 kgm ροπή. Ο δυνατός δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας συνδυάζεται αποκλειστικά με DSG επτά σχέσεων, ενώ με τους υπόλοιπους κινητήρες υπάρχει η δυνατότητα επιλογής χειροκίνητου έξι ταχυτήτων.

Το Karoq θα είναι διαθέσιμο με κίνηση στους εμπρός ή στους τέσσερις τροχούς. Οι μεγαλύτερες εκδόσεις θα έχουν το Driving Mode Select, με πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης: Normal, Sport, Eco, Individual και Snow. Στα τετρακίνητα μοντέλα θα υπάρχει και το πρόγραμμα Off-Road, με traction control και ηλεκτρονικό κλείδωμα διαφορικού. Όπως αποκάλυψε ο Christian Strube, υπεύθυνος εξέλιξης, το Karoq έχει κάνει στο πλαίσιο των δοκιμών 2,5 εκατομμύρια χιλιόμετρα, ή αλλιώς τον γύρο του κόσμου… 60 φορές.
 
ΔEITE AKOMH Δοκιμάζουμε το Škoda Kodiaq 2.0 TDI 150PS 4x4 DSG

Σε ό,τι έχει να κάνει με την ανάρτηση, αυτή αποτελείται από γόνατα McPherson με τριγωνικό ψαλίδι βάσης εμπρός και μια διάταξη τεσσάρων συνδέσμων πίσω. Στις ισχυρότερες εκδόσεις 1.5 TSI και 2.0 TDI θα προσφέρεται ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση με τρεις ρυθμίσεις: Comfort, Standard και Sport. Η σουίτα των οδηγικών βοηθημάτων περιλαμβάνει προσαρμοζόμενο cruise control, έλεγχο της τυφλής γωνίας, προειδοποίηση για την κίνηση πίσω από το αυτοκίνητο, αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας και σύστημα τήρησης της λωρίδας κυκλοφορίας.

Το Karoq θα είναι το πρώτο Škoda με οθόνη TFT αντί του κλασικού πίνακα οργάνων. Θα πωλείται με τρία κλειδιά το καθένα από τα οποία θα έχει μνήμη, στην οποία θα μπορεί ο οδηγός να αποθηκεύει το προφίλ του με τις προσωπικές του προτιμήσεις για τον φωτισμό, τις κλειδαριές, τις επιλογές του συστήματος infotainment κ.λπ.



Μιλώντας για αυτό, το κορυφαίο θα διαθέτει οθόνη 9,2 ιντσών, θα αναγνωρίζει χειρονομίες και θα συνδυάζεται με ασύρματη φόρτιση για smart συσκευές. Άλλα στοιχεία της καμπίνας είναι ο ρυθμιζόμενος σε ένταση και χρώμα φωτισμός, το θερμαινόμενο τιμόνι ενώ στη λίστα του εξοπλισμού θα περιλαμβάνεται κοτσαδόρος που εμφανίζεται με το πάτημα ενός κουμπιού. Ο χώρος αποσκευών είναι μεγάλος, 521 λίτρων, και θα μπορεί να φτάσει στα 1.630 λίτρα με τα πίσω καθίσματα διπλωμένα. Ένα σύστημα VarioFlex το οποίο θα επιτρέπει στα τρία πίσω καθίσματα να ρυθμίζονται αυτόνομα θα δίνει ακόμη περισσότερο χώρο αποσκευών, στα 1.810 λίτρα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube