Test drive: Volkswagen Golf 1.5 TSI Evo 150 PS

Test drive: Volkswagen Golf 1.5 TSI Evo 150 PS

Το ανανεωμένο μοντέλο-σύμβολο της Volkswagen είναι και η πρώτη εφαρμογή του νέου 1.500άρη κινητήρα TSI των 150 ίππων.

Η ανανέωση της έβδομης γενιάς του Golf, χαρακτηρίστηκε από κάτι παράδοξο:

Παρότι τα φώτα έπεσαν κυρίως στις εκδόσεις με τον νέο αλουμινένιο κινητήρα 1.5 TSI της οικογένειας EA211 Evo, οι πωλήσεις τους άργησαν να ξεκινήσουν. Γι’ αυτό κι έπρεπε να περιμένουμε μέχρι τώρα για να δούμε επί ελληνικού εδάφους εάν είναι αρκετά καλός για να διαδεχτεί επάξια τον εξαιρετικό σε απόδοση 1.4 TSI. Το TSI με κόκκινα S και I εξακολουθούν να είναι το χαρακτηριστικό γνώρισμα της συγκεκριμένης έκδοσης.

Η εξέλιξη του TSI
Η Volkswagen ανακοινώνει με φειδώ τις τεχνικές λεπτομέρειες του νέου κινητήρα. Είναι όμως σαφές ότι η εξέλιξή του επικεντρώθηκε στη μείωση των εσωτερικών τριβών, γι’ αυτό και χρησιμοποιεί πλήρως ρυθμιζόμενη αντλία λαδιού και ειδικά κατεργασμένα ρουλμάν στροφάλου. Η πίεση του common rail συστήματος άμεσου ψεκασμού καυσίμου σχεδόν διπλασιάστηκε (350 bar από 200), ενώ βελτιωμένη είναι και η διαχείριση της θερμότητας.



Στη συγκεκριμένη έκδοση ισχύος -θα υπάρξει και μια με 130 PS- υπάρχουν ειδικά κανάλια ψύξης μεταξύ των κυλίνδρων αλλά και στην κεφαλή, νέος χάρτης ελέγχου του κυκλώματος ψύξης, καθώς και επίστρωση APS στα χιτώνια. Πρόκειται για μια λεπτόκοκκη σκόνη που λειαίνει τις επιφάνειες και μειώνει την τριβή. Επίσης μερικά εξαρτήματα ευαίσθητα στη μεταβολή της θερμοκρασίας, όπως η πεταλούδα του γκαζιού, είναι θωρακισμένα από μεγάλες αλλαγές, ενώ υπάρχει και το σύστημα απενεργοποίησης των δύο μεσαίων κυλίνδρων Active Cylinder Management (ACT).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Volkswagen Golf 1.6 TDI

Λειτουργεί μεταξύ 1.400-4.000 rpm με χαμηλό φορτίο και τη λειτουργία του μαρτυρά ένα αμελητέο κόμπιασμα μαζί με μια μικρή αλλαγή στη χροιά του ήχου. Ωστόσο, συνήθως δεν το καταλαβαίνεις καν και η μετάβαση από τη μια κατάσταση στην άλλη είναι ακαριαία.

Συγκριτικά με τον 1.4 TSI ACT, ο 1.5 έχει εντελώς διαφορετικές διαστάσεις κυλίνδρου και λίγο πιο τραχιά λειτουργία που πάντως η άριστη ηχομόνωση καλύπτει σχεδόν πάντα. Η διάμετρος των 74,5 mm είναι ακριβώς ίδια με του 3κύλινδρου 1.0 TSI, ενώ η διαδρομή των 85,9 τον καθιστά ξεκάθαρα υποτετράγωνο για πλουσιότερη ροπή στις χαμηλές στροφές.

Με 25,5 kgm μεταξύ 1.500-3.500 rpm και 150 PS μεταξύ 5.000-6.000 rpm τα νούμερα μπορεί να ταυτίζονται με του 1.4 TSI, μα οι καμπύλες απόδοσης είναι καλύτερες. Η ουσία ωστόσο είναι πως ο 1.5 TSI δεν σκορτσάρει ποτέ, τραβάει δυνατά και γραμμικά από τις 1.500 rpm μέχρι τις 6.300 rpm του κόφτη, ενώ αποκρίνεται όπως πρέπει στο πάτημα του γκαζιού ακόμα και στο πρόγραμμα λειτουργίας Eco.

Την ίδια άποψη έχει και το V-Box που χρίζει το συγκεκριμένο Golf ένα από τα ταχύτερα μικρομεσαία στα 1,4-1,5 lt. Όχι τόσο στα 0-100 km/h που λόγω της επέμβασης του ελέγχου πρόσφυσης ολοκληρώνονται σε 8,6” (0,1 έως 0,6” περισσότερα από του ανταγωνισμού), όσο από εκεί και πάνω.

Στην κορυφή
Με την ισχύ να απλώνεται ιδανικά και να επικουρείται από το 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο με το θετικότατο λεβιέ και την όχι υπερβολικά μακριά κλιμάκωση, καλύπτει τα πρώτα 1.000 m σε 29,3”, όταν η Giulietta 1.4 MultiAir 170 PS χρειάζεται 29,1 και το Honda Civic 1.5 VTEC Turbo 182 PS ισοβαθμεί με το Opel Astra 1.4T 150 PS στα 29,5”. Ο αντίστοιχος χρόνος για το 150άρι Golf 1.4 TSI ACT με DSG κιβώτιο, ήταν 29,9”.

Αντίστοιχα είναι τα αποτελέσματα στις εν κινήσει επιταχύνσεις, όπου για παράδειγμα τα 80-110 km/h με ολοκληρώνονται σε 3,8” για το Golf των 1.260 kg, σε 3,7” για το Civic των 1.290 kg και σε 3,9” για τη Giulietta των 1.390 kg. Κατ’ αντιστοιχία, οι χρόνοι για τα 110-140 με 5η είναι 6,9, 7,0 και 7,1”.

Στο ερώτημα εάν ο 1.5 TSI είναι πιο οικονομικός από τον 1.4 TSI, η απάντηση είναι θετική, καίτοι αμφότεροι έκαψαν στη δοκιμή μας πρακτικά το ίδιο, δηλαδή 7,5 lt/100 km. Ωστόσο ο πρώτος έχει την ικανότητα να πέφτει χαμηλότερα όταν οδηγείς οικονομικά, ενώ δύσκολα θα κάψει πάνω από 9άρι ακόμα και στην πόλη.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ: Δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Volkswagen Golf 1.0 TSI 85 PS

Κατά τα άλλα, το Golf 1.5 TSI είναι ένα εντυπωσιακά ολοκληρωμένο πακέτο σε κάθε πτυχή του. Η συμπεριφορά του στο δρόμο δεν έχει το ακόνισμα και την ακρίβεια μιας Giulietta ή ενός Focus, όμως η αποτελεσματικότητά του είναι πειστική και το πίσω σύστημα τεσσάρων συνδέσμων εξασφαλίζει κορυφαία άνεση και κύλιση παρά τη σφιχτή ρύθμιση.

Παράλληλα δεν λέει όχι στο πλασάρισμα με τα τέσσερα εάν το ζητήσεις -μέχρι ο έλεγχος της ευστάθειας να επέμβει, ενώ ποτέ δεν γέρνει πολύ. Όπως και σε κάθε Golf η σταθερότητα και η αίσθηση σιγουριάς είναι σε κορυφαίο επίπεδο, ενώ τα φρένα αποτελεσματικά και ανθεκτικά στην παρατεταμένα σκληρή χρήση. Τα 100-0 km/h ολοκληρώνονται σε 37,8 m και το πεντάλ έχει καλοζυγισμένη αίσθηση.



Εξάλλου για το κατά κανόνα κλασικό κοινό του Golf, η σιγουριά κάθε είδους είναι που τελικά μετράει, όπως άλλωστε και η αίσθηση κορυφαίας απτής ποιότητας στην καμπίνα. Τα ακριβά υλικά εκεί που πρέπει και η μεγάλη προσοχή στη λεπτομέρεια, την ευχρηστία και την εργονομία φροντίζουν γι’ αυτό. Άριστη βαθμολογία κερδίζουν η άνεση της θέσης οδήγησης και ο διαθέσιμος χώρος για τέσσερις ενηλίκους, ενώ το μεγάλο και πλήρως εκμεταλλεύσιμο πορτμπαγκάζ των 380 lt θα καλύψει ακόμα και μια μικρή οικογένεια.

Ποιο είναι το μειονέκτημα; Ουσιαστικά η τιμή που είναι αισθητά αυξημένη σε σχέση με το 1.4 TSI ACT. Το Golf 1.5 TSI Evo 150 PS διατίθεται αποκλειστικά στο επίπεδο εξοπλισμού Generation, με € 23.950 ως 3θυρο και € 24.900 ως 5θυρο, με πληρέστατο πάντως εξοπλισμό σε όλα τα πεδία.

Τι λέει το DRIVE
Ο νέος 1.5 TSI των 150 ίππων έχει το απαιτούμενο κράμα απόδοσης και οικονομίας για να κάνει τη συγκεκριμένη έκδοση του Golf ένα συνολικά ασυναγώνιστο -μα και ακριβό- πακέτο στα μικρά οικογενειακά.
Τιμή Από € 23.950 (3d)
Τεχνολογία Βενζίνη, 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, common rail άμεσος ψεκασμός και τούρμπο, 150 PS/5.000-6.000 rpm, 25,5 kgm/1.500-3.500 rpm, κίνηση στους εμπρός τροχούς, χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,6”
0-160 km/h 20,9”
0-400 m 16,2” @ 144 km/h
0-1.000 m 29,3” @ 183,3 km/h
60-160 km/h (με αλλαγές) 16,6”
80-110 km/h (3η) 3,8”
110-140 km/h (3η) 5,0”
80-110 km/h (4η) 4,9”
110-140 km/h (4η) 5,7”
110-140 km/h (5η) 6,9”
110-140 km/h (6η) 8,7”
Φρένα 100-0 km/h 37,8 m
Τελική ταχύτητα 216 km/h
Μέση κατανάλωση 7,5 lt/100 km
Εκπομπές CO2114 g/km
Διαστάσεις 4.258 x 1.799 x 1.492 mm
Χώρος αποσκευών 380 lt
Βάρος 1.260 kg
Μετρήσεις DRIVE
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube