Ξανάρχεται το Ford Fiesta χάρη στη VW;

Ξανάρχεται το Ford Fiesta χάρη στη VW;

Το Ford Fiesta μπορεί να μην έχει άμεσο διάδοχο, θα μπορούσε ωστόσο να αναγεννηθεί από τις στάχτες του πάνω στην πλατφόρμα MEB Entry του Volkswagen Group.

Ξανάρχεται το Ford Fiesta χάρη στη VW;

Όπως το «ευρωπαϊκό» Ford Explorer βασίζεται στην πλατφόρμα MEB που δανείστηκε από το Volkswagen ID.4, το Μπλε Οβάλ θα μπορούσε να επαναφέρει Ford Fiesta στην αγορά ως ηλεκτρικό χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα MEB Entry του Ομίλου Volkswagen.

Αυτή η τελευταία θα χρησιμοποιηθεί για τα μικρά ηλεκτρικά μοντέλα του ομίλου, περιλαμβανομένου του Volkswagen ID.2. Εάν συνέβαινε βέβαια αυτό, η διαδοχή του σημερινού Ford Fiesta του οποίου η παραγωγή ήδη σταμάτησε δεν θα ήταν άμεση.

Η πιθανή νέα γενιά ηλεκτρικού Ford Fiesta δεν θα έφτανε πριν από το δεύτερο μισό της δεκαετίας

Η αλήθεια είναι ότι το Μπλε Οβάλ δεν έχει εκφράσει καμία πρόθεση να αντικαταστήσει το τρέχον Ford Fiesta με μια νέα γενιά. Ωστόσο, σε μια συνέντευξη στην Automotive News Europe, ο επικεφαλής της Ford Europe, Martin Sander, είπε ότι δεν αποκλείεται μια μελλοντική γενιά ηλεκτρικού Ford Fiesta. Συμπληρώνοντας ότι η Ford είχε μια «πολύ εποικοδομητική και θετική συνεργασία με τη Volkswagen» και ότι «ο Αμερικανός κατασκευαστής αξιολογεί το δυνατότητες εμβάθυνσης αυτής της συνεργασίας».

Ford Fiesta ST EV
Στις δύο φωτογραφίες βλέπετε πώς φαντάστηκε το ηλεκτρικό Ford Fiesta ST ο Βραζιλιάνος  illustrator, Kleber Silva.

Διαβάζοντας μεταξύ των γραμμών, αν και η Ford ανέφερε τη χρήση της πλατφόρμας MEB ως προσωρινή λύση, η εκ νέου δυνατότητα να μοιραστεί μια κοινή αρχιτεκτονική με τον Όμιλο Volkswagen για ένα ηλεκτρικό μοντέλο μικρού μεγέθους είναι ένας από τους τρόπους που εξέτασε η Ford για το μεσοπρόθεσμο μέλλον.

Επί του παρόντος, η κατηγορία των σουπερμίνι όπου ανήκει και το Ford Fiesta έχει εγκαταλειφθεί από τους κατασκευαστές. O λόγος είναι ότι αδυνατούν πλέον να κάνουν αυτά τα μοντέλα αρκετά κερδοφόρα με την προοπτική των επενδύσεων που απαιτούνται για το πρότυπο Euro 7 σε περίπτωση κινητήρων εσωτερικής καύσης. Αλλά το κόστος παραγωγής για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης είναι επίσης μια προφανής παγίδα. Μια λύση για την παράκαμψή του συνίσταται στην παραγωγή σε πολύ μεγάλους όγκους, ιδανικά μέσω πολλών επωνυμιών.

Η Ford το έχει ήδη κάνει με το Explorer, ένα ηλεκτρικό SUV που βασίζεται στην πλατφόρμα MEB της Volkswagen, το οποίο μοιράζεται το κάτω μέρος του με τα VW ID.3, ID.4, ID.5 και ID.7, αλλά και το Audi Q4 e-Tron, το Cupra Born και το κουπέ Škoda Enyaq.

Ο Αμερικανός κατασκευαστής θα μπορούσε να μπει στον πειρασμό να επαναλάβει το αντίστοιχο δύο βαθμίδες χαμηλότερα, εκμεταλλευόμενος τις συνέργειες με τα μελλοντικά μικρά ηλεκτρικά οχήματα του Ομίλου Volkswagen, περιλαμβανομένου του επόμενου VW ID.2.

Η άλλη δυνατότητα θα ήταν η εκμετάλλευση της αρχιτεκτονικής που εξελίχτηκε in-house και η οποία θα επιτρέψει στη Ford να σχεδιάσει πολλά και πολύ διαφορετικά μοντέλα υπό την ίδια αρχιτεκτονική. Θυμηθείτε, ωστόσο, ότι όσον αφορά το «μικρό» ηλεκτρικό μοντέλο της, η Ford θα προσφέρει μια ηλεκτρική παραλλαγή του μικρού crossover της, του Puma. Παραλλαγή που θα χρησιμοποιεί την αρχιτεκτονική των θερμικών εκδόσεων, προσαρμοσμένη για να φιλοξενεί μια συστοιχία μπαταριών.

Όπως και να έχει, αυτή η πιθανή νέα γενιά ηλεκτρικού Ford Fiesta δεν θα έφτανε πριν από το δεύτερο μισό της δεκαετίας. Εισερχόμενο σε ένα πεδίο όπου θα πρέπει να αντιμετωπίσει τα μικρά ηλεκτρικά του Ομίλου Volkswagen, τα μελλοντικά Citroën ë-C3, τα ηλεκτρικά MINI Cooper και Renault 5 καθώς και το Peugeot E-208 και το Opel Corsa Electric.

Πηγή: Automotive News Europe
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube