Test drive: Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro

Test drive: Audi Q4 Sportback e-tron 50 quattro

Η έκδοση Sportback διευρύνει την γκάµα του Audi Q4 e-tron µε ένα διαφορετικό αµάξωµα που προτάσσει µια πιο µοντέρνα και δυναµική στιλιστική προσέγγιση.

Τo πόσο σηµαντικό µοντέλο αποτελεί για τους Γερµανούς το Audi Q4 e-tron αυτή την εποχή το φανερώνει το γεγονός ότι δεν αρκέστηκαν σε ένα µοντέλο, αλλά δηµιούργησαν επί της ουσίας δύο διαφορετικά. Ένα µε συµβατική κοψιά SUV και το Sportback. Το δεύτερο µε την πιο δυναµική και αεροδυναµική σιλουέτα του καλείται να φέρει στο Ingolstadt και αυτούς που θέλουν να µεταπηδήσουν στην ηλεκτροκίνηση µε έναν πιο ηχηρό, αν θέλετε, τρόπο. Επενδύοντας σε ένα αυτοκίνητο που δεν φείδεται να επιδείξει την πολυτέλειά του και έλκει τα βλέµµατα σε κάθε πέρασµά του.

Αντικειµενικά, στην περίπτωση του Audi Q4 e-tron Sportback έχουµε να κάνουµε µε ένα όµορφο αµάξωµα. H κουπέ φιλοσοφία και τα χαρακτηριστικά του φωνάζουν ότι δεν πρόκειται για ένα ακόµα συµβατικό µοντέλο από το Ingolstadt. Και τούτο παρόλο που οι περισσότερες αλλαγές συγκριτικά µε το απλό Q4 e-tron, που είχαµε δοκιµάσει πριν από λίγους µήνες, εντοπίζονται από τη µεσαία κολόνα και πίσω.

Κάπου εδώ θα πρέπει να σηµειώσουµε ότι τα οφέλη από τους πιο τονισµένους θόλους των τροχών και το χαµήλωµα της οροφής προς τα πίσω, δεν εξαντλούνται στο φαίνεσθαι. Υπάρχει κέρδος και στην αεροδυναµική απόδοση που στα ηλεκτρικά οχήµατα µεταφράζεται σε καλύτερη κατανάλωση ενέργειας και αυτονοµία. Με τη γλώσσα των αριθµών, το πιο αεροδυναµικό σχήµα του Sportback έχει κατεβάσει τον συντελεστή οπισθέλκουσας στο 0,26. Ο δείκτης Cd δηλαδή, είναι κατά 0,02 µονάδες βελτιωµένος σε σχέση µε το Q4 e-tron.

Παρά τους 2,2 τόνους, η άµεσα διαθέσιµη ροπή των 460 Nm προσφέρει εκρηκτική επιτάχυνση στο παραµικρό χάιδεµα του δεξιού πεντάλ.

Ίδιο επίπεδο πολυτέλειας
Κάπου εδώ ολοκληρώνονται οι οπτικές διαφορές ανάµεσα στα δύο αυτοκίνητα, µε την εικόνα σχεδόν σε όλα τα υπόλοιπα να είναι κοινή ακόµα και στην καµπίνα. Η τελευταία ακολουθεί την πολυεπίπεδη και οδηγοκεντρική σχεδίαση που έχει υιοθετήσει η Audi στα τελευταία µοντέλα της. Μέσα από µίνιµαλ χαρακτηριστικά αναδεικνύεται καλύτερα το πολυτελές και ψηφιακό της περιβάλλον. Η ποιότητα των υλικών είναι υπεράνω κριτικής, µε τα σκουρόχρωµα πλαστικά να δένουν αρµονικά µε τις piano black γυαλιστερές επιφάνειες.

Τον σύγχρονο τόνο της εποχής ενορχηστρώνουν οι ελάχιστοι διακόπτες και οι δυο ψηφιακές οθόνες. Η πρώτη µε διάσταση 10,25” φιλοξενεί τις ενδείξεις του πλήρη πίνακα οργάνων. Η δεύτερη στο κέντρο του ταµπλό είναι αφής µε διαγώνιο 10,1” και φιλοξενεί τις λειτουργίες της τελευταίας έκδοσης του infotainment MMI της Audi.

Audi Q4 Sportback e-tron

Σηµαντικό είναι ότι η κουπέ φιλοσοφία και η κεκλιµένη οροφή του Audi Q4 e-tron Sportback δεν λειτούργησε αρνητικά όσον αφορά τους χώρους. Ακόµα και ο αέρας πάνω από το κεφάλι των πίσω επιβατών παραµένει στο επίπεδο του απλού Q4 e-tron. Έτσι, η ευρυχωρία της καµπίνας παραµένει ένα από τα δυνατά χαρτιά, όπως και ο χώρος αποσκευών: Όχι µόνο δεν έχει µειωθεί σε χωρητικότητα, αλλά έχει κερδίσει και 15 lt, ανεβαίνοντας συνολικά στα 535.

Εκρηκτικό κοκτέιλ
Η έκδοση που ανέλαβε τις πρώτες συστάσεις µας µε το Q4 e-tron Sportback είναι αυτή που εκφράζει και µε το καλύτερο τρόπο τον δυναµικό του χαρακτήρα και φέρει το διακριτικό «50». Αριθµός που υποδηλώνει ότι είναι η κορυφαία της γκάµας και µεταφράζεται στην ύπαρξη δύο ηλεκτροκινητήρων που παρέχουν συνδυαστική ισχύ και ροπή 299 PS και 460 Nm αντίστοιχα. Καθώς επίσης και ότι στη µετάδοση της κίνησης συµµετέχουν ενεργά και οι τέσσερις τροχοί. Και στην περίπτωση του Sportback, την γκάµα συµπληρώνουν οι δικίνητες εκδόσεις «35», µε µπαταρία 52 kWh και κινητήρα 170 PS και «40» µε µπαταρία 77 kWh και 204 PS.

Σε ό,τι αφορά την τροφοδοσία µε ενέργεια, στο Sportback «50» της δοκιµής προέρχεται από έναν συσσωρευτή ιόντων λιθίου µε χωρητικότητα 77 kWh. Σε φυσιολογικές συνθήκες δε, επαρκεί για να του εξασφαλίσει αυτονοµία που ξεπερνά µε ευκολία τα 400 km. Στα χέρια µας η µέση τιµή της κατανάλωσης κυµάνθηκε στα 19,5 kWh, µε κάµποσα χιλιόµετρα σε αυτοκινητόδροµο και τα περισσότερα σε αστικό περιβάλλον. Όσον αφορά την φόρτισή της, σε ένα wallbox ισχύος 11 kW µια πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε περίπου 7,5 ώρες, ενώ σε έναν ταχυφορτιστή 125 kW αρκεί, σύµφωνα µε την Audi, µια στάση 38 λεπτών για την πλήρωση από το 5% έως το 80% και να συνεχίσεις το ταξίδι σου.

Παρά τους 2,2 τόνους, η άµεσα διαθέσιµη ροπή των 460 Nm προσφέρει εκρηκτική επιτάχυνση στο παραµικρό χάιδεµα του δεξιού πεντάλ. Το Audi Q4 Sportback e-tron 50 επιταχύνει πολύ δυνατά από το ξεκίνηµα και χρειάζεται µόλις 6,2” για να πιάσει τα πρώτα 100 km/h από στάση. Kαι συνεχίζει στον ίδιο ρυθµό µέχρι περίπου τα 130 km/h. Όπως σε σχεδόν όλα τα ηλεκτρικά οχήµατα, η καµπύλη της ισχύος από εκεί και πάνω αρχίζει να στρογγυλεύει σταδιακά µέχρι τα 180 km/h της τελικής ταχύτητας. Σε κάθε περίπτωση πάντως, είτε κινείσαι σε αστικό περιβάλλον είτε σε περιαστικό, οι επιδόσεις είναι πολύ παραπάνω απ’ όσο θα χρειαστεί στην καθηµερινότητά του ο µέσος χρήστης.

Audi Q4 Sportback e-tron

Χάρη στην τετρακίνητη µετάδοση, η ροπή περνά στον δρόµο οµαλά σε κάθε είδους επιφάνεια. Η δε σφιχτή ανάρτηση διαχειρίζεται άψογα τα κιλά και τον όγκο, περιορίζοντας την κλίση στις στροφές. Η πρόσφυση είναι άφθονη και η οδική συµπεριφορά φιλική ακόµα και όταν οδηγός αποφασίσει να σπαταλήσει την ενέργεια για να κινηθεί σε σβέλτο ρυθµό. Οι νόµοι της Φυσικής και η αδράνεια θα υπερισχύσουν µόνο όταν υπερβάλλεις στα κλειστά κοµµάτια, προκαλώντας µοιραία τάση για υποστροφή. Απόρροια των µεγάλων τροχών (21”) µε το χαµηλό προφίλ στα λάστιχα και της σφιχτής ρύθµισης στην ανάρτηση είναι η περιορισµένη άνεση στις χαµηλές ταχύτητες. Ο συνδυασµός τους δυσκολεύεται να φιλτράρει όλες τις κακουχίες των ελληνικών δρόµων και να τις διατηρήσει µακριά από την αντίληψη των επιβατών. Όσο τα χιλιόµετρα ανεβαίνουν πάντως, η απόσβεση βελτιώνεται κατά πολύ και η συνολική ποιότητα κύλισης είναι αυτή που θέλεις από ένα premium SUV αυτής της κατηγορίας τιµής και µε αυτό το σήµα.

Αφήνοντας στην άκρη τα λίγο πιο δυναµικά οδικά χαρακτηριστικά, το Sportback «50» ενσωµατώνει όλα τα τεχνολογικά features και τα συστήµατα ασφαλείας που µας σύστησαν οι Γερµανοί µε το Audi Q4 e-tron. Μόνο που εδώ, όπως προαναφέραµε, τα γαρνίρει µε ένα πιο στιλάτο σε εµφάνιση αµάξωµα. Το στιλ αυτό κοστολογείται λίγο πάνω από τις €2.000 συγκριτικά µε την αντίστοιχη έκδοση του συµβατικού Q4 e-tron. Ανεβάζοντας έτσι τη βασική τιµή του Audi Q4 e-tron Sportback «50» στις €61.800. Συνολικά πάντως, έχουµε να κάνουµε µε ένα πολύ ικανό ηλεκτρικό SUV, µε πολύ καλή αυτονοµία, εξαιρετικές επιδόσεις και την ποιότητα που περιµένεις καταθέτοντας αυτό το τίµηµα.


Τι λέει το DRIVE
Ικανό, με εκρηκτικές επιδόσεις, πολύ καλή αυτονομία, ποιοτική και ευρύχωρη καμπίνα και εμφάνιση που μαγνητίζει τα βλέμματα.
Τιμή Από €61.800
Τεχνολογία ΒEV, δυο σύγχρονοι κινητήρες μόνιμου μαγνήτη, εμπρός ηλεκτροκινητήρας 204 PS, 310 Nm, πίσω ηλεκτροκινητήρας 109 PS, 162 Nm, μπαταρία 77 kWh, κίνηση e-4x4, κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης
Συνδυαστική απόδοση 299 PS, 460 Nm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 6,2”
Τελική ταχύτητα 180 km/h
Μέση κατανάλωση* 19,5 kWh/100 km
Αυτονομία 420-450 km
Εκπομπές CO2 -
Διαστάσεις 4.588 x 1.865 x 1.614 mm
Χώρος αποσκευών 530 lt
Βάρος 2.215 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή. *Μέτρηση DRIVE

Φωτογραφίες: Φωτεινή Πίμπα

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube