Test drive: Ford Puma 1.0 EcoBoost 155PS mHEV Auto

Test drive: Ford Puma 1.0 EcoBoost 155PS mHEV Auto

Δοκιμάζουμε την πιο σπορτίβ έκδοση του Ford Puma πριν περάσουμε στην «απόλυτη» που ακούει στο κωδικό όνομα ST.

To Ford Puma ήρθε να ενισχύσει την γκάµα του Μπλε Οβάλ στην εξαιρετικά δυναµική κατηγορία των µικρών SUV και crossover. Και όπως δείχνουν οι αριθµοί τα κατάφερε πολύ καλά.

Η εµπορική επιτυχία του Ford Puma, πέρα από τον σχεδιασµό και την οδική συµπεριφορά, στηρίζεται στη µεγάλη γκάµα κινητήρων και εξοπλισµού.

Σε αυτή την γκάµα έρχεται τώρα να προστεθεί και η έκδοση µε τον 1.000άρη (βραβευµένο πολλάκις) κινητήρα EcoBoost των 155 ίππων και το ήπια υβριδικό σύστηµα mHEV, σε συνεργασία µε το 7τάχυτο αυτόµατο κιβώτιο διπλού συµπλέκτη Powershif.

Ford Puma 1.0L EcoBoost, 155PS, mHEV Auto, Photo Credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ο συγκεκριµένος συνδυασµός παντρεύεται µε τα επίπεδα εξοπλισµού ST-Line X στις € 30.243 και ST-Line V στις €33.375. Σε πρώτη ανάγνωση η τιµή φαντάζει υψηλή και στις δύο περιπτώσεις, αλλά συνδυάζεται µε υπέρ-πλήρες πακέτο εξοπλισµού συστηµάτων ασφαλείας και υποβοήθησης του οδηγού.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid 125 PS Powershift

Ενδεικτικά αναφέρουµε εκτός από τις ηλεκτρικές ανέσεις, infotainment µε έγχρωµη οθόνη, σύστηµα πλοήγησης, πλήρη συνδεσιµότητα smartphone και ασύρµατη φόρτιση, σύστηµα αυτόµατης στάθµευσης, κάµερα οπισθοπορείας και πολλά ακόµα στοιχεία.

Ford Puma 1.0L EcoBoost, 155PS, mHEV Auto, Photo Credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Επιπλέον υπάρχει σπορ ρύθµιση στην ανάρτηση (γόνατα MacPherson εµπρός, ηµιάκαµπτος άξονας πίσω), τροχοί 18” µε λάστιχα 215/50 R18, flat-bottomed τιµόνι, φιµέ πίσω τζάµια, σπορ προφυλακτήρες και χείλος εκφυγής στο πίσω µέρος της οροφής. Όλα αυτά κάνουν το Ford Puma ακόµα πιο δυναµικό.

Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι γνώριµη από τις άλλες εκδόσεις του µοντέλου. Εδώ βέβαια, ο διάκοσµος δείχνει πιο πολυτελής και ξεχωρίζει ο λεβιές του αυτόµατου κιβωτίου όπως και τα paddles πίσω από το τιµόνι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ηλεκτρικά κουπέ SUV, Ford Mustang Mach-E vs Volvo C40

Όπως προείπαµε, κάτω από το καπό του Ford Puma ζει ο 1.000άρης EcoBoost µε τους 155 PS στις 6.000 rpm και τα 220 Nm στις 3.000 rpm. Ο οποίος έχει εξελιχθεί ακόµη περισσότερο καθώς τώρα διαθέτει ήπιο υβριδικό σύστηµα και τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου.

Μια αερόψυκτη 48βολτη µπαταρία ιόντων λιθίου µε ένταση 10 Ah βρίσκεται τοποθετηµένη κάτω από το πίσω κάθισµα και συµπληρώνεται από την ηλεκτρονική µονάδα ελέγχου, τον ηλεκτροκινητήρα–γεννήτρια (BISG) και την µπαταρία 12V.

Ford Puma 1.0L EcoBoost, 155PS, mHEV Auto, Photo Credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει, το σύστηµα µετατρέπει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική και την αποθηκεύει στην µπαταρία. Ενώ όταν επιταχύνει, το BISG λειτουργεί ως ηλεκτροκινητήρας που δίνει έξτρα ισχύ στο στροφαλοφόρο άξονα του EcoBoost µέσω ιµάντα.

Σε σχέση µε τον κινητήρα των 140 PS, η ισχύς είναι αυξηµένη κατά 15 PS. Όµως τη διαφορά κάνει η επιπλέον ροπή των 50 Νm που αποδίδει το υβριδικό σύστηµα, βελτιώνοντας το τράβηγµα του κινητήρα στις χαµηλές στροφές. Με απλά λόγια, τον κάνει πιο µεστό σε όλο το φάσµα λειτουργίας.

Ο θερµικός κινητήρας αποδίδει 190 Νm µεταξύ 1.900-5.500 rpm υπό κανονικές συνθήκες και φτάνει τα 220 Nm στις 3.000 rpm σε λειτουργία overboost. Όµως µε τη βοήθεια του ηλεκτρικού µοτέρ στις 2.500 rpm µπορεί να επιτευχθεί µέγιστη τιµή 240 Nm.

Ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάµεσα σε διαφορετικά προγράµµατα οδήγησης (Normal, ECO, Sport, Slippery και Trail), ανάλογα µε το πού θέλει να δώσει προτεραιότητα, στις επιδόσεις ή στην οικονοµία.

Σε κάθε περίπτωση, το αυτόµατο σασµάν βοηθά στην καλύτερη και αβίαστη εκµετάλλευση των δυνατοτήτων του κινητήρα, προσφέροντας πολιτισµένη και ξεκούραστη µετακίνηση τόσο µέσα στην πόλη όσο και στο ταξίδι. Με δυο λόγια, δεν χρειάζεται παρά να το εµπιστευτείς και εκείνο θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο ό,τι κι εάν χρειάζεσαι.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ford Puma 1.0 EcoBoost DCT

Σε ό,τι αφορά στις επιδόσεις το Ford Pumaφτάνει τα 100 km/h από στάση σε 9” ενώ το ταχύµετρο σταµατά στην ευθεία στα 205 km/h.

Η συγκεκριµένη έκδοση του Ford Puma αν διαφέρει σε κάτι από τις υπόλοιπες -πλην της ST, είναι η ακόµη µεγαλύτερη ένταση µε την οποία εκφράζει τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα του µοντέλου. Η σπορ ρύθµιση της ανάρτησης ισορροπεί σχεδόν ιδανικά ανάµεσα στην άνεση και στη δυναµική συµπεριφορά.

Η κλίση είναι περιορισµένη στις στροφές και σε συνδυασµό µε το εξαιρετικό σύστηµα διεύθυνσης και τη δύναµη του κινητήρα, ο οδηγός απολαµβάνει ένα αυτοκίνητο που ξεφεύγει από το στενό οδηγικό πλαίσια της κατηγορίας των crossover.

Ford Puma 1.0L EcoBoost, 155PS, mHEV Auto, Photo Credit DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Σε ό,τι έχει να κάνει δε µε το αυτόµατο κιβώτιο, πέραν του προφανούς που έχει να κάνει µε την άνεση, αλλάζει γρήγορα (ειδικά στη ρύθµιση sport), ενώ για ακόµα πιο σπορ αίσθηση µπορείς να καταφύγεις στη χειροκίνητη λειτουργία µε τα paddles.

Όταν πιέζεις αρκετά, η κατανάλωση θα ανέβει και θα ξεπεράσει τα 8 lt/100 km. Εµείς πάντως στη διάρκεια της δοκιµής µας και δίχως οικονοµία στο γκάζι πετύχαµε µέση τιµή της τάξης των 7,4 lt/100km, που είναι σχεδόν 0,5 lt/100 km παραπάνω από της χειροκίνητης έκδοσης.

Τέλος και για να µην ξεχνάµε την κατηγορία στην οποία ανήκει το Ford Puma, η κίνηση σε ελαφρύ εκτός ασφάλτου περιβάλλον είναι εφικτή µε τους περιορισµούς που επιβάλλουν τα λάστιχα και η όχι ιδιαίτερα µεγάλη απόσταση από το έδαφος. Στον αντίποδα, το πρόγραµµα οδήγησης Trail θα βοηθήσει σε κάποιες (όχι ακραίες, το τονίζουµε) περιπτώσεις τους πιο άπειρους οδηγούς.

Εν κατακλείδι, µε την προσθήκη του αυτόµατου κιβωτίου, το 155άρι Ford Puma συνδυάζει τις επιδόσεις µε τα αγαθά της έλλειψης του αριστερού πεντάλ αλλά και πολύ πλούσιο εξοπλισµό. Αναµφίβολα δεν είναι φθηνό, αλλά αυτό που αγοράζεις συνθέτει το πιο σπορ και συνολικά ένα από τα πλέον ελκυστικά πακέτα της κατηγορίας. 


Τι λέει το DRIVE
Δεν είναι το φτηνότερο, όμως χάρη στο ανταγωνιστικό πακέτο επιδόσεων, οικονομίας, πρακτικότητας, εξοπλισμού και οδικής συμπεριφοράς, διεκδικεί τον τίτλο του καλύτερου.
Τιμή €30.243 
Τεχνολογία MHEV, κινητήρας βενζίνης 999 cc, i3, 12v, 3 EEK, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο ηλεκτρικό μοτέρ 16 PS, 50 Nm, μπαταρία 0,48 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων 
Απόδοση 155 PS/6.000 rpm, 240 Nm/2.500 rpm
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 9”
Τελική ταχύτητα 205 km/h
Μέση κατανάλωση 7,4 lt/100 km*
Εκπομπές CO2 126 g/km (WLTP)
Διαστάσεις 4.186 x 1.805 x 1.550 mm
Χώρος αποσκευών 402 lt
Βάρος 1.280 kg
*Μέτρηση DRIVE, Μετρήσεις κατασκευαστή

Φωτογραφίες Θανάσης Κουτσογιάννης

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube