Test drive: Peugeot e-208

Η ηλεκτρική έκδοση του νέου Peugeot 208 μας αποδεικνύει ότι ήρθε ο καιρός να πάρουμε στα σοβαρά αυτή την «εναλλακτική».

Η αλλαγή στρατηγικής που πραγματοποίησε πριν από μερικά χρόνια η Peugeot, με αιχμή του δόρατος το δημοφιλές 3008, επηρέασε ολοκληρωτικά την γκάμα της. Το τελευταίο δείγμα γραφής αυτής της στρατηγικής είναι το σουπερμίνι 208 και το αδελφό, B-SUV 2008.

Η εξέλιξη του νέου Peugeot 208 δεν ξεκίνησε από το μηδέν μόνο από πλευράς σχεδίασης, αλλά και από μηχανολογικής άποψης. Η μικρή διαμορφώσιμη πλατφόρμα CMP επέτρεψε στην Peugeot να βγάζει από μία γραμμή παραγωγής, στη Σλοβακία εν προκειμένω, βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα και ηλεκτρικά 208. Έτσι, ανάλογα την ζήτηση ή την τάση, μπορεί να κατασκευάσει ό,τι απαιτεί η αγορά, κερδίζοντας χρόνο και χρήμα. Μάλιστα, παρά το γεγονός ότι η γαλλική εταιρεία υπολόγιζε κάτι λιγότερο από το 20% της παραγωγής να αφορά το ηλεκτρικό e-208, οι παραγγελίες στο τέλος της χρονιάς που μας πέρασε ακούμπησαν το εντυπωσιακό 25% της συνολικής παραγωγής. Και αυτό καλύφθηκε χωρίς πρόβλημα.

Το νέο Peugeot e-208 δεν είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο της γαλλικής εταιρείας. Η πρώτη προσπάθεια είχε γίνει το 1941 με το VLV (Voiture Legere de Ville). Εκείνο όμως το μοντέλο αποτελούσε λύση ανάγκης λόγω του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ενώ το ολοκαίνουργιο e-208 αποτελεί συνειδητά μέρος του DNA του νέου γαλλικού σουπερμίνι.

Peugeot e-208 Drive 5

Σχεδιαστικά, η ηλεκτρική έκδοση του Peugeot 208 δεν διαφέρει αισθητά από τις εκδόσεις με θερμικούς κινητήρες. Οι ανάγλυφες επιφάνειες του αποκλειστικά 5θυρου αμαξώματος, τα φαρδιά φτερά, οι έντονοι ώμοι, τα εμπρός φώτα που θυμίζουν κυνόδοντες αρπακτικού και τα πίσω με τις χαρακτηριστικές νυχιές, παραμένουν και δίνουν δυναμισμό. Οι διαφορές εντοπίζονται στην βαμμένη μάσκα στο χρώμα του αμαξώματος, στον λογότυπο «e» στη φαρδιά πίσω κολόνα, και φυσικά στην απουσία εξάτμισης. Το συνολικό αποτέλεσμα δείχνει ακόμα πιο εντυπωσιακό και ταιριαστό, μιας και η συγκεκριμένη έκδοση αποτελεί τη βιτρίνα της γκάμας. Μην ξεχνάμε ότι πέρα από το γεγονός ότι καταναλώνει ηλεκτρικό ρεύμα, είναι και η ισχυρότερη με 136 PS.

e-Motion
Κάτω από το όμορφο αμάξωμα του ηλεκτρικού 208 κρύβεται η παραλλαγή της CMP που ακούει στο όνομα e-CMP. Τη θέση του θερμικού κινητήρα παίρνει ένας ηλεκτρικός κινητήρας 136 PS και 260 Nm που κινεί τους εμπρός τροχούς, ενώ κάτω από τις εμπρός και τις πίσω θέσεις βρίσκουμε την υγρόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 50 kWh. Η σχεδίαση της συγκεκριμένης πλατφόρμας επέτρεψε στους μηχανικούς να τοποθετήσουν τα πακέτα μπαταριών εκεί, αφήνοντας ανεπηρέαστο το χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Οι μπαταρίες αύξησαν το βάρος κατά 297 kg σε σχέση με ένα αυτόματο 208 1.2 130 PS, αλλά η τοποθέτηση τους στο πάτωμα φέρνει πιο κοντά στο έδαφος το κέντρο βάρους του.

Στο εσωτερικό, οι αλλαγές εντοπίζονται στις ενδείξεις του εντυπωσιακού στην όψη και πλούσιου σε πληροφορία ψηφιακού πίνακα οργάνων (στις πλούσιες εκδόσεις), καθώς και στο εμπλουτισμένο μενού του συστήματος πολυμέσων για τις ρυθμίσεις φόρτισης. Η σχεδίαση δεν έχει διαφοροποιηθεί, ούτε και τα υλικά που το αποτελούν, πράγμα που σημαίνει ότι θα βολευτούν τέσσερις ενήλικοι με τις αποσκευές τους, αρκεί οι πίσω να μην είναι ψηλοί, διότι σε αυτή την περίπτωση θα αναζητήσουν περισσότερο χώρο για τα γόνατά τους και μεγαλύτερο άνοιγμα στις πόρτες για ευκολότερη πρόσβαση. Η προηγμένη εικόνα που προσδίδει η τελευταία γενιά του i-Cockpit δείχνει ακόμα πιο ταιριαστή στον χαρακτήρα του e-208, ενώ η ποιότητα των πλαστικών συμβαδίζει με τον τελευταίο αλλά και την υψηλή τιμή. Η εργονομία γίνεται σχεδόν αμέσως κατανοητή, ενώ υπάρχουν πολλές και χρηστικές θήκες για τα καθημερινά μικροπράγματα. Ο χώρος αποσκευών των 311 λίτρων παραμένει ίδιος με τις απλές εκδόσεις και τοποθετείται άνω του μέσου όρου της κατηγορίας.

Peugeot e-208 Drive 7

Εύκολο και σβέλτο
Η οδήγηση του νέου Peugeot e-208 είναι μια πολύ εύκολη, απόλυτα ήσυχη και ουσιαστικά πρωτόγνωρη διαδικασία για τον οδηγό ενός συμβατικού αυτοκινήτου. Η ανάρτηση έχει τροποποιημένες ρυθμίσεις ώστε να προσδίδει παρόμοια οδικά χαρακτηριστικά με τα ελαφρύτερα, συμβατικά αδερφάκια του. Η άνεση και το κράτημα βρίσκονται σε πολύ καλό επίπεδο, η λειτουργία είναι ήσυχη, ενώ το εμπρός σύστημα παραμένει το ίδιο ζωντανό. Η επιτάχυνση είναι ακαριαία εάν το θελήσει ο οδηγός, ενώ η ανάκτηση ενέργειας που έχει δύο επίπεδα, ακόμα και στο πιο ισχυρό «B» που επιλέγεται τραβώντας προς τα πίσω τον λεβιέ δεν απαιτεί μεγάλη εξοικείωση. Αυτό συμβαίνει γιατί δε συνοδεύεται από πολύ ισχυρή επιβράδυνση, κάτι που με τη σειρά του σημαίνει πως δύσκολα μπορείς να οδηγείς με «ένα πεντάλ». Αυτός όμως είναι και ο πιο εύκολος και κατανοητός τρόπος για κάποιον που οδηγεί πρώτη φορά ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Οι επιδόσεις που δίνει το ηλεκτρικό σύστημα στο βαρύτερο e-208 είναι οι δυνατότερες στην γκάμα με 0-100 km/h σε μόλις 8,1”. Το πιο εντυπωσιακό όμως είναι ότι όλα γίνονται με απόλυτη ηρεμία, χωρίς κραδασμούς ή κομπιάσματα, ενώ η τελική ταχύτητα φτάνει τα 150 km/h. Τα τρία προγράμματα οδήγησης (Eco, Normal και Sport) επηρεάζουν την απόκριση του γκαζιού, του τιμονιού και την απόδοση ορισμένων συστημάτων όπως ο κλιματισμός. Ακόμα και στο «Eco» όμως η δύναμη είναι αρκετή ανά πάσα ώρα και στιγμή, ενώ μπορείς να δεις κατανάλωση που θα φλερτάρει ακόμα και με τις 12 kWh/100 km. Εάν δεν έχεις καθόλου οικονομικό στιλ οδήγησης, θα δεις την κατανάλωση να ξεπερνά τις 16 kWh/100 km και τη στάθμη της μπαταρίας να πέφτει πιο γρήγορα. Ο κατασκευαστής ανακοινώνει αυτονομία 340 km (κατά WLTP). Με τη μέση κατανάλωση όμως των 14,1 kWh/100 km που μετρήσαμε εμείς, είναι δυνατό ακόμα και να την ξεπεράσει.

Στην πρίζα
Για τη φόρτιση της 50άρας μπαταρίας στο σπίτι, το βασικό καλώδιο που συνοδεύει το e-208 και μια επίσης βασική πρίζα, δίνουν σχεδόν 100 km αυτονομίας σε μια ολονύχτια φόρτιση (9 ώρες και κάτι) ενώ η πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε 31 ώρες και 10 λεπτά. Για να μιλήσουμε πιο ρεαλιστικά, μια ενισχυμένη πρίζα 16Α και ένα καλώδιο που να υποστηρίζει αυτή την ένταση ρεύματος χρειάζονται 16 ώρες για πλήρη φόρτιση (πάνω από 200 km σε ολονύχτιο πρίζωμα), ένα τριφασικό Wallbox 11 kW χρειάζεται 5 ώρες και ένα μονοφασικό Wallbox 7,4 kW χρειάζεται 7,5 ώρες.

Πρέπει επίσης να αναφερθεί πως η μπαταρία του e-208 υποστηρίζει και ταχυφορτιστές συνεχούς ρεύματος, οι οποίοι αλλάζουν ριζικά τα δεδομένα. Ένας με ισχύ 50 kW (ήδη υπάρχουν στην Ελλάδα τέτοιοι) σημαίνει πως η μπαταρία φτάνει από το 20% στο 80% της φόρτισης σε 41 λεπτά της ώρας, ενώ ένας με ισχύ 100 kW φορτίζει μια σχεδόν άδεια μπαταρία έως το 80% σε μισή ώρα μόλις. Να αναφέρουμε ακόμα πως η ίδια η μπαταρία καλύπτεται από εγγύηση για οκτώ χρόνια ή 160.000 km.

Peugeot e-208 Drive 10

Το νέο Peugeot e-208 διατίθεται σε όλα τα επίπεδα εξοπλισμού του μοντέλου, πλην του βασικού Like. Η βασική Active διαθέτει περισσότερα χαρακτηριστικά άνεσης, ασφάλειας και εμφάνισης σε σχέση με την αντίστοιχη των συμβατικών εκδόσεων, όπως το Pack Safety Plus, αυτόματο κλιματισμό, ζάντες αλουμινίου, προεκτάσεις στους θόλους σε μαύρο γυαλιστερό και άλλα.

Εν κατακλείδι, το νέο Peugeot e-208 είναι ίσως το καλύτερο μοντέλο αυτή τη στιγμή στην αγορά για να μεταπηδήσει ο μέσος οδηγός από τα υγρά καύσιμα στον κόσμο της ηλεκτροκίνησης. Τόσο από πλευράς δυνατοτήτων και τεχνολογίας όσο και από πλευράς κόστους.

Διαμόρφωσε το δικό σου 208 στον configurator της Peugeot

Τι λέει το DRIVE
Το νέο Peugeot e-208 είναι ίσως το καλύτερο ηλεκτρικό μοντέλο της αγοράς. Αναβαθμίζοντας ακόμα πιο πολύ τα δυνατά χαρακτηριστικά του γαλλικού σουπερμίνι, κάνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση μια εύκολη υπόθεση.
Τιμή Από €29.900
Τεχνολογία Ηλεκτρικός κινητήρας, μπαταρία Lithium-Ion με χωρητικότητα 50 kWh, 136 PS/3.673 - 10.000 rpm, 260 Nm/300 - 3.673 rpm, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο μιας σχέσης
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h 8,1”
Τελική ταχύτητα 150 km/h
Μέση κατανάλωση 14,1 kWh/100 km*
Αυτονομία 354 km
Εκπομπές CO2 0 g/km
Διαστάσεις 4.055 x 1.745 x 1.430 mm
Χώρος αποσκευών 311 lt
Βάρος 1.455 kg
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες: Θανάσης Κουτσογιάννης