DS Aero Sport Lounge concept & FIAT 500e
node/39871

PSA και FIAT: Πώς θα σμίξουν οι ηλεκτρικές πλατφόρμες τους στο Stellantis;

Ο μελλοντικός όμιλος Stellantis, που προκύπτει από τη συγχώνευση των ομίλων της PSA και της FCA, θα κληθεί να επιλέξει ανάμεσα στις πλατφόρμες των μελλοντικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων του.

Η συγχώνευση μεταξύ δύο γιγάντων της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ανακοινώθηκε στις αρχές του 2020 και από τη μια μεριά βρίσκεται το γαλλικό Groupe PSA και από την άλλη ο ιταλο-αμερικανικός όμιλος FCA. Η παντρειά τους θα γεννήσει τον αυτοκινητικό γαλαξία Stellantis. Μια συγχώνευση συνώνυμη με συνέργειες, αλλά και πλεονασμούς και αλληλοκαλύψεις σε ορισμένους τομείς δραστηριότητας, ιδίως στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η πρώτη σύγκρουση μεταξύ των δύο γιγάντων είναι αυτή στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στο Groupe PSA, η σπονδυλωτή πλατφόρμα eCMP που αυτή τη στιγμή πατούν πάνω της τα Peugeot e-208 και e-2008, DS3 Crossback E-Tense, Opel Corsa-e και Mokka-e αντιμετωπίζει τη νέα πλατφόρμα του νέου FIAT 500 στην FCA. Η επιλογή δεν ήταν, ωστόσο, δύσκολη.

Η γέννηση της γαλλικής πλατφόρμας προηγήθηκε, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι δίνει περισσότερο χώρο και επιτρέπει επίσης τη φιλοξενία θερμικών κινητήρων. Από την πλευρά της, η ιταλική βάση υστερεί παρόλο που επιτρέπει μεγαλύτερη αυτονομία σε συγκρίσιμο μέγεθος.

Έτσι, η νέα γενιά του Cinquecento θα είναι το μόνο αυτοκίνητο πάνω στη βάση της FCA, αναφέρει το Automotive News. Τα μελλοντικά ηλεκτρικά FIAT Panda, 500L, Lancia Ypsilon και μικρά SUV των Alfa Romeo/Jeep θα χρησιμοποιούν την πλατφόρμα eCMP του Groupe PSA -κάτι που συζητιόταν και ρπν από την απόφαση για συγχώνευση. Κάτι που δίνει τη δυνατότητα να επανακάμψει στην αγορά το FIAT Punto και -γιατί όχι;- ως ηλεκτρικό Punto-e.

FIAT Centoventi
To προσεχές FIAT Panda που θα πατά πάνω στο πρωτότυπο Centoventi θα χρησιμοποιεί τη πλατφόρμα eCMP του Groupe PSA.


Τον περασμένο Αύγουστο, το Groupe PSA παρουσίασε τη νέα πλατφόρμα eVMP. Μια βάση κατάλληλη για μεγάλα αυτοκίνητα που θα κάνει το ντεμπούτο της το 2023 και θα χρησιμεύσει ως βάση για το επόμενο Peugeot e-3008, για παράδειγμα. Από την πλευρά της, η FCA έχει επίσης προετοιμάσει το έδαφος. Η πλατφόρμα «Giorgio» των Alfa Romeo Stelvio/Giulia θα φιλοξενήσει επίσης ηλεκτρικές εκδόσεις, χρησιμοποιούμενη ως βάση και για τις επόμενες Maserati Levante και Quattroporte.

Εδώ δεν τίθεται θέμα επιλογής, καθώς υπάρχει διαφορά στους στόχους, λέει το ClubAlfa. Τα μοντέλα του Groupe PSA δεν θα υπερβαίνουν τα 340 άλογα, ισχύς πολύ μικρή για να καλύψει τις ανάγκες των μοντέλων υψηλών προδιαγραφών της Maserati ή των μεγάλων SUV της Dodge. Η πλατφόρμα της FCA παραμένει επομένως σε χρήση, ειδικά καθώς θα παρέχεται ως βάση και στις νέες εταιρείες Faraday Future και Seres. Απομένει να δούμε αν το μελλοντικό SUV της DS Automobiles, που θα βασίζεται στο πρωτότυπο Aero Sport Lounge, θα χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα της FCA.

Αν και όλα τα παραπάνω αποτελούν μεν εύλογες διαπιστώσεις και χρειάζεται να επιβεβαιωθούν επισήμως από τους δύο κατασκευαστές, τρεις πλατφόρμες θα πρέπει να συνυπάρχουν στο γκρουπ Stellantis. Η φιλοσοφία θα ήταν λοιπόν κοντά σε αυτήν του Ομίλου Volkswagen, όπου η MEB αποτελεί τη βάση για μοντέλα στις κατηγορίες C και D, η πλατφόρμα PPE εξυπηρετεί τα μεγάλα premium μοντέλα και η J1 τα σπορ αυτοκίνητα, όπως η Porsche Taycan.

Με πληροφορίες από Automotive News, Automobile-Propre και ClubAlfa

node/39944
Volkswagen ID.4 concept

VW: Πρόβλεψη πώλησης 500.000 ID.4 μέχρι το 2025

Επικεφαλής της παγκόσμιας ηλεκτρικής επίθεσης του γερμανικού ομίλου, το VW ID.4, το επερχόμενο ηλεκτρικό SUV, αναμένεται να αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο του όγκου παραγωγής του κατασκευαστή.

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

VW: Πρόβλεψη πώλησης 500.000 ID.4 μέχρι το 2025

Το ID.3 μόλις ντεμπουτάρισε στις εκθέσεις των αντιπροσωπειών, αλλά η Volkswagen βρίσκεται ήδη στο επόμενο βήμα. Σχεδιασμένο πάνω στην ίδια πλατφόρμα με το κόμπακτ EV της φίρμας, το Volkswagen ID.4 έρχεται να τοποθετηθεί σε μια πολύ πιο δημοφιλή κατηγορία, αυτή των κόμπακτ SUV. Ένα μοντέλο που το Wolfsburg τοποθετεί ως την ναυαρχίδα της παγκόσμιας επίθεσης όλου του ομίλου.

Πρέπει να ειπωθεί ότι το ID.4 θα είναι το πρώτο μοντέλο της φίρμας που θα κυκλοφορήσει ταυτόχρονα σε πολλές ηπείρους. Ενώ λοιπόν το Volkswagen ID.3 περιορίζεται μόνο στην ευρωπαϊκή αγορά, το ID.4 θα είναι επίσης διαθέσιμο στην Κίνα και στις Ηνωμένες Πολιτείες.

«Η Volkswagen θέλει να γίνει ηγέτης στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικής κινητικότητας -αλλά αυτό είναι κάτι που δεν θα συμβεί από μόνο του. Η Volkswagen θα επενδύσει περίπου 11 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2024. Και ως ένα κόμπακτ SUV, το ID.4 έχει τις καλύτερες προϋποθέσεις για μεγάλη επιτυχία σε όλες τις σημαντικές αγορές», δήλωσε ο Ralf Brandstätter, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της φίρμας.

Volkswagen ID.4

Μέχρι το 2025, η Volkswagen έχει θέσει στόχο την παραγωγή 1,5 εκατ. ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάθε χρόνο. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της VW, το ID.4 θα αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο του παραπάνω όγκου παραγωγής ή 500.000 αυτοκίνητα ετησίως.

Με λανσάρισμα το 2021, το ηλεκτρικό SUV της Volkswagen θα υιοθετήσει τη φιλοσοφία άλλων EV που έχουν σχεδιαστεί με βάση την σπονδυλωτή πλατφόρμα MEB, προσφέροντας διαφορετικά ηλεκτρομοτέρ και διαμορφώσεις μπαταρίας. Η επίσημη παρουσίαση του ID.4 θα πραγματοποιηθεί στις 23 Σεπτεμβρίου.

node/39933

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Η Bugatti ίσως αλλάξει χέρια πολύ σύντομα σύμφωνα με δημοσιεύματα του βρετανικού Τύπου.

Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Σύμφωνα με δημοσίευμα του βρετανικού Car, το Volkswagen Group ετοιμάζεται να πουλήσει την Bugatti και πιθανότερος αγοραστής φαίνεται πως είναι η Rimac Automobili από την Κροατία (εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων και προμηθευτής εξαρτημάτων σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες). Πηγές του περιοδικού αναφέρουν πως η συμφωνία έχει κλέισει από την προηγούμενη εβδομάδα, και μένει η επικύρωσή της από το διοικητικό συμβούλιο. Αν η είδηση επιβεβαιωθεί, ο Stephan Winkelmann είναι πολύ πιθανό πως θα εγκαταλείψει τη θέση του CEO της Bugatti.

Στόχος του Volkswagen Group είναι να ανταλλάξει τη Bugatti με μεγαλύτερο μερίδιο μετοχών στη Rimac η οποία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παίχτες όσον αφορά την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης στην αυτοκινητοβιομηχανία. Με αυτό τον τρόπο, η VW θα εξοικονομήσει χρήματα από την κοστοβόρα Bugatti και θα τα επενδύσει στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της ψηφιακής τεχνολογίας και της αυτόνομης οδήγησης.

Η αναγέννηση της Bugatti ήταν μια πρωτοβούλία του Ferdinand Piëch ο οποίος διετέλεσε CEO του Volkswagen Group από το 1993 μέχρι το 2002 και παρέμεινε ενεργό μέλος του διοικητικού συμβουλίου μέχρι την οριστική συνταξιοδότησή του το 2015, εν μέσω σκανδάλου dieselgate, πριν φύγει από τη ζωή το 2019. Ο Piëch πέτυχε το όνειρό του που ήταν να κατασκευάσει το ταχύτερο αυτοκίνητο του κόσμου - την Buggati Veyron (2005-2015) - όμως για να γίνει αυτό χρειάστηκε να επενδυθούν υπέρογκα ποσά σε έρευνα και εξέλιξη επιβαρύνοντας τον προυπολογισμό του ομίλου.

Bugatti and Rimac
Αριστερά η Bugatti Chiron και δεξιά το Rimac C_Two

Η πώληση της Bugatti στη Rimac Automobili φαίνεται πως θα γίνει μέσω της Porsche. Εξάλλου, η εταιρεία από τη Στουτγάρδη εξαγόρασε το 10% της Rimac Automobili το 2018, ενώ αύξησε το ποσοστό της σε 15,5% το 2019. Ως αντάλλαγμα για την Bugatti (εμπορικό σήμα και κεντρικές εγκαταστάσεις στο Molsheim), η Porsche θα πάρει σημαντικά μεγαλύτερο μερίδιο της Rimac που μπορεί να φτάσει ακόμα και το 49% - αν το επτρέψει φυσικά ο Mate Rimac που διατηρεί το 51% της εταιρείας του και οι υπόλοιπες εταιρείες που έχουν επενδύσει σε αυτή (ανάμεσά τους οι Hyundai, Jaguar, Koenigsegg, και Magna Steyr).

Εκτός από την Bugatti, το Volkswagen Group εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει και άλλες μάρκες όπως οι Lamborghini, SEAT, Cupra, Italdesign, Bentley και Ducati.

[Πηγή: CarMagazine.co.uk]