DS Aero Sport Lounge concept & FIAT 500e
node/39871

PSA και FIAT: Πώς θα σμίξουν οι ηλεκτρικές πλατφόρμες τους στο Stellantis;

Ο μελλοντικός όμιλος Stellantis, που προκύπτει από τη συγχώνευση των ομίλων της PSA και της FCA, θα κληθεί να επιλέξει ανάμεσα στις πλατφόρμες των μελλοντικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων του.

Η συγχώνευση μεταξύ δύο γιγάντων της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ανακοινώθηκε στις αρχές του 2020 και από τη μια μεριά βρίσκεται το γαλλικό Groupe PSA και από την άλλη ο ιταλο-αμερικανικός όμιλος FCA. Η παντρειά τους θα γεννήσει τον αυτοκινητικό γαλαξία Stellantis. Μια συγχώνευση συνώνυμη με συνέργειες, αλλά και πλεονασμούς και αλληλοκαλύψεις σε ορισμένους τομείς δραστηριότητας, ιδίως στον τομέα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Η πρώτη σύγκρουση μεταξύ των δύο γιγάντων είναι αυτή στα μικρά ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Στο Groupe PSA, η σπονδυλωτή πλατφόρμα eCMP που αυτή τη στιγμή πατούν πάνω της τα Peugeot e-208 και e-2008, DS3 Crossback E-Tense, Opel Corsa-e και Mokka-e αντιμετωπίζει τη νέα πλατφόρμα του νέου FIAT 500 στην FCA. Η επιλογή δεν ήταν, ωστόσο, δύσκολη.

Η γέννηση της γαλλικής πλατφόρμας προηγήθηκε, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι δίνει περισσότερο χώρο και επιτρέπει επίσης τη φιλοξενία θερμικών κινητήρων. Από την πλευρά της, η ιταλική βάση υστερεί παρόλο που επιτρέπει μεγαλύτερη αυτονομία σε συγκρίσιμο μέγεθος.

Έτσι, η νέα γενιά του Cinquecento θα είναι το μόνο αυτοκίνητο πάνω στη βάση της FCA, αναφέρει το Automotive News. Τα μελλοντικά ηλεκτρικά FIAT Panda, 500L, Lancia Ypsilon και μικρά SUV των Alfa Romeo/Jeep θα χρησιμοποιούν την πλατφόρμα eCMP του Groupe PSA -κάτι που συζητιόταν και ρπν από την απόφαση για συγχώνευση. Κάτι που δίνει τη δυνατότητα να επανακάμψει στην αγορά το FIAT Punto και -γιατί όχι;- ως ηλεκτρικό Punto-e.

FIAT Centoventi
To προσεχές FIAT Panda που θα πατά πάνω στο πρωτότυπο Centoventi θα χρησιμοποιεί τη πλατφόρμα eCMP του Groupe PSA.


Τον περασμένο Αύγουστο, το Groupe PSA παρουσίασε τη νέα πλατφόρμα eVMP. Μια βάση κατάλληλη για μεγάλα αυτοκίνητα που θα κάνει το ντεμπούτο της το 2023 και θα χρησιμεύσει ως βάση για το επόμενο Peugeot e-3008, για παράδειγμα. Από την πλευρά της, η FCA έχει επίσης προετοιμάσει το έδαφος. Η πλατφόρμα «Giorgio» των Alfa Romeo Stelvio/Giulia θα φιλοξενήσει επίσης ηλεκτρικές εκδόσεις, χρησιμοποιούμενη ως βάση και για τις επόμενες Maserati Levante και Quattroporte.

Εδώ δεν τίθεται θέμα επιλογής, καθώς υπάρχει διαφορά στους στόχους, λέει το ClubAlfa. Τα μοντέλα του Groupe PSA δεν θα υπερβαίνουν τα 340 άλογα, ισχύς πολύ μικρή για να καλύψει τις ανάγκες των μοντέλων υψηλών προδιαγραφών της Maserati ή των μεγάλων SUV της Dodge. Η πλατφόρμα της FCA παραμένει επομένως σε χρήση, ειδικά καθώς θα παρέχεται ως βάση και στις νέες εταιρείες Faraday Future και Seres. Απομένει να δούμε αν το μελλοντικό SUV της DS Automobiles, που θα βασίζεται στο πρωτότυπο Aero Sport Lounge, θα χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα της FCA.

Αν και όλα τα παραπάνω αποτελούν μεν εύλογες διαπιστώσεις και χρειάζεται να επιβεβαιωθούν επισήμως από τους δύο κατασκευαστές, τρεις πλατφόρμες θα πρέπει να συνυπάρχουν στο γκρουπ Stellantis. Η φιλοσοφία θα ήταν λοιπόν κοντά σε αυτήν του Ομίλου Volkswagen, όπου η MEB αποτελεί τη βάση για μοντέλα στις κατηγορίες C και D, η πλατφόρμα PPE εξυπηρετεί τα μεγάλα premium μοντέλα και η J1 τα σπορ αυτοκίνητα, όπως η Porsche Taycan.

Με πληροφορίες από Automotive News, Automobile-Propre και ClubAlfa