Groupe PSA electric Vehicule Modular Platform -eVMP
node/39585

Μελλοντικό Peugeot e-3008: Νέα πλατφόρμα eVMP, μέχρι 650 km αυτονομία

Το 2023, η PSA θα διαθέτει μια νέα πλατφόρμα για τα μεγάλα ηλεκτρικά μοντέλα της, την eVMP που θα μπορεί να φιλοξενήσει μπαταρία 100 kWh.

Το Groupe PSA ανοίγει το διασκελισμό του στο ηλεκτρικό αυτοκίνητο. Το πρώτο μεγάλο βήμα ήταν το λανσάρισμα της πλατφόρμας eCMP, η οποία γέννησε τις εξηλεκτρισμένες παραλλαγές των νέων C4, 208, 2008, Corsa, Mokka και DS 3 Crossback. Το επόμενο ορόσημο θα πάρει το όνομα «eVMP», δηλαδή «electric Vehicule Modular Platform».

Ο Carlos Tavares, επικεφαλής του γαλλικού ομίλου, έδωσε ενδιαφέρουσες πληροφορίες για τη νέα πλατφόρμα κατά την παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων του Groupe PSA για το πρώτο 6μηνο του 2020. H eVMP θα έχει λοιπόν τη δυνατότητα να υποστηρίξει τόσο δικίνητα (προσθιοκίνητα) όσο και τετρακίνητα μοντέλα. Η ισχύς θα φτάνει τα 250 kW, ή, αν θέλετε, τα 340 άλογα στις παραλλαγές 4x4, οι οποίες προφανώς θα έχουν ένα ηλεκτρομοτέρ σε κάθε άξονα. Ηλεκτροκινητήρες που θα κατασκευάζονται από τον ίδιο τον όμιλο στο γαλλικό εργοστάσιο στο Tremery.

Groupe PSA electric Vehicule Modular Platform -eVMP

Όσον αφορά την μπαταρία, η ιδέα είναι να έχει χωρητικότητα 50 kWh ανά μέτρο μεταξονίου. Ωστόσο, το Groupe PSA μιλά ήδη για μια προσφορά που θα κυμαίνεται από 60 έως 100 kWh στην eVMP. Η αυτονομία στον κύκλο WLTP θα είναι τουλάχιστον 400 km και θα φτάνει τα 650 km, τιμή καλή τιμή για ένα ηλεκτρικό μοντέλο.

Το Groupe PSA δείχνει ότι αυτή η νέα πλατφόρμα θα χρησιμοποιηθεί από τα μοντέλα των κατηγοριών C και D, με άλλα λόγια από κόμπακτ χάτσμπακ και πάνω, δηλαδή τα μεγαλύτερα μοντέλα. Έχοντας διαρκώς τον στόχο τη μείωση του κόστους, ο γαλλικός όμιλος PSA χρησιμοποίησε την υφιστάμενη πλατφόρμα EMP2 ως βάση για να σχεδιάσει την eVMP, μεγιστοποιώντας έτσι τη χρησιμοποίηση υπαρχόντων στοιχείων.

Η eVMP θα λανσαριστεί το 2023 με ένα κόμπακτ SUV. Αυτό θα είναι η επόμενη γενιά του 3008, της οποίας η παραγωγή στο Sochaux επιβεβαιώθηκε τον περασμένο Μάιο. Η ίδια πλατφόρμα θα χρησιμοποιηθεί επίσης για να υποστηρίξει υβριδικές παραλλαγές.

node/39638
Sony Vision-S Concept

To Sony Vision-S εμφανίζεται στο Tokyo [video]

Θυμάστε που η Sony μας παρουσίασε online νωρίτερα εφέτος το εντυπωσιακό Vision-S. Τώρα βλέπουμε τη γιαπωνέζικη ηλεκτρική μπερλίνα να βολτάρει στο Tokyo κοντά στην έδρα της Sony.

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

To Sony Vision-S εμφανίζεται στο Tokyo [video]

Οι τελείως ψεύτικες και στατικές φωτογραφίες του απροσδόκητου Sony Vision-S μας έδωσαν μια πρόγευση γι’ αυτό που ετοιμάζουν οι Ιάπωνες τον περασμένο Ιανουάριο. Αλλά το 4θυρο Sony φαίνεται ότι κινείται κιόλας! Απόδειξη, αυτό το σύντομο διαφημιστικό κλιπάκι που δημοσιεύτηκε στο Youtube από τον ιαπωνικό γίγαντα.

Στο video, ένα μυστηριώδες λευκό φορτηγό μπαίνει στον υπόγειο χώρο στάθμευσης των κεντρικών γραφείων της Sony. Στη συνέχεια, οι πλευρικές πόρτες αποκαλύπτουν το προφίλ του ιαπωνικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Οι εικόνες που ακολουθούν μας δείχνουν σε animation την καμπίνα και τον φωτισμό του Vision-S. Και βάζοντας όπισθεν, το αυτοκίνητο κατεβαίνει απαλά, με μικρή ταχύτητα, από την πλατφόρμα του.

Να υπενθυμίσουμε ότι η Sony λέει ότι δεν έχει την πρόθεση να λανσάρει εμπορικά το ηλεκτρικό πρωτότυπό της. Το Vision-S χρησιμοποιείται επίσημα μόνο για την εξέλιξη onboard τεχνολογιών που συνδέονται, μεταξύ άλλων, με την ψυχαγωγία.

node/39635

Το υπουργείο Μεταφορών ζητά ηλεκτρικά λεωφορεία για πιλοτική λειτουργία

Πρόσκληση προς την αυτοκινητοβιομηχανία - Θα κινούνται σε προκαθορισμένες διαδρομές για να διαπιστωθεί στην πράξη η λειτουργικότητά τους. 

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Το υπουργείο Μεταφορών ζητά ηλεκτρικά λεωφορεία για πιλοτική λειτουργία

Το υπουργείο Μεταφορών σκοπεύει να θέσει στο πλαίσιο πιλοτικού προγράμματος σε κυκλοφορία ηλεκτρικά λεωφορεία στην περιοχή της Αθήνας. Τα λεωφορεία θα κινούνται σε προκαθορισμένες διαδρομές και σκόπος του προγράμματος είναι να δοκιμαστεί στην πράξη η λειτουργικότητά τους, αλλά και να μελετηθεί η δημιουργία υποδομών φόρτισής τους. 
Για το λόγο αυτό απευθύνεις πρόσκληση σε αυτοκινητοβιομηχανίες μέσω του ΣΕΑΑ να του διατεθεί ένας αριθμός από ηλεκτρικά λεωφορεία, ώστε να υλοποιήσει το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα. 

Το κείμενο της πρόσκλησης που έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο του υπουργείου έχει ως εξής: 

«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δράττοντας την ευκαιρία που δίνει το έργο της «Προμήθειας Λεωφορείων Αστικών Συγκοινωνιών για Αθήνα και Θεσσαλονίκη», ενσωματώνει στο μείγμα τεχνολογιών και τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ωστόσο, προκειμένου να υπάρξει η σωστή προετοιμασία από άποψης υποδομών και οι κατάλληλες λειτουργικές επιλογές οχημάτων–φόρτισης, είναι αναγκαία η δοκιμαστική κυκλοφορία οχημάτων κατά μήκος κατάλληλων διαδρομών από φέτος το καλοκαίρι έως τα τέλη Ιουνίου 2021.

Στην παρούσα χρονική συγκυρία και στο εγχείρημα αυτό, η συμβολή του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας και του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) είναι καθοριστική. Η δοκιμαστική κυκλοφορία ηλεκτροκίνητων λεωφορείων μπορεί να υλοποιηθεί μόνο μέσα από ευγενικές χορηγίες. Ως εκ τούτου, παρακαλούμε για την ανάληψη όλων των απαραίτητων πρωτοβουλιών από πλευράς σας, ώστε να περιέλθει στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για ένα χρονικό διάστημα ικανός αριθμός ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, που θα ενταχθούν στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας στο αμέσως επόμενο διάστημα.Προσβλέποντας στην ανταπόκρισή σας, παραμένουμε στη διάθεσή σας για διευκρινίσεις και περαιτέρω συνεργασία».