
Τα πιο δημοφιλή μοντέλα ανά χώρα στην Ευρώπη το 2024
Η αγορά αυτοκινήτου στην Ευρώπη το 2024 σημείωσε οριακή αύξηση, της τάξης του 0,9% σε σχέση με το 2023. Ποια ήταν τα μοντέλα που ξεχώρισαν ανά χώρα;


To 2024 στην Ευρώπη πουλήθηκαν συνολικά 12.963.614 νέα αυτοκίνητα, με μεγάλες όμως διαφοροποιήσεις ανά χώρα.
Η Ισπανία σημείωσε σημαντική αύξηση 7,1%, ενώ το Ηνωμένο Βασίλειο κατέγραψε αύξηση 2,6%. Αντίθετα, οι πωλήσεις στη Γαλλία μειώθηκαν κατά 3,2%, ενώ Γερμανία και Ιταλία κινήθηκαν σε ρυθμούς 2023.
Σε πανευρωπαϊκό επίπεδο, το Dacia Sandero αναδείχθηκε ο απόλυτος πρωταγωνιστής με 270.111 ταξινομήσεις, αφήνοντας πίσω τα Renault Clio και Volkswagen Golf. Είναι δε εντυπωσιακό το γεγονός πως το Clio βρέθηκε στη δεύτερη θέση με διαφορά μόλις 20 αυτοκινήτων (216.569 έναντι 216.549 μονάδων του Golf).
To 2024 στην Ευρώπη πουλήθηκαν συνολικά 12.963.614 νέα αυτοκίνητα, με μεγάλες όμως διαφοροποιήσεις ανά χώρα
Στη Γαλλία, το Clio διατήρησε την κυριαρχία του με πάνω από 91.000 πωλήσεις, ξεπερνώντας το Peugeot 208 (88.920) και το Sandero (75.983). Στην Ιταλία, το FIAT Panda παραμένει για σχεδόν δύο δεκαετίες το απόλυτο best-seller και το 2024 μέτρησε 99.871 ταξινομήσεις ξεπερνώντας τα Dacia Sandero (60.380 ταξινομήσεις) και Jeep Avenger (41.184 μονάδες).
Στην Ισπανία το Sandero επιβεβαίωσε για ακόμη μια χρονιά τη δυναμική του με 32.994 μονάδες, αφήνοντας πίσω το Toyota Corolla (22.124 μονάδες) και το SEAT Ibiza (22.021 μονάδες). Στη Γερμανία, η Volkswagen επιβεβαίωσε την αδιαπραγμάτευτη την κυριαρχία της με τριπλή παρουσία στο βάθρο με τα Golf (100.183 ταξινομήσεις), T-Roc (75.398 ταξινομήσεις) και Tiguan (67.057 ταξινομήσεις).
Στο Ηνωμένο Βασίλειο οι οδηγοί στράφηκαν μαζικά προς τα SUV, με το Ford Puma να προηγείται (48.340 μονάδες) ξεπερνώντας τα Kia Sportage (47.163 μονάδες) και Nissan Qashqai (42.418 μονάδες).
Στην Τουρκία, το FΙΑΤ Egea (γνωστό και ως Tipo) ήταν ο απόλυτος νικητής με 58.983 ταξινομήσεις, μπροστά από τα Renault Clio (50.891 μονάδες) και Renault Mégane Sedan (40.077 μονάδες). Να τονίσουμε σε αυτό το σημείο πως και τα τρία αυτά μοντέλα παράγονται στην περιοχή της Προύσας.
Ιδιαίτερη περίπτωση αποτέλεσε η Νορβηγία, όπου οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων έφτασαν στο εντυπωσιακό 89% (114.400 σε σύνολο 128.691). Το Tesla Model Y ήταν το απόλυτο best-seller (16.858 μονάδες), μπροστά από το Model 3 (7.264 μονάδες) και το Volvo EX30 (7.229 μονάδες), δείχνοντας την κατεύθυνση που ακολουθεί η χώρα προς την πλήρη απεξάρτηση από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ήδη από το 2025.
Όσον αφορά την ελληνική αγορά, το Toyota Yaris Cross βρέθηκε στην πρώτη θέση με 8.181 ταξινομήσεις για να ακολουθήσουν τα Toyota Yaris με 6.832 ταξινομήσεις και το Peugeot 2008 με 4.984 ταξινομήσεις.
Παρά τις επιμέρους αντιθέσεις, το 2024 απέδειξε ότι η Ευρώπη είναι μια πολυδιάστατη αγορά αυτοκινήτου. Από τα προσιτά αυτοκίνητα πόλης που κυριαρχούν στον Νότο, μέχρι τα ηλεκτρικά SUV που κατακτούν τον Βορρά, η Γηραιά Ήπειρος βαδίζει σε μια μεταβατική περίοδο. Το 2025 θα δείξει αν η Ευρώπη μπορεί να συνδυάσει την παράδοση με τη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης.
Χώρα | Μοντέλο | Πωλήσεις |
---|---|---|
Αυστρία | Volkswagen Golf | 8.670 |
Βέλγιο | BMW X1 | 15.328 |
Βουλγαρία | Škoda Octavia | 1.956 |
Γαλλία | Renault Clio | 91.348 |
Γερμανία | Volkswagen Golf | 100.183 |
Δανία | Tesla Model Y | 16.858 |
Ελλάδα | Toyota Yaris Cross | 8.181 |
Εσθονία | Škoda Octavia | - |
Ηνωμένο Βασίλειο | Ford Puma | 48.430 |
Ιρλανδία | Hyundai Tucson | 4.679 |
Ισπανία | Dacia Sandero | 32.994 |
Ιταλία | FIAT Panda | 99.871 |
Κροατία | Škoda Octavia | 4.131 |
Κύπρος | Kia Stonic | - |
Ολλανδία | Tesla Model Y | 19.058 |
Ουγγαρία | Suzuki Vitara | 7.000 |
Πολωνία | Toyota Corolla | 20.000 |
Πορτογαλία | Dacia Sandero | 7.760 |
Ρουμανία | Dacia Logan | 14.974 |
Σλοβακία | Škoda Octavia | - |
Σλοβενία | Renault Clio | - |
Σουηδία | Tesla Model Y | 14.992 |
Τουρκία | FIAT Egea (Tipo) | 58.983 |
Τσεχία | Škoda Octavia | - |
Φινλανδία | Toyota Corolla | - |