Test drive: Toyota Yaris Hybrid 130 PS, best-seller με αιτία

Test drive: Toyota Yaris Hybrid 130 PS, best-seller με αιτία

Αφήνοντας στην άκρη την τιμή, η πιο ισχυρή έκδοση του Toyota Yaris Hybrid πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα μια ήδη επιτυχημένη συνταγή, χωρίς να αλλοιώνει τον χαρακτήρα του μοντέλου.

Δεν είναι εύκολο να βρίσκεσαι σταθερά στην κορυφή της κατηγορίας των σουπερμίνι. Κι όμως, η ιαπωνική φίρμα το έχει πετύχει εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες και τέσσερις γενιές με το Toyota Yaris.

Ακόμα δυσκολότερο ωστόσο, είναι να το πετυχαίνεις με έναν τρόπο που δικαιώνει όχι μόνο τις πωλήσεις αλλά και την οδηγική εμπειρία. Και στην τελευταία του εκδοχή, το ιαπωνικό μικρό τα καταφέρνει καλύτερα από ποτέ, ειδικά στην ισχυρότερη έκδοσή του με τους 130 ίππους που δοκιμάζουμε εδώ για πρώτη φορά. 

Σε σχέση με την υβριδική έκδοση των 116 ίππων, το 130άρι Yaris Hybrid δεν φέρνει απλώς +14 άλογα στην ονομαστική ισχύ. Στον δρόμο δείχνει ξεκάθαρα πιο ζωηρό και πιο πρόθυμο να κινηθεί σε ταχύτερο ρυθμό. Ο ηλεκτροκινητήρας πλέον αποδίδει 84 PS αντί για 80, ενώ ο θερμικός των 1,5 λίτρων παραμένει στους 92 PS. 

Πέρα από οικονομικό, το 130άρι Toyota Yaris Hybrid παραμένει ένα οδηγικά ευχάριστο και ευέλικτο αυτοκίνητο, χάρη στις μαζεμένες διαστάσεις του

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 130hp

Συνδυαστικά, το αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα φτάνει στους 130 ίππους, με αισθητή διαφορά στις επιταχύνσεις, τόσο εν κινήσει όσο και από στάση, όπου το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 9,2” αντί για τα 9,7” που θέλει η μικρότερη έκδοση με τα 116 άλογα.

Το κιβώτιο συνεχίζει να είναι το e-CVT με τη χαρακτηριστική του χροιά όταν πιέζεις, όμως η Toyota έχει δουλέψει κι άλλο στον περιορισμό του θορύβου κατά την πλήρη επιτάχυνση. Έτσι, ο θόρυβος που περνά στην καμπίνα έχει μειωθεί αισθητά πλέον, ακόμα και με φουλ γκάζι.

Παράλληλα, το αναβαθμισμένο επικυκλικό σύστημα μετάδοσης μειώνει αισθητά το φαινόμενο μίξερ, επιτρέποντας πιο ομοιογενείς και σβέλτες επιταχύνσεις, ακόμα και όταν κινείσαι με υψηλότερες ταχύτητες σε έναν δρόμο ταχείας κυκλοφορίας. Το αποτέλεσμα είναι πιο ζωηρή συνολική αίσθηση που συμβαδίζει πλήρως με τα νούμερα επιδόσεων που ανακοινώνει η Toyota.

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 130hp

Ωστόσο, οι ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις δεν έχουν αλλοιώσει τον χαρακτήρα του Yaris που παραμένει ένα πολιτισμένο και φιλικό στις καθημερινές μετακινήσεις σουπερμίνι, με έμφαση στην άνεση και την οικονομία. Στο αστικό περιβάλλον, το αυτοκίνητο κινείται περισσότερο ηλεκτρικά απ’ όσο περιμένεις και η ροπή του ηλεκτροκινητήρα αποδεικνύεται ανεκτίμητη, όχι μόνο στην οικονομία καυσίμου αλλά και στη γενικότερη αίσθηση ευκολίας και αμεσότητας.

Μιλώντας για οικονομία, η ισχυρότερη έκδοση του Yaris Hybrid συνεχίζει την παράδοση του μοντέλου ως σημείου αναφοράς στον τομέα αυτό. Σε πραγματικές συνθήκες μετρήσαμε μέση τιμή μόλις 4,6 lt/100 km, ενώ με εκπομπές 95-96 g CO₂/km, αξίζει να σημειώσουμε ότι απαλλάσσεται φυσικά από τέλη κυκλοφορίας. 

Μέσα στην πόλη, με σωστή εκμετάλλευση του υβριδικού συστήματος δεν είναι δύσκολο να δεις τιμή κάτω από τα 4 lt/100 km. Ενώ ακόμα και στο ταξίδι, με ταχύτητες κοντά στα 120-130 km/h, η κατανάλωση παραμένει εντυπωσιακά χαμηλή, πέφτοντας συχνά κάτω από τα 6 lt/100 km.

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 130hp

Πέρα από οικονομικό, το 130άρι Yaris είναι ένα ευχάριστο οδηγικά και ευέλικτο αυτοκίνητο, απόρροια των μαζεμένων διαστάσεών του. Και από τα λίγα μοντέλα που το συνολικό μήκος παραμένει κάτω από τα τέσσερα μέτρα. Το τιμόνι έχει φυσική αίσθηση και είναι ακριβές, επιτρέποντάς σου να χαράσσεις με αυτοπεποίθηση πορεία σε δρόμους με στροφές.

Εκεί, εκπλήσσει με την ουδετερότητα των αντιδράσεων, την καλή πλευρική πρόσφυση και τον τρόπο που η σφιχτή ρύθμιση της ανάρτησης διαχειρίζεται τον όγκο του αυτοκινήτου, χωρίς να χάνει σε δυνατότητα απόσβεσης ή να υποβαθμίζει την άνεση των επιβατών. Η κύλιση είναι ποιοτική και οι θόρυβοι από τον δρόμο που περνούν στην καμπίνα περιορισμένοι. Και τα φρένα, με τη σειρά τους, αποδοτικά.

Η εικόνα στο εσωτερικό παραμένει γνώριμη, με σωστή εργονομία, πρακτικότητα και πλήρως επίκαιρη σε ψηφιακό εξοπλισμό, με τη νέα οθόνη αφής των 10,5" που φιλοξενεί το infotainment να προσφέρει καλύτερη εμπειρία χρήσης, ταχύτερη απόκριση και δυνατότητα χειρισμού μέσω φωνητικών εντολών.

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 130hp

Παρόλο που χρησιμοποιούνται σκληρά πλαστικά, η ποιότητα κατασκευής είναι πολύ καλή και μόνο μεμπτό χαρακτηριστικό παραμένουν οι χώροι που για τους πίσω επιβάτες κινούνται κάτω από τον μέσο όρο της κατηγορίας. Ομοίως και το πορτμπαγκάζ των 270 lt.

Από πλευράς τιμής, το Toyota Yaris 1.5 Hybrid 130 ξεκινά από τις €27.040, τοποθετούμενο πάνω από όλες τις εκδόσεις των 116 ίππων, οι οποίες παραμένουν διαθέσιμες και αρκετά πιο προσιτές, με αρχική τιμή για την έκδοση Live τις €21.910. Αν αναλογιστεί κάποιος την αυξημένη ισχύ και την πιο ζωηρή απόκριση, το επιπλέον κόστος δείχνει δικαιολογημένο μόνο αν πραγματικά χρειάζεσαι τις ελαφρώς καλύτερες επιδόσεις.

Σε κάθε άλλη περίπτωση, τη βελτιωμένη τεχνολογική εμπειρία και -κυρίως- την κάλυψη εγγύησης 11 ετών που προσφέρει πλέον η Toyota για όλα τα μοντέλα της (με την μπαταρία καλυμμένη έως και 1.000.000 km), μπορείς να τα απολαύσεις και στην έκδοση των 116 ίππων που εξακολουθεί να καλύπτει και με το παραπάνω τις ανάγκες των περισσότερων.

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 130hp

Αφήνοντας στην άκρη την τιμή, η πιο ισχυρή έκδοση του Yaris Hybrid πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα μια ήδη επιτυχημένη συνταγή, χωρίς να αλλοιώνει τον χαρακτήρα του μοντέλου. Και έρχεται να ικανοποιήσει όσους θέλουν κάτι παραπάνω, χωρίς εκπτώσεις στη λογική, στην οικονομία και στη συνολική του πληρότητα.

Εμπλουτίζει την γκάμα του ιαπωνικού υβριδικού με μια έκδοση που δεν αρκείται μόνο στη χαμηλή κατανάλωση, αλλά ενισχύει την οδηγική εμπειρία συνολικά. Με άλλα λόγια, προσθέτει μια ακόμα διάσταση σε ένα μοντέλο που έχει κερδίσει επάξια τον τίτλο του best-seller εδώ και χρόνια.

Toyota Yaris 1.5 Hybrid 130 PS

Τι λέει το DRIVEΤο Toyota Yaris Hybrid 130 συνδυάζει κορυφαία κατανάλωση με πολύ καλές επιδόσεις. Παραμένει ευέλικτο και πρακτικό, προσφέροντας μια πιο ολοκληρωμένη οδηγική εμπειρία χωρίς να χάνει τον οικονομικό και αστικό του χαρακτήρα.
Τιμή  Από €27.040
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαHEV, κινητήρας βενζίνης 1.490 cc, i3, 12v, 2 ΕΕΚ, μεταβλητός χρονισμός (VVT-i) στις βαλβίδες με ηλεκτρική ενεργοποίηση στις εισαγωγής (VVT-iE), άμεσος και έμμεσος ψεκασμός, 92 PS, 120 Nm, ηλεκτρικό μοτέρ 84 PS, 185 Nm, μπαταρία 0,76 kWh, κίνηση εμπρός, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη και μεταβαλλόμενη σχέση μετάδοσης
Απόδοση 130 PS
Διαστάσεις3.940 x 1.745 x 1.500 mm
Χώρος αποσκευών270 lt
Βάρος1.175 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h9,2" 
Τελική ταχύτητα175 km/h
Μέση κατανάλωση*4,6 lt/100 km
Εκπομπές CO295 g/km
Μέτρηση DRIVE*
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube