
Ευρώπη: Απαντά στην Κίνα στοχεύοντας στις αναδυόμενες αγορές
Μεγάλοι ευρωπαϊκοί κολοσσοί όπως το Volkswagen Group, ο Όμιλος Stellantis και το Renault Group φαίνεται πως έχουν κυκλώσει αναδυόμενες αγορές προκειμένου να αυξήσουν τις πωλήσεις τους.


Το μοντέλο ανάπτυξης σε αναδυόμενες αγορές, όπως η Λατινική Αμερική, η Μέση Ανατολή, η Αφρική και η Ινδία, θεωρείται κρίσιμο για την αύξηση του όγκου πωλήσεων και τη βελτίωση των οικονομικών αποτελεσμάτων για της ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες.
Tα ευρωπαϊκά brand φαίνεται πως αντιλαμβάνονται ότι η υπερβολική εξάρτηση από μια αγορά μπορεί να αποδειχτεί ριψοκίνδυνη. Όπως είχε αναφέρει πρόσφατα ο CEO της Škoda, Klaus Zellmer, «Δεν αρκεί να εστιάζεις μόνο στην Ευρώπη, μόνο στην Κίνα ή μόνο στις ΗΠΑ. Χρειάζεται να έχεις τα μάτια σου και στις αναδυόμενες αγορές προκειμένου να δεις το κενό και να αντιληφθείς τις ευκαιρίες που δημιουργούνται».
Volkswagen Group, Όμιλος Stellantis και Renault Group προχωρούν σε στρατηγικές κινήσεις για να ενισχύσουν τις πωλήσεις τους σε περιοχές όπου η ζήτηση αυτοκινήτων συνεχώς αυξάνεται
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Volkswagen Group: Πώς και γιατί κυριάρχησε στο Μόναχο;
Πράγματι στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν, εταιρείες όπως οι Renault, Peugeot, Citroën και FIAT είχαν ισχυρή παρουσία στην κινεζική αγορά, η οποία όμως έχει περιοριστεί σημαντικά εξαιτίας της ραγδαίας εξέλιξης των εγχώριων κατασκευαστών. Ενώ μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία τον Φεβρουάριο του 2022, οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αναγκάστηκαν να διακόψουν κάθε δεσμό με τη ρωσική αγορά.
Η ανάγκη να βρεθούν νέες αγορές είναι μάλλον επιτακτική, ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε τη διείσδυση των Κινέζων στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, τους δασμούς και τις ευρύτερες γεωπολιτικές εξελίξεις. Τα πράγματα άλλωστε είναι απλά. Η αύξηση πωλήσεων ενισχύει τα εργοστάσια, αυξάνει τις οικονομίες κλίμακας και βελτιώνει τα περιθώρια κέρδους.
Στο πλαίσιο αυτής της αναζήτησης, η Renault, παρουσίασε το Boreal, ένα SUV σχεδιασμένο για αναδυόμενες αγορές, με στόχο να προσελκύσει νεότερους αγοραστές σε χώρες όπως η Τουρκία ή η Βραζιλία. Σύμφωνα με την εταιρεία, η μέση ηλικία των νέων αγοραστών στην Ευρώπη είναι τα 56 έτη, ενώ στις αγορές αυτές φτάνει μόλις τα 35-37 έτη δείχνοντας τη σημασία προσαρμογής στα διαφορετικά δημογραφικά χαρακτηριστικά και στις τεχνολογικές απαιτήσεις των πελατών.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Κίνα τρομάζει αυτοκινητικά την Ευρώπη
Πέρα όμως από το Boreal, η γαλλική φίρμα συνεργάζεται με την Geely με φόντο την αγορά της Βραζιλίας ενώ συζητά και με την Chery με στόχο τη δημιουργία κοινής γραμμής παραγωγής αυτοκινήτων στη Νότια Αμερική (Κολομβία και Αργεντινή).
Ο Όμιλος Stellantis αναφέρει τις αγορές της Λατινικής Αμερικής ως «τρίτο κινητήριο μοχλό» μετά την Ευρώπη και τις ΗΠΑ, έχοντας επενδύσει πέρυσι 5,6 δισ. ευρώ στη Βραζιλία και τη Νότια Αμερική, όπου η FΙΑΤ κατέχει ηγετική θέση στις πωλήσεις. Παράλληλα, η Škoda στοχεύει στην Ινδία προσαρμόζοντας ανάλογα την China Main Platform του Volkswagen Group.
Οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες συνειδητοποιούν ότι η εξάρτηση από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ δεν αρκεί. Αγορές όπως η Αφρική, η Λατινική Αμερική, η Ινδία, η Μέση Ανατολή προσφέρουν ευκαιρίες και μπορούν να αποτελέσουν καθοριστικό παράγοντα για την ανάπτυξη των Ευρωπαίων κατασκευαστών, οι οποίοι στρέφουν σιγά-σιγά το βλέμμα τους μακριά από την Ευρώπη για να ανταγωνιστούν τους Κινέζους στην παγκόσμια αυτοκινητική σκηνή.