
Με τον ανταγωνισμό στην κατηγορία των κόμπακτ/οικογενειακών ηλεκτρικών SUV να κορυφώνεται, το νέο Geely EX5 έρχεται για να διεκδικήσει μερίδιο από έναν ιδιαίτερα απαιτητικό εμπορικό στίβο.
Από τη μια μεριά ισχυρές ευρωπαϊκές και κορεατικές φίρμες, όπως αδελφή Volvo, οι μαζικές μάρκες του Ομίλου VW και ο Όμιλος Hyundai-Kia. Και από την άλλη κινεζικές εταιρείες, όπως η MG Motor και η BYD, που έχουν στήσει εδώ και καιρό μαγαζί στην Ελλάδα. Χωρίς να παραγνωρίζουμε ότι η Tesla με το Model Y έχει πιάσει μαγαζί-γωνία, όπως δείχνουν τα στοιχεία του ΣΕΑΑ.
Το νέο Geely EX5 λοιπόν, έπεσε στα χέρια μας κυριολεκτικά με το που πάτησε πόδι σε ελληνικό έδαφος, στην έκδοση Tech, την κορυφαία από τις δύο διαθέσιμες -η άλλη είναι η Pro. Οπότε ας ξεκινήσουμε με την τιμή, χωρίς όμως αυτό να υποδηλώνει ότι αποτελεί το εμπορικό πρόταγμα του αυτοκινήτου. Καθώς όπως θα διαπιστώσετε προϊόντος του άρθρου, ότι το EX5 έχει πολλά περισσότερα χαρίσματα εκτός από την τιμή.
Το Geely EX5 δεν εισάγει καινά δαιμόνια, αλλά δεν χρειάζεται κιόλας. Ξεχωρίζει από Απωανατολίτες και Ευρωπαίους με την πολυτελή καμπίνα, την ευρυχωρία, την άνεση και τον εξοπλισμό
Το αυτοκίνητο στην έκδοση Pro ξεκινά από τις 34.990 ευρώ στη βασική διαμόρφωσή του. Με το τοπ της γκάμας Tech, να ανεβαίνει στις €36.990. Από εκεί και πέρα, κατάλογος έξτρα δεν υπάρχει και η διαμόρφωση της καμπίνας είναι μία, σε χρώμα Dark Blue για το Pro. Συν το White όταν περάσεις στην Tech. Έτσι, η μόνη άλλη έξτρα επιλογή στην οποία μπορεί να προχωρήσει ο υποψήφιος αγοραστής είναι το χρώμα. Εκτός από το άσπρο που διατίθεται χωρίς χρέωση, οποιοδήποτε άλλο χρώμα της έξτρα παλέτας με τις τέσσερις αποχρώσεις (Moonlight Silver, Frost Grey, Carbon Black και Turquoise Green) διατίθεται έναντι 590 ευρώ.
Το Geely EX5 βασίζεται στη νέα πλατφόρμα GEA του ομίλου κι έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο του στην Κίνα τον Αύγουστο του 2024. Εδώ να κάνουμε μια παρένθεση, λέγοντας ότι αρχιτεκτονική GEA ενσωματώνει το πλαίσιο, το λογισμικό, τα οικοσυστήματα και την τεχνητή νοημοσύνη σε ένα ενιαίο προσαρμοζόμενο σύστημα -Τέσσερα σε Ένα.
Κοινό για τις δύο εκδόσεις εξοπλισμού είναι το σύστημα μετάδοσης στους εμπρός τροχούς με απόδοση 218 PS και 320 Nm. Ηλεκτρομοτέρ που υποστηρίζεται από αρχιτεκτονική 400V και μπαταρία ιόντων λιθίου 60 kWh χημείας LFP (λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος) που δίνει σε μεικτό κύκλο WLTP, αυτονομία 430 km. Συσσωρευτής που το BMS του επιτρέπει μέγιστη ισχύ φόρτισης σε DC τα 100 kW. Που θα δούμε αργότερα πώς ανταποκρίνεται στην απαίτηση επαναφόρτισης του αυτοκινήτου. Και ποια είναι η κατανάλωση του EX5 σε ρεαλιστικές συνθήκες.
Συνολικά πάντως, τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου είναι απολύτως ανταγωνιστικά -κυρίως ως προς την τιμή- αν και λείπει το στοιχείο εκείνο που θα το έκανε να ξεχωρίσει σε επίπεδο καινοτομίας ή τολμηρής πρότασης.
Εμφανισιακά, το Geely EX5 θα λέγαμε ότι κινείται σε συντηρητικά μονοπάτια. Το «καθαρό» εμπρός μέρος, με την κλειστή μάσκα με τις ενσωματωμένες φίνες φωτιστικές μονάδες LED και τον εξάγωνο λογότυπο σε έξι «πλακίδια», δημιουργεί μια κομψή αλλά όχι ιδιαίτερα τολμηρή εικόνα.
Οι αναδυόμενες λαβές των θυρών και η μπάρα που ενώνει τα πίσω φώτα αναβαθμίζουν το οπτικό αποτέλεσμα, δίδοντας μια premium πινελιά στον σχεδιασμό. Ωστόσο, παρά αυτά τα κοσμητικά gimmick, το συνολικό στιλ βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε γνωστά στοιχεία που συναντώνται και σε άλλα κινεζικά ηλεκτρικά, όπως το Leapmotor C10 για παράδειγμα. Τρικάκια που μετέρχονται πλέον και ευρωπαϊκές εταιρείες premium και μαζικές.
Οι ζάντες των 19” της έκδοσης Tech που οδηγούμε -έναντι των 18” της Pro- δίνουν με τη σειρά του στο αυτοκίνητο αισθητικό μπόνους, αλλά το σύνολο παραμένει σαφώς απευθυνόμενο στους κλασικής αισθητικής αγοραστές. Προφανώς και η Geely ήξερε τι έκανε, καθώς βούλησή της είναι να προσελκύσει μια ευρεία αγορά. Με τους σαφώς λιγότερους αγοραστές που αναζητούν κάτι οπτικά μοναδικό, και θα διαπιστώσουν ότι από το EX5 λείπει η τόλμη ή η καινοτομία.
Στο ίδιο μήκος πρόσκλησης κινούνται και τα χρώματα που περιορίζονται σε αρκετά απαλούς τόνους, κάτι που δεν βοηθά το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει στον δρόμο. Ωστόσο, εκείνο που χρειάζεται να πιστώσουμε στην Geely είναι ότι η ποιότητα κατασκευής και συναρμογής των πάνελ όπως και η ποιότητα και στιλπνότητα της βαφής είναι εξαιρετικές.
Εισερχόμενος στην καμπίνα, περνάς σε ένα άλλο σύμπαν. Που καμία σχέση δεν έχει με την κλασικιστική εξωτερική εικόνα του αυτοκινήτου. Ένα μοντέρνο περιβάλλον που συντίθεται από εξαιρετικής ποιότητας υλικά (όχι απλώς wannabe premium) και με αντίστοιχο επίπεδο συναρμογής.
Εδώ, το EX5 δείχνει ξεκάθαρα τις premium βλέψεις του. Η επιλογή της σύνθεσης Cloud με άσπρες ταπετσαρίες και γκρι τις υπόλοιπες επενδύσεις ξεφεύγουν από τις συνήθεις μοναστικές ευρωπαϊκές υλοποιήσεις. Δίνοντας φως, αίσθηση απλοχωριάς και (βοηθούντων των υλικών) μια διάχυτη αίσθηση πολυτέλειας.
Εικόνα που έρχονται να ενισχύσουν οι ματ νικελένιες γαρνιτούρες στο τιμόνι, στις πόρτες, στη ρίγα που διατρέχει τη μετόπη του ταμπλό… Οι δερμάτινες επενδύσεις δεν είναι από… δέρμα, αλλά ένα βιώσιμο υλικό που η Geely ονομάζει GeeLuxe -αλλά και πάλι το αποτέλεσμα παραμένει εντυπωσιακό.
Κυρίαρχο στοιχείο στην καμπίνα είναι η κεντρική οθόνη αφής HD με διαγώνιο 15,4”. Που πλαισιώνεται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,2” και το ευμέγεθες head-up display 13,4” στην έκδοση Tech.
Ωστόσο, το γενικότερο ντιζάιν των ψηφιακών απεικονίσεων δεν είναι χωρίς μειονεκτήματα: Μικρές γραμματοσειρές και γκρι απόχρωση πάνω σε λευκό φόντο δυσκολεύουν την ανάγνωση. Η οθόνη αφής, που ελέγχει σχεδόν τα πάντα -από τον κλιματισμό μέχρι τις λειτουργίες οδήγησης- και υποστηρίζει ενημερώσεις over-the-air, απαιτεί αρκετή απτική πίεση για να ανταποκριθεί άμεσα.
Η συνδεσιμότητα περιλαμβάνει 4G, φωνητικές εντολές και πλοήγηση με live traffic, αλλά δυστυχώς όχι υποστήριξη για Apple CarPlay και Android Auto. Πρόκειται για σημαντική παράλειψη, ειδικά σε μια εποχή που ακόμη και πολύ φθηνότερα μοντέλα από την BYD, την Chery και την MG Motor προσφέρουν και τα δύο.

Η Geely έχει υποσχεθεί Apple CarPlay μέσω ενημέρωσης OTA μέχρι τον Ιούλιο -όσο το είχαμε στα χέρια, δεν λάβαμε κάποια ειδοποίηση. Και για το Android Auto έχει ενημερώσει ότι θα ενσωματωθεί, πάλι μέσω OTA, το φθινόπωρο. Τέλος να σημειώσουμε ότι το ηχοσύστημα με τα 16 ηχεία και 1.000 watt ακούγεται πολλά υποσχόμενο. Η αλήθεια είναι ότι περιμέναμε πάντως υψηλότερη ακουστική ποιότητα δεδομένων των προδιαγραφών.
Ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα που θεωρούμε απαραίτητο να θίξουμε, είναι τα καθίσματα. Θερμαινόμενα, αεριζόμενα και με μασάζ τα εμπρός, αποτελούν στάνταρ εξοπλισμό της έκδοσης Tech. Ειδικά που η λειτουργία μασάζ είναι εξαιρετική και δυσεύρετη ως βασικός εξοπλισμός σε αυτήν, ακόμα και στην παραπάνω κατηγορία.
Παραδόξως, το κάθισμα του συνοδηγού διαθέτει μεγαλύτερη ρυθμιζόμενη στήριξη ποδιών από το κάθισμα του οδηγού -γίνεται κρεβάτι χωρίς τα πόδια σου να κρέμονται. Εκείνο που θα θέλαμε είναι η ρύθμιση κλίσης στο έδρανο του οδηγού, που βοηθά να μη γλιστράς προς τα εμπρός στο φρενάρισμα.
Η θέση οδήγησης είναι καλή, αλλά δεν διαθέτει ρύθμιση για τη στήριξη της μέσης, πιθανότατα λόγω του μηχανισμού μασάζ με τις έξι ρυθμίσεις (πολλές). Το περιστροφικό χειριστήριο στην «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα δίνει πρακτικότητα στην εξατομίκευση των παραμέτρων.
Κάτω από αυτή, υπάρχει ένας μεγάλος χώρος, με σκληρά πλαστικά όχι εύκολα προσβάσιμος, που φιλοξενεί επίσης μια 12βολτη πρίζα και δύο θύρες: Μια USB-C και μια (καλοδεχούμενη) USB-A. Έχουμε και Boomer στο DRIVE, οπότε κάτι τέτοια τα εκτιμάμε.
Κατά τα λοιπά της εργονομίας, δεν μας άρεσαν, ορισμένα από τα χειριστήρια. Όπως για παράδειγμα οι διακόπτες του κλιματισμού. Κάποια από αυτά είναι είτε θαμμένα σε κάποιο μενού είτε διπλασιάζονται με κουμπιά αφής που κάνουν τη μισή δουλειά, γεγονός που καθιστά την εμπειρία του χρήστη δυσλειτουργική.
Ακόμη μια παρατήρησή μας αφορά το περίεργου σχήματος τιμόνι που διαθέτει επίσης απτικά κουμπιά χωρίς σήμανση, κάτι που επηρεάζει την ευκολία χρήσης.
Το πίσω κάθισμα είναι εξαιρετικά ευρύχωρο αναλογικά με το μέγεθος του αυτοκινήτου, με ανακλινόμενες πλάτες και επίπεδο πάτωμα. Παρά την οπισθόκλιση της οροφής, ο χώρος για το κεφάλι είναι εξαιρετικός και ο χώρος για τα πόδια είναι υπεραρκετός για ενηλίκους επιβάτες, καθιστώντας την άνεση εντυπωσιακή για μεγάλα ταξίδια.
Οι πίσω επιβάτες επωφελούνται επίσης από τους αεραγωγούς της τρίτης ζώνης κλιματισμού, θύρες USB-A και USB-C, κεντρικό υποβραχιόνιο με ποτηροθήκες, μεγάλες θήκες στις πόρτες, ακόμα και συρτάρι αποθήκευσης κάτω από το κάθισμα. Η πανοραμική ηλιοροφή δε, έρχεται να ενισχύει την αίσθηση ευρυχωρίας και φωτεινότητας.
Στον ισολογισμό του πίσω μέρους λοιπόν, το EX5 προσφέρει ένα ήσυχο, άρτια εξοπλισμένο περιβάλλον που είναι πολύ πάνω από τον μέσο όρο γι’ αυτήν την κατηγορία.
Λιγότερο εντυπωσιακό είναι το πορτμπαγκάζ. Με πιστοποιημένη χωρητικότητα 320 lt, αρχικά ακούγεται… λιλιπούτειο, Αλλά σηκώνοντας το δάπεδο, αποκαλύπτονται άλλα 108 lt, ανεβάζοντας τη χωρητικότητα στα 410. Νούμερο απλώς επαρκές για την κατηγορία. Χωρίς από την άλλη να διαθέτει ρεζέρβα ανάγκης που έχει αντικατασταθεί από σύστημα ελέγχου πίεσης και κιτ επισκευής ελαστικού. Εκεί όμως που πλειοδοτεί το EX5 είναι με τις πλάτες του πίσω καθίσματος ριγμένες, ανεβαίνοντας στα 1.877 lt, τοπ νούμερο για το μέγεθός του.
Ας δούμε όμως, πώς τα πηγαίνει το Geely ΕΧ5 στον δρόμο. Θα σας προκαταλάβουμε, λοιπόν. Η άνεση και η κύλιση είναι τα μεγάλα ατού του αυτοκινήτου. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί για τις ευρωπαϊκές συνθήκες, σύμφωνα με την Geely, ύστερα από εκτενές R&D διάρκειας 12 μηνών.
Το αποτέλεσμα είναι ένα πλαίσιο με μαλακή ρύθμιση, που απορροφά τις ανωμαλίες με τρόπο που θυμίζει... πουφ. Ωστόσο, η απόσβεση είναι καλή ή πάντως τόσο καλή έτσι ώστε να αποφεύγεται το φαινόμενο πλεύσης και σκαμπανεβάσματος. Μόνο σε ορισμένα διαμήκη κενά ή έντονες ασυνέχειες της ασφάλτου, το αυτοκίνητο αντιδρά πιο έντονα.
Στην πόλη το EX5 αποδεικνύεται πολύ άνετο και συνεργάσιμο, το ίδιο και στην εθνική όπου κινείται σταθερά και πολιτισμένα, επιβεβαιώνοντας τον τουριστάδικο χαρακτήρα του. Για την πόλη, να σημειώσουμε ότι ο ήχος που παράγει με χαμηλή ταχύτητα για να προειδοποιεί τους πεζούς, αφενός φέρνει σε ήχο παιδικού παιχνιδιού και αφετέρου διαπερνά την ηχομόνωση κάθε φορά που φρενάρεις. Παράδοξο για την υποδειγματική ηχομόνωση του EX5…
Τι γίνεται όμως όταν αρχίζεις να πιέζεις το αυτοκίνητο σε απαιτητικό δρόμο της περιφέρειας; Έτσι, το EX5 αποκαλύπτει το όριό του. Ή καλύτερα το όριο του set-up της ανάρτησης. Η ίδια ρύθμιση που σιδερώνει τις ανωμαλίες, δίνει μια αίσθηση αιώρησης και αποσύνδεσης στις στροφές ή σε υψηλότερες ταχύτητες. Ο έλεγχος του αμαξώματος είναι μαλθακός, οι άξονες δείχνουν αποσυντονισμένοι και η πρόσφυση από τα Goodyear Efficient Grip 235/50 μετρίως… efficient.
Συνελόντι επείν, το Geely EX5 καθίσταται προφανές πως δεν ενδείκνυται για σπορ οδήγηση -αλλά αυτό δεν το λες και μειονέκτημα σε ένα οικογενειακό SUV του είδους.
Κατά τα λοιπά, ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς και προσφέρει μεστές ρεπρίζ για καθημερινή χρήση. Η επιτάχυνση είναι ζωηρή, αλλά το μοτέρ έχει την τάση να σπινάρει τους τροχούς σε έντονες επιταχύνσεις. Οπότε και το traction control επεμβαίνει συχνά και αντιληπτά, ένδειξη ότι στο EX5 θα ταίριαζε ιδανικά τετρακίνηση ή/και καλύτερα λάστιχα.
Το EX5 έρχεται φορτωμένο με 16 διαφορετικά συστήματα υποβοήθησης, συν επτά αερόσακους, δημιουργώντας μια πλήρη θωράκιση ασφάλειας. Το πρόβλημα; Πολλά από αυτά λειτουργούν υπερβολικά παρεμβατικά, ιδίως για τα ελληνικά δεδομένα. Κάθε φορά που οδηγείς, πρέπει να απενεργοποιείς (βαθιά μέσα στα μενού) λειτουργίες όπως το lane keep assist, το speed recognition ή την «έξυπνη» παρακολούθηση προσοχής οδηγού. Αλλιώς, θα σε επιπλήττουν με συνεχείς ήχους κάθε φορά που οδηγείς όπως… κάθε Έλληνας οδηγός. Η Geely πάντως έχει κάνει καλή δουλειά στη ρύθμιση των συστημάτων -είναι λιγότερο ενοχλητικά από αντίστοιχα σε άλλα κινέζικα -και ευρωπαϊκά- μοντέλα.
Η θεωρητική κατανάλωση του EX5 είναι 15,8 kWh/100 και η μέγιστη αυτονομία 410 km. Στην πράξη, είδαμε τιμή ακόμα και κάτι πάνω από 12 kWh στην πόλη. Σε μειονεκτικές αστικές συνθήκες πάντως, η κατανάλωσή μας ήταν 14,7 kWh, οπότε είναι κι αυτή που θα λάβουμε ως δεδομένο για το πρωτόκολλο του DRIVE. Καίγοντας 17,3 στην περιφέρεια και 19,9 kWh στην εθνική. Τα παραπάνω νούμερα τα αξιολογούμε ως «καλά», δίνοντάς μας μέση κατανάλωση 16,5 kWh/100 km. Και αυτονομία 360 km.
Για φόρτιση, η Geely αναφέρει 28 λεπτά (20%-80%) με ταχυφόρτιση DC ισχύος 100 kW. Αλλά με το πιο ρεαλιστικό μέτρο του 10%–80%, μετρήσαμε 32 λεπτά. Μια σχετικά αργή επίδοση, καθώς σε αυτόν το χρόνο, ο συσσωρευτής γέμισε με 42 kWh. Όσον αφορά τη φόρτιση σε οικιακό ή δημόσιο wallbox, με εσωτερικό φορτιστή 11 kW, το EX5 είναι στα τοπ του ανταγωνισμού. Με 5,5 ώρες για φόρτιση 0-100%.
Διά ταύτα λοιπόν, το Geely EX5 δεν εισάγει καινά δαιμόνια, αλλά δεν χρειάζεται κιόλας. Ξεχωρίζει από Απωανατολίτες και Ευρωπαίους με την πολυτελή καμπίνα, την ευρυχωρία, την άνεση και τον εξοπλισμό. Τα εργονομικά ελαττώματα, οι ελλείψεις συνδεσιμότητας και η απουσία αθλητικότητας δεν θεωρούμε ότι αποτελούν αποτρεπτικούς παράγοντες αγοράς στην κατηγορία. Και με την παραδοχή ότι η Geely έχει πραγματικά σκοπό να επενδύσει μακροπρόθεσμα στην ελληνική αγορά, όπως θα διαβάσετε στη συνέντευξή μας, το EX5 μπορεί να εξελιχθεί σε ένα από τα πιο value for money ηλεκτρικά SUV της πιάτσας.
Διαμορφώστε το δικό σας Geely EX5 στον configurator της αντιπροσωπείας, εδώ
Geely EX5 | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Χωρίς φαντεζί εξωτερικά τρικ και με εσωτερική ποιότητα που ξεπερνά τα στάνταρ της κατηγορίας, το Geely EX5 παίζει το χαρτί της ουσίας: Άνεση, εξοπλισμός και χώροι σε τιμή που δεν τρομάζει. Ήρεμη δύναμη για καθημερινή οικογενειακή χρήση. | ||
Τιμή | Από €34.990 (χωρίς επιδότηση), από €29.990 (με επιδότηση και Freedom Bonus) | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | BEV, ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, αρχιτεκτονική 400V, μπαταρία ιόντων λιθίου χημείας LFP 60,2 kWh (ωφέλιμες), κίνηση στους εμπρός τροχούς, κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης | ||
Απόδοση | 218 PS, 320 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.615 x 1.901 x 1.670 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 410-1.877 lt | ||
Βάρος | 1.715 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 6,9" | ||
Τελική ταχύτητα | 175 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 16,5 kWh/100 km | ||
Aυτονομία* | 360 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC, 100 kW, 20%-80% | 32 λεπτά | ||
DC, 50 kW, 20%-80% | Μία ώρα | ||
AC, 11 kW, 0-100% | 5,5 ώρες | ||
Μέτρηση DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |