Test drive: Geely EX5, σιγανό ποταμάκι

Test drive: Geely EX5, σιγανό ποταμάκι

Το Geely EX5 με έναν αθόρυβο, σχεδόν αδιόρατο τρόπο, συνδυάζει premium αίσθηση και ουσία, πλούσιο εξοπλισμό και άνεση, και προσιτή τιμή, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη πρόταση στα οικογενειακά ηλεκτρικά SUV.

Με τον ανταγωνισμό στην κατηγορία των κόμπακτ/οικογενειακών ηλεκτρικών SUV να κορυφώνεται, το νέο Geely EX5 έρχεται για να διεκδικήσει μερίδιο από έναν ιδιαίτερα απαιτητικό εμπορικό στίβο.

Από τη μια μεριά ισχυρές ευρωπαϊκές και κορεατικές φίρμες, όπως αδελφή Volvo, οι μαζικές μάρκες του Ομίλου VW και ο Όμιλος Hyundai-Kia. Και από την άλλη κινεζικές εταιρείες, όπως η MG Motor και η BYD, που έχουν στήσει εδώ και καιρό μαγαζί στην Ελλάδα. Χωρίς να παραγνωρίζουμε ότι η Tesla με το Model Y έχει πιάσει μαγαζί-γωνία, όπως δείχνουν τα στοιχεία του ΣΕΑΑ.

Το νέο Geely EX5 λοιπόν, έπεσε στα χέρια μας κυριολεκτικά με το που πάτησε πόδι σε ελληνικό έδαφος, στην έκδοση Tech, την κορυφαία από τις δύο διαθέσιμες -η άλλη είναι η Pro. Οπότε ας ξεκινήσουμε με την τιμή, χωρίς όμως αυτό να υποδηλώνει ότι αποτελεί το εμπορικό πρόταγμα του αυτοκινήτου. Καθώς όπως θα διαπιστώσετε προϊόντος του άρθρου, ότι το EX5 έχει πολλά περισσότερα χαρίσματα εκτός από την τιμή.

Το Geely EX5 δεν εισάγει καινά δαιμόνια, αλλά δεν χρειάζεται κιόλας. Ξεχωρίζει από Απωανατολίτες και Ευρωπαίους με την πολυτελή καμπίνα, την ευρυχωρία, την άνεση και τον εξοπλισμό

Test drive: Geely EX5, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Έναντι 35 χιλιάδων χωρίς την επιδότηση, η λίστα βασικού εξοπλισμού του Geely EX5 είναι εντυπωσιακή. Περιλαμβάνει είσοδο χωρίς κλειδί, εκκίνηση με κουμπί, δερμάτινο τιμόνι με «αντι-ιϊκή τεχνολογία», ταπετσαρίες από συνθετικό δέρμα, θερμαινόμενα και αεριζόμενα εμπρός καθίσματα, και αυτόματο κλιματισμό με αεραγωγούς για τους πίσω επιβάτες.

Το αυτοκίνητο στην έκδοση Pro ξεκινά από τις 34.990 ευρώ στη βασική διαμόρφωσή του. Με το τοπ της γκάμας Tech, να ανεβαίνει στις €36.990. Από εκεί και πέρα, κατάλογος έξτρα δεν υπάρχει και η διαμόρφωση της καμπίνας είναι μία, σε χρώμα Dark Blue για το Pro. Συν το White όταν περάσεις στην Tech. Έτσι, η μόνη άλλη έξτρα επιλογή στην οποία μπορεί να προχωρήσει ο υποψήφιος αγοραστής είναι το χρώμα. Εκτός από το άσπρο που διατίθεται χωρίς χρέωση, οποιοδήποτε άλλο χρώμα της έξτρα παλέτας με τις τέσσερις αποχρώσεις (Moonlight Silver, Frost Grey, Carbon Black και Turquoise Green) διατίθεται έναντι 590 ευρώ.

Το Geely EX5 βασίζεται στη νέα πλατφόρμα GEA του ομίλου κι έκανε το παγκόσμιο ντεμπούτο του στην Κίνα τον Αύγουστο του 2024. Εδώ να κάνουμε μια παρένθεση, λέγοντας ότι αρχιτεκτονική GEA ενσωματώνει το πλαίσιο, το λογισμικό, τα οικοσυστήματα και την τεχνητή νοημοσύνη σε ένα ενιαίο προσαρμοζόμενο σύστημα -Τέσσερα σε Ένα.

Test drive: Geely EX5, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η ελληνική αντιπροσωπείας της φίρμας, GΕΟ Mobility Hellas, προσφέρει εγγύηση έξι ετών ή 150.000 km για το ΕΧ5. Η μπαταρία υψηλής τάσης Short Blade καλύπτεται με εγγύηση οκτώ ετών ή 150.000 km. Εκτός κι αν είσαι από τους πρώτους 100 αγοραστές, οπότε παίρνεις Freedom 100, κατεβαίνοντας στις €29.990.

Κοινό για τις δύο εκδόσεις εξοπλισμού είναι το σύστημα μετάδοσης στους εμπρός τροχούς με απόδοση 218 PS και 320 Nm. Ηλεκτρομοτέρ που υποστηρίζεται από αρχιτεκτονική 400V και μπαταρία ιόντων λιθίου 60 kWh χημείας LFP (λιθίου-σιδήρου-φωσφορικού άλατος) που δίνει σε μεικτό κύκλο WLTP, αυτονομία 430 km. Συσσωρευτής που το BMS του επιτρέπει μέγιστη ισχύ φόρτισης σε DC τα 100 kW. Που θα δούμε αργότερα πώς ανταποκρίνεται στην απαίτηση επαναφόρτισης του αυτοκινήτου. Και ποια είναι η κατανάλωση του EX5 σε ρεαλιστικές συνθήκες.

Συνολικά πάντως, τα τεχνικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου είναι απολύτως ανταγωνιστικά -κυρίως ως προς την τιμή- αν και λείπει το στοιχείο εκείνο που θα το έκανε να ξεχωρίσει σε επίπεδο καινοτομίας ή τολμηρής πρότασης.

Test drive: Geely EX5, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Εμφανισιακά, το Geely EX5 θα λέγαμε ότι κινείται σε συντηρητικά μονοπάτια. Το «καθαρό» εμπρός μέρος, με την κλειστή μάσκα με τις ενσωματωμένες φίνες φωτιστικές μονάδες LED και τον εξάγωνο λογότυπο σε έξι «πλακίδια», δημιουργεί μια κομψή αλλά όχι ιδιαίτερα τολμηρή εικόνα.

Οι αναδυόμενες λαβές των θυρών και η μπάρα που ενώνει τα πίσω φώτα αναβαθμίζουν το οπτικό αποτέλεσμα, δίδοντας μια premium πινελιά στον σχεδιασμό. Ωστόσο, παρά αυτά τα κοσμητικά gimmick, το συνολικό στιλ βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε γνωστά στοιχεία που συναντώνται και σε άλλα κινεζικά ηλεκτρικά, όπως το Leapmotor C10 για παράδειγμα. Τρικάκια που μετέρχονται πλέον και ευρωπαϊκές εταιρείες premium και μαζικές.

Test drive: Geely EX5, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Οι ζάντες των 19” της έκδοσης Tech που οδηγούμε -έναντι των 18” της Pro- δίνουν με τη σειρά του στο αυτοκίνητο αισθητικό μπόνους, αλλά το σύνολο παραμένει σαφώς απευθυνόμενο στους κλασικής αισθητικής αγοραστές. Προφανώς και η Geely ήξερε τι έκανε, καθώς βούλησή της είναι να προσελκύσει μια ευρεία αγορά. Με τους σαφώς λιγότερους αγοραστές που αναζητούν κάτι οπτικά μοναδικό, και θα διαπιστώσουν ότι από το EX5 λείπει η τόλμη ή η καινοτομία. 

Στο ίδιο μήκος πρόσκλησης κινούνται και τα χρώματα που περιορίζονται σε αρκετά απαλούς τόνους, κάτι που δεν βοηθά το αυτοκίνητο να ξεχωρίζει στον δρόμο. Ωστόσο, εκείνο που χρειάζεται να πιστώσουμε στην Geely είναι ότι η ποιότητα κατασκευής και συναρμογής των πάνελ όπως και η ποιότητα και στιλπνότητα της βαφής είναι εξαιρετικές.

Test drive: Geely EX5, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ποιοτικά υλικά, με τη συνολική εφαρμογή και το φινίρισμα να είναι στιβαρά. Καθαρά γραφικά από τις οθόνες αν και το κοντράστ μεταξύ φόντου και γραμματοσειράς θα έπρεπε να είναι εντονότερο. Η ορατότητα προς τα έξω είναι ανεμπόδιστη, ειδικά κοιτάζοντας προς τα εμπρός, δεδομένου του χαμηλού ταμπλό.

Εισερχόμενος στην καμπίνα, περνάς σε ένα άλλο σύμπαν. Που καμία σχέση δεν έχει με την κλασικιστική εξωτερική εικόνα του αυτοκινήτου. Ένα μοντέρνο περιβάλλον που συντίθεται από εξαιρετικής ποιότητας υλικά (όχι απλώς wannabe premium) και με αντίστοιχο επίπεδο συναρμογής. 

Εδώ, το EX5 δείχνει ξεκάθαρα τις premium βλέψεις του. Η επιλογή της σύνθεσης Cloud με άσπρες ταπετσαρίες και γκρι τις υπόλοιπες επενδύσεις ξεφεύγουν από τις συνήθεις μοναστικές ευρωπαϊκές υλοποιήσεις. Δίνοντας φως, αίσθηση απλοχωριάς και (βοηθούντων των υλικών) μια διάχυτη αίσθηση πολυτέλειας.

Test drive: Geely EX5, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η πανοραμική ηλιοροφή αποτελεί στάνταρ εξοπλισμό στην έκδοση Tech των €36.990, δίνοντας φωτεινότητα και αίσθηση απλοχωριάς στην καμπίνα -όχι ότι την έχει ανάγκη.

Εικόνα που έρχονται να ενισχύσουν οι ματ νικελένιες γαρνιτούρες στο τιμόνι, στις πόρτες, στη ρίγα που διατρέχει τη μετόπη του ταμπλό… Οι δερμάτινες επενδύσεις δεν είναι από… δέρμα, αλλά ένα βιώσιμο υλικό που η Geely ονομάζει GeeLuxe -αλλά και πάλι το αποτέλεσμα παραμένει εντυπωσιακό.

Κυρίαρχο στοιχείο στην καμπίνα είναι η κεντρική οθόνη αφής HD με διαγώνιο 15,4”. Που πλαισιώνεται από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 10,2” και το ευμέγεθες head-up display 13,4” στην έκδοση Tech.

Test drive: Geely EX5, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Ωστόσο, το γενικότερο ντιζάιν των ψηφιακών απεικονίσεων δεν είναι χωρίς μειονεκτήματα: Μικρές γραμματοσειρές και γκρι απόχρωση πάνω σε λευκό φόντο δυσκολεύουν την ανάγνωση. Η οθόνη αφής, που ελέγχει σχεδόν τα πάντα -από τον κλιματισμό μέχρι τις λειτουργίες οδήγησης- και υποστηρίζει ενημερώσεις over-the-air, απαιτεί αρκετή απτική πίεση για να ανταποκριθεί άμεσα.

Η συνδεσιμότητα περιλαμβάνει 4G, φωνητικές εντολές και πλοήγηση με live traffic, αλλά δυστυχώς όχι υποστήριξη για Apple CarPlay και Android Auto. Πρόκειται για σημαντική παράλειψη, ειδικά σε μια εποχή που ακόμη και πολύ φθηνότερα μοντέλα από την BYD, την Chery και την MG Motor προσφέρουν και τα δύο.

Test drive: Geely EX5, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η Geely δίνει μεγάλη έμφαση στο δικής της εξέλιξης και εκτέλεσης σύστημα infotainment, Flyme Auto, το οποίο λειτουργεί με επεξεργαστή επίσης δικής της σχεδίασης. Στην έκδοση Tech, περιλαμβάνει και το Flyme Sound -ένα premium ηχοσύστημα με 16 ηχεία (ακόμη και στα προσκέφαλα), προκαθορισμένες λειτουργίες και ισχύ 1.000 watt. Είναι πράγματι καλό, αλλά και λιγότερο εντυπωσιακό απ’ ό,τι στα χαρτιά.
Test drive: Geely EX5, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Η Geely έχει υποσχεθεί Apple CarPlay μέσω ενημέρωσης OTA μέχρι τον Ιούλιο -όσο το είχαμε στα χέρια, δεν λάβαμε κάποια ειδοποίηση. Και για το Android Auto έχει ενημερώσει ότι θα ενσωματωθεί, πάλι μέσω OTA, το φθινόπωρο. Τέλος να σημειώσουμε ότι το ηχοσύστημα με τα 16 ηχεία και 1.000 watt ακούγεται πολλά υποσχόμενο. Η αλήθεια είναι ότι περιμέναμε πάντως υψηλότερη ακουστική ποιότητα δεδομένων των προδιαγραφών.

Ένα άλλο σημαντικό πλεονέκτημα που θεωρούμε απαραίτητο να θίξουμε, είναι τα καθίσματα. Θερμαινόμενα, αεριζόμενα και με μασάζ τα εμπρός, αποτελούν στάνταρ εξοπλισμό της έκδοσης Tech. Ειδικά που η λειτουργία μασάζ είναι εξαιρετική και δυσεύρετη ως βασικός εξοπλισμός σε αυτήν, ακόμα και στην παραπάνω κατηγορία.

Test drive: Geely EX5, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
H κορυφαία έκδοση Tech του ΕΧ5 διαθέτει ορισμένα ιδιαίτερα ελκυστικά επιπλέον χαρακτηριστικά: Πανοραμική οροφή με σκίαστρο, ηλεκτρική πόρτα πορτμπαγκάζ, εμπρός αισθητήρες παρκαρίσματος (αν και οι δύο εκδόσεις διαθέτουν σύστημα κάμερας 360° και πίσω ραντάρ, επιλογές ατμοσφαιρικού φωτισμού σε 256 χρώματα και head-up display. Το κάθισμα του συνοδηγού διαθέτει ουσιαστικά προέκταση, μετατρέποντάς το σε... ανάκλιντρο.
Test drive: Geely EX5, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Παραδόξως, το κάθισμα του συνοδηγού διαθέτει μεγαλύτερη ρυθμιζόμενη στήριξη ποδιών από το κάθισμα του οδηγού -γίνεται κρεβάτι χωρίς τα πόδια σου να κρέμονται. Εκείνο που θα θέλαμε είναι η ρύθμιση κλίσης στο έδρανο του οδηγού, που βοηθά να μη γλιστράς προς τα εμπρός στο φρενάρισμα.

Η θέση οδήγησης είναι καλή, αλλά δεν διαθέτει ρύθμιση για τη στήριξη της μέσης, πιθανότατα λόγω του μηχανισμού μασάζ με τις έξι ρυθμίσεις (πολλές). Το περιστροφικό χειριστήριο στην «αιωρούμενη» κεντρική κονσόλα δίνει πρακτικότητα στην εξατομίκευση των παραμέτρων.

Test drive: Geely EX5, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Ο χώρος κάτω από την «πλωτή» κονσόλα δεν είναι εύκολος στην πρόσβαση (Και στη θέαση), αλλά διαθέτει ψηλά κλιμακωτά παραπέτα, οπότε στις στροφές τα πράγματα δεν καταλήγουν στα πόδια σου. Και τρεις πρακτικούς ρευματολήπτες για οποιοδήποτε φις κι αν επιθυμείς (ή διαθέτεις): 12V, USB-A και USB-C. 

Κάτω από αυτή, υπάρχει ένας μεγάλος χώρος, με σκληρά πλαστικά όχι εύκολα προσβάσιμος, που φιλοξενεί επίσης μια 12βολτη πρίζα και δύο θύρες: Μια USB-C και μια (καλοδεχούμενη) USB-A. Έχουμε και Boomer στο DRIVE, οπότε κάτι τέτοια τα εκτιμάμε. 

Κατά τα λοιπά της εργονομίας, δεν μας άρεσαν, ορισμένα από τα χειριστήρια. Όπως για παράδειγμα οι διακόπτες του κλιματισμού. Κάποια από αυτά είναι είτε θαμμένα σε κάποιο μενού είτε διπλασιάζονται με κουμπιά αφής που κάνουν τη μισή δουλειά, γεγονός που καθιστά την εμπειρία του χρήστη δυσλειτουργική.

Test drive: Geely EX5, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Το ελαφρύ και ξεκούραστο τιμόνι το εκτιμάς ιδιαίτερα στην πόλη. Στους δρόμους της περιφέρειας η έλλειψη αίσθησης γίνεται αισθητή, με τη λειτουργία Sport να προσθέτει απλώς τεχνητό βάρος. Η ανάδρασή του είναι έντονη όταν το αυτοκίνητο περνά πάνω από ανωμαλίες. Και περιέργως δεν διαθέτει καμία σήμανση για το τι κάνουν τα κουμπιά πάνω του. Οπότε στην αρχή, πας ψάχνοντας...

Ακόμη μια παρατήρησή μας αφορά το περίεργου σχήματος τιμόνι που διαθέτει επίσης απτικά κουμπιά χωρίς σήμανση, κάτι που επηρεάζει την ευκολία χρήσης.

Το πίσω κάθισμα είναι εξαιρετικά ευρύχωρο αναλογικά με το μέγεθος του αυτοκινήτου, με ανακλινόμενες πλάτες και επίπεδο πάτωμα. Παρά την οπισθόκλιση της οροφής, ο χώρος για το κεφάλι είναι εξαιρετικός και ο χώρος για τα πόδια είναι υπεραρκετός για ενηλίκους επιβάτες, καθιστώντας την άνεση εντυπωσιακή για μεγάλα ταξίδια.

Test drive: Geely EX5, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η άνεση διευκολύνεται από τα ανακλινόμενα πίσω καθίσματα, τα οποία διαιρούνται και διπλώνουν σε αναλογία 60/40 για να επεκτείνουν τη συνολική χωρητικότητα του χώρου αποσκευών.

Οι πίσω επιβάτες επωφελούνται επίσης από τους αεραγωγούς της τρίτης ζώνης κλιματισμού, θύρες USB-A και USB-C, κεντρικό υποβραχιόνιο με ποτηροθήκες, μεγάλες θήκες στις πόρτες, ακόμα και συρτάρι αποθήκευσης κάτω από το κάθισμα. Η πανοραμική ηλιοροφή δε, έρχεται να ενισχύει την αίσθηση ευρυχωρίας και φωτεινότητας. 

Στον ισολογισμό του πίσω μέρους λοιπόν, το EX5 προσφέρει ένα ήσυχο, άρτια εξοπλισμένο περιβάλλον που είναι πολύ πάνω από τον μέσο όρο γι’ αυτήν την κατηγορία.

Test drive: Geely EX5, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Σε 5θέσια διάταξη, ο χώρος αποσκευών των 302 lt φαίνεται μικρός. Ωστόσο, αν σηκώσεις το πάτωμα, αποκαλύπτονται άλλα 108 lt (!), αξιοσημείωτη προσθήκη αν σκεφτείς ότι δεν υπάρχει frunk.
Test drive: Geely EX5, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis

Λιγότερο εντυπωσιακό είναι το πορτμπαγκάζ. Με πιστοποιημένη χωρητικότητα 320 lt, αρχικά ακούγεται… λιλιπούτειο, Αλλά σηκώνοντας το δάπεδο, αποκαλύπτονται άλλα 108 lt, ανεβάζοντας τη χωρητικότητα στα 410. Νούμερο απλώς επαρκές για την κατηγορία. Χωρίς από την άλλη να διαθέτει ρεζέρβα ανάγκης που έχει αντικατασταθεί από σύστημα ελέγχου πίεσης και κιτ επισκευής ελαστικού. Εκεί όμως που πλειοδοτεί το EX5 είναι με τις πλάτες του πίσω καθίσματος ριγμένες, ανεβαίνοντας στα 1.877 lt, τοπ νούμερο για το μέγεθός του.

Ας δούμε όμως, πώς τα πηγαίνει το Geely ΕΧ5 στον δρόμο. Θα σας προκαταλάβουμε, λοιπόν. Η άνεση και η κύλιση είναι τα μεγάλα ατού του αυτοκινήτου. Η ανάρτηση έχει ρυθμιστεί για τις ευρωπαϊκές συνθήκες, σύμφωνα με την Geely, ύστερα από εκτενές R&D διάρκειας 12 μηνών. 

Test drive: Geely EX5, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η πλήρης σειρά βοηθημάτων ασφαλείας είναι κοινή και για τις δύο εκδόσεις, με την Geely να επισημαίνει πως ορισμένες προηγμένες λειτουργίες, όπως η υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας (Auto Lane Change Assist - ALC) και η υποβοήθηση αποφυγής σύγκρουσης (Evasive Manoeuvre Assist - EMA), προέρχονται από μια «αδελφή μάρκα» -πιθανότατα τη Volvo.

Το αποτέλεσμα είναι ένα πλαίσιο με μαλακή ρύθμιση, που απορροφά τις ανωμαλίες με τρόπο που θυμίζει... πουφ. Ωστόσο, η απόσβεση είναι καλή ή πάντως τόσο καλή έτσι ώστε να αποφεύγεται το φαινόμενο πλεύσης και σκαμπανεβάσματος. Μόνο σε ορισμένα διαμήκη κενά ή έντονες ασυνέχειες της ασφάλτου, το αυτοκίνητο αντιδρά πιο έντονα.

Στην πόλη το EX5 αποδεικνύεται πολύ άνετο και συνεργάσιμο, το ίδιο και στην εθνική όπου κινείται σταθερά και πολιτισμένα, επιβεβαιώνοντας τον τουριστάδικο χαρακτήρα του. Για την πόλη, να σημειώσουμε ότι ο ήχος που παράγει με χαμηλή ταχύτητα για να προειδοποιεί τους πεζούς, αφενός φέρνει σε ήχο παιδικού παιχνιδιού και αφετέρου διαπερνά την ηχομόνωση κάθε φορά που φρενάρεις. Παράδοξο για την υποδειγματική ηχομόνωση του EX5…

Test drive: Geely EX5, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Η μαλακή ρύθμιση στην ανάρτηση με τα παθητικά αμορτισέρ, υπό πίεση, αργεί να επανέλθει από την κλίση στις στροφές και να σταματήσει με τη μία το σκαμπανεύασμα σε κυματοειδή άσφαλτο.

Τι γίνεται όμως όταν αρχίζεις να πιέζεις το αυτοκίνητο σε απαιτητικό δρόμο της περιφέρειας; Έτσι, το EX5 αποκαλύπτει το όριό του. Ή καλύτερα το όριο του set-up της ανάρτησης. Η ίδια ρύθμιση που σιδερώνει τις ανωμαλίες, δίνει μια αίσθηση αιώρησης και αποσύνδεσης στις στροφές ή σε υψηλότερες ταχύτητες. Ο έλεγχος του αμαξώματος είναι μαλθακός, οι άξονες δείχνουν αποσυντονισμένοι και η πρόσφυση από τα Goodyear Efficient Grip 235/50 μετρίως… efficient.

Συνελόντι επείν, το Geely EX5 καθίσταται προφανές πως δεν ενδείκνυται για σπορ οδήγηση -αλλά αυτό δεν το λες και μειονέκτημα σε ένα οικογενειακό SUV του είδους.

Test drive: Geely EX5, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Βασισμένο στην αρχιτεκτονική GEA -Global Intelligent Electric Architecture- της Geely, η ανάρτηση με μακφέρσον εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους παρέχει ωραία κύλιση, καταφέρνοντας να απορροφά τις περισσότερες ανωμαλίες, σαμαράκια και ανισομέρειες.

Κατά τα λοιπά, ο ηλεκτροκινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς και προσφέρει μεστές ρεπρίζ για καθημερινή χρήση. Η επιτάχυνση είναι ζωηρή, αλλά το μοτέρ έχει την τάση να σπινάρει τους τροχούς σε έντονες επιταχύνσεις. Οπότε και το traction control επεμβαίνει συχνά και αντιληπτά, ένδειξη ότι στο EX5 θα ταίριαζε ιδανικά τετρακίνηση ή/και καλύτερα λάστιχα.

Το EX5 έρχεται φορτωμένο με 16 διαφορετικά συστήματα υποβοήθησης, συν επτά αερόσακους, δημιουργώντας μια πλήρη θωράκιση ασφάλειας. Το πρόβλημα; Πολλά από αυτά λειτουργούν υπερβολικά παρεμβατικά, ιδίως για τα ελληνικά δεδομένα. Κάθε φορά που οδηγείς, πρέπει να απενεργοποιείς (βαθιά μέσα στα μενού) λειτουργίες όπως το lane keep assist, το speed recognition ή την «έξυπνη» παρακολούθηση προσοχής οδηγού. Αλλιώς, θα σε επιπλήττουν με συνεχείς ήχους κάθε φορά που οδηγείς όπως… κάθε Έλληνας οδηγός. Η Geely πάντως έχει κάνει καλή δουλειά στη ρύθμιση των συστημάτων -είναι λιγότερο ενοχλητικά από αντίστοιχα σε άλλα κινέζικα -και ευρωπαϊκά- μοντέλα.

Test drive: Geely EX5, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Με την ταχυφόρτιση σε DC να περιορίζεται σε μάξιμουμ ισχύ sτα 100 kW, η επίδοση του EX5 είναι στο επίπεδο σουπερμίνι/Β-SUV. Εδώ η Geely χρειάζεται να το επανεξετάσει μιας κι έχουμε να κάνουμε με ένα ταξιδιάρικο SUV. Πάντως η κατανάλωση του αυτοκινήτου είναι σε καλό επίπεδο.

Η θεωρητική κατανάλωση του EX5 είναι 15,8 kWh/100 και η μέγιστη αυτονομία 410 km. Στην πράξη, είδαμε τιμή ακόμα και κάτι πάνω από 12 kWh στην πόλη. Σε μειονεκτικές αστικές συνθήκες πάντως, η κατανάλωσή μας ήταν 14,7 kWh, οπότε είναι κι αυτή που θα λάβουμε ως δεδομένο για το πρωτόκολλο του DRIVE. Καίγοντας 17,3 στην περιφέρεια και 19,9 kWh στην εθνική. Τα παραπάνω νούμερα τα αξιολογούμε ως «καλά», δίνοντάς μας μέση κατανάλωση 16,5 kWh/100 km. Και αυτονομία 360 km.

Για φόρτιση, η Geely αναφέρει 28 λεπτά (20%-80%) με ταχυφόρτιση DC ισχύος 100 kW. Αλλά με το πιο ρεαλιστικό μέτρο του 10%–80%, μετρήσαμε 32 λεπτά. Μια σχετικά αργή επίδοση, καθώς σε αυτόν το χρόνο, ο συσσωρευτής γέμισε με 42 kWh. Όσον αφορά τη φόρτιση σε οικιακό ή δημόσιο wallbox, με εσωτερικό φορτιστή 11 kW, το EX5 είναι στα τοπ του ανταγωνισμού. Με 5,5 ώρες για φόρτιση 0-100%.

Test drive: Geely EX5, Photo © DRIVE Media Group/Thanassis Koutsogiannis
Με βάρος κάτω από 1,8 τόνους, το EX5 δείχνει ζωντάνια, και δεν θα αντιμετωπίσεις πρόβλημα εισερχόμενος από τη λωρίδα επιτάχυνσης στην εθνική με την ανάλογη ταχύτητα. Η λειτουργία Sport ενισχύει αισθητά την απόκριση στο γκάζι, με τη λειτουργία Normal ή Eco να κάνουν επίσης τη δουλειά στις περισσότερες περιπτώσεις.

Διά ταύτα λοιπόν, το Geely EX5 δεν εισάγει καινά δαιμόνια, αλλά δεν χρειάζεται κιόλας. Ξεχωρίζει από Απωανατολίτες και Ευρωπαίους με την πολυτελή καμπίνα, την ευρυχωρία, την άνεση και τον εξοπλισμό. Τα εργονομικά ελαττώματα, οι ελλείψεις συνδεσιμότητας και η απουσία αθλητικότητας δεν θεωρούμε ότι αποτελούν αποτρεπτικούς παράγοντες αγοράς στην κατηγορία. Και με την παραδοχή ότι η Geely έχει πραγματικά σκοπό να επενδύσει μακροπρόθεσμα στην ελληνική αγορά, όπως θα διαβάσετε στη συνέντευξή μας, το EX5 μπορεί να εξελιχθεί σε ένα από τα πιο value for money ηλεκτρικά SUV της πιάτσας.

Διαμορφώστε το δικό σας Geely EX5 στον configurator της αντιπροσωπείας, εδώ

Geely EX5

Τι λέει το DRIVEΧωρίς φαντεζί εξωτερικά τρικ και με εσωτερική ποιότητα που ξεπερνά τα στάνταρ της κατηγορίας, το Geely EX5 παίζει το χαρτί της ουσίας: Άνεση, εξοπλισμός και χώροι σε τιμή που δεν τρομάζει. Ήρεμη δύναμη για καθημερινή οικογενειακή χρήση.
Τιμή  Από €34.990 (χωρίς επιδότηση), από €29.990 (με επιδότηση και Freedom Bonus)
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΤεχνολογίαBEV, ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη, αρχιτεκτονική 400V, μπαταρία ιόντων λιθίου χημείας LFP 60,2 kWh (ωφέλιμες), κίνηση στους εμπρός τροχούς, κιβώτιο σταθερής σχέσης μετάδοσης 
Απόδοση 218 PS, 320 Nm
Διαστάσεις4.615 x 1.901 x 1.670 mm
Χώρος αποσκευών410-1.877 lt
Βάρος1.715 kg
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h6,9" 
Τελική ταχύτητα175 km/h
Μέση κατανάλωση*16,5 kWh/100 km
Aυτονομία*360 km
ΦΟΡΤΙΣΗ
DC, 100 kW, 20%-80%32 λεπτά
DC, 50 kW, 20%-80%Μία ώρα 
AC, 11 kW, 0-100%5,5 ώρες
Μέτρηση DRIVE
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube