
Αυτά είναι τα πιο καλοπουλημένα μοντέλα του 2025 στην Ευρώπη
Με το Tesla Model Y να βρίσκεται σε ελεύθερη πτώση, τρία αυτοκίνητα πόλης συμπληρώνουν το βάθρο των ευρωπαϊκών best-seller για πρώτο μισό του 2025.


Τα δεδομένα της DataForce αποτυπώνουν την προτίμηση των Ευρωπαίων καταναλωτών σε μικρά, ευέλικτα και οικονομικά μοντέλα, την ώρα που οι ηλεκτρικές προτάσεις premium και μη, φαίνεται να χάνουν έδαφος.
Το Tesla Model Y, ο αδιαμφισβήτητος ηγέτης των πωλήσεων του 2023, υποχώρησε στην 4η θέση το 2024 και για το 2025 τα πράγματα φαίνονται ακόμη χειρότερα. Το πρώτο εξάμηνο της χρονιάς κατέλαβε μόλις την 21η θέση, σημειώνοντας πτώση πωλήσεων κατά 32,4%.
Το Dacia Sandero διατηρεί την πρωτιά στην ευρωπαϊκή αγορά, παρά τη μικρή πτώση 9,4% στις πωλήσεις σε σχέση με πέρυσι, καταγράφοντας 130.713 ταξινομήσεις. Ένα σημαντικό μέρος των πωλήσεων —περίπου το ένα τρίτο— καταγράφηκε στη Γαλλία, με 35.393 μονάδες. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός πως το Sandero συνεχίζει να προσελκύει το κοινό παρά τον επικείμενη ανανέωση του μοντέλου το 2026.
Dacia Sandero, Renault Clio και Peugeot 208 είναι μέχρι στιγμής τα πιο καλοπουλημένα αυτοκίνητα του 2025
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ 30 νέα μοντέλα περιμένουμε στις εκθέσεις μέχρι το τέλος του χρόνου
Στη δεύτερη θέση συναντάμε το Renault Clio, που σημειώνει αύξηση πωλήσεων κατά 8,1%, φτάνοντας τις 123.225 μονάδες. Το Peugeot 208 συμπληρώνει το βάθρο των ευρωπαϊκών best-seller με σχεδόν σταθερές επιδόσεις και μικρή άνοδο 2,1%, επιβεβαιώνοντας για μια ακόμη χρονιά πως αποτελεί ένα από τα αγαπημένα αυτοκίνητα των καταναλωτών.
Η λίστα των 30 πιο καλοπουλημένων μοντέλων του 2025 περιλαμβάνει 19 ευρωπαϊκά μοντέλα, με τη Volkswagen να έχει ισχυρή παρουσία με πέντε αυτοκίνητα: Τα T-Roc (4η θέση), Golf (5η θέση), Tiguan (6η θέση), T-Cross (24η θέση) και Polo (29η θέση). Το VW Group εδραιώνει ακόμα περισσότερο τη θέση του με τα Škoda Octavia (13η θέση), Fabia (28η θέση) και Kodiaq (3η θέση), ενώ το Audi A3 βρίσκεται στην 26η θέση.
Από γαλλικής πλευράς, η Renault εκτός από το Clio, βλέπει το Captur να βρίσκεται στη 16η θέση της λίστας. Η Peugeot πέρα από το 208 βλέπει τα 2008 και 3008 στην 9η και 22η θέση αντίστοιχα. Η νέα γενιά του C-SUV του Sochaux μάλιστα καταγράφει άνοδο της τάξης του 42,3%. Πολύ καλή και η πορεία της Citroën με το C3 να βρίσκεται στη 10η θέση. Πέρα από τα μοντέλα των Peugeot και Citroën, ο Όμιλος Stellantis βλέπει το Opel Corsa να βρίσκεται στην 11η θέση.
Όσον αφορά του κινέζους κατασκευαστές και παρά την αθρόα δραστηριοποίησή τους στην Ευρώπη, μόνο η MG καταφέρνει να εισέλθει στη λίστα με το ZS, το οποίο διατίθεται και ως υβριδικό στην 20ή θέση. Αναφορικά με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα, εκτός του Model Y, κανένα άλλο δεν κατάφερε να βρεθεί στο Top 30, αν και αρκετά από τα μοντέλα της λίστας διαθέτουν και ηλεκτρικές εκδόσεις.
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις πωλήσεων καταγράφονται στα Peugeot 3008 (+42,3%) και Škoda Kodiaq (+28,4%), ενώ σημαντική αύξηση παρουσιάζει και η BMW X1 (+16,2%). Στον αντίποδα, οι μεγαλύτερες μειώσεις πωλήσεων πέρα από το Model Y παρατηρούνται στα Škoda Octavia (-21,3%), Volkswagen Golf (-17,4%) και Toyota Corolla (-18%).
Τα δεδομένα από το πρώτο μισό του 2025 δείχνουν μια αγορά που επανεξετάζει τις προτεραιότητές της: Η απλότητα, η προσιτή τιμή, και η καθημερινή ευελιξία δείχνουν να κερδίζουν έδαφος απέναντι στην τεχνολογική υπεροχή και την ηλεκτροκίνηση. Μένει λοιπόν να φανεί αν αυτή η τάση συνεχιστεί και το δεύτερο μισό του έτους.