
Το νέο Audi A3 Αllstreet προέκυψε κατά πώς λέει το Ingolstadt για να γεφυρώσει το κενό ανάμεσα στο A3 Sportback και στο Q3.
Φυσικά και βασίζεται πάνω στην τέταρτη γενιά του A3 που λανσαρίστηκε το 2020 και φρεσκαρίστηκε πέρυσι. Στο πλαίσιο αυτής της μικρής ανανέωσης λοιπόν, απέκτησε και μια ψηλωμένη παραλλαγή που ακούει στο όνομα «Allstreet». Επί της ουσίας πρόκειται για μια μαρκετινίστικη προσέγγιση που λανσάρεται ως μια crossover εκδοχή του κλασικού Α3 και όπως είδαμε στη δοκιμή του Allstreet TFSI Hybrid S tronic δεν εμφορείται από σκληροτράχηλο χαρακτήρα.
Το επαναφορτιζόμενο υβριδικό Audi A3 Αllstreet ή ένα 100% ηλεκτρικό Q4 e-tron με 286 άλογα με €2.400 λιγότερα;
Η διαφοροποίηση με το κλασικό Α3 προκύπτει από την αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 3 cm -1,5 cm από την ανάρτηση και άλλο 1,5 από τους ψηλότερους τροχούς (225/45 R18), τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά περιμετρικά του αυτοκινήτου και την πιο τονισμένη μάσκα Singleframe. Τα φώτα Matrix LED ολοκληρώνουν το πακέτο της αισθητικής επέμβασης που αυτοδιαφημίζεται ως περισσότερο «περιπετειώδης». Το κατά πόσο είναι θα το δούμε αργότερα…
Η νέα προσθήκη στην γκάμα του Allstreet είναι το επαναφορτιζόμενο υβριδικό TFSI e S tronic που αποδίδει 204 PS αντί των 150 της έκδοσης MHEV. Εξωτερικά δύσκολα θα ξεχωρίσεις τα δύο μοντέλα. Αλλά μια πιο προσεκτική ματιά, θα αποκαλύψει εμπρός αριστερά τη θύρα φόρτισης της μπαταρίας, με την τάπα του ρεζερβουάρ της βενζίνης να βρίσκεται πίσω δεξιά.
Στην καμπίνα η εικόνα είναι μάλλον οικεία. Τόσο που αρχικά νομίζεις πως δεν έχει αλλάξει κάτι, αλλά με μια πιο προσεκτική ματιά βρίσκεις διαφορές. Ξεχωρίζει η νέα κεντρική κονσόλα με τον κόμπακτ λεβιέ του αυτόματου κιβωτίου, οι νέες επενδύσεις στις πόρτες και το πακέτο ατμοσφαιρικού φωτισμού με τις πολλαπλές επιλογές. Η σχεδίαση του ταμπλό περιλαμβανομένου και του μεγέθους των οθονών δεν έχει αλλάξει με την προ του lifting έκδοση.
Το Virtual Cockpit έχει καλό εύρος διαμόρφωσης το οποίο σε όλα τα lay-out ξεχωρίζει για την ευκρίνειά του. Το ίδιο ισχύει και για την κεντρική οθόνη του συστήματος πολυμέσων, με διαγώνιο 10,1 ιντσών. Για το οποίο infotainment η Audi σημειώνει πως έχει εξελιχθεί, αλλά προφανώς οι βελτιώσεις που έγιναν είναι οριακές και γι’ αυτό δεν γίνονται αντιληπτές.
Η απόκριση στις εντολές ήταν και παραμένει καλή αλλά η εργονομία του δεν είναι αυτή ενός smartphone. Αντίθετα εξαιρετική εντύπωση μας έκανε το «SONOS Premium Soundsystem», ένα ηχοσύστημα με τρισδιάστατο ήχο από 15 ηχεία.
Να σημειώσουμε εδώ πως μέσω του Audi Store, μπορείς να εγγραφείς σε πρόσθετες λειτουργίες του συστήματος, με τον μήνα, με τον χρόνο ή μόνιμα. Κατά τα λοιπά στα θετικά προσμετρούμε το γεγονός ότι υπάρχουν πολλά φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό, βοηθήματα οδήγησης, κ.ά.
Η ποιότητα κατασκευής στην καμπίνα κινείται πάνω από τον μέσο όρο, με ωραία υλικά στα σημεία επαφής και άλλα, πιο οικονομικά στα κάτω μέρη της καμπίνας. Τα στάνταρ καθίσματα στο Α3 Allstreet είναι άνετα, αν και θα θέλαμε να διαθέτουν ρυθμιζόμενο μήκος εδράνου.
Ο χώρος για τους πίσω είναι μέτριος για την κατηγορία και όπως συμβαίνει συχνά, το μεσαίο κάθισμα είναι στενό. Με την μπαταρία να βρίσκεται κάτω από το πάτωμα, το πορτμπαγκάζ του A3 plug-in hybrid έχει χωρητικότητα μόλις 280 λίτρα. Νούμερο 100 λίτρα μικρότερο από των αποκλειστικά θερμικών A3.
Στην καρδιά της κίνησης του PHEV A3 Allstreet βρίσκεται ο νέος κινητήρας τούρμπο 1,5 λίτρων TFSI evo 2 με 150 PS και 250 Nm, καθώς κι ένας ηλεκτροκινητήρας που αποδίδει 116 PS και 330 Nm. Ο τελευταίος βρίσκεται ανάμεσα στον θερμικό και στο κιβώτιο. Με τη συνολική απόδοση του συστήματος να είναι 204 PS και 350 Nm.
Το A3 allstreet TFSI e επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 225 km/h και λειτουργεί σε καθαρά ηλεκτρική λειτουργία έως και τα 140 km/h. Η ισχυρή μπαταρία υψηλής τάσης με συνολική μεικτή χωρητικότητα 25,7 kWh (καθαρή 19,7 kWh) είναι η βάση για τη μεγάλη ηλεκτρική αυτονομία που κατά WLTP φτάνει στα 140 km.
Στην πράξη, εμείς δεν φτάσαμε αυτόν τον αριθμό, όμως πετύχαμε επίδοση της τάξης των 120 χιλιομέτρων στην πόλη. Με αποκλειστική κίνηση σε αυτοκινητόδρομο, που το Audi δεν έχει πρόβλημα να κινείται ηλεκτρικά στις νόμιμες ταχύτητες της εθνικής, μια γεμάτη μπαταρία θα σου βγάλει 90 km. Κι όταν αδειάσει τελείως, θα καις 7 lt βενζίνη για κάθε 100 km. Νούμερο που δεν είναι μεν για χειροκρότημα, αλλά παραμένει λογικό και σου επιτρέπει να καλύψεις μπόλικα χιλιόμετρα. Χωρίς να αδειάζει ανησυχητικά γρήγορα το ρεζερβουάρ, όπως συμβαίνει μερικές φορές με τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά SUV.
Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία βασικά προγράμματα για τη λειτουργία του συστήματος: EV (100% ηλεκτρικό), Auto Hybrid (για αυτόματη διαχείριση των πηγών ενέργειας) και Sport (μέγιστη απόδοση). Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το σύστημα διαχείρισης της υβριδικής κίνησης διατηρεί ένα σταθερό επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, εξασφαλίζοντας ότι υπάρχει επαρκής ηλεκτρική ενέργεια για μελλοντική χρήση, όπως η οδήγηση σε ζώνες χαμηλών εκπομπών που πληθαίνουν στην Ευρώπη.
Όταν η μπαταρία είναι «άδεια», το A3 κινείται ως κλασικό υβριδικό με τον TFSI να σβήνει και την μπαταρία να ανακτά ενέργεια στις φάσεις του ελεύθερου τροχασμού και του φρεναρίσματος. Και με τη μετάβαση μεταξύ ηλεκτρικού και θερμικού μέρους του συστήματος να είναι σχεδόν ανεπαίσθητη. Το αυτοκίνητο γενικώς ξεκινά με τον ηλεκτροκινητήρα, προτού αναλάβει αθόρυβα ο TFSI. Μέσω του πίνακα οργάνων και της οθόνης ΜΜΙ δε, παρέχονται στον οδηγό αναλυτικές πληροφορίες. Το Audi virtual cockpit εμφανίζει τη ροπή που χρησιμοποιείται, τη λειτουργία κίνησης, την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας και την αυτονομία.
Σε ό,τι αφορά τη φόρτιση, το A3 allstreet TFS Ie υποστηρίζει τροφοδοσία σε DC έως 50 kW, πράγμα που σημαίνει ότι αν η μπαταρία βρίσκεται στο 10% μπορεί να φορτιστεί στο 80% περίπου σε 30 λεπτά. Καλός χρόνος αν σταματήσεις για να τσιμπήσεις κάτι σε έναν διασταθμό, μεγάλος (και βαρετός) αν σταματήσεις μόνο για φόρτιση και κέρδος καμιά 60ριά km.
Πρόκειται για κοινό θέμα που αντιμετωπίζουν τα PHEV με μεγάλη μπαταρία, των οποίων η συντριπτική πλειονότητα φορτίζει σε DC με σχετικά χαμηλή ισχύ. Επίσης, είναι δυνατή η φόρτιση με έως και 11 kW σε wallbox ή δημόσιους σταθμούς φόρτισης AC. Μια πλήρης διαδικασία 0-100% διαρκεί περίπου 2,5 ώρες.
Αν παρασυρθείς από το υπερυψωμένο αμάξωμα και τα περιμετρικά προστατευτικά και περιμένεις στοιχειώδη ικανότητα off-road θα απογοητευτείς. Το Allstreet είναι αποκλειστικά προσθιοκίνητο με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Η επιπλέον απόσταση από το έδαφος θα φανεί χρήσιμη μόνο στους δρόμους αν έχει γκαράζ μα απότομη ράμπα, σε άσφαλτο με «κρατήρες» και ίσως σε σε βατούς χωματόδρομους, προσευχόμενος να μην σου κλατάρει λάστιχο. Ό,τι θα έκανες δηλαδή σε αυτήν την περίπτωση με οποιοδήποτε τυπικό ΙΧ.
Να σημειώσουμε επίσης ότι η ανάρτηση έχει αναρρυθμιστεί λόγω του αυξημένου βάρους του αυτοκινήτου (1.685 kg). Επεμβάσεις έχει δεχτεί και στο αυτόματο κιβώτιο για να μπορεί να αντεπεξέλθει στην επιπλέον ροπή, ενώ πρέπει να σημειώσουμε πως τώρα έχει έξι σχέσεις αντί των επτά του A3 Allstreet 35 TFSI με τους 150 PS.
Ο οδηγός κάθεται λίγο πιο ψηλά απ’ ό,τι στο «απλό» Α3 με την ορατότητα να είναι καλή και τη θέση οδήγησης να στηρίζει σωστά το σώμα. Το τιμόνι μεταφέρει με ακρίβεια πληροφορίες για τη θέση των τροχών, όχι με τον τρόπο που το κάνει σε ένα S3 αλλά δεν υπολείπεται σε πληροφορία. Ωστόσο κάποιες φορές τα συστήματα ασφαλείας του ευρωπαϊκού κανονισμού GSR II μεταφέρουν στο τιμόνι ενοχλητικές αντιδράσεις που πλέον πρέπει να συνηθίσουμε. Παρέα με την ενοχλητική ηχητική προειδοποίηση για την υπέρβαση του ορίου ταχύτητας.
Κατά τα λοιπά, παρά το αυξημένο βάρος και ύψος, η κλίση στις στροφές δεν είναι ενοχλητική, η πρόσφυση είναι πολύ καλή και όσο και να πιέσεις το εμπρός μέρος δεν ανοίγει την τροχιά του.
Με τις ζάντες 18 ιντσών και τη στάνταρ παθητική ανάρτηση, το A3 προσφέρει αξιοπρεπή άνεση, λίγο σφιχτή αλλά όχι άσκοπα «κούτσουρο». Υπάρχουν ωστόσο μειονεκτήματα, κυρίως από την ασυνέπεια του πεντάλ φρένου (ανάλογα με τη φόρτιση και την πίεση που ασκείς στο πεντάλ) και τη μάζα του αυτοκινήτου που γίνεται αισθητή στο στροφιλίκι. Σε αυτό το τελευταίο σημείο, το ελαφρύτερο A3 Sportback Hybrid TFSI που δοκιμάσαμε είναι πιο ευχάριστο στην οδήγηση.
Πώς θα χαρακτηρίζαμε το επαναφορτιζόμενο υβριδικό Audi A3 Allstreet; Ναι δεν είναι SUV αλλά ποτέ δεν ισχυρίστηκε κάτι τέτοιο. Είναι μια premium πρόταση που κινείται ανάμεσα στα Q3 και στάνταρ A3 Sportback. Ώριμο από κάθε άποψη προσφέρει στιλ, πλούσιο εξοπλισμό, ποιότητα αλλά κυρίως μια ηλεκτρική αυτονομία που σου επιτρέπει να κινείσαι χωρίς βενζίνη στις καθημερινές μετακινήσεις.
Είναι συμφέρουσα αγορά; Δεν θα το λέγαμε! Με €51.980 κοστίζει όσο κι ένα A3 Sportback S line TFSI e S tronic με 272 PS. Ή ένα 100% ηλεκτρικό Q4 e-tron με 286 άλογα έναντι €49.580. Ωστόσο εδώ πληρώνεις το διαφορετικό. Ένα A3 που δεν θα μοιάζει με τα άλλα. Αξίζει τον κόπο; Ναι, αν έτσι νομίζεις... Κι αν βουτήξεις στον κατάλογο των έξτρα, μπορείς να ανέβεις αρκετά πάνω από τις 70 χιλιάδες, όπως κάναμε στη δική μας διαμόρφωση που μπορείτε να δείτε στο συνημμένο αρχείο.
Διαμορφώστε το δικό σας Audi A3 Allstreet TFSI e στον configurator της αντιπροσωπείας, εδώ
Audi A3 Αllstreet TFSI e S tronic 204 hp | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | «Ηλεκτρικό» στην πόλη και σχετικά οικονομικό στον ανοιχτό δρόμο (αφόρτιστο), αυτό το A3 παραμένει οδηγικά ευχάριστο παντού. Η τιμή του ζεματάει για ιδιωτική αγορά και υπό αυτή τη συνθήκη χωρίς δυνατότητα οικιακής επαναφόρτισης ή στη δουλειά δεν θα κάνεις απόσβεση ποτέ. | ||
Τιμή | Από €51.980 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | PHEV, κινητήρας βενζίνης 1.498 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας, ιντερκούλερ,150 PS/5.000-6.000 rpm, 250 Nm/1.500-4.000 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 116 PS, 330 Nm, μπαταρία 25,7 kWh (ωφέλιμες 19,7 kWh), κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη έξι σχέσεων | ||
Συνδυαστική απόδοση | 204 PS, 350 Nm | ||
Διαστάσεις | 4.353 x 1.816 x 1.457 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 280-1.100 lt | ||
Βάρος | 1.685 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 7,4" | ||
Τελική ταχύτητα | 225 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 0,0 lt/100 km, 4,1 lt/200 km | ||
Εκπομπές CO2 | 0 g/km | ||
Ηλεκτρική αυτονομία* | 120 km | ||
ΦΟΡΤΙΣΗ | |||
DC, 10%-80% της μπαταρίας | 30 λεπτά | ||
AC, 0-100% της μπαταρίας | 2,5 ώρες | ||
Μετρήσεις κατασκευαστή, *μετρήσεις DRIVE για τα πρώτα 100 km και 200 km με την μπαταρία φορτισμένη | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |