
Κινέζοι: Ξεπέρασαν σε πωλήσεις τη Mercedes-Benz... στην Ευρώπη!
Κάποτε θα ακουγόταν σαν σενάριο επιστημονικής φαντασίας, οι κινεζικές μάρκες να πουλούν περισσότερο από τη Mercedes-Benz επί την ευρωπαϊκής ηπείρου.

Οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη μειώθηκαν κατά 4,4% τον Ιούνιο και 0,3% συνολικά το πρώτο 6μηνο του 2025, αλλά αυτό που τραβά περισσότερο την προσοχή είναι η γεωμετρική άνοδος των πωλήσεων των κινεζικών εμπορικών σημάτων. Έφτασαν μάλιστα στο σημείο να ξεπεράσουν τη Mercedes-Benz κατά τον Ιούνιο!
Συνολικά, οι κινεζικές μάρκες είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 91% στις 347.100 μονάδες το πρώτο 6μηνο και πλέον αντιπροσωπεύουν ένα διόλου αμελητέο 5,1% της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτων. Αυτό τις τοποθετεί ακριβώς πίσω από τη Mercedes-Benz του 5,2% σε σύνολο 6μήνου, την οποία μάλιστα ξεπέρασαν τον προηγούμενο μήνα.
Σκέψου τι θα γινόταν αν είχαν έρθει όλες οι κινεζικές μάρκες στην Ευρώπη και δεν είχαν και δασμούς...
Στην κορυφή της κατάταξης βρίσκεται η Geely, αλλά με πτώση 5%. Πιο πολύ εντυπωσιάζει η BYD, της οποίας οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 133% τον Ιούνιο και κατά 143% το πρώτο 6μηνο. Με 41.300 BEV ταξινομήσεις, σκαρφάλωσε στη 12η θέση στη λίστα με τις πιο δημοφιλείς μάρκες ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Πιο μπροστά δηλαδή από τη 13η CUPRA των 37.400 ηλεκτρικών και τη Ford των 35.200.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Mercedes-Benz: Κατάρρευση στα ηλεκτρικά, στα πάνω τους τα PHEV
Αλλά δεν ήταν μόνο οι BEV πωλήσεις που βοήθησαν τους Κινέζους να κατακτήσουν ένα τόσο μεγάλο μερίδιο της ευρωπαϊκής αγοράς αυτοκινήτων. Τα επαναφορτιζόμενα υβριδικά οχήματα των BYD, Jaecoo και Omoda αποδείχθηκαν εξαιρετικά δημοφιλή, με το Seal U της BYD να ισοφαρίζει με το VW Tiguan στην κούρσα για να γίνει το PHEV με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη τον Ιούνιο.
Οι Κινέζοι δεν ήταν οι μόνοι που χαμογέλασαν το πρώτο 6μηνο. Το έκανε επίσης ο Όμιλος VW (+3%), που είναι άλλωστε μακράν πρώτος. Αλλά και η Renault (+6%), η BMW (+4%) και η Ford (+6%). Στον αντίποδα, σκυθρωποί εμφανίζονται οι άνθρωποι της Tesla (-33%) και του Ομίλου Stellantis (-9%).
Το Sandero της Dacia ήταν το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη συνολικά με 128.800 ταξινομήσεις, αλλά σημείωσε πτώση 11%. Νιώθει την καυτή ανάσα του Renault Clio, του οποίου οι πωλήσεις του αυξήθηκαν κατά 7% στις 122.500. Η 3η θέση πήγε στο 208 της Peugeot και μια σειρά από VW (T-Roc, Golf και Tiguan) κατέλαβαν τις επόμενες τρεις.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Συγκρίνουμε: BYD Dolphin Surf vs Citroën ë-C3 vs Hyundai Inster, ηλεκτροκίνηση για όλους
Το πάλαι ποτέ best-seller Tesla Model Y εξακολουθεί να είναι το πιο καλοπουλημένο BEV με 68.801 αυτοκίνητα το πρώτο 6μηνο, ακολουθούμενο από το Model 3 (40.335), αλλά πόσο μακρινές φαίνονται εκείνες οι μέρες που καταλάμβανε την πρώτη θέση γενικής...
Και να πεις κανείς ότι τα ηλεκτρικά βρίσκονται σε ύφεση; Κάθε άλλο. Οι συνολικές ταξινομήσεις ηλεκτρικών μοντέλων μάρκες έφτασαν τα 1,2 εκατομμύρια, συμβάλλοντας στο να γίνει το διάστημα Ιανουαρίου-Ιουνίου η πρώτη 6μηνη περίοδος στην Ευρώπη, όπου ταξινομήθηκαν περισσότερα από ένα εκατομμύριο ηλεκτρικά αυτοκίνητα.