
Τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά B-SUV αποτελούν την αιχμή του βιώσιμου δόρατος της κατηγορίας σε εμπορικό επίπεδο.
Συνδυάζουν την αρωγή του ηλεκτρισμού για χαμηλή κατανάλωση, αδιαφορώντας για πρίζες και υποδομές φόρτισης. Προσφέροντας έτσι ευκολία στην καθημερινή χρήση και οικονομία χωρίς συμβιβασμούς σε πρακτικότητα και ευχρηστία.
Ανάμεσα στα πιο φρέσκα φουλ υβριδικά B-SUV, ξεχωρίζουν το ολοκαίνουργιο MG ZS Max Hybrid+, ένα προσιτό SUV με πλούσιο εξοπλισμό, υψηλή ισχύ και έμφαση στους χώρους. Και το ανανεωμένο Renault Captur που επιχειρεί να επιστρέψει στην κορυφή των B-SUV, βασιζόμενο σε μια πλουραλιστική γκάμα. Στο άνω άκρο της οποίας φιγουράρει η έκδοση E-Tech Full Hybrid 145 που δοκιμάζουμε, με το πολύ αποδοτικό υβριδικό σύστημα.
Το Captur μπορεί να υστερεί σε ισχύ σε σύγκριση με το MG ZS MAX, προσφέρει όμως στον οδηγό του σαφώς πιο ποιοτική υβριδική εμπειρία

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Honda HR-V e:HEV, αντισυμβατικό και ακόμα καλύτερο
Με κοντινή τιμή -το MG ξεκινά από €26.600 και το υβριδικό Captur από €27.900, οι δύο προτάσεις τοποθετούνται στο ίδιο οικονομικό πλαίσιο, αλλά προσεγγίζουν το κοινό με διαφορετική λογική. Το ZS Max Hybrid+ πατά γερά στο ανώτερο άκρο των B-SUV (ή και κατώτερο των C) από πλευράς διαστάσεων, με δυναμικές γραμμές αμάξωμα που απλώνονται σε μήκος 4,43 m.
Το Captur από την πλευρά του, είναι κοντύτερο κατά σχεδόν 20 πόντους (4,24 m). Οπότε ανήκει ξεκάθαρα στα B-SUV, με τις στιλιστικές επεμβάσεις της πρόσφατης ανανέωσης να του χαρίζουν πιο σύγχρονη και εκλεπτυσμένη εικόνα. Το εμπρός μέρος απέκτησε έντονο χαρακτήρα με νέα φώτα και μάσκα. Οι πίσω φωτιστικές μονάδες με LED και διάφανα στοιχεία του δίνουν συνολικά μια πιο high-tech αισθητική που δεν περνά απαρατήρητη.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Ηyundai Kona Hybrid
Στο εσωτερικό, τα δύο μοντέλα ακολουθούν διαφορετική σχεδιαστική φιλοσοφία για να καταλήξουν στον ίδιο στόχο. Που συνοψίζεται στο να προσφέρουν σύγχρονη τεχνολογία, εργονομία και πρακτικότητα στους επιβάτες. Η πρώτη εικόνα που αποκομίζεις από το MG ZS Max είναι αυτή ενός πληθωρικού πακέτου high-value. Οι δύο οθόνες 12,3”, μία για τον πίνακα οργάνων και η άλλη για το infotainment, κυριαρχούν στο ταμπλό. H προσεγμένη συναρμογή και τα μαλακά υλικά στο επάνω μέρος, σου δίνουν την αίσθηση πως βρίσκεσαι σε ένα αυτοκίνητο που κοστίζει μερικές χιλιάδες ευρώ παραπάνω.
Η θέση οδήγησης είναι υπερυψωμένη, SUVίστικη, και προσφέρει καλή εποπτεία του δρόμου προς όλες τις κατευθύνσεις. Δεν θα βολέψει απόλυτα τους πολύ ψηλοσώμους που θα βρουν πως το τιμόνι τους πέφτει λίγο χαμηλά. Από την άλλη όμως, η πρακτικότητα είναι πανταχού παρούσα με πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, μεγάλο υποβραχιόνιο με αποθηκευτικό χώρο, βολικές ποτηροθήκες κι ένα έξυπνο ραφάκι δίπλα στον περίτεχνο επιλογέα του κιβωτίου για να τοποθετείς το κινητό σου.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Opel Frontera Hybrid 145, ολική επαναφορά
Το νέας γενιάς infotainment προσφέρει σχετικά εύκολο μενού με καλύτερα γραφικά από τα πρώτα MG που γνωρίσαμε στην Ελλάδα. Αλλά τόσο τα τελευταία όσο και η απόκριση στις εντολές αφής, υπολείπονται συγκριτικά με τα περισσότερα ανταγωνιστικά μοντέλα. Επιπλέον, η σύνδεση με Apple CarPlay και Android Auto παραμένει μόνο ενσύρματη και η οθόνη που λερώνεται εύκολα με δαχτυλιές έχει έντονες αντανακλάσεις με ηλιοφάνεια.
Απέναντί του, το Captur έρχεται με πιο σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία. Η μεγάλη, κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής των 10,4” του infotainment OpenR Link ενσωματώνει Android Automotive 12 με πλήρη πρόσβαση σε Google Maps, Google Assistant και Play Store. Το σύστημα είναι πιο γρήγορο, πιο αποκριτικό, προσφέρει καλύτερα γραφικά και ασύρματη συνδεσιμότητα με smartphone.
Ο φωνητικός έλεγχος λειτουργεί απροβλημάτιστα, αλλά για τους επιμένοντες παραδοσιακά η Renault κρατά ζωντανή την εργονομία με φυσικά χειριστήρια για το κλιματιστικό και με το «My Safety button». Τοο τελευταίο σου επιτρέπει να αποθηκεύσεις τις προτιμήσεις σου στα συστήματα υποβοήθησης και να τα απενεργοποιείς προσωρινά με ένα μόνο πάτημα.
Η ποιότητα στο εσωτερικό έχει βελτιωθεί περαιτέρω με την υιοθέτηση ανακυκλωμένων υλικών για τις επενδύσεις, μειώνοντας το οικολογικό αποτύπωμα χωρίς συμβιβασμούς στην αίσθηση. Ομοίως και με τα αφρώδη μαλακά υλικά στο ταμπλό που με τη συνολική υφή και τη στιβαρότητα τους εντυπωσιάζουν, τοποθετώντας το Captur στο βάθρο της κατηγορίας σε όρους ποιότητας. Όσον αφορά τη θέση οδήγησης, κάθεσαι πιο χαμηλά και χωστά στο αυτοκίνητο, συγκριτικά με το ZS Μax, και ανεξάρτητως σωματώτυπου, θα βρεις μια πιο βολική θέση οδήγησης.
Σε επίπεδο χώρων, η σημαντική διαφορά στις εξωτερικές διαστάσεις δίνει το αναμενόμενο προβάδισμα στο MG. Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν γενναιόδωρο χώρο για τα γόνατα και το κεφάλι, με το πορτμπαγκάζ των 443 lt να κρίνεται επαρκές για οικογενειακή χρήση.
Με αναδιπλωμένα τα πίσω καθίσματα, η συνολική χωρητικότητα φτάνει τα 1.457 lt.
Το Captur παραμένει ένα από τα πιο πρακτικά μικρά SUV της κατηγορίας, χάρη στην έξυπνη εσωτερική διαρρύθμιση και τη δυνατότητα μετακίνησης του πίσω καθίσματος κατά 16 πόντους εμπρός/πίσω, που επιτρέπει την προσαρμογή του χώρου αποσκευών από 348 έως 480 lt στην υβριδική έκδοση E-Tech.
Επιπλέον, προσφέρει συνολικά 24,7 lt αποθηκευτικού χώρου διάσπαρτα στην καμπίνα, ενισχύοντας την αίσθηση πρακτικότητας με αυτή την αποτελεσματική εκμετάλλευση κάθε εκατοστού του διαθέσιμου χώρου.
Οι χώροι για τους επιβάτες υπολείπονται ελάχιστα του μεγαλύτερου κινεζικού SUV και δεν χρειάζεται να θυσιάσεις το πορτμπαγκάζ για να καθίσουν άνετα ακόμα και δύο ψηλοί επιβάτες στο πίσω κάθισμα.
Περνώντας στο σύστημα κίνησης, το MG ZS MAX Hybrid+ εντυπωσιάζει με τα νούμερα που αναφέρονται στο τεχνικό φύλλο. Το Hybrid+ της MG συνδυάζει ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα 1,5 lt με ηλεκτροκινητήρα 136 PS, αποδίδοντας συνολικά 197 ίππους και 465 Nm. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων, μπαταρία 1,83 kWh (0,92 ωφέλιμες). Συσσωρευτής που του δίνει τη δυνατότητα να γράφει 100% ηλεκτρικά χιλιόμετρα με ταχύτητα έως περίπου 90 km/h, για μικρή χιλιομετρική απόσταση.
Οι επιδόσεις που προσφέρει στο SUV των 1.410 kg είναι πολύ καλές, με επιτάχυνση 0-100 km/h σε 8,7” και τελική ταχύτητα που φτάνει τα 168 km/h. Κι όλα αυτά με μέση κατανάλωση 6,2 lt/100 km. Τα όποια μειονεκτήματα του υβριδικού συστήματος κάνουν την εμφάνισή τους όταν η μπαταρία αδειάσει. Οπότε η απόκριση μειώνεται και ο θόρυβος του θερμικού κινητήρα αυξάνεται, καθώς σε συνθήκες υψηλού φορτίου αναγκάζεται να λειτουργεί σε υψηλότερες στροφές για να αναπληρώσει με ενέργεια τη μπαταρία.
Το Captur E-Tech Full Hybrid των 145 PS μπορεί να υστερεί σε ισχύ σε σύγκριση με το ZS MAX Hybrid+, αποδίδοντας όμως μια σαφώς πιο ποιοτική υβριδική εμπειρία. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1,6 lt συνδυάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες και ένα καινοτόμο αυτόματο κιβώτιο multi-mode χωρίς συμπλέκτη. Προσφέροντας έτσι αθόρυβη λειτουργία και εξαιρετικά ομαλή μετάβαση μεταξύ ηλεκτρικής και θερμικής λειτουργίας, χωρίς κραδασμούς ή υστέρηση στην απόκριση.
Η κατανάλωση στη διάρκεια της δοκιμής περιορίστηκε στα μόλις 5,7 lt/100 km, υπογραμμίζοντας την αποδοτικότητα του συνόλου που μας έχει αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις απ’ όταν πρωτοπαρουσιάστηκε στο Clio. Όσο για τις επιδόσεις, μπορεί να μην είναι εκρηκτικές, όπως υποδηλώνουν και τα 10,9” για το 0-100 km/h. Όμως είναι απολύτως επαρκείς και κυρίως γραμμικές, ενισχύοντας την αίσθηση συνέπειας και άνεσης στην καθημερινή χρήση, ιδίως όταν η μπαταρία (1,2 kWh) είναι φορτισμένη. Ακόμη κι όταν αυτή πέσει σε χαμηλό επίπεδο, το σύστημα διαχειρίζεται τη συχνότερη λειτουργία του θερμικού μοτέρ με πιο διακριτικό τρόπο από το αντίστοιχο του ZS, διατηρώντας καλύτερη την απόκριση και την ησυχία στο εσωτερικό.
Στον δρόμο, το MG ZS MAX Hybrid+ αποκαλύπτει έναν αναπάντεχα ώριμο χαρακτήρα. Είναι σαφώς πιο στιβαρό και πιο πολιτισμένο από την προηγούμενη γενιά, που παραμένει στις εκθέσεις, με αξιοπρεπή ποιότητα κύλισης και καλή ηχομόνωση. Η ανάρτηση είναι ρυθμισμένη με γνώμονα την άνεση. Διαχειρίζεται αποτελεσματικά το βάρος και φιλτράρει με πειστικότητα τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος.
Το σύστημα διεύθυνσης έχει σωστό βάρος και επαρκή πληροφόρηση, αλλά δεν εμφορείται από σπορτίβ διάθεση. Ούτως ή άλλως, σε πιο απαιτητικές διαδρομές, παρότι το περιθώριο πρόσφυσης παραμένει υψηλό, το ZS δεν νιώθει στο στοιχείο του. Η κλίση γίνεται αισθητή αλλά όχι ανησυχητική και το βάρος κάνει αισθητή την παρουσία του όταν πιεστεί το αυτοκίνητο, χωρίς ωστόσο το να χάνει τη συνοχή των αντιδράσεών του. Το πεντάλ του φρένου σύστημα έχει «ξύλινη» αίσθηση και μικρή διαδρομή που απαιτεί εξοικείωση. Ωστόσο η συνολική απόδοση του συστήματος είναι αρκετά καλή. Το σύστημα ανάκτησης ενέργειας δε, λειτουργεί αποδοτικά και ρυθμίζεται σε τρία επίπεδα, ενισχύοντας την ευκολία στην καθημερινή οδήγηση.
Το Captur σε κερδίζει από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα πίσω από το τιμόνι, χάρη στην αρμονική συμπεριφορά και τη συνοχή που αποπνέει σε κάθε διαδρομή. Οι επεμβάσεις της Renault στο σασί, στην εμπρός γεωμετρία και στην ηλεκτρική υποβοήθηση του τιμονιού έπιασαν τόπο. Και μεταφράζονται σε αυξημένη ακρίβεια, καλύτερο έλεγχο και πιο ισορροπημένη αίσθηση στο δρόμο, χωρίς να θυσιάζεται η άνεση. Αντιθέτως, ακόμη και σε ταλαιπωρημένο οδόστρωμα, η ανάρτηση φιλτράρει τις κακοτεχνίες με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα, προσφέροντας στους επιβάτες υψηλότερου επιπέδου ποιότητα κύλισης.
Αν αποφασίσεις να κινηθείς με πιο ταχύ ρυθμό σε μια περιφερειακή διαδρομή, ο συνδυασμός γονάτων McPherson εμπρός και ημιάκαμπτου άξονα πίσω αποδεικνύεται αποτελεσματικός. Οι κινήσεις του αμαξώματος ελέγχονται σωστά, με το γαλλικό SUV να μεταφέρει στον οδηγό πιο στιβαρή αίσθηση που, σε συνδυασμό με τα δυνατά και προοδευτικά φρένα, εμπνέει περισσότερη εμπιστοσύνη. Παρόλα αυτά, το υβριδικό Captur δεν προορίζεται για να το «στύβεις», αλλά για να εξυπηρετεί με ασφάλεια και άνεση τις καθημερινές μετακινήσεις, κάτι που καταφέρνει με συνέπεια.
Αν οι καλύτεροι χώροι δεν αποτελούν βασικό ζητούμενο, τότε το ανανεωμένο Captur E-Tech Full Hybrid αναδεικνύεται ως η πιο ολοκληρωμένη πρόταση ανάμεσα στα δύο. Με πιο ποιοτική λειτουργία του υβριδικού συστήματος, σύγχρονη τεχνολογία και πιο ισορροπημένη οδική συμπεριφορά, κερδίζει τις εντυπώσεις με την ωριμότητα και τη συνοχή του.
Από την άλλη, το MG ZS MAX Hybrid+ αντιπαραβάλλει περισσότερους χώρους και καλύτερες επιδόσεις, σε μια πιο ελκυστική τιμή που δύσκολα περνά απαρατήρητη. Συνδυασμός που δημιουργεί μια δυνατή εναλλακτική για όσους δίνουν προτεραιότητα στην πρακτικότητα και στην απόδοση. Σε κάθε περίπτωση, και τα δύο αποδεικνύουν ότι η υβριδική μετάβαση μπορεί να είναι όχι μόνο αποδοτική για την τσέπη, αλλά και οδηγικά ενδιαφέρουσα.
MG ZS Max Hybrid+ | Renault Captur E-Tech | ||
---|---|---|---|
Τιμή | Από €24.600 | Από €27.900 | |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | HEV, 1.498 cc, i4, 16v, 102 PS/ 6.000 rpm, 128 Nm/4.500 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 136 PS και 250 Nm, ηλεκτρικό μοτέρ 61 PS και 60 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 1,83 kWh (0,92 ωφέλιμες), κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο τριών σχέσεων | HEV, κινητήρας βενζίνης 1.598 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, 94 PS/5.600 rpm, 148 Nm/3.600 rpm, ηλεκτρικό μοτέρ 49 PS, 205 Nm, ηλεκτρικό μοτέρ 20 PS, 50 Nm, μπαταρία 1,2 kWh, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο multimode | |
Απόδοση | 197 PS, 465 Nm | 145 PS, 250 Nm | |
Διαστάσεις | 4.430x1.818x1.635 mm | 4.239 x 1.797 x 1.575 mm | |
Χώρος αποσκευών | 443-1.457 lt | 348-1.458 lt | |
Βάρος | 1.410 kg | 1.445 kg | |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 8,7" | 10,6" | |
Τελική ταχύτητα | 168 km/h | 170 km/h | |
Μέση κατανάλωση* | 6,2 lt/100 km | 5,7 lt/100 km | |
Εκπομπές CO2 | 113-115 g/km | 105-108 g/km | |
Μετρήσεις DRIVE* | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |