
Πόσα θα πλήρωνες για άριστο εργοστασιακό Peugeot 106 Rallye;
Οι τιμές των Peugeot 106 Rallye έχουν εκτοξευτεί στα ουράνια. Αρκεί να είναι όσο πιο κοντά γίνεται στη μαμά κατάσταση.

Δεν υπάρχει «βενζινοαίματος» στην Ελλάδα που να μην έχει ονειρευτεί ένα 106 Rallye στο γκαράζ του. Κι αν τα 16άρια ήταν μεταγενέστερα και ισχυρότερα, το 1.3 έχει άλλη γοητεία. Ως το μοντέλο που ξεκίνησε την πορεία του θρυλικού γαλλικού.
Το 13άρι λοιπόν 106 Rallye παρουσιάστηκε το 1993 ως ένα ελαφρύ, λιτό και αυθεντικά οδηγοκεντρικό μοντέλο. Γνήσιος απόγονος των γρήγορων 205, προορισμένο για αυτούς που ήθελαν απόλαυση πίσω από το τιμόνι, χωρίς περιττές πολυτέλειες ή ηλεκτρονικά βοηθήματα. Αλλά και χαμηλό κόστος.
Με βάρος μόλις 825 kg, ήταν απίστευτα ευέλικτο και άμεσο σε αλλαγές κατεύθυνσης. Ό,τι καλύτερο για ορεινές διαδρομές. Αρκεί να μην έπρεπε να σηκώσεις το πόδι από το γκάζι μες στη στροφή, γιατί τότε μπορούσε να γυρίσει άτσαλα.
Απολαυστικό όταν ήξερες τι έκανες, δύστροπο και φαρμακερό όταν βρισκόταν σε λάθος χέρια
Φορούσε τον TU2J2, έναν 4κύλινδρο ατμοσφαιρικό 1.294 cc, με 100 ίππους στις 7.200 rpm και 108 Nm στις 5.400 rpm. Νούμερα που δεν εντυπωσίαζαν ούτε τότε, για αυτό και το γρανάζωμα στο 5άρι χειροκίνητο σασμάν ήταν κοντό.
Μην περιμένεις να κάνεις ταξίδι, τα 120 km/h στον αυτοκινητόδρομο αντιστοιχούν σε περίπου 4.000 rmp με την τελευταία σχέση. Αλλά το Rallye δεν φτιάχτηκε για αυτό. Το λέει και το όνομά του άλλωστε, η αγωνιστική φιλοσοφία αποτελεί το βασικό στοιχείο του DNA του.
Εξωτερικά, το 106 Rallye ξεχώριζε από τις λευκές χαμηλού βάρους ζάντες 14 ιντσών, τα διακριτικά αυτοκόλλητα με τις γραμμές σε χρώματα της γαλλικής σημαίας και τις μινιμαλιστικές λεπτομέρειες. Το εσωτερικό ήταν επίσης απλό, με σπορ καθίσματα, λιτό ταμπλό και απουσία στοιχείων εξοπλισμού που θεωρούνται προ πολλού αυτονόητα. Όπως τα ηλεκτρικά παράθυρα ή το air condition, ώστε να κρατηθεί το βάρος χαμηλό.
Το 106 Rallye 1.3 έχει αποκτήσει με τα χρόνια φήμη συλλεκτικού, ειδικά λόγω της αυθεντικής αίσθησης που προσφέρει στην οδήγηση. Έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 1995, οπότε και αντικαταστάθηκε από το Rallye 1.6, που αν και ισχυρότερο, ήταν μισό κλικ πιο πολιτισμένο και λιγότερο ακατέργαστο.
Σήμερα, ένα καλά διατηρημένο 106 Rallye 1.3 θεωρείται διαμάντι για τους λάτρεις των hot hatch. Οι φωτογραφίες του άρθρου είναι από αυτή την αγγελία.