
Η συγκεκριμένη Škoda Octavia Grand Coupé RS ξεχωρίζει σαν τη μύγα μες στο γάλα! Και για αυτό δεν ευθύνεται αποκλειστικά το εκτυφλωτικό χρώμα Mamba Green.
Σε μια εποχή που ακόμη και τα μη SUV βαφτίζονται για εμπορικούς λόγους ως SUV, η τσεχική φίρμα όχι μόνο διατηρεί στην γκάμα της τη μπερλίνα που τη στήριξε όσο κανένα άλλο μοντέλο στη σύγχρονη ιστορία της, αλλά κρατά εν ζωή και τις πιο ειδικές εκδόσεις της, όπως η εικονιζόμενη RS.
Η ανανεωμένη τέταρτη γενιά της Octavia Grand Coupé, όπως τι λένε πλέον οι Τσέχοι, δεν έρχεται απλώς με ένα αισθητικό φρεσκάρισμα από το εργοστάσιο του Mladá Boleslav, αλλά με ουσιαστικές αναβαθμίσεις. Που στην περίπτωση της RS, η Škoda της πήγε ένα βήμα παραπέρα, αποσύροντας τις εκδόσεις ντίζελ και plug-in hybrid -με τα διακριτικά iV, εστιάζοντας για τις σπορ εκδόσεις του μοντέλου αποκλειστικά στη βενζινοκίνητη εκδοχή με τον δίλιτρο TSI.
Καμία άλλη μπερλίνα δεν προσφέρει αντίστοιχα πληθωρικά χαρακτηριστικά στην τιμή της Škoda Octavia Grand Coupé RS
Η επιλογή αυτή μπορεί να μοιάζει τολμηρή, σε μια εποχή όπου οι εναλλακτικές μορφές κίνησης κερδίζουν συνεχώς έδαφος, αλλά δείχνει παράλληλα ότι παρόλο που η Škoda επενδύει δυναμικά στην ηλεκτροκίνηση, δεν εγκαταλείπει τις ρίζες της.
Η σχεδίαση παραμένει καθαρά… RS, με όλες αυτές τις λεπτομέρειες που τη διαχωρίζουν από τις πιο ταπεινές εκδόσεις. Όπως μαύρα διακοσμητικά στο αμάξωμα, μεγαλύτεροι προφυλακτήρες, ειδικοί λογότυποι, μια διακριτική αεροτομή στο πίσω μέρος και φυσικά, μεγαλύτερες και πιο εντυπωσιακές σε εμφάνιση 19άρες ζάντες αλουμινίου.
Τα παραπάνω πλαισιώνονται πλέον από τα νέα full φώτα LED, με τις χαρακτηριστικές, επίσης LED λωρίδες ημέρας να χαμηλώνουν προς το κέντρο της μάσκας και να την τονίζουν. Τη φρεσκαρισμένη εικόνα συμπληρώνουν οι πίσω ανασχεδιασμένες φωτιστικές μονάδες.
Στο εσωτερικό, η ανανέωση είναι εξίσου μελετημένη. Η συνολική εργονομία παραμένει σε υψηλό επίπεδο, όμως οι νέες επενδύσεις από Alcantara, οι κόκκινες ραφές, τα διακοσμητικά σε look ανθρακονήματος που διατρέχουν το ταμπλό και φυσικά τα μονοκόματα μπάκετ ανεβάζουν όχι μόνο τον πήχη της αισθητικής αλλά και της σπορ διάθεσης.
Το τριάκτινο τιμόνι είναι πανέμορφο και γεμάτο αίσθηση, ενώ ο διαθέσιμος χώρος παραμένει ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του μοντέλου. Είτε πρόκειται για τις πίσω θέσεις είτε για το πορτμπαγκάζ των 600 lt (ή 1.555 lt με τα καθίσματα πεσμένα), η Octavia RS συνεχίζει να είναι ένα από τα πιο πρακτικά και ευρύχωρα σπορ μοντέλα της αγοράς ανεξαρτήτως αμαξώματος και χρημάτων.
Η τεχνολογική αναβάθμιση είναι εμφανής με την προσθήκη της νέας 13άρας οθόνης αφής στο κέντρο του ταμπλό. Αν και η Octavia δεν διαθέτει τα Smart Dials των νέων Kodiaq και Superb, οι διακόπτες αφής λειτουργούν σαφώς καλύτερα από το παρελθόν και το αναβαθμισμένο λογισμικό του infotainment έχει πιο εύχρηστο και λογικό σε δομή μενού.
Ορισμένοι φυσικοί διακόπτες διατηρούνται για τις βασικές λειτουργίες και πιο εύκολη πρόσβαση στα διάφορα υπομενού, ενώ δεν λείπουν το ασύρματο Apple CarPlay και Android Auto και ασύρματη φόρτιση για το κινητό με ισχύ 15W.
Το Digital Cockpit των 10,25" παραμένει, με ακόμα καλύτερα γραφικά και περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης, ενώ στον εξοπλισμό συναντάμε πληθώρα ανέσεων -όπως ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα και θερμαινόμενα καθίσματα- και μια πλήρη σουίτα συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού.
Κάτω από το καπό, ο γνώριμος δίλιτρος TSI αποδίδει πλέον 265 PS (+20 σε σχέση με πριν) και 370 Nm. Πρόκειται για την ίδια ισχύ με την τελευταία έκδοση του «βασικού» VW Golf GTI και, όπως κι αυτό, συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων. Τα 0-100 km/h έρχονται σε 6,4", δηλαδή 0,2" πιο γρήγορα σε σχέση με πριν, αν και υστερεί έναντι του Golf GTI (5,9"), λόγω των περίπου 70 επιπλέον κιλών που ανεβάζουν το βάρος του τσεχικού μοντέλου στα 1.520 kg. Με την τελική ταχύτητα να φθάνει πλέον τα 250 km/h.
Στον δρόμο, η νέα Octavia RS αποδεικνύεται πλήρως ικανή να σηκώσει τον τίτλο του καλύτερου Škoda RS στην Ιστορία. Το σύστημα περιορισμένης ολίσθησης στον εμπρός άξονα, η προαιρετική ρυθμιζόμενη ανάρτηση DCC που φορούσε το αυτοκίνητο της δοκιμής και το πολύ καλό σε αίσθηση και πληροφόρηση τιμόνι συνθέτουν ένα σπορ σύνολο που μεταφέρει σιγουριά στα χέρια του οδηγού και μπορεί να κινηθεί πρόθυμα σε πολύ γρήγορο ρυθμό.
Μπορεί να μην έχει την κοφτερή αίσθηση του Golf GTI στα κλειστά κομμάτια, ούτε την αγριάδα του τελευταίου Honda Civic Type R. Αλλά έχει την ικανότητα να κινείται σε οποιαδήποτε διαδρομή με υψηλή ταχύτητα με τέτοια σιγουριά και έλεγχο, που καμία μπερλίνα μέχρι τα 60 χιλιάρικα δεν μπορεί να συναγωνιστεί.
Ο κινητήρας έχει μπόλικη δύναμη στη μεσαία περιοχή στροφών και συνοδεύεται πλέον από έναν πιο έντονο και μπάσο ήχο εξάτμισης που ενισχύει την αίσθηση ταχύτητας και τον σπορ χαρακτήρα της. Στις ανοικτές καμπές, η πρόσφυση είναι υψηλή και στρίβει απολαυστικά. Μόνο στα πολύ κλειστά κομμάτια θα φανερώσει τα 4,7 m του μήκους και αν το οδόστρωμα γλιστράει, μια δυσκολία να βάλει κάτω τα άλογα χωρίς το αντισπίν να βαράει υπερωρίες.
Ωστόσο, αυτό που πραγματικά σε εντυπωσιάζει είναι η ικανότητα να προσαρμόζεται στην καθημερινότητά σου. Και όταν δεν ξεδίνεις σε μια φιδίσια διαδρομή να μετατρέπεται σε ένα ταξιδιάρικο και άνετο οικογενειακό. Η ηχομόνωση είναι υποδειγματική και η άνεση δεδομένου του σπορ χαρακτήρα εντυπωσιακή. Κι αυτά τα απολαμβάνεις σε μια καμπίνα που σε κερδίζει με την ποιότητα των υλικών, την προσεγμένη συναρμογή και τον αναβαθμισμένο φωτισμό που δίνει έναν premium αέρα.
Ένα μεγάλο μέρος των ευσήμων για την άνεση και την πολύ καλή οδική συμπεριφορά ανήκει στην προαιρετική, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση DCC (€700), η οποία προσφέρει γύρω στις 15 διαβαθμίσεις ρύθμισης. Πέρα από τις προκαθορισμένες των προγραμμάτων οδήγησης Eco, Comfort, Normal και Sport, μπορείς να «παίξεις» με την απόκριση του κινητήρα και του κιβωτίου, το βάρος του τιμονιού και τη σκληρότητα της ανάρτησης -όλα ξεχωριστά στο προφίλ Individual.
Οι διαφορές στη ρύθμιση της ανάρτησης δεν είναι δραματικές, όμως γίνονται αισθητές και ανάλογα και το οδόστρωμα μπορείς να «πειραματιστείς» με την σκληρότητά τους. Έτσι, ακόμα και αν ο δρόμος είναι κατσαρός, μπορείς να τη μαλακώσεις και να κινείσαι γρήγορα, χωρίς αναπηδήσεις και κοπανήματα.
Σε ό,τι αφορά την κατανάλωση, η νέα Octavia RS μπορεί να σταθεί αξιοπρεπώς ακόμη και στην καθημερινότητα. Στην πόλη, χωρίς υπερβολές στο γκάζι, η μέση τιμή κρατιέται κάτω από τα 10,0 lt/100 km. Σε ταξίδι -με σταθερή ταχύτητα και ομαλή οδήγηση- θα δεις εύκολα στο trip computer κάτω από 8,0 lt/100 km. Από την άλλη, αν εκμεταλλεύεσαι συστηματικά τους 265 ίππους του δίλιτρου TSI, η κατανάλωση ανεβαίνει σε διψήφια νούμερα και μπορεί να φλερτάρει και με 13άρια, κάτι απόλυτα αναμενόμενο για ένα αυτοκίνητο με τέτοιες δυνατότητες.
Στην ελληνική αγορά, η τιμή εκκίνησης διαμορφώνεται στις €54.950. Ναι, δεν είναι πια η «φτηνή» RS του παρελθόντος. Είναι όμως αναμφίβολα η πιο ολοκληρωμένη και καλύτερα εκτελεσμένη εκδοχή στην ιστορία του μοντέλου. Πλήρως εξοπλισμένη, απόλυτα επίκαιρη τεχνολογικά και επί της ουσίας μοναδική. Καμία άλλη μπερλίνα δεν προσφέρει αντίστοιχα χαρακτηριστικά σε αυτή την τιμή, αποτελώντας μια ιδανική πρόταση για όσους αναζητούν την ισορροπία ανάμεσα σε επιδόσεις, καθημερινή πρακτικότητα και οικογενειακές ανάγκες.
Škoda Octavia Grand Coupé RS | |||
---|---|---|---|
Τι λέει το DRIVE | Η νέα Škoda Octavia RS δεν εντυπωσιάζει μόνο με τους 265 ίππους, αλλά κυρίως με το πόσο ολοκληρωμένη είναι ως σύνολο. Ταχύτητα, τεχνολογία, ευρυχωρία και ποιότητα συνυπάρχουν ιδανικά. Είναι η πιο ώριμη και απολαυστική RS που γνωρίσαμε ποτέ -κι ελπίζουμε όχι η τελευταία. | ||
Τιμή | Από €54.950 | ||
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | |||
Τεχνολογία | Κινητήρας βενζίνης 1.984 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος και έμμεσος ψεκασμός, τούρμπο, κίνηση εμπρός, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG επτά σχέσεων | ||
Απόδοση | 265 PS @ 5.250-6.500 rpm, 370 Nm @ 1.600-6.500 rpm | ||
Διαστάσεις | 4.709 x 1.829 x 1.455 mm | ||
Χώρος αποσκευών | 600-1.555 lt | ||
Βάρος | 1.520 kg | ||
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | |||
0-100 km/h | 6,4" | ||
Τελική ταχύτητα | 250 km/h | ||
Μέση κατανάλωση* | 9,6 lt /100 km | ||
Εκπομπές CΟ2 | 158 g/km | ||
*Μέτρηση DRIVE | |||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |