
Στην εποχή της απόλυτης κυριαρχίας των SUV, μοντέλα όπως το ανανεωμένο Ford Kuga και η Toyota Corolla Cross βρίσκονται ψηλά στη λίστα εκείνων που αναζητούν ένα οικογενειακό, ασφαλές και πρακτικό αυτοκίνητο.
Και παρότι ανήκουν στην ίδια κατηγορία και στοχεύουν φυσικά στο ίδιο κοινό, τα δυο SUV εκφράζουν μια διαφορετική αυτοκινητική αντίληψη. Ξετυλίγοντας λοιπόν τις πτυχές κάθε αυτοκινήτου, η Toyota Corolla Cross αν και βρίσκεται στην αγορά από το 2022 παραμένει ιδιαίτερα αξιόμαχη, σε μια κατηγορία με πολλά και ενδιαφέροντα μοντέλα.
Σε επίπεδο εξωτερικής εμφάνισης, σήμα-κατατεθέν είναι η μεγάλη μάσκα με την τραπεζοειδή γρίλια που της δίνουν μια επιθετική και αιχμηρή εικόνα. Το προφίλ είναι μυώδες και οι πιστές στην οικογενειακή παράδοση της Toyota γραμμές βρίσκονται σε αρμονία με τον όγκο του αυτοκινήτου. Το αποτέλεσμα είναι ένα κατά γενική ομολογία ευχάριστο στο μάτι C-SUV με αεροδυναμικό συντελεστή Cd 0,32. Τιμή απόλυτα ικανοποιητική για την κατηγορία.
Η Toyota Corolla Cross είναι €3.142 πιο ακριβή από το Ford Kuga. Η απόσβεση όμως έρχεται γρήγορα λόγω κατανάλωσης
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ντίζελ C-SUV: Citroën C5 Aircross vs Hyundai Tucson, κι όμως είναι ακόμα εδώ
Το Ford Kuga από την πλευρά του, που η τρίτη γενιά του βρίσκεται στην αγορά από το 2008, δέχθηκε στις αρχές του 2024 ένα απαραίτητο φρεσκάρισμα. Που το έκανε να δείχνει πιο σύγχρονο κι επιβλητικό, με σημείο αναφοράς τη φωτεινή μπάρα που ενώνει τους αναθεωρημένους φουλ LED προβολείς. O λογότυπος μετακινήθηκε στο κέντρο της μάσκας (όπως και στο Puma), τη στιγμή που το καπό είναι πλέον πιο μακρύ και με περισσότερες ακμές. Στο πίσω μέρος, παραμένει άμεσα αναγνωρίσιμο, με τις όποιες αλλαγές στην έκδοση της δοκιμής μας να περιορίζονται στα LED φώτα.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Συγκρίνουμε B-SUV: VW T-Cross vs FIAT 600, εμφάνιση ή ποιότητα;
Ως προς τις διαστάσεις, το ανανεωμένο Kuga παραμένει ένα από τα πιο πληθωρικά μοντέλα της κλάσης. Το μήκος φτάνει τα 4,71 m, το πλάτος τα 1,88 και το ύψος τα 1,68 m, με το μεταξόνιο στα 2,71 m. H Toyota Corolla Cross από την άλλη, έχοντας μήκος 4,46 m, πλάτος 1,82, ύψος 1,62 m και μεταξόνιο 2,64 m τοποθετείται στον μέσο όρο της κατηγορίας. Αναμενόμενα λοιπόν, οι χώροι είναι ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του Ford Kuga.
Τρεις ενήλικοι επιβάτες θα βολευτούν χωρίς καμία απολύτως παραχώρηση, ακόμα κι αν εμπρός κάθονται δύο μεγαλόσωμοι ενήλικοι. Με τα καθίσματα να είναι εξόχως αναπαυτικά. Μάλιστα, η πίσω σειρά είναι συρόμενη, αυξομειώνοντας τον χώρο για επιβάτες ή αποσκευές. Και ανάλογα τις μεταφορικές ανάγκες, δίνοντας μέχρι και 67 lt περισσότερο πορτμπαγκάζ.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ MG ZS Max Hybrid+ vs Hyundai Kona Hybrid, ο διάβολος κρύβεται στις λεπτομέρειες
Με τα πίσω καθίσματα στην κανονική θέση, η χωρητικότητα του πλήρως εκμεταλλεύσιμου πορτμπαγκάζ ξεκινά από τα 536 lt και θα καλύψει με άνεση τις ανάγκες μιας οικογένειας. Αν μάλιστα ο οδηγός ρίξει τα πίσω καθίσματα έχει στη διάθεσή του 1.517 lt.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Nissan Qashqai 1.3 DiG-T Hybrid 140 PS, δεύτερη νιότη
Δεδομένα λοιπόν, το Ford Kuga είναι ένα από τα πιο ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας. Με τους πραγματικά τεράστιους χώρους να πλαισιώνονται από βολικές και εύχρηστες θήκες για μικροπράγματα.
Το μεγαλύτερο νέο στην καμπίνα του Kuga αφορά την ψηφιακή του ενημέρωση. Η κεντρική οθόνη αφής του infotainment έχει μεγαλώσει σημαντικά, από τις 8” στις 13,2”, ενσωματώνοντας τη νέα ψηφιακή σουίτα SYNC 4 της Ford.
Η τελευταία, όχι μόνο υποστηρίζει ασύρματες ενημερώσεις, αλλά προσφέρει καλύτερα και πιο ευανάγνωστα γραφικά, και ταχύτερη απόκριση. Tην high-tech εικόνα του εσωτερικού ολοκληρώνει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3”, με επίσης καθαρά γραφικά και πολλές δυνατότητες παραμετροποίησης.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Δοκιμάζουμε το νέο Subaru Forester, διαχρονικό πολυεργαλείο
Το μόνο που θα θέλαμε ήταν περισσότερους φυσικούς διακόπτες, μιας και η πλειονότητα των λειτουργιών έχουν μεταφερθεί στην κεντρική οθόνη. Περιλαμβανομένου του κλιματισμού.
Η καμπίνα της Corolla Cross δεν είναι τόσο ευρύχωρη όσο του Kuga. Μπορεί όμως να μεταφέρει με άνεση τέσσερις ενηλίκους ακόμα και σε πολύωρα ταξίδια. Στα «συν» θα πρέπει επίσης να περιλάβουμε το χαμηλό τούνελ που βοηθά στη φιλοξενία και τρίτου επιβάτη στο πίσω κάθισμα –παιδιού κατά βάση.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Volkswagen Tiguan 1.5 eTSI 150 PS, up marketing
Σημαντικά μικρότερος σε σύγκριση με το μοντέλο της Ford είναι ο χώρος αποσκευών που στην τετρακίνητη έκδοση της δοκιμής μας φτάνει τα 390 lt (436 lt στη δίκινητη έκδοση). Το φαρδύ άνοιγμα όμως, σε συνδυασμό με το χαμηλό κατώφλι βοηθούν σημαντικά τη φόρτωση και την πλήρη αξιοποίησή του.
Η κεντρική κονσόλα έχει μοντέρνα εμφάνιση, αλλά τα υλικά μοιάζουν υποδεέστερα στο μεγαλύτερο κομμάτι της καμπίνας. Βλέπετε, το επάνω μέρος του Kuga ντύνεται από ένα ποιοτικό, αφρώδες υλικό, την ώρα που το ιαπωνικό μοντέλο χρησιμοποιεί σκληρά πλαστικά.
Οφείλουμε όμως να παραδεχτούμε πως η συναρμογή και το φινίρισμα είναι αψεγάδιαστα. Αυτό που επίσης εκτιμήσαμε είναι η ύπαρξη μπόλικων φυσικών διακοπτών και η ύπαρξη ξεχωριστού πάνελ για τον κλιματισμό. Εργονομικά λοιπόν, η Corolla Cross διαπρέπει.
Από εκεί και πέρα, στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων στις 12,3”. Στον οποίο, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει παραμέτρους κατά βούληση, διαμορφώνοντάς τον στο επίπεδο πληροφορίας που χρειάζεται. Η επικαθήμενη οθόνη του συστήματος πολυμέσων βρίσκεται στο κέντρο του ταμπλό, έχει διαγώνιο 10,5”, νέο ταχύτερο επεξεργαστή και διαισθητικό ιντερφέις. Αλλά η ευκρίνεια και τα γραφικά της είναι ένα «τσικ» κάτω σε σύγκριση με του Ford Kuga.
Κάτω από το καπό, τα δύο μοντέλα του συγκριτικού μας διάγουν βίους αντίθετους. H Corolla Cross εφοδιάζεται με το υβριδικό σύστημα πέμπτης γενιάς της ιαπωνικής φίρμας, δίνοντας έμφαση στην οικονομία.
Ο ατμοσφαιρικός δίλιτρος βενζινοκινητήρας του αυτοφορτιζόμενου συστήματος λειτουργεί σε κύκλο Άτκινσον, διαθέτει έλεγχο βαλβίδων VVT-i και VVT-iE, με την απόδοση του να ανέρχεται στους 152 PS και στα 190 Nm.
Πλαισιώνεται δε, από έναν ηλεκτροκινητήρα 111 PS και 206 Nm. Ένα δεύτερο, μικρότερο ηλεκτρικό μοτέρ 41 PS και 84 Nm, βρίσκεται τοποθετημένο κάτω από το πάτωμα του πορτμπαγκάζ, αναλαμβάνοντας την κίνηση του πίσω άξονα και μετατρέπει την Corolla σε τετρακίνητη.
Οι νέα συστοιχία ιόντων λιθίου (με 60 κυψέλες και χωρητικότητα 4,08 Ah) έχει μικρότερο όγκο, είναι ισχυρότερή (+14%) και ελαφρύτερη (-14%) από πριν και εδράζεται κάτω από τα πίσω καθίσματα. Με το σύνολο να αποδίδει συνδυαστικά 197 PS.
Αυτό που εισπράττεις στον δρόμο, είναι πως το αυτοκίνητο έχει τη δύναμη και το τσαγανό που περιμένεις από ένα οικογενειακό SUV με 197 PS, σε όλο το φάσμα των στροφών. Το 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 7,7” και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 180 km/h. Πολύ περισσότερο όμως, εκτιμάς τον τρόπο με τον οποίο το υβριδικό σύστημα εισφέρει στις πολύ καλές ρεπρίζ, ιδίως στο πρόγραμμα Power ακόμη και με ταχύτητες κοντά στα 120 km/h.
Η ανάρτηση, με γόνατα Μακφέρσον εμπρός και διπλά ψαλίδια πίσω, είναι ξεκάθαρα προσανατολισμένη προς την άνεση. Παρά τις 18άρες ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής μας δε, τα αμορτισέρ φιλτράρουν πειστικά τα κακώς κείμενα του οδοστρώματος, με τα ελατήρια να ξαναφέρνουν το αυτοκίνητο σε κατάσταση ισορροπίας γλυκά. Η μόνη περίπτωση να νιώσεις -ή μάλλον να νιώσουν οι πίσω επιβάτες- άβολα, είναι να περάσεις με μπόλικα χιλιόμετρα από μεγάλα σαμάρια.
Όταν πιέσεις παραπάνω σε δρόμους με διαδοχικές στροφές, θα νιώσεις ότι το αυτοκίνητο γέρνει. Όχι όμως σε βαθμό που θέτει αμφιβολίες για το κράτημα και την πρόσφυση. Απλώς, η Corolla Cross σου θυμίζει πως το φόρτε της είναι τα ταξίδια, οι αστικές μετακινήσεις και οι βόλτες σε εκδρομικό ρυθμό. Η ποιότητα κύλισης είναι αρκετά καλή, ομοίως και η ηχομόνωση. Που διαταράσσεται μόνο όταν βυθίζεις το δεξί πεντάλ στο πάτωμα, οπότε η λειτουργία του CVT να ανεβάζει τα ντεσιμπέλ.
Από την άλλη, στο μηχανοστάσιο του Ford Kuga φωλιάζει ο 3κύλινδρος 1.5000άρης EcoBoost που αποδίδει 186 ίππους και 240 Nm. Συνεργάζεται πολύ καλά με το 8άρι αυτόματο κιβώτιο που αλλάζει γρήγορα και άμεσα σχέσεις. Ο συνδυασμός κινεί με ευκολία τα 1.586 kg του Kuga, με το 0-100 km/h να έρχεται σε 9,9” και η τελική να φτάνει τα 200 km/h στην ευθεία.
H ανάρτηση συντίθεται από γόνατα Mακφέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω. Σε συνδυασμό με τις 17άρες ζάντες και το 65άρι (!) προφίλ των ελαστικών, περνά με αυτοπεποίθηση από μεγάλες λακκούβες, χωρίς να ταλαιπωρεί στο ελάχιστο τους επιβάτες, εξασφαλίζοντας κορυφαία ποιότητα κύλισης για τα δεδομένα της κατηγορίας.
Όταν αποφασίσεις να κινηθείς πιο σβέλτα, το Kuga θα σου θυμίσει ότι είναι Ford. Η κλίση σε ανοιχτές καμπές είναι περιορισμένη, το περιθώριο πρόσφυσης υψηλό, με την ανάρτηση να ελέγχει καλά τις αντιδράσεις του αμαξώματος στις εναλλαγές πορείας.
Το τιμόνι είναι από τα κορυφαία της κατηγορίας, με άμεση απόκριση και υψηλή ακρίβεια, προσφέροντας στον οδηγό ξεκάθαρη αίσθηση για τη θέση των εμπρός τροχών. Η υποστροφή εμφανίζεται μόνο σε περίπτωση υπερβολής σε κλειστή στροφή, με τα ηλεκτρονικά να επεμβαίνουν έγκαιρα και διακριτικά.
Βέβαια, όπως όλα τα οικογενειακά SUV, το Ford Kuga ξεδιπλώνει ακόμα περισσότερο τις αρετές του στον ανοιχτό δρόμο όπου μοιάζει ακλόνητο. Σε περίπτωση που θελήσεις να κινηθείς σε βατό χωματόδρομο, το Kuga δεν θα πει «όχι», αρκεί να έχεις κατά νου πως ο μόνος σου σύμμαχος είναι οι 17,4 πόντοι που απέχει από το έδαφος. Η Corolla Cross αντίθετα, μπορεί να εμπλέξει και τον πίσω άξονα για να αντεπεξέλθει σε μια δύσκολη κατάσταση.
Η μεγαλύτερη διαφορά των δύο SUV εντοπίζεται στην κατανάλωση. Η Corolla Cross αξιοποιεί στο έπακρο την τεχνογνωσία της Toyota και τα οφέλη της υβριδικής τεχνολογίας, καταναλώνοντας σε μικτό κύκλο 5,8 lt/100 km. Στην πόλη δε, δεν είναι διόλου απίθανο να δεις νούμερα ακόμη και κοντά στα 4 lt/100 km.
Από την άλλη, το Ford Kuga αποδεικνύεται πιο λαίμαργο, ειδικά εντός πόλης. Αν δεν είσαι προσεκτικός, εύκολα θα δεις διψήφια νούμερα, με τη μέση κατανάλωση στη δοκιμή μας να μένει στα 9,7 lt/ 100 km.
Καταληκτικά, έχουμε να κάνουμε με δύο από τους κορυφαίους εκπροσώπους της κατηγορίας των C-SUV. Είναι καλοφτιαγμένα, ευκολοδήγητα, ασφαλή και διαθέτουν πλούσιο βασικό εξοπλισμό που περιλαμβάνει όλα τα σύγχρονα τεχνολογικά συστήματα υποβοήθησης και ασφάλειας.
Η Toyota Corolla Cross ξεχωρίζει για την κορυφαία οικονομία καυσίμου που εξεσφαλίζει το πλήρως υβριδικό σύστημα, ιδιαίτερα σε αστικό περιβάλλον. Καθώς και για το επιπλέον πλεονέκτημα της τετρακίνησης που ενισχύει την ασφάλεια και την ευχρηστία σε κάθε περίσταση.
Από την άλλη πλευρά, το Ford Kuga είναι σαφώς πιο ευχάριστο στον δρόμο, με καλύτερη οδική συμπεριφορά, πιο ακριβές τιμόνι και καλύτερη άνεση και ποιότητα κύλισης. Επιπλέον, προσφέρει αισθητά πιο ευρύχωρο και άνετο εσωτερικό, με αρχοντικούς χώρους και αισθητά μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ.
Σε επίπεδο τιμής, το Ford Kuga ξεκινά από τις €34.078, ενώ η τετρακίνητη έκδοση της Toyota Corolla Cross από τις €37.220. Τα €3.142 της διαφοράς είναι ουσιαστικά η «επένδυση» για ένα SUV με τετρακίνηση, πλήρως υβριδική τεχνολογία και πολύ χαμηλή κατανάλωση, ειδικά στην πόλη όπου μπορεί να κινηθεί για μεγάλα διαστήματα αμιγώς ηλεκτρικά.
Αν η προτεραιότητα είναι η άνεση, η οδική απόλαυση και οι χώροι, το Ford Kuga αναδεικνύεται στη νικητήρια επιλογή. Αν όμως αναζητάς ένα υβριδικό SUV με τετρακίνηση, κορυφαία οικονομία και αυξημένη ευχρηστία, τότε η Toyota Corolla Cross είναι το μοντέλο που αξίζει να βάλεις πρώτο στη λίστα.
Ford Kuga 1.5 L Ecoboost 186 PS | Toyota Corolla Cross 2.0 Ηybrid AWD-i | |
---|---|---|
Τιμή | Από €34.078 | Από €37.220 |
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ | ||
Τεχνολογία | Κινητήρας βενζίνης, 1.496 cc, i3, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός, τούρμπο, αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων, κίνηση στους εμπρός τροχούς | HEV, κινητήρας βενζίνης 1.987 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος και πολλαπλών σημείων ψεκασμός, διπλός συνεχώς μεταβαλλόμενος χρονισμός βαλβίδων (VVT-i και VVT-iE) 152 PS/6.000 rpm, 190 Nm/4.400-5.200 rpm, ηλεκτροκινητήρας 1: 111 PS, 206 Nm, ηλεκτροκινητήρας 2: 41 PS, 84 Nm, μπαταρία ιόντων λιθίου 4,08 Ah, ηλεκτρική τετρακίνηση, κιβώτιο e-CVT |
Απόδοση | 186 PS/6.000 rpm, 240 Nm/1.600-4.000 rpm | 197 PS |
Διαστάσεις | 4.715 x 1.882 x 1.675 mm | 4.460 x 1.620 x 1.825 mm |
Χώρος αποσκευών | 536-1.517 lt | 385/455-1.281 lt |
Βάρος | 1.586 kg | 1.510 kg |
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ | ||
0-100 km/h | 9,9" | 7,7" |
Τελική ταχύτητα | 200 km/h | 180 km/h |
Μέση κατανάλωση* | 9,7 lt/100 km | 5,8 lt/100 km |
Εκπομπές CO2 | 154 g/km | 120-122 g/km |
*Μέτρηση DRIVE | ||
Φωτογραφίες DRIVE Media Group/Θανάσης Κουτσογιάννης |